رواية عريس على ما تفرج الفصل السادس عشر 16 بقلم سحر سمير نصار

رواية عريس على ما تفرج الحلقة السادسة عشر 16 بقلم سحر سمير نصار
رواية عريس على ما تفرج الجزء السادس عشر 16 بقلم سحر سمير نصار
رواية عريس على ما تفرج البارت السادس عشر 16 بقلم سحر سمير نصار
رواية عريس على ما تفرج الفصل السادس عشر 16 بقلم سحر سمير نصار

رواية عريس على ما تفرج الفصل السادس عشر 16 بقلم سحر سمير نصار

حمد : هتاكلي معايا و في نفس الطبق و مي نفس المعلقه 
لا انت مجنون رسمي.... انت مجنون يا بني 
قاطعني لقيت الاكل في بوقي 
احمد : هتاكلي من ايدي كمان و بالعافيه 
و ضحك نص ضحكه كدا و قال هخنقك هههههههه
شديت منه المعلقه و مليتها علي آخرها و حطتها في بوقه و المصحف انا اللي اخنقك هو مفكر اني اسكت و لا ايه هخنقه قبل ما يخنقني
كان سوسن و محمد ييتفرجوا علينا و حازم و جميله بيضحكوا انا مش فاهمه النظرات دي 
عند سوسن 
محمد : ههههه انتي عارفه الطبق اللي بياكلوا منه دا اسمه ايه 
سوسن : ايه 
محمد : دا طبق مشهور في البلد دي اووي اسمه طبق الحب الاسطوره بتقول ايه بقا أن لو اتنين أكلوا من نفس الطبق و بنفس المعلقه و أكلوا بعض هيحبوا بعض لدرجه كبيره جدا و مش هيتفرقوا ابدا و هيعيشوا مع بعض في سعادة كبيره 
سوسن : انت بتتكلم بجد 
محمد : ااه و الله عرفتي ليه احمد صمم ياكل مع سحر و يأكلها بايده
سوسن : تب يارب لايقين علي بعض اووي و عقبالك انت كمان يا بني أما تلاقي نصك التاني
محمد : يارب يا ماما يارب 
سوسن : يارب يا بني و انا القي نصي انا كمان 
محمد بصدمه : أبيه بتقولي ايه
سوسن : هو انا قولت حاجه 
عند سحر
بلعت الاكل بالعافيه لاني كنت حاسه فعلا اني هتخنق قمت و طلعت برا و انا بكح علي اخري
معدتي فعلا الفتره دي مش مظبوطه خالص و لما روحت اكشف قال لي قرحه معده و كبب لي ادويه كتيره 
لا انا مليش ف دا كله و تنشت كلامه انا زي الفل الحمد لله واهي فتره و تعدي زي اللي قبلها 
لقيت اللي جاي ورايا بكوبايه مايه 
و بيشربني بايده لأن الكوبايه كان شكلها غريب شويه مكنتش عارفه امسكها ازي حتي
شكرته و قعدت 
مش عارفه ليه لقتني ببص له اول مره الاحظ ملامحه أنه ابيض و عينه بني شعره اسمر مسرحه عادي مش موقفه زي شباب اليومين دول...ضحكته خفيفه و عنده دقن خفيفه  لبسه عباره عن جلبيه عاديه زي بتاعه جعفر العمده كدا  و شكله طبيعي جدا مش ملفت للنظر 
هو انا ايه اللي بعمله دا 
كان بيبص لي هو كمان اووي كانه اول مره يشوفني 
انا شكيت و الله في نفسي انا شكلي عادي خالص و مش حاطه مكياج و لا اي حاجه علي وشي حتي الكحل اللي كنت بحطه علي طول محطتوش النهارده من السربعه
شكلي عادي يمكن اكون مرهقه شويه من تعب بطني بس انا الحمد لله كويسه ....والصراحه محدش يعرف اني تعبانه ف الموضوع مش متلاحظ اووي يعني 
لقيته بيقول لي : تعرفي اني انا حبيتك بجد حاسس ان فيكي حاجه بتشدني ليكي 
مقدرش أنكر أن قلبي دق لما سمعت اللي قاله بس أنا مستحيل افتح قلبي تاني 
قلبي مات خلاص 
رديت بحده و انا بقوم : انا مش بحب حد  و لا هحب حد عارفه أن كلامي جارح شويه بس علشان متعلقش قلبك بيا ووقتها الجرح هيبقا أضعاف أضعافه وجع قلب 
قومت و مشيت و انا بفكر في حياتي مبقتش عارفه انا عاوزه ايه من الدنيا و لا هي مخبيه لي ايه 
الدنيا بدءت تضلم انا بقيت فين يا تري انا فين دلوقتي 
انا شكلي تهت 
أبدت تب هرجع ازاي دلوقتي و انا حتي تلفوني مش معايا 
فجاه حسيت بحاجه شدت الدرل بتاعي 
يالهوووي بقيت بحاول اسلكه من فرع الشجره اللي مش عارفه مسك فيه كدا ليه مش عارفه فجاه لقيت الدرل انقطع بس الحمد لله انا كنت لابسه تحته بنطلون جينز 
ماسك في الرجل شويه 
حمدت ربنا أن الدنيا ضلمه الحمد لله حاسيت بحاجه لافه علي رجلي ملحقتش حتي اشوف هي ايه فجاه ااااي
عند جميله 
جميله : الوقت اتاخر الدنيا ضلمت و سحر لسه مجاتش
حازم : يا ستي سبيها شويه مع احمد تلاقيه أقنعها بالجواز 
جميله : انت بتهزر احمد هيتجوز سحر ليبيه هو يعرفها منين
حازم : تعرفي أن احمد طلب مني ايدي سحر اول ما شافها 
جميله بفرحه : بجد بس انسي سحر رافضه الجواز
سوسن : لا بس بعد طبق الحب اللي كلوه تلاقيهم دلوقتي بيموتوا في بعض 
حازم بحده : انتي علي طول كدا ايه يا خاله لازم تحشري مناخيرك في اللي ميخصكيش
سوسن : عيب يا واد دا انا خالتك سوسن اللي مفيش كلمه تخفي عليها 
قاطعهم دخول احمد 
جميله بخوف : سحر فين يا احمد 
احمد باستغراب : هي مجاتش انا سايبها من العصر
جميله بخوف : يبقي تاهت مفيش غير كدا اعمل ايه انا دلوقتي 
احمد بلهفه : انا هروح اجيبها هدور في القريه حته حته عليها أن شاء الله هلاقيها
حازم : انا جاي معاك 
كانوا مشيبن لغايه ما لاحظوا فجاه اللي واقعه علي الأرض فاقده للوعي في الغابه 
احمد و حازم بسرعه جريوا عليها 
حازم : سحر فوقي يا سحر 
احمد بيدور في ايديها اكيد حاجه عضتها و بيبص علي رجالها لقي حيه قرصتها بسرعه قعد يمص سمها من رجاليها و يتفه
حازم اتصدم و خاف عليها اكتر 
احمد : متقلقش هتبقي كويسه 
بسرعه قطع الحته المقطوعه من الدرل و ربط بيها رجلها 
قلع جالبيته و لبسها لها و شالها علي أيده
و هما ماشين فجاه ........ 
يتبع...
لقراءة الفصل السابع عشر اضغط على : ( رواية عريس على ما تفرج الفصل السابع عشر  )
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : ( رواية عريس على ما تفرج )
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-