رواية حرب العشق الفصل الثالث والعشرون 23 بقلم هالة أحمد

رواية حرب العشق الحلقة الثالثة والعشرون 23 بقلم هالة أحمد
رواية حرب العشق الجزء الثالث والعشرون 23 بقلم هالة أحمد
رواية حرب العشق البارت الثالث والعشرون 23 بقلم هالة أحمد
رواية حرب العشق الفصل الثالث والعشرون 23 بقلم هالة أحمد

رواية حرب العشق الفصل الثالث والعشرون 23 بقلم هالة أحمد

صفاء بحزن: هيا مالها يا حمزه ماالهاااا 
حمزه كان واقف بيبص بصدمه لعشق ومش عارف يتصرف ازاي قال بكل هدوء: عشق انا حمزه جوزك وحبيبك ودول صفاء وجميله وشروق اخواتك وصحابك وانتي بتحبيهم 
عشق بخوف ودموع: معرفش انا عاوزه امشي لو سمحت سبني امشي 
وفجأه عشق سابت البنت وكانت هتوقع ع الارض بس حمزه لحقها واخد البنت في حضنو وعشق مسكت دماغها بتعب وقالت: ااااااه دماغي مش قادره 
حمزه حط البنت في سريرها وجري ع عشق وقال بخوف عليها: عشق مالك يا حبيبتي في ايييه 
بس فجأه اغمي عليهاا بين ايد حمزه.. حمزه شالها ودخل بيها اوضتها... 
شروق ببرود: هو اي دا الواحد مبقاش فاهم اي حاجه محدش عارف البت دي ايييه مجنونه ولا ملبوسه ولا اييه 
جميله بصتلها بقرف وكانت هتتكلم بس قاطعتها صفاء وقالت: متعمليش لناس الرخيصه سعر وتردي عليهم يا جميله دي واحده مجنونه معندهاش دم سبيها 
جميله: حاضر ع رأيك والله يا صوفي 
شروق بصتلهم بغيظ وسابتهم وطلعت.. 
جميله بنرفزه: في داهيه 
صفاء: روحي يا جميله لحمزه وشوفي اي اللي حصل وانا هخليني هنا مع البنت 
جميله: حاضر 
وسابتها وطلعت وهيا راحه قابلت اسر في الممر.. 
اسر بخضه: اي الصريخ ده مين حد جرالو حاجه 
جميله بدموع: مش عارفه عشق مالها يا ابيه 
وحكت كل اللي حصل
اسر قرب ومسحلها دموعها بحنيه وقال: اهدي يا جميلتي اهدي 
جميله حست باحساس حلو اوي وهو قريب منها كده كانت مبسوطه بس بعدت وقالت: تيجي معايا انا راحه عند ابيه حمزه وابله عشق دلوقتي علشان اطمن عليها 
اسر اتفجأ من اللي عملو خصوصا انها اول مره يقرب من جميله كده وقال بتوتر واضح: انا هروح اجبلها الدكتور علشان نطمن عليها اكتر وانتي روحي.. 
جميله ببتسامه: ماشي.. 
اسر فضل باصص عليها وهيا ماشيه قدامو وقال بستغراب: ليه عملت كده انا ليه اتصرفت كده ليييه
ونزل عمل تلفون لدكتور وبعد شويه الدكتور وصل واسر اخدو وطلع بيه... 
حمزه كان قاعد جنبها وبيبصلها بحزن كان ماسك ايديها بتملك كأنو خايف تضيع منو... 
اسر: احم الدكتور يا حمزه 
حمزه كان لسه زي ما هوا متحركش قال: خليه يتفضل 
الدكتور دخل وبدأ يكشف عليها ويشوف اللي حصل ده سببو ايييه.. 
وبعد شويه.. 
الدكتور: ده اللي انا كنت خايف منو وقولتلكو تاخدو بالكو منها علشان كده دماغها بتوهمها للاسف الصدمه كانت شديده عليها وده نتيجه اللي حصلها بس متقلقوش ده نقدر نعالجو وهيا مفقدتش الذاكره ولا حاجه انا هديها حقنه دلوقتي وهتصحا كويسه ان شاءلله 
حمزه بخوف: طب احنا ممكن نوديها مستشفي او حتي اسفرها براا هعملها كل حاجه تتعمل بس ترجع زي الاول وتبقا كويسه 
الدكتور: مفيش داعي يا حمزه بيه لو كان في داعي ل ده كنت قولتلك خدها المستشفى انا مش هعرض حياتها للخطر وفي الاول والاخر الشفاء بأيد ربناا. 
حمزه: ونعم بالله 
اسر: هوصل الدكتور واجي يا حمزه 
حمزه: جميله خلي بالك منها انا نازل شويه وجاي متسبهاش اتفقنا 
جميله: حاضر يا ابيه 
حمزه اخد مسدسو واخد اسر وراحو الاوضه اللي ورا الفيلا اللي فيها امجد.. كان امجد مربوط وقدام الاوضه حراس كتير وجوا الاوضه كمان... حمزه دخل بسرعه وقال ببرود: فكوه 
فك الحبل وقعدو قدامو وقال: بص بقا يا امجد هتتعاون معانا وتبقا كويس كدا هنبقا حلوين مع بعض مش هنتعاون ف اقسم بربي وحيات عشق ووجعها وتعبها لخليك تكرهه نفسك وتكرهه اليوم اللي شوفت حمزه الفيومي فيه هاااا اي رايك 
امجد بخوف وهو بيبلع ريقو: عاوز اشرب 
اسر شاور للحارس يجبلو مياه.. 
بعد شويه... 
حمزه: هاااا هتقولنا كل حاجه بقا ولا ايييه 
امجد بخوف: لا هقول كل حاجه هقول 
حمزه: اممم سامعك اتكلم 
امجد: بص احنا والله حاليا منعرفش سليم فين بس احنا هنعمل عمليه مهمه وكبيره اوي الاسبوع اللي جاي يعني بعد 5ايام بظبط والعمليه دي زي ما بيقولو صفقه العمر.. 
حمزه بتركيز: معاك خطه العمليه دي 
امجد: ايوه طبعاً انا اللي هنفذها بنفسي مع سليم 
اسر: فين مكان العمليه دي 
امجد: في الغردقه 
حمزه بجديه: عارف لو طلعت بتكدب عليا في حرف واحد هعمل فيك اييييه 
امجد بخوف: لا والله يا باشا ده كل اللي اعرفو 
حمزه قام من مكانو وقال: اربطوه تاني وحطو عينكو عليه كويس اوي اوي 
ومشا هوا واسر... "
حمزه طلع اوضه عشق لقاها لسه نايمه قرب وقعد ع طرف السرير ومسح ع وشهت بحنيه وقال: عشق.. عشقي اصحي يا حبيبتي 
عشق فتحت عنيها ببطئ وقالت: حمزه 
حمزه فرح انها رجعت لطبيعتها وقال بفرحه: يا عيون حمزه يا قلبو من جوا نعم يا حبيبتي 
عشق دمعت لما افتكرت بنتها وقالت: قتلو بنتي يا حمزه قتلوهااا 
حمزه شدها لحضنو ومسح ع شعرها بحنيه وقال: هجبلك حقها وحقك والله وحياتك عندي لندمهم بس علشان خاطري اهدي علشان خاطري 
عشق بدموع: انا عاوزه بنتي التانيه جنبي هنا مش عاوزها بعيده عني 
حمزه: حاضر بس مش لازم نسميها بقا ونسجلها 
عشق بسخريه: اسجلها ازاي وهيا كان ليها اب اصلا 
حمزه ببتسامه: ايوه يا عشقي ليها اب اللي هو انا انا هسجلها بأسمي وهنسميها عشق علشان شبهك اوي واخده عيونك وشعرك وكل حاجه حتي لما بتضحك بشوفها انتي 
عشق بدموع وفرحه: بجد يا حمزه 
حمزه حضن وشها بايدو وقال: بجد يا عيون حمزه بكره الصبح هنروح نجهز كل حاجه متقلقيش انتي 
بس فجأه دخلت جميله بسرعه وهيا بتقول: ابيه حمزه في حكومه تحت وبيقولو ان هما عاوزينك 
حمزه بستغراب: طيب نازل 
عشق بخوف: حمزه 
حمزه ببتسامه: متخافيش يا عيون حمزه 
ونزل لقا اسر بيزعق.. 
اسر بزعيق: يا محمد انا بقولك ان جوزها الاول ده باطل اصلا لان مكنش فيه جواز اصلا ده مش اسمو الحقيقي بمعني ان ده تزييف 
حمزه بستغراب: في ايه يا اسر في يا محمد 
محمد بتوتر: انا اسف لازعاجك يفندم بس احنا عاوزين مدام عشق مطلوب القبض عليها 
حمزه بعصبيه: نعم ودا ليييه بقا ان شاءلله 
محمد طلع ورق وقال: بص يا فندم ده قسيمه جوازها من امجد محمد حسام ودي قسيمه جوازها من حضرتك يعني هيا جمعا بين زوجين وده قانونا مينفعش وليه عقوبات ولازم اقبض عليها وفورآ يفندم 
حمزه غمض عينو بعصبيه وقال: ازاي معملتش حساب ده ازاااااي 
يتبع....
لقراءة الفصل الرابع والعشرون اضغط على : ( رواية حرب العشق الفصل الرابع والعشرون )
لقراءة باقي الفصول اضغط على : ( رواية حرب العشق )
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-