رواية الجامحه والبدوي الفصل الثالث عشر 13 بقلم ميفو السلطان

رواية الجامحه والبدوي الحلقة الثالثة عشر 13 بقلم ميفو السلطان
رواية الجامحه والبدوي الجزء الثالث عشر 13 بقلم ميفو السلطان
رواية الجامحه والبدوي البارت الثالث عشر 13 بقلم ميفو السلطان
رواية الجامحه والبدوي الفصل الثالث عشر 13 بقلم ميفو السلطان

رواية الجامحه والبدوي الفصل الثالث عشر 13 بقلم ميفو السلطان

ما ان سمعت سهيله صوتا ورائها لتستدير لتجد جواد يقف مبتسما ينظر اليها بسعاده ويهتف نورتي يا مزتي
كانت مصدومه مشلوله لا تعرف ماذا تفعل غير مصدقه ليقترب منها مبتسما وحشتيني وشدها اليه و احتضنها بشده. 
لتعود الي رشدها وتدفعه... انت بتعمل ايه هنا
ليضحك ويهتف.... لا اسمها احنا بنعمل ايه هنا.. انا وانت لوحدنا والهوا. 
لتصرخ.... نهارك اسود انت اللي جبتني هنا ليهز راسه مبتسما لتنفعل وتهجم عليه دانت نهارك اسود والله لاطين عيشتك يا زباله انت خاطفني انت واحد مجنون مش طبيعي كان يضحك ويمسكها ليحَملها ويذهب بها الي الخيمه ويهتف.... نورت بيتك يا قمر. 
لتصرخ.. بيتي انت مجنون يا بتاع انت بقلك ايه روحني لاطين عيشتك. 
ليضحك.... اروحك فين مانت مروحه ودا بيتك يا قلبي عشنا. 
لتهتف.... عشنا.. عشه لم تفلق دماغك انت بقلك مفيش فايده من عمايلك دي انا مش هسكتلك. 
ليضحك.... هتعملي ايه يعني في حتتي ووسط اهلي ماهتقدريش تعملي حاجه. 
لتهتف.... اهلك هنا فين اهلك دول. 
ليضحك لا ماحنا هنروح بس اما تهدي ونتفق. 
لتهتف بغضب.... نتفق علي ايه ان شاءالله. ميفو ميفو 
ليجلس اقعدي الاول واهدي لتجلس غاضبه ليهتف.... بصي بقه انا غلبت افهمك انك بتاعتي. لتهب.... انا مش بتاعه حد ما تحترم نفسك بقه. 
ليهتف.... طب ايه هتشغلي الغلايه كتير لتجلس مرغمه ليكمل بصي بقه احنا هنا في ارضي وسط اهلي وانت هنا امر واقع يعني ترضي ماترضيش اللي عايزه هيتنفز..
لتهتف.... اللي هوا
ليبتسم ويهتف..... اللي هو تبقي بتاعتي. 
لتهتف ساخطه..... ماتحترم نفسك بقه ايه بتاعتك دي. 
ليضحك ويهتف.... لا ماتفهميش غلط بتاعتي بحلال ربنا هكتب عليكي هنا او بمعني هنتجوز هنا. 
لتنظر اليه ببلاهه..... نعم يا اخويا هيا مين اللي هتكتب عليها انت اتخبلت. 
ليهتف.... انت يا قلبي وماهتفتحيش بقك اسمعي بقه انت هنا تحت ايدي اعمل مابدالي هتمشيها جواز تمشيها من غير جواز اختيارك انت هنا مالكيش الا انك توافقي. 
لتقف وتنظر اليه بغضب..... انت مجنون صح انا قلت كده وانا ايه اللي يجبرني. 
ليهتف.... اللي يجبرك صورك اللي كانت في حضني وشكلك عريانه فيها دي اللي تجبرك اتنين عريانين في الصور هيعَملو ايه الما حد يشوفها. 
لتبهت.... انت عايز تفضحني. 
ليهتف..... لا انا عايز اتجوزك دي اولا ثانيا انت مش هترجعي الا وانت مراتي ان شالله نفضل سنين هسيبك وسط اهلي هنا وماحدش هيفتح بقه انت بتاعتي والكل هيعرف فكري كده واعرفي انك اخرك حضني بتاعتي. 
لتصرخ...... هتستفاد ايه تتجوز واحده ماتعرفهاش ومش عايزاك يا اخي. 
ليهتف.. ماعرفهاش ازاي امال اليومين اللي كنتي في حضني دول ايه دول كفايه وهستفاد اني عايزك وعايزك اوي ومفيش حد غيرك هيكون ليا من يوم ماخدتك في حضني وانت بقيتي بتاعتي اما بقه مش عايزاني دي هتصرف فيها انا كفيل بيكي. 
لتجلس وهيا مشتته من كلامه لتهتف... انت مش طبيعي والله حد بيتجوز غصب. Mevo Mevo 
ليهتف... اما تكوني مش عارفه انت عايزه ايه اه تتغصبي انا لما بلمسك بحس بيكي بس انت اللي جواكي حاجات معقداكي. 
لتصرخ.... انت مالك معقده والا زفت انت مالك انا مش هتجوز استحاله ولا عمري ادخل راجل حياتي. 
ليقترب منها ويشدها.... ليه ليه بتبعدي وانت جواكي عايز
لتقول... لاني مش عايزه حد ومش عايزه اتوجع لاني يوم مااحتجتلك بعدت وسيبتني وانا مش عايزاك ولا عايزه غيرك. 
لينظر اليها بحب ويهتف.... قصدك يوم المستشفي و اللي كان واخدك فيه في حضنه عايزاني اقف اموتهولك عشان ترتاحي. 
لتصرخ.... كت محتاجلك. 
ليهتف.... ولما انت محتجالي راشقه في حضنه ليه. 
لتصرخ.... انا يا سيدي غلطانه لا عايزه حضنه ولا عايزاك خلاص بطل بقه وسيبني في حالي كفايه انا تعبانه. 
ليهتف... انت اللي تعبه نفسك انت اللي موقفه مشاعرك وقافله عليها. 
لتصرخ.... من اللي شفته من الوجع اللي شفته مَاعنديش استعداد اتوجع تاني ولا اقرب من حد ياذيني
ليقترب ويحتضنها لتجهش بالبكاء.... طب اهدي انا مش هاذيكي والله.
لتهتف.... بوجع انت راجل هتاذيني انتو كلكو واحد. 
ليشدد عليها..... عمل ايه فيكي بس قولي يا سهيله خرجي اللي جواكي انت متمزعه لتجهش بالبكاء ليتنهد ويحتضنها بحب ويجلس بها ليظلا فتره هكذا.. ليهتف بهدوء خرجي اللي جواكي ما حدش بيعيش كاتم لوحده كده.. كان يحتضنها ويمسد عليها ويقبل راسها وهيا تنتحب لتحس بحنيته المفرطه وهمساته احست ان صدرها سينفجر من ضغطه وهو يحثها ان تخرج ما في صدرها لتحس باحتياجها اليه لتنكمش في احضانه ليشدد عليها لتنساب الكلمات من شفتيها غصبا لم تعد قادره ان تتحمل لتحكي له منذ ان احبت كريم من صغرها  حتي ما فعله وتحولها لما اصبحت عليه ظلت تحكي وتحكي ودموعها لا تكف لتهمس تعبت تعبت مش عايزه اتوجع خايفه اتوجع اموت تاني انا اصلا ميته هو كرهني في الدنيا انا بقيت اخاف اقرب من حد ومش عايزه قافله علي نفسي ومرتاحه كده. 
ليهمس.... طب هو زباله وواطي تقفلي علي نفسك عشانه هو مش راجل من اساسه تعملي في نفسك كده علي شان واحد مايسواش.. فيه اللي يشيلك في عيونه بس تفتحي قلبك يا سهيله انا عايزك مراتي بتاعتي اصونك العمر كله ولا يوم ازعلك او اوجعك.
لتهز راسها.... مش هينفع. 
ليهتف.... لا هينفع ايه اللي ما هيخلهوش ينفع بس. انت جواكي مشاعر ليا بتكبتيها ليه وانا جوايا كتير وعايزك. 
لتهمس.... لا انا ماجوايش حاجه ليك انت بتتوهم سيبني في حالي كانت تقاومه
ليبتسم ويحتضنها.... يا قلبي ماتقوليش كلام انا مش حاسه انا حاسس بجسمك جو حضني مرتاح بتاعي انا مش اهبل سهيله سيبي نفسك ابوس ايدك مش عشان واحد زباله تموتي روحك ليرفع وجهها ويمسح دموعها ويهتف بحنان.. انت ماينفعش تكملي كده وانا مش هسيبك سيبي نفسك وخرجيلي مشاعرك كان يتلمسها بحنان ومشاعرها تنساب  و هيا في احضانه.
لتهمس بحنان... لا مش عايزه والنبي
ليبتسم علي جمالها وبرائتها وضعفها ليهتف بحب هو ايه اللي مش عايزه وانت قمر كده وبتقوليها كده ليقترب من شفتيها ويهمس لا دي بقه هتصرف فيها ويقترب اكثر ويهيم بها بحب ورغبه ذابت هيا بسهوله بين يديه كانت ضعيفه وتحتاجه بشده فقد تعبت سنين وحيده تقفل علي روحها واحاسيسها لياتي ذلك الغازي يقتحم ما غلفته علي نفسها ليضعفها ويجعلها هشه اخرجت هيا مشاعرها دفعه واحده ليحس بها تلين وتلين ليشدها اليه ويريحها ويظل تائها في مشاعره معها  كانت قد انسابت تماما ليدرك انها لانت واصبحت انثي طائعه لرجلها ليتروي ويتحكم في نفسه ويحتضنها بشده ليظل فتره حتي هدئا وقلبهما سيخرج من مكانه ليهتف سهيله كده خلاص اخرك معايا انهارده احنا هنتجوز هنا..
عاد عقلها مره اخري من حاله الضعف لتبدا في التحرك ليشدها اليه ويهتف اهدي مش هتخرجي من حضني.
لتهتف... بس بقه ابعد انت بتعمل كده ليه
ليهتف... ضعفك ده قوه تجَمعنا انت مش هتستقوي عليا انسي انت بتاعتي. 
لتهتف.... انا مش عايزه بطل بقه. 
ليهتف.... واللي كنا فيه من شويه دا ايه
لتصرخ.... ماعرفش ماعرفش دا دا ضعف سيبني في حالي. 
ليهتف بقوه... مش هيحصل واعرفي ده احنا مش هنرجع الا وانت مراتي اهدي بقه وتقبلي ده وقومي يلا عشان هنام وبكره هيجو ياخدونا ليتحرك ويشدها وهيا مسلوبه الاراده ليدخل بها الخيمه ويريحها ينام بجوارها ويحتضنها ليهتف نامي وبطلي حرق في دماغك عشان ما هيتعملش الا اللي قلت عليه وضمها اليه ونام هو لتظل هيا تفكر فيه وفي احتياجه لها واوامره ولا تعرف كيف تتصرف لتنام متعبه من تفكيرها
عند رودينه وحمزه كانت رودينه قد بدات تعمل مع حمزه وكان ما يؤرقه لبسها الفاضح وعوده ادهم المفاجاه للعمل بعد ان رحل الي الفرع الاخر ولكن حدثت مشكله ليعود ادهم لتلتصق به رودينه مره اخري وذلك اشعل حمزه وادهم وجد رودينه قد تغيرت في لبسها وافعالها ليتمادي هو ويظن فيها السوء لتتباسط هيا معه لتغيظ حمزه كانت تجلس بجوار ادهم وهما يضحكان تلبس بلوزه ضيقه وزرايرها مفتوحه وجيبه ضيقه قصيره ويجلسان وادهم سعيد من تلك الانثي التي انفتحت عليه مره واحده ليهتف.... بقلك ايه ماتيحي نسهر بالليل زمايلنا خارجين نخرج معاهم..
لتفكر قليلا.. فين خارجين فين.
ليهتف.. هنروح مكان كده نهيص فيه لم يخبرها انه نايت كلاب حتي يري رده فعلها.
لتهتف طب مين معانا ليرتبك ويهتف ناس معرفه وافقي والنبي يا رودينه مش احنا اصحاب..
 لتتنهد وتصمت ليضحك طب اشربي العصير وفكري  لتظل تشرب وهيا ساهمه.. اروح معاه عادي هو شكله محترم اهوه وبقالنا فتره مع بعض ومعانا ناس عادي ايه المشكله.. اه عشان سي زفت اقهره هو وامه ياكل بعضه ماشي ورايا والع لتبتسم هو والع ليه يكونش فيه حاجه وماشي هيتهبل ويصالحني.. يكونش يكونش.. لتهز راسها لا لا حمزه وانا لا دا طور مابيحسش.. بس بيشوفني لابسه كده بيموت وعايز يفلقني نصين مانا سفله وبلبس عشان اغيظه.. طب ايه احرقله دمه اموته اقهره عشان يحترم نفسه ويبطل يتريس عليا ليه هو انا عبده عنده طول عمره فاكر نفسه يامر واني انفذ لا والله ابدا.. طب يا حمزه والله لاوريك رودينه كبرت بسببك واقعد بقه اولع لتهز راسها لتنسكب بعض قطرات العصير علي فمها وتتساقط في صدرها.
ليهتف ادهم ايه يا بنتي غرقتي نفسك ليمد يده بجانب شفتيها ويمسح قطرات العصير لتبهت وهنا يدخل حمزه ليحس ان قلبه سينشق من مكانه ليهتف بعنف  ادهم..
 ليتراجع ادهم بخوف ولكنه يستعيد نفسه ليهتف حمزه بغضب.. اخر مره تتجاوز حدودك ايدك فاهم.. كانت هيا ترتجف.
ليهتف حمزه مستنيكي في مكتبي والتفت وذهب الي مكتبه والغضب ياكله.. اهدي اهدي نهارك اسود الواد بيحط ايدو عليها وهيا واقفه ايه السفاله دي اروح فين اموتها وارتاح اموتها افلقها نصين يلمسها بتاع ايه دي بتاعتي الله يخربيتك يا شيخه اهدي اهدي عشان لو دخلت هتهجم عليها تخلص عليها ليسمع طرقات لتدخل هيا متوتره ليظل واقفا يسيطر علي نفسه من ان يهجم عليها وهيا تشعر بذلك لتتجلد وتهتف خير يا حمزه فيه ايه. 
ليقترب منها ويهتف.... لا بجد بتسالي. 
لتهتف.... ايوه فيه ايه. 
ليمسكها ويشدها اليه.... عارفه يا رودينه انا دلوقتي لو قتلتك ماهتنطقيش عشان انت عارفه فيه ايه. 
لتنفعل وتبعد يده... ايه فيه ايه ماتبطل. 
ليصرخ ويمسكها... ابطل ابطل ايه عايزاني قرني و اسيبه يلمس الهانم براحته ايه فتحاها بحري مالكيش راجل. 
لتهتف.... ايه كلامك ده عيب
ليشدها بقوه ويضغط علي ذراعها عيب انت تعرفي العيب لابسالي من غير هدوم وجسمك باين وفتحالي صدرك للشعب واخرتها البيه واقف يملس علي شفايفك انت اتجننتي انا حشت نفسي اعمل فضيحه. 
لتهتف... مفيش حاجه من ده ولبسي عادي كل البنات بتلبس وايه يملس دي عيب ثم ان مالكش دعوه تلزم حدودك بقه خلاص خلصنا وبطلنا ومالكش تتحكم ومالكش عندي حاجه انا حره وادهم صاحبي مش زي دماغك الزباله وحتي لو بيفكر في حاجه عادي مانا حلوه وقمر واي راجل يتمني يتجوزني. 
ما ان قالت ذلك حتي تحول حمزه وتاججت عيناه بمشاعل ناريه لتحس بالرهبه.
ليقترب بهدوء.... تصدقي فرحان بقله ادبك دي عشان اعرف اربيكي صح انت فلتي ولازم حد يرجعك ليشدها اليه وهيا مرعوبه.
لتهتف والله لو لمستني والا ضربتني لاطين عيشتك انت مالك بيا
ليهتف... َلما انت مرعوبه كده بتقلي ادبك ليه وايه طايحه ماليش اتحكم ازاي وانت بتاعتي اصلا ماليش عندك حاجه ازاي وانت كلك حاجتي وماحدش مخلوق يبصلك ومين دا يا روح امك اللي يتجوزك ليه شيفاني سوسن بس لا كفايه كده انا خلاص بت انت انت بتاعتي وهتبقي مراتي وكيفي نفسك. 
لتصرخ... انت مجنون احنا مابنطقش بعض ويلا بقه بطل انا حره. 
ليشدها ويهتف.... هما مين اللي مابيطقوش بعض ليشدها اليه دا حَمزه هيموت عليكي بس انت اللي غبيه. 
لتصرخ... كذاب ابعد والله لاطين عيشتك. 
ليبتسم... لا انت مش هتجيبيها لبر ليشدها اليه وينهال عليها  وهيا تقاومه ليشدد عليها ويتعمق في قربها يريدها ان تبادله مثل ما حدث من قبل وهيا تصده وتدافع حتي خارت دفاعاتها فمشاعرها تجاهه تصرخ وتطلب قربه لتبدا في الاستكانه ليهمس لها بكلمات حبه وهيا تذوب بين يديه ليحملها بهدوء ويريحها علي الكنبه ليهيم بها فتره وقلبه سيخرج منه ليتراجع بهدوء وهيا مغيبه رائعه ليبتسم لها ويهتف.. حبيبي والله طول عمره حبيبي بس كت حمار رودي قلبي انا لتفتح عينيها بحالميه ليهمس.. بحبك لتظل فتره تنظر اليه ليهمس بحبك وبموت فيكي ليبتسم.. خلاص كده انت بتاعتي فاهمه ولا هتنطقيش بكلمه ولا هسيبك دقيقه رودي بتاعتي حبيبتي وان شالله تفطسي مالكيش تقولي الا حاضر وطيب حمزه ماهيسيبكيش تاني..
لتقطب جبينها وتنتفض وتدفعه... ايه ايه انت اتجننت مين اللي بتاعتك ومالهاش تقول يا سي حمزه ليه ان شالله مالي دانا اقول واقول. وحاضر وطيب ليه كنت عبده ليك لتكون فاكر ان ولاد امينه اول ما تبسبسلهم يترمو تحت رجليك انت واخوك لا فوق ولاد امينه يقعدو ويتشرطو وانت تخرس وتسمع واذا كنت فاكر اني نسيت عملتك انت وامك تبقي بتحلم.. حب ايه يا حمزه اللي بتتكلم عنه فجاه كده بتحبني باماره ايه باماره اللي عملته والا اهانتك ليا السنين اللي فاتت مافيش يوم الا ماهنتني انا وتربيتي ومتكبر عليا وفاكر نفسك سيد الكل علي ايه هاه انطق عشان احنا ولايا لوحدنا وانت معاكو فلوس هاتلي يوم واحد واحد عاملتني كويس عاملتني بحنيه هاتلي يوم عزدل افتكرهولك وجاي تقلي بحبك ومالكيش تقولي  وحاضر وطيب لا فوق انا خلاص َماعتش البت الهبله اللي تقفلك وتتحكم فيها
ليهتف... كل اللي قلتيه ممكن يكون حصل بس اللي اعرفه اني بحبك وعايزك رودينه اعقلي انا اه غلطت بس انا حاسس انك بين ايديا عايزاني زي مانا عايزك ومش اول مره رودي بطلي غباء حمزه جواكي ليه بتعاندي
لتهتف... عشان انا مش عايزه حد يتجبي عليا العمر كله مشكلتك انك شايفني مش زيك عايزني اسمعلك واقول حاضر وطيب وانا بقه اللي بقلك لا انا مش عايزاك وابعد عن سكتي واستدارت وتركته.
ليمسكها ويشدها. بصي يا قلبي هبدك ده كله مادخلش دماغي انا بحبك وبموت فيكي ومن زمان اه كت طور بس خلاص عرفت وفوقت انت بقه تهبدي ماتهبديش هتبقي بتاعتي لو انطبقت السما عالارض انا حبيت رودينه ورودينه بقت بتاعتي وهعدلك تفكيرك الاهبل ده وقريب اوي هتبقي ليا دا حبيبي كان سايح ونايح.
لتصرخ... انت واحد متكبر وقليل الادب اوعي ليركنها علي الباب ويضحك... يا بت دانتي كتي مسورقه في حضني ماتبقيش واثقه اوي كده لتنفعل وتهتف.. احلم بقه واقعد نحح َانا هشوف حالي واقهرك
ليضحك... بقه حبيبي عايز تشوفي حالك ليرفع يديه يتلمس وجهها وعنقها.
لتشتعل وتصرخ بطل ابعد.
ليهمس ابعد ليه مش هتشوفي حالك ماتجمد يا مز مش هتقهريني لتتملص منه ليهتف يا بت بحبك يخربيتك انت ايه مخك جزمه ليندفع عليها بعشق جارف ويشدد عليها ويعتصرها بقوه لتتوه وتذوب بلا اي مجهود منه فهيا في داخلها تعشقه ليظلا هكذا وقلبهما يصارع بداخلهما من ذلك الهجوم والمشاعر الجياشه لتحس انها ستقع لتتشبث به وتشده اليها وتغرز اصابعها في شعره ليحس بالجنون ليتجلد ويبدا في الابتعاد.. يخربيت كده هفطس يا بنت الايه دانت ولعتي فيا لا ويمين الله لنتجوز دانا قلبي هيقف من جمال امك  ليهدا وهيا مغيبه بين يده يا لهوك يا حمزه قمر يا بنت الايه وتقلي اشوف حالي دا حالي كله بين ايدايا قمر ومسخسخ ليبتسم ويقبلها قبلات هادئه وهيا مغمضه ليهمس فتح عيونك يا قمر مزه يا بنت الايه هموت واخطفك واشبع منك.. لتفتح عيونها وتهمس بهيام.. حمزه
ليتنهد... قلب حمزه من جوا والله قلبه كله ودنيته اعمل ايه دلوقتي بجمال امك وعيونك الوالعه دي هنتفضخ ليقبلها حبيبي هيمان وعسليه.. رودي قلبي انت بتاعتي يا قمر وجسمك بتاعي وكلك ماهسيبكيش.. قلبي  هيخرج من مكانه حبيبي انت والله ليقبله قبلات خفيفه ليهمس ماكتش اعرف اني بعشقك كده.. رودي انا بحبك ماتفوقيلي الله يسترك احب فيكي لما افطسك.. يا قلبي يانا بعشق حبيبي يا ناس هتحسي بيا امتي لتبدا في استعاده وعيها لتحمر بشده وتحاول ان تدفعه.
ليهتف... اهدي مش هتخرجي كده هنتفضح دانتي كأن دايسك قطر ليبدا في هندمه شعرها وهيا مستكينه وقفل زرايرها التي اتفتحت من اجتياحه لها ليبتسم طب والحمار ده هنعمل فيه ايه ليمسك يدها ويقبلها هنتجوز امتي يا قمر.. لتدفعه وتهتف... اوعي بقه بلا زفت وقله ادب وخرجت مسرعه وهو يضحك يا لهوي يانا قلبي وقف ايه ده البت نار وقمر.. قله ادب ايه دانا هموت وأقل أدبي معاك يا قمر.. عسليه حبيبي والله لا خلاص يا حمزه دوس لما تفرفر في ايدك وتلين ليركن علي الحائط ويسترح  ليهمس دا شفايفو قمر وهو قمرين وانت طور بقالك سنين بتنطح وانت غلايه من جوا اتاريك بتعشقها.. خلاص يا عمري حقك عليا والله لاغرقك حب وحنيه..ليجلس يفكر كيف يغرقها من مشاعره لتلين له 
يتبع...
لقراءة الفصل الرابع عشر اضغط على : ( رواية الجامحه والبدوي الفصل الرابع عشر )
لقراءة باقي الفصول اضغط على : ( رواية الجامحه والبدوي )
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-