رواية عشق خالد الفصل الثاني والعشرون 22 بقلم رنا أحمد

رواية عشق خالد الحلقة الثانية والعشرون 22 بقلم رنا أحمد
رواية عشق خالد الجزء الثاني والعشرون 22 بقلم رنا أحمد
رواية عشق خالد البارت الثاني والعشرون 22 بقلم رنا أحمد
رواية عشق خالد الفصل الثاني والعشرون 22 بقلم رنا أحمد

رواية عشق خالد الفصل الثاني والعشرون 22 بقلم رنا أحمد

في فيلا المرشدي .
في غرفه عائشه ..
كانت تجلس في الحمام وهي تمسك بطنها بالم ودموعها لا تتوقف وهي ترا اختبار الحمل يكشف حملها في جنين من ذلك المغرور الذي سرقا قلبها دون استئذان لتتحدث بدموع يملوها الفرح .
/اه ي مالك مش كنا زمنا زي اتنين متجوزين فرحنين بابننا مش قادره اصدق ي حبيبي اني شايله جوايا حته منك متخافش ي قلب امك محدش هيقدر يحرمنا من بعض ابدا اكيد هنتجمع احنا التلاته اكيد انت وابوك بقيتوا روحي .
تقي وهي تخبط علي الباب بلهفه /عائشه بت ي عائشه .
عائشه برعب وهي تمسح دموعها سريعا لتفتح باعياء شديد .
/نعم ي ماما.
تقي باستغراب /مالك ي بت عامله زي الميتين كده فيه ايه.
عائشه بارتباك وتعب /مفيش ي امي عندي برد في معدتي جامد خير في حاجه.
تقي بغيظ شديد/ماهو من التكيف الي مشغلاه ليل ونهار هتقابلي الراجل ازي دلوقتي بشكلك كده .
عائشه بدهشه /راجل مين الي هقابله .
تقي بسعاده لا توصف/مفاجاه ي بت ي عائشه عريس لقطه يفرح القلب كده .
عائشه بارتباك شديد وحده /عريس مين ده ي امي .
تقي بابتسامه/البشمهندس اسر بصراحه ي بت ي عائشه انا من اول ما شوفته كنت بدعي ليلي نهار يكون من نصيبك حته واد يشرح القلب مال وحلاوه ووحيد أبوه ي عني كل العز الي هما فيه ده هيكون ملك انتي .
عائشه بغضب /انا مبفكرش في الجواز اصلا روحي قوليله يمشي ولا أقوله انا .
تقي وهي تمسكها بغضب /لا ي روح امك مش هسيبك تمشي الي علي كيفك زي كل مره فاهمه ولا لا العريس ده مش هضيعه من ايديا انتي ياما رفضتي لحد مالاصغر منك اتجوزوا وخلفوا وانت قاعده في وشي حتي اختك الصغيره خلاص هتتجوز الستات بتحفا علشان تجوز بناتها وانا مش هضيع العريس ده من ايدي فاهمه واعملي حسابك لو عملتي اي حركه ودخلتي عمك خالد في الموضوع هتكوني سبب طلاقي من ابوكي سامعه البسي وانزلي دلوقتي حالا .
عائشه بدموع ووجع/ي عني ايه هتجوزه بالعافيه .
تقي بحده /ايوه ي روح امك بالعافيه وحسك عينك تعملي حركه من بتوعك فاهمه انزلي ورايا .
عائشه بدموع ووجع/اه علي الي بيحصللك ي عائشه تعال ي مالك شوفني بيحصل فيا ايه بس خلاص حتي لو كان عندي فرصه اني ابعدت خلاص ابنك الي جوايا ثبت ملكيتك ليا طول العمر .
******************.
في المانيا .
في فيلا مالك ...
كان يجلس جمال وهو يتصفح أحدا المواقع ليجلس خالد بجانبه .
جمال بابتسامه/مالك اخباره ايه دلوقتي .
خالد بابتسامه/الحمد لله بخير كنت عايز اقول ل حضرتك حاجه.
جمال بانتباه /خير.
خالد بابتسامه امتنان /شكرا شكرا علي كل حاجه علي انك خدت بالك من عشق ومالك طول السنين دي وعلي تربيتك ل مالك الي لو كنت ربيته مكنتش هتكون كده شكرا جدا .
جمال بابتسامه/العفو بس علي فكره عشق بنتي ومالك حفيدي ومفيش حاجه هتغير ده اتمنالكم ي ابني السعاده .
خالد بابتسامه/شكرا جدا ل حضرتك .
*****************.
في غرفه مالك ..
كانت تجلس عشق بجانبه وهي تتطعمه كأنه طفل صغير .
مالك بضيق /كفايه ي امي حرام عليكي مش قادر .
عشق بابتسامه/طب اخر حاجه بس .
مالك بلهفه /سيبك من الاكل بس وقوليلي عائشه كويسه فعلا مش حاسه بفرق من عدم وجودي .
عشق بنظره خبيثه/وانت فارق معاك اوي كده ليه .
مالك بغيظ /عشق بلاش حركاتك دي وقوليلي .
عشق بابتسامه /انا ست وافهم الست الي زي ي مالك مش بس كده برغم كل الي حصل بيني وبين خالد الان انا بعتبر نفسي عشت قصه حب ملهاش زي واقدر اقولك عائشه بتحبك ي مالك بس مش عارفه انت ليه ي ابني مصمم تتضيعها من ايدك. 
مالك بخوف /كتير ببقا خايف ي امي ليتكرر معايا نفس الي حصل زمان واللقاها حرماني من ابني لاي سبب حتي لو كانت ميستهلهش .
عشق بحزن /انت هتفضل تلومني ي مالك .
مالك وهو يقبل يدها بحنان /لا طبعا ي امي مش قصدي ربنا يخليكي ليا انتي وبابا .
خالد بابتسامه/مشاء الله انا شايفك بقيت احسن ي مالك .
مالك بابتسامه /ايوه ي بابا ارجع انت وماما بقا علشان شغلك وانا شويه كده وهخلص شغل وأبقا انزل .
خالد وهو يحتضنه ي حبيبي /واحنا هنتستناك ي حبيبي .
***********************.
في فيلا المرشدي ...
كانت تنزل عائشه وهي ترتدي نقابها ولبسها الاسود لتتحدث تقي بغيظ شديد .
/اه ي بنت الجزمه نازله عزا ماشي ي عائشه .
عائشه وهي تجلس بضيق/السلام عليكم.
اسر وهو ينظر إليها بتفحص /وعليكم السلام ي اجمل عروسه في الدنيا .
عائشه بحده /عروسه شكلك متفائل اوي بس احب اقول ل حضرتك أنه معندناش بنات للجواز .
جاسر بغضب /عائشه ايه الهزار البايخ ده احنا اسفين ي أسر ي ابني .
اسر بابتسامه خبيثه /لا مفيش حاجه ي عمي الي بيحب حد بيبلعلي الزلط زي مابيقولوا .
عائشه بغيظ شديد /زلط يفتح نافوخك ي بعيد بنادم رخم .
اسر بابتسامه/مترفعي وشك علشان اشوفك ي عائشه مش ده من حقي.
عائشه بحده وهي ترا نفسها ملك للمالك /لا طبعا مش من حقك لما انا كمان ارتحلك واوافق يبقا ساعتها يحلها ربنا .
تقي بغيظ/عائشه .
اسر بابتسامه/خلاص ي طنط براحتها انا اصلا اكتر حاجه شددتني فيها التزامها .
عائشه بغيظ وهمس /اقطع دراعي أن كنت بتركعها اصلا ده انا وقعت الي ضفره برقابتك هصدق الشويتين دول .
اسر بابتسامه خبيثه /انا بستأذن حضرتك ي جاسر بيه أننا نتعرف علي بعض كده في النور قدامكم بس طبعا هنبقا في حكم المخطوبين انا مش هقدر اسيب عائشه .
تقي بسعاده /طبعا ي ابني ده احنا الي تشرفنا انا خلاص بقيت شيفاك جوز بنتي .
عائشه بغيظ شديد/ده جوز جزم ي ترا ايه في دماغك ي عمي لحسن شويه وهولع في البنادم ده بجاز ربنا يجيبك بالسلامه ي عمي ويرجعلك ليا ي مالك قلبي  .
*******************.
في غرفه عائشه .
كانت تجلس وهي تنظر خالد لتاتيها مكالمه العشق لتبتسم وهي تتضع يدها على بطنها .
/ده بابا بيتصل كلمه بقا معايا .
لتتصنع الحده /افندم .
مالك بابتسامه /عامله ايه ي شوشو .
عائشه بابتسامه وهمس /اه ي روح شوشو احمم انا كويسه خير متصل بيا ليه .
مالك بغرور وعنجهيه/انتي من ممتلكاتي ي عني اتصل في أي وقت وصوتك اسمعه زي مانا عايز .
عائشه بغيظ شديد/انا مش ملك حد واقفل بقا علشان مش فاضيه .
مالك بابتسامه خبيثه /طب خلاص ده انا كنت تعبان لوحدي ومش معايا حد كنت عايز اتكلم معاكي خلاص انا هقفل سلام .
عائشه بلهفه وخوف عليه /لا طب استنا مش مشكله انا معاك اهوه .
مالك بابتسامه وسعاده لخوفها عليه /بموت في طيبه قلبك وحشني نقارك معايا كل حاجه فيكي وحشتني حتي جسمك الملبن ده .
عائشه بخجل وغيظ /انت قليل الادب.
مالك بضحكه عاليه/هههههه بموت في كسوفك ده مشوفتش واحده تكسف كده من جوزها.
عائشه بابتسامه واجع / جوزها شكلك نسيت اننا مطلقين ي مالك .
مالك بابتسامه /بس برضه انتي لسه في عددتك انا هرجع مصر وهردك ي عائشه .
عائشه بفرحه اخفتها ببراعه /كده من غير متاخد راي .
مالك بابتسامه /عائشه بلاش نعاند بعض انا عايزك وانتي عيزاني خلاص منضيعش حياتنا بقا .
عائشه بابتسامه وهمس/وابننا كمان كمان عايزنا ي مالك .
مالك باستغراب /بتقويلي ايه .
عائشه بارتباك شديد/لا ابدا مفيش حاجه بقولك ممكن تسبني بقا علشان عايزه اذاكر .
مالك بابتسامه/عنيا تصبحي علي خير ي شوشو .
لتغلق عائشه الخط بسعاده واشتياق .
/وانت من أهله ي حبيبي .
خالد بجديه /بت ي عائشه .
عائشه بغيظ شديد/جرا ايه ي عمي بقا انا اقولك تعال الحقني من جنان اخوك ومرائته تقولي جاريهم في موضوع الخطوبه دي ايه الي في دماغك ي عمي .
خالد بابتسامته الساحره /اسمعي ي بت احنا جاتلنا الموضوع ده علي طبق من دهب انا جمعت معلومات عن اسر الصياد وأبوه لقيتهم وراهم بلاوي دخولهم في حياتنا مش طبيعي وطلب جوازه منك برضه مش طبيعي لازم اعرف ايه الي وراهم وهناخد كمان فوق البيعه أننا هنجنن مالك لما يعرف انك هتتخطبي لواحد غيره .
عائشه بحزن عليه /بس انا مش عايزه اعمل كده في مالك .
خالد بغيظ شديد/بت انتي هديكي قلم علي وشك دي فرصتنا علشان مالك يتغير .
عائشه بابتسامه /إذا كان كده ماشي بس ربنا يستر بس انا معاكي ي عمي في أي حاجه.
خالد وهو يحتضنها بحنان وحب /حبيبه عمك انتي ربنا يسعدك ي بنتي انتي ومالك واشوافك متهنين.
عشق بغيظ وغيره /الله الله انت سبتني وجريت عليها مش كفايه خدت مني ابني هتاخدك انت كمان .
عائشه بابتسامه وغمزه/شوف الوليه بتغير مني ازي علي العموم حقك بصراحه عمي قمر وابنه زيه قشطه بالعسل وانتي ي طنط عشق بسكوته بقولك ايه ي عمي انا هخرج واسيبلكم الاوضه بس خود بالك اللوضه دي طاهره .
خالد بسخرية /طاهره اوي باماره .
عائشه بغيظ /استر عليا ربنا يستر عليك دنيا واخري سلام .
عشق بابتسامه /انت بتخطط لايه انت والبت دي .
خالد بابتسامه/كل خير ي حبيبتي مفيش حاجه.
عشق وهي تقترب منه بابتسامه/سمحتني ي خالد ارجوك ي خالد خلينا ننسا الي فات ارجوك .
خالد وهو يحتضنها بحنان/سيبي الايام هي الي تصفي الي مبينا ي عشق يلا ننزل نتغداء معاهم .
*******************.
في فيلا المانيا .
كان ينزل مالك بحيويه وسعاده ليقابل جمال بابتسامه.
/صباح الفل شكلك مبسوط .
مالك بابتسامه/جدااا جاتلي صفقه كنت مستنيها هخلص وهرجع مصر وهرد عائشه وهرجع مع ابويا وامي واعيش الحياه الي اتحرمت منها .
جمال بابتسامه/ربنا يسعدك ي قلب جدك .
******************.
في فيلا المرشدي ...
كانوا يجلسون جميعا بضحك مع عدا خالد وعائشه .
عائشه بغيظ شديد/شايف دم أمه سم وكلهم بيضحكوا عادي لا وتنح هيقعد لحد العشاء.
خالد وهو يكتم ضحكاته بصعوبه/بصراحه عندك حق سم سم ي عني بس شكله نهياتنا هتكون علي ايدينا احنا.
نعمه بابتسامه /خالد باشا تليفونك بيرن من بدري فوق مالك باشا .
خالد بابتسامه/قلب ابوك عامل ايه هتيجي أمتا مش دلوقتي ازي بس احنا مش متفقين صفقه ايه ي مالك .
جاسر بابتسامه/ي عني ايه مش دلوقتي هات انا اكلمه ايوه ي مالك انا عمك جاسر مش هتيجي ازي دلوقتي ي عني مش هتحضر خطوبه بنت عمك عائشه.
عائشه بخوف وهي تكاد تبكي /ي نهار اسود ومنيل روحتي في داهيه ي عائشه .
جاسر بابتسامه/طبعا ي حبيبي دي اختك خودي ي عائشه كلمي مالك عايز يباركلك .
عائشه وهي تكاد تبكي /ما بلاش .
جاسر بغيظ /هو ايه الي بلاش ي بت ردي علي ابن عمك .
عائشه وهي تمسك الهاتف بارتباك وخوف /اللو .
مالك بغضب شديد/اهلا ي عروسه ده انا قسما بالله لخليكي مش نافعه في حاجه خالص انتي والجحش الي اتخطبتيلوا وقعتكم سوداء متخلقش لسه الي ياخد حاجه ملك ل مالك المرشدي ماشي ي عائشه انا هوريكي  .
ليغلق مالك الخط لتتحدث هي بابتسامه تحمل ارتباك شديد .
/ها والله مالوش لزوم الي بتقوله ده ي اخويا خيرك سابق كده كده والله انا عارفه انك هتموت من الفرحه طيب ي اخويا سلام .
/هههه بيسلم عليك ي اسر عارف مالك ابن عمي ده زي النسمه كده متحسش بيه لسه كان بيقولي دلوقتي علي الي هيعمله معاك ربنا يجعله من نصيبك هيدلعك اخر دلع اهي اهي ياما انتي صغيره علي الموت ي عائشه .
*************.
ليلا علي العشاء...
علي طاوله الطعام...
كانوا يجلسون جميعا ليتحدث اسر بابتسامه .
/الفيلا بتاعتنا هتعجبك اوي ي عائشه .
عائشه بكره وغيظ /مظنش أن في أي حاجه معاك هتعجبني اصلا .
خالد وهو يكتم ضحكاته بصعوبه/معلش ي بشمهندس اسر انت يمكن تكون محدث فيللا لكن عائشه طول عمرها متربيه في قصور .
تقي بغيظ منهم/القصور بناسها وانا متاكده أن اسر هيسعد عائشه ده راجل ولا كل الرجاله .
خالد بغيظ شديد/بس متظلميش الرجاله معاكي .
جاسر باستغراب/ده مين الي بيفرمل جامد كده .
نعمه بابتسامه /ده مالك باشا انا شوفته من الشباك .
عائشه برعب شديد وهي تمسك في خالد /خبيني ي عمي خبيني.
خالد بارتباك وخوف من غضب مالك /لما اشوف انا  مكان استخبا فيه الاول .
مالك بابتسامه تخفي الجحيم /مساء الخير .
جاسر بابتسامه/اعرفك ي مالك بشمهندس اسر خطيب عائشه انا متاكد انكم هتكون صحاب .
مالك وهو يضغط على أسنانه بغيظ /الا هنكون أصحاب ي عمي .
عائشه وهي تكح بخوف وارتباك ليقترب منها مالك بكوب من الماء بغيظ شديد وهمس .
/ايه ي عائشه سلامتك امسكي اشربي اشربي ده انا هسيكي المر من كيعانك .
عائشه وهي تكاد تبكي /والله ماعملت حاجه.
مالك وهو يضغط علي سنانه بغيظ /اخرررسي .
اسر بابتسامه /انت بقا مالك عائشه حكتلك عنك كنت حابب اتعرف عليك لو سمحت ي عمي ناولني طبق الشوربه ده .
مالك بنظره خبيثه/ارتاح ي عمي انا هجيبهوله ليقترب منه مالك وهو يمسك طبق الشوربه الساخن ليسقطه عليه ليصرخ اسر الما .
عائشه بضحك /ههههه جوووون ي مالك ي جامد.
خالد بابتسامه ومرح /ي حول الله يارب ي خسارتك ي أسر ي ابني لاهتتجوز عائشه ولا غيرها .
يتبع...
لقراءة الفصل الثالث والعشرون اضغط على : ( رواية عشق خالد الفصل الثالث والعشرون )
لقراءة باقي الفصول اضغط على : ( رواية عشق خالد )
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-