رواية عشق خالد الحلقة السادسة والعشرون 26 بقلم رنا أحمد
رواية عشق خالد الجزء السادس والعشرون 26 بقلم رنا أحمد
رواية عشق خالد البارت السادس والعشرون 26 بقلم رنا أحمد
رواية عشق خالد الفصل السادس والعشرون 26 بقلم رنا أحمد |
رواية عشق خالد الفصل السادس والعشرون 26 بقلم رنا أحمد
بعد مرور 25عامااا
فيلا المرشدي....
في جناح الشياطين .
كانوا يغفون بفوضيه كعادتهم فهم منذ الصغر يتشاركون في كل شي فمنذ أن تموا سبع سنوات وهم يستلقون بذاتهم في ذلك الجناح فهم يعتبرون ذاتهم كالتؤام الملتصق ليرن ذلك المنبه الذي وضع بأمر من مالك ليصحوا بانزعاج .
كريم بغيظ /استغفر الله العظيم يارب ده احنا لو في الجيش مش هيحصل فينا كده .
سليم وهو يفرد زراعيه بتعب /احنا طول ماورنا سياده اللواء مالك هنعرف نرتاح ده انا بخاف أنام وانا سائق الطياره .
سيف بنعاس/انا جعان .
ادهم بضحك /ههههه ي حرام هو انت كل يوم الصبح الموال ده .
كريم باستفزاز /صباح الفل ي عمي .
ادهم بغيظ من ذلك اللقب /عمما الدبب عمك ايه ي شحط انت .
سليم بضحك /هههههههه ايه ي ادهم مانت عمه فعلا مش دي الحقيقه .
سيف بضحك /هههه حرام عليكم متخلهوش يفتكر ماسه حياته وأنه جه الدنيا غلطه اصلا .
كريم بضحك /هههههه .
ادهم بغيظ شديد/طب لم نفسك بقا انت وهو بدل مالطشكم واخلصوا بدل ما بابا ومالك يعموللينا حوار .
ليسمعوا طرقات الباب ليصرخوا جميعهم بحسره هل ما يحدث بهم ليردو في صوتا واحد وهم يكاد يبكون
(كينان )...
كينان ابن مالك وعائشه الأصغر واخو كريم يعشق التعليم يختلف عنهم اختلاف السماء والأرض يعشق اللغه العربيه ويتحدث بها دائما .
كينان بغيظ شديد من أفعالهم /صباح الخير أن الجميع ينتظركم بالاسفل للإفطار تفضلوا .
كريم بغيظ شديد/يادي ام مسلسل باب الحاره ده الي احنا عايشين فيه حسنا كينان سنأتي .
كينان بغيظ/لماذا تاخرتوا بالامس اين كنتم .
سليم بنظره خبيثه/معلش ي كينان ي اخويا الحاجات دي ممكن تخدش حياك لما تكبر هنبقا نقولك .
سيف بضحك/ههههه ايوه ي كينان بلاش تعرف ي حبيبي .
كينان بغيظ شديد/انا اعلم جيدا ماذا تفعلون ايها الحمقاء فنهياتكم ستكون الهلاك لما محاله .
كريم بصداع شديد /بقولك ايه يالا انزل واحنا جاين يلا .
كينان بغيظ/نعم سانزل فلا اريد انا اتعب ذاتي واضيع من وقتي مع تافه مثلكم .
كريم بغيظ/عوض عليا عوض الصابرين يارب ي وكستك في خلفتك ي ابويا .
سيف بجوع شديد /طب اخلصوا بقا انا جعان .
ادهم بغيظ /انت ي ابني متشتغلش في مكافحه الاداب انت تشتغل في محل ابو طارق انت مفيش في دماغك غير الاكل اووف .
كريم بضحك /هههههه يلا بينا ننزل .
********************.
علي مائده الافطار ...
كان يترأس الطاوله خالد وبجانبه عشق ومالك وكينان لينزلوا سويا ليوقفهم خالد بجديه .
/عندك انت وهو .
سيف بغيظ شديد/يادي تفتيش المطار ده بتاع كل يوم.
كريم بهمس /المهم اتخلصتوا من كل حاجه.
سليم بغمزه وخبث/عيب عليك ي كبير طبعا من امنبارح .
ادهم بابتسامه /قشطه .
مالك بجديه /صباح الخير ي اخويا انت وهو هو كل يوم لو مكنش المنبه يصحيكم متصحوش مش وراكم شغل .
كريم بقلق /احنا اسفين ي بابا سهرنا بس شويا امنبارح .
سليم بارتباك /ايوه ي عمي باركلنا مش ختمنا القران كله امنبارح .
سيف بنظره خبيثه/ايوه ي عمي ربنا فتح علينا كانت نقصاك والله .
ادهم بنظره ماكره /ايوه ي أبيه مالك الحمد لله ربنا هدانا .
كينان بغيظ شديد/نعم والدي لقد ختموه علي يد راقصه كباريه النجوم في شارع الهرم لقد علمت كل شي .
لينظروا إليه نظره ناريه فدائما يوقعهم في شر اعمالهم ليتحدث مالك بحده .
/اتفضل انت وهو علي شغلكم يالا .
سيف بجوع شديد/طب نأكل ي عمي .
مالك بحده /مفيش طفح يالا كل واحد علي شغله وانا وانتوا الزمن طويل .
لينظروا جميعا اتجاه كينان لينظروا إليه نظارات ناريه توحي بهلاكه .
*********************.
في الاداره ...
كان يسير كريم للداخل بنعاس شديد ليخبره العسكري أن اللواء محمد يريده في مكتبه .
كريم بغيظ شديد/استر يارب .
في مكتب اللواء محمد ...
كان يجلس وهو يضع رأسه بين يديه بالم ووجع من ذلك المصيبه المتحركه ليتحدث كريم .
/صباح الخير ي افندم .
محمد بغيظ شديد/صباح النور ي اخويا ايه ي عريس النموسيه كحلي ولا ايه انت كنت فين من الصبح وايه الي انت هببته امنبارح في العمليه ده ضربهمولي كلهم ولا عشرين رصاصه وبعتلي الجثث مبهدلين وحطاطهم في كيس .
كريم بغيظ شديد/لا ي افندم انا حطط كل جثه في كيس لأن بطنهم كانت مفتوحه فنضفتهم وحطيط القوانص علي جنب والكبد علي جنب وكله تمام .
اللواء محمد وهو يكاد يجن منه /كبد وقوانص مشغل معايا فرارجي وسعادتك قتلتهم كلهم دلوقتي مين الشاهد في القضيه دي .
كريم وهو يضع قدم علي قدم بغرور /ودي حاجه تفوتني برضه ي باشا ده انا كريم المرشدي البت الخادمه الي كانت بتشتغل عندهم في الفيلا.
محمد بلهفه /بجد طبعا قبضت عليها صح .
كريم بغرور وعنجهيه/لا ضربتها بالنار في دماغها دخلت في غيبوبه بس عايشه فيها الروح .
محمد وهو يمسكه بجنون وغيظ /ده انا الي هطلع روحك دلوقتي .
*********************.
في شركه الطيران التي يعمل بها سليم ...
كان يسير سليم ناحيه الطياره الخاص به لينصدم من تلك المضيفتين الذين ينظرون إليه بإعجاب شديد ليتحدث سليم بابتسامه وغمزه وهو يغلق باب الطائره من الداخل .
/تعلويلي ي حلوووين شكلها كده ليلتنا عنب .
*********************.
في وزاره الداخليه.
في مكتب سيف ..
كان يجلس سيف وهو يضع رأسه بنعاس علي المكتب ليسير اللواء رفعت بغضب شديد.
/سيف قوم انت نايم في المكتب .
سيف بارتباك /معلش ي افندم عندي صداع بس شويه .
رافت بغضب /اسمع اتفضل جتلنا اخباريه أن فيه شقه دعاره في المهندسين اتفضل روح اقبض عليهم انا هبعتلك عم عبده وانت جهز القوه .
سيف بنعاس /تمام ي افندم .
لياتي امين الشرطه عبده ليوقظ سيف .
سيف بنعاس شديد /اسمع ي عم عبده روح انت مع القوه لو البنات قعدت تعيط وبتاع خود ارقامهم وهاتهالي وخرجهم انا هعرف شغلي معاهم بطريقتي .
*****************.
في ساحه الملاكمه ...
كان يقف ادهم وهو يدرب باهتمام ليقترب منه المدرب بجديه .
/ادهم جهز نفسك الماتش الجاي مع السباعي .
ادهم بقلق فهو دائما يسمع عن اسم ذلك الشخص وبراعته في الملاكمه .
/احمم انا ولا يهمني من حد ده انا هجبهولك راكع كده ده انا الشبح .
المدرب بجديه /طيب تمام هو بيدرب هنا جنبك الماتش بكره خود بالك .
ادهم وهو يمسك تليفونه ويحدثهم واحد واحد بغيظ لكي ياتوا .
******************.
علي الجانب الآخر...
كان يتدرب سباعي ليسيروا بغرور وعنجهيه ليتحدث كريم .
/انت ي اسطا احسالك بكره تنسحب من الماتش .
سليم بحده /ايوه احنا خايفين عليك هتتمرمط وشكلك هيكون وحش .
سيف بضيق /سمعت ي كتكوت يالا ورينا جمال خطوطك .
بعد مرور ساعه 😂😂😂😂تفتكروا ايه الي حصل
يتبع...
لقراءة الفصل السابع والعشرون اضغط على : ( رواية عشق خالد الفصل السابع والعشرون )
لقراءة باقي الفصول اضغط على : ( رواية عشق خالد )