رواية جراح العشق الحلقة العاشرة 10 بقلم روان عبدالله
رواية جراح العشق الجزء العاشر 10 بقلم روان عبدالله
رواية جراح العشق البارت العاشر 10 بقلم روان عبدالله
رواية جراح العشق الفصل العاشر 10 بقلم روان عبدالله |
رواية جراح العشق الفصل العاشر 10 بقلم روان عبدالله
في شركه امير
روان.. النهارده ايه اه افتكرت النهارده الاحد وفرحي الخميس الجاي يعني فاضل حوالي تلاته ايام ودي دعوة خاصه مني ليك علشان تحضر
أمير بغضب.. انتي عارفه بتقولي ايه
روان... اه عارفه انا بقول ايه كويس يا استاذ أمير
عمار... ممكن تهدو دلوقتي وخلونا نخلص الاجتماع
أمير بعصبيه.. الاجتماع خلص ومش هتنازل عن الاسهم
امسكت كرسي لتجلس عليه وتقول ... أمير الجارحي
نظر لها لتنظر هي في عيناه بقوه
روان بقوه... انت مجبر توافق علي نقل الاسهم ليا
أمير ببتسامه... أمير الجارحي وكلمه مجبر ميجتمعوش في جمله واحده
روان.. بس انا جمعتهم
أمير.. دا انتي قلبك ما*ت بقا
روان.. هو في حد يعيش معاكوا وقلبو ميموتش وعلي العموم العرض بتاعي لسه ساري وقت ما تحس نفسك خلاص هتنتهي هشفق عليك واقبل الاسهم
خرجت روان وعمار من الاجتماع
فور خروجهم لم يستطع أمير السيطرة علي غضبه ليضرب زجاج الطاوله بيده
مراد.. ايه الجنان ده
أمير بغضب... واللي هيا بتعمله ده مش جنان
مراد.. انت اللي وصلت الامور المرحلة دي واحب اقولك اننا محتاجين شراكه عمار جدا
أمير.. علي جثتي ان ده يحصل انا هدور علي ممول تاني للشركة
مراد.. براحتك المهم نطلع من الازمه دي
خرج مراد ليجلس هو بغضب
أمير... فرح قال عاوزه تتجوزه مستحيل اخلي ده يحصل طول ما انا عايش مش هتكوني لحد غيري
في سياره عمار
روان.. شكرا جدا
عمار... انتي صاحبه عمري ازاي ارفض اساعدك وبعدين الشراكه دي هتفيد شركتي انا كمان
روان بتوتر.... طب وموضوع الجواز
اوقف السياره ونظر لها
عمار.. روان انا بجد مستعد اتجوزك لو انتي موافقه والخميس الجاي كمان
نظرت له بصدمه وتوتر
روان بخوف.. نتجوز ممكن افكر
عمار ببتسامه.. تمام فكري براحتك
شغل السيارة مره اخري ليتحركو لوجهتهم
في منزل وفاء كانت تجلس وهي تضم قدمها وممسكه بصوره عائليه لهم وتبكي علي ماحدث
روان بسخريه.. ايه زعلانه
نظرت للخلف لتجد روان تقف امامها
وفاء بصدمه.. انتي عايشه
روان.. مكنتيش عاوزه تشوفيني عايشه صح
وفاء ببكاء.. بالعكس كان نفسي اشوفك قدامي تاني
اقتربت منها لتمد لها يدها
ازاحت روان يدها بغضب... اوعك تلمسيني تاني فاهمه انا قرفت منك عارفه انا مكسوفه اقولك امي
وفاء ببكاء.. صدقيني والله مكنش قصدي مكنتش عاوزه نوصل لهنا
روان بضحك.. شوفتي الدنيا دواره من كام يوم بالظبط كنت مكانك عملت كل حاجه علشان تسمحيني بس انتي رفضتي واتخليتي عني شوفي النهارده بس الفرق الوحيد ان انا كانت نيتي صافيه مش زيك
وفاء... انا مهما كان امك يابنتي سامحيني
روان بصراخ.. امي ايه في ام ترمي بنتها لكلاب الشوارع في ام معندهاش ثقه في بنتها في ام تحاول تق*تل بنتها تبقي دي ام
ظلت وفاء تبكي.... سامحيني
روان بضعف.. ياريت بإيدي بس صدقيني مش قادره انا اسفه يا امي
قالت اخر كلامتها بسخريه لتتجه خارج المنزل ببكاء
في سيارتها امسكت هاتفها لتتصل بشخص ما
روان.. عمار انا موافقه نتجوز الخميس الجاي
عمار بفرحه.. ده احلي خبر في حياتي
روان.. وانا كمان
اغلقت الهاتف لترميه بجانبها وهي تبكي
بعد ثلاثه ايام تحديد يوم الخميس في المساء كانت تقف في غرفتها وهي ترتدي فستان زفافها الابيض والطرحه البيضاء فوقه ووضعت تاج لتتوج ملكه لتك الحفله
لوجي... قمر ياحبيبتي والله
روان ببتسامه.. عقبالك ياحبيبتي
لوجي بحزن.. يارب
روان... انا عارفه مروان مش هيقدر يعيش من غيرك وشويه وتلاقيه جاي يطلب منك ترجعو تاني
لوجي.. يسمع منك ربنا ياحبيبتي هنزل انا دلوقتي وانتي كملي
خرجت لوجي لتجلس روان علي السرير
روان ببكاء.. كان نفسي تبقي جمبي وتلبسيني الطرحه بإيدك بس انتي اللي وصلتينا لهنا
مسحت دموعها ودق الباب ليدخل مروان
مروان.. ها جاهزه
روان.. جاهزه
امسك يدها لتمشي معه لاسفل حيث ينتظرها عمار
سلمها له مروان لتمشي مع عمار لطاوله التي يجلس عليها المأذون
عمار.. انتي حلوه اوي النهارده
روان ببتسامه مزيفه.. شكرا
المأذون.. موافقه يابنتي
كادت ترد ولكنها سمعت صوت رصا*ص لتنظر بصدمه وهي تري أمير يمسك مسد*س ويوجهه ناحيه عمار
عمار بغضب.. انت ازاي تدخل كده
أمير.. انا جاى اخد مراتي
روان بغضب.. مراتك ايه انت مجنون قولتلك انا مش مراتك
أمير.. اللي عندي قولته
عمار بصراخ.. طلعوه بره
جاء بعض الرجال ليحاولو اخراج أمير بالقوه ولاكنه كان يرفض الخروج
حاول احد الرجال امساك السلا*ح منه ولكن وبدون سابق انذار خرج صوت رصا*صه هزت ارجاء المكان
نظر الجميع بصدمه لبعضهم البعض لتصرخ لوجي بقوه وهي تري آثار الدماء
لوجي بصراخ..... رواااااان
يتبع....
لقراءة الفصل الحادي عشر اضغط على : ( رواية جراح العشق الفصل الحادي عشر )
لقراءة باقي الفصول اضغط على : ( رواية جراح العشق )