رواية عشق خالد الحلقة التاسعة والعشرون 29 بقلم رنا أحمد
رواية عشق خالد الجزء التاسع والعشرون 29 بقلم رنا أحمد
رواية عشق خالد البارت التاسع والعشرون 29 بقلم رنا أحمد
رواية عشق خالد الفصل التاسع والعشرون 29 بقلم رنا أحمد |
رواية عشق خالد الفصل التاسع والعشرون 29 بقلم رنا أحمد
في الاداره .
في مكتب كريم ..
كان يضع إليها العصير بابتسامه ساحره.
/اتفضلي العصير .
شهد بابتسامه/شكرا ي كريم باشا بجد حضرتك محيت جوايا أي توتر .
كريم بابتسامه اعجاب/طب قوليلي بقا انتي صحفيه من امتا شكلك كده لسه في البداية .
شهد بحزن شديد/بصراحه انا مخلصه من ثلات سنين بس حضرتك عارف كان المفروض يكون فيه كورس صحافه ودورات وكده بس احنا حالتنا الماديه علي القد اوي فمقدرتش علي ده كله لحد ما لقيت الجريده الكحيانه دي والحمد لله ربنا مسهلها .
كريم بابتسامه ساحره /طب ممكن تقوليلي بقا ايه السبق الصحفي الي انتي عايزه تعمليه معايا.
شهد بابتسامه وهمس /بصراحه انا عارفه أن فيه عصابه كبيره بتاجر بأعضاء الشباب وفي الخفا كده عارفه أن حضرتك مسؤول عنها فالمدير بعتني اعمل لقاء مع حضرتك ياما هيرفدني يرضيك .
كريم بابتسامه اعجاب/لا طبعا ميرضنيش انا هساعدك لاني بصراحه حسيتك بنت جدعه وتستاهلي اسمعي بقا ي ستي .
*******************.
في فيلا المرشدي..
في جناح ساره وادهم ...
كان يفتح ادهم عيناه تتدريجيا لينصدم من تلك الواقفه تنظر إليه بابتسامه ساحره.
/صباح الخير.
ادهم بتوهان /ايه ده انتي مين .
ساره بغيظ شديد/واه عاد انت عندك الزهايمر ولا ايه انا ساره مرائتك .
ادهم بغيظ/ايوه صح انتي الي المصيبه الي ادبست فيها امنبارح .
ساره بغيظ شديد/مصيبه ده حتي الملافظ سعد مش كده .
ادهم بقلق شديد/هي العيال فين .
ساره بصدمه /نهار اسود انت مخلف .
ادهم بغيظ شديد/اوووف انا اقصد اخواتي كريم وسليم وسيف.
ساره بغيظ شديد/انت دماغك دي معموله من ايه إخواتك هيكونوا موجودين هنا ازي وانا معاك تعال قوم افطر .
ادهم بغيظ /انا هروح افطر معاهم انا متعودتش اعمل حاجه من غيرهم حتي الاكل .
ساره وهي تمسك يده بدموع /ابوس ايدك ي ادهم متخرجش وتسبني في يوم زي ده انت كده بتقل مني .
ادهم بغيظ /طب انتي بتعيطي ليه دلوقتي .
ساره بدموع ووجع/علشان الي وصلت لايه انا عارفه انك اكيد مش طيقني بس لو سمحت حافظ علي كرامتي شويه لحد مانتطلق .
ادهم بابتسامه وحنان /طب خلاص انا اسف ي ستي ممكن تهدي بقا بطلي عياط .
ساره وهي تسمح دموعها بهدوء/خلاص مش هعيط .
ادهم بابتسامه ساحره /طب ايه رايك ننزل نفطر تحت مع العائله احنا كلنا هنا مرتبطين ببعض .
ساره بابتسامه /طبعا هلف الطرحه وننزل.
****************
في الخارج.
كانوا يسيرون ادهم وساره الي الأسفل ليقف في وجههم كينان .
كينان بابتسامه /مرحبا اهلا بيكي زوجه عمي .
ساره بابتسامه واستغراب /اهلا بيك بس ادهم ازي عمك .
ادهم بغيظ شديد/كينان يبقا ابن اخويا مالك ي ساره بس انت جيت في الاخر علشان كده بس انا مش اكبر منه بكتير بس هو لازم كده يقرف في الناس.
ساره بابتسامه /بالعكس ده مشاء الله غسول خالص.
كينان بابتسامه /انتي الجميله بعد اذنك .
********************.
في مكتب خالد ..
كان يقف مالك بابتسامه ليتحدث بجديه .
/بقولك ايه ي كبير نفسي افهم دماغك كان فيها ايه من الي عملته امنبارح امشعنا ادهم وسيف ليه مش كريم ولا سليم .
خالد بابتسامه/اولا لأن البنات دول غلابه جدا انا اعرفهم من وهما صغيرين مش هيعرفوا يتعاملوا مع كريم وسليم وبرضه كنت عارف انهم مش سهل يوافقوا علي الطلب ده لاكن كنت متاكد ان ادهم وسيف مستحيل يرفضوا .
مالك بابتسامه خبيثه/بتفكر في ايه ي كبير .
خالد بابتسامه/بكره هفكرك ي مالك أنهم هيتحولوا من مجرد جوازه بالغصب لأعظم قصص العشق وبكره تشوف .
مالك وهو يقبل يده باحترام /ربنا يخليك لينا ي بابا وميحرمناش منك ابدا .
عشق بابتسامه /خالد باشا انا عايزه اروح اليخت بتاعي .
خالد وهو يقبل يدها بعشق/امرك ي مولاتي .
********************.
علي مائده الطعام..
كانوا يجلسون جميعا ليسرع إليهم ادهم وسيف وهم يحتضنهم باشتياق وكأنهم غائبين عن بعض منذ سنوات .
كريم بضحك/هههه مالكم فيه ايه ي عيال .
سليم بابتسامه /شكلنا وحشانهم ي كريم .
ادهم بابتسامه/اوي اوي احنا عمرنا مفترقنا ليله واحده .
سيف بابتسامه /عندك حق ي ادهم .
ليلي بابتسامه /ربنا مايحرمكم من بعض ابدا .
ساره بابتسامه/اللهم امين .
كريم بهمس ل ادهم /ايه النظام سبع ولا ضبع .
ادهم بغيظ /انت بتقول ايه انت كمان ده علي اساس اني بحبها من ايام الطفوله مانت عارف الي فيها .
سيف بابتسامه /انا بقا غيرك ي ادهم بجد حاسيت أن ليلي بنت لطيفه وجميله وبريئه كمان مش يمكن يكونوا نصيبنا مفيش حاجه بتحصل بالصدفه ي ادهم .
كريم بابتسامه وغمزه وهو يسرح في شهد/شكلنا كلنا هنقع قريب اوي .
ادهم بخبث ومكر/ايه بقا الكلام ده شكله وراءه حاجه ي كريم اللهجه كده مش عجباني .
سليم وهو يسرح في شهد بسعاده /طب وليه لا الحب ده اجمل حاجه في الدنيا انك تلاقي حد يحبك ويخاف عليك بجد .
سيف بغمزه وخبث/لا انتوا الاتنين مش طبيعين النهارده مخبين ايه اتكلموا احنا لازم نعرف كل حاجه.
سليم بهروب وغيظ/ايه فيه ايه انتوا هتعملوا ظباط علينا مفيش حاجه.
كريم بابتسامه/سيبك منهم ي سليم عالم فاضيه.
كينان بابتسامه تسليه /اقسم انكم تخفون شيئا وساعلمه لا تقلقوا فلا شيئ يخفا عن كينان .
كريم بغيظ /مفتش كرومبو ابعد عنا واذهب الي الجحيم .
سليم بغيظ شديد /تبا لك .
عائشه بغيظ /كينان باشا كلم البت المسهوكه بتاعتك حفيده الست فكيهه.
كينان بغيظ شديد/معزره ي امي لم تتطلقي عليها ذلك الاسم فهي اسمها جميله حسنا ي امي .
عائشه بغيظ شديد/حسنا ي روح امك بس روحلها واقفه بره .
كريم بصدمه /ايه ده الواد كينان عنده مزه .
سليم بضحك /هههه دي مزه صح الصح .
سيف بضحك /هههه يلا نرخم عليهم شويه .
ادهم بحماس/يالا بينا .
******************
في الخارج ..
كان يقف كينان مع جميله ليتحدث كينان بابتسامه حالمه .
/جميلتي الغاليه كم اشتاقت اليكي .
جميله بابتسامه /وانا اشتاقت اليك كثيرا كينان فأنت تعلم ماذا انت بالنسبه الي .
كريم بضحك /هههه ده قناه سبيس تون.
سليم بغمزه ل جميله /مشاء الله بنت لوزو اللوز عنب .
كينان بغيظ شديد/ماذا اتا بيكم الي هنا ايهاء الحمقاء ابتعدوا .
ادهم باستفزاز /ولما نبتعد فالمكان ذلك جميل للغايه .
كينان بغيظ شديد/إذا ما ابتعدوا فصوركم عندما كنتوا ترقصون مع الراقصه معي سانشرها فيه جميع المواقع واجعلكم عبره لمن يعتبر.
********************.
في الكافيه
كان يجلس سليم وهو ينظر يمينا ويسارا ليبتسم عندما رآها تقترب منه بابتسامه .
/عصير فراوله زي كل مره .
سليم بابتسامه اعجاب /ياريت علي العموم اي حاجه منك حلوه انتي اسمك ايه .
شهد بخجل شديد/اسمي شهد عن اذنك .
سليم بلهفه /استني شويه بس مالك متسربعه ليه كده .
شهد بابتسامه/لان عندي شغل وانت ميرضكش أن صاحب الشغل يقولي كلمه كده ولا كده .
سليم بابتسامه /خالي حد بس يقولك نص كلمه وشوفي هعملك فيه ايه انا عايز اتكلم معاكي شويه.
*********************.
قي المستشفي ..
كام يقف ادهم وهو يتدرب مع أحدا اكبر الدكاتره ليرن هاتفه ليرد بغيظ .
/نعم خير .
ساره بابتسامه /بقولك ايه انا ظبط اكل وحلويات وهنخرج كلنا وقبل ماتعترض خلاص انا أمرت وهنفذ وخدت فرمان من خالد باشا نفسه يعني مش هتقدر
تعترض سلام ي زوجي العزيز .
ادهم بابتسامه وهمس /عسل اوي البت دي .
********************.
في مكتب سيف ..
كان يجلس بشرود وابتسامه وهو يتذكر حديثها معه بالأمس .
فلاش باك...
ليلي بدموع وحزن /أمنا ماتت من واحنا صغيرين وابويا اتجوز الحيه الي عفاف ممرتنا انا واختي في عيشتنا سقتنا المر واخرتها هي الي سلطت ابويا يجوزنا المحاريق دول بيشربو مخدرات وأخلاقهم زي الزفت أقنعت ابويا أنه كده كويس علشان حكايه الطار كان الموت اهون عندنا انا واختي من الجوازه الهم دي بس الحمد لله ربنا نصفنا في اخر لحظه صدقني ي سيف انا واختي مش وحشين .
سيف بابتسامه ساحره وهو يمسح دموعها /طب اهدي انا عايزك تنسي كل الي فات خالص ماشي .
باك ....
سيف بابتسامه وسعاده/اوعدك اني هعيشك احلا عيشه ي ليلي زي ما قولت مفيش حاجه بتحصل صدفه اكيد وجودكم في حياتنا انا وادهم فيه حكمه من ربنا سبحانه وتعالى ربنا يكرمك ي كريم انت وادهم وتلاقوا انتوا كمان نصكم التاني .
*********************.
في جناح الشياطين...
كان يجلس كريم بشرود فأصبحت تلك البريئه تستحوذ علي تفكيره يتذكر ضحكتها الساحره ابتسامتها اللطيفه ليخرجه من شرود سليم بابتسامه.
/ايه ي كريم مالك قولي كل الي مخبيه احسالك فاهم اوعا تكدب عليا وتقولي مفيش حاجه.
كريم بابتسامه وسعاده/قلبي بدا يدق ي سليم .
سليم بابتسامه وصراخ /مش ممكن انت كمان .
كريم بصدمه /قصدك ايه بانت كمان .
سليم وهو يرجع ظهره للخلف بابتسامه /انا كمان وقعت لشوشتي ي كريم بنت جميله اوي عجبتني من اول نظره بصراحه خلاص مبقتش قادر اعيش من غيرها .
كريم بابتسامه/انا كمان ي سليم بنت في غايه الادب والجمال خطفتني مره واحده وفعلا مش هضيعها من ايدي ابدا قولي انت شوفتها فين .
سليم بابتسامه/بتشتغل جرسونه في كافيه بس انا الموضوع ده مش فارق معايا انا عرفت أن حالتها الماديه تعبانه واكيد بتشتغل علشان كده وانا اصلا لما نتجوز هخليها عايشه هانم وانت ي كريم عرفتها منين .
كريم بابتسامه/بنت صحفيه عملت معايا لقاء سرقت قلبي مش قادر اطلعها من دماغي انا عرفت عنها كل وقررت افاتح الكل واروح اتقدملها بكره باذن الله وطبعا كلكم معايا .
سليم بفرحه عارمه وهو يحتضنه /الف مبروك ي حبيبي مش قادر اصدق معقول احنا الاتنين مع بعض
.
كريم بابتسامه وسعاده /ربنا يتتملنا علي خير ي حبيبي يارب ..
كانوا يحتضنون بعضهم وكلا منهما بداخله فرحه تكفي العالم لما يعلموا أن القدر يخفي لهم جرحا والما اختبار موجع لتلك الاخوه الما مدواته ستكون شبه المستحيل 💔💔💔💔.
*****************.
في شقه شهد ...
كانت تجلس بهيام وشرود وهي تفكر به فقد سرقا قلبها وانتهاء الأمر لتتحدث بابتسامه عاشقه .
/معقول اكون حبيتك بالسرعه دي خطفت قلبي كده علطول معقول تكون العوض ليا عن كل الي شوفته بحبك وعيزاك ومش عايزه حاجه تانيه من الدنيا يا .....
يتبع...
لقراءة الفصل الثلاثون اضغط على : ( رواية عشق خالد الفصل الثلاثون )
لقراءة باقي الفصول اضغط على : ( رواية عشق خالد )