رواية الجامحه والبدوي الفصل السابع عشر 17 بقلم ميفو السلطان

رواية الجامحه والبدوي الحلقة السابعة عشر 17 بقلم ميفو السلطان
رواية الجامحه والبدوي الجزء السابع عشر 17 بقلم ميفو السلطان
رواية الجامحه والبدوي البارت السابع عشر 17 بقلم ميفو السلطان
رواية الجامحه والبدوي الفصل السابع عشر 17 بقلم ميفو السلطان

رواية الجامحه والبدوي الفصل السابع عشر 17 بقلم ميفو السلطان

كان جواد يجلس يفكر بها في مكتبه فهيا لا تغيب عن باله ويفكر لماذا لا تكلم جدها َما الذي يمنعها من اتمام زواجهم وفسخ خطوبتها من ذلك اللعين ليصدح تليفونه برساله من رقم غريب ليمسك تليفونه باهمال ويفتح الرساله ليتصلب فورا ويهب من جلسته ويشعر بالنار تتلبسه وظل فتره جالسا لا يصدق ويظن ان من بعث بالرساله شخص يعبث معه ولكن الغيره تنهش قلبه ليقوم علي الفور وياخذ مفاتيحه وينزل الجراج وقلبه يضخ الدماء بقوه واحس انه سينفجر لينزل الجراج ويبحث عن عربه سهيله ليقترب منها بهدوء لينشل مكانه فما رأه شق قلبه فامامه سهيله نائمه شبه عاريه مع ذلك الحقير وهو ايضا بلا قميص ونائم معها علي الكرسي ليتلبسه الشياطين ويهجم علي الباب كانه سيخلعه وينقض علي كريم ويسحبه من فوقها وانهال عليه ضربا بشراسه فجواد بنيته قويه ظل يضربه وهو هائج وكريم احس انه ستزهق روحه.
ليهتف... فيه ايه يا جدع انت خطيبتي وهنتجوز  حد اشتكالك . وجواد لا يعرف كيف يهدأ حتي انهار كريم من قسوه الضرب وسقط مغشيا عليه وقف جواد والدماء َتلطخ يدية ليستدير ليجد سهيله تتًأوة وتمسك راسها ليقترب منها والغل في قلبه لينهال عليها بالصفعات ضربا وهيا لا تدافع عن نفسها فهي مازالت دائخه وتصرخ بين يديه ليشدها ويذهب بها الي عربته ويلقيها بها ويركب العربه ويطير بها ليظل هكذا لتفوق هيا وتعي ما كانت فيه لتنكمش وتغطي نفسها وتصرخ... لتقول بقهر.... جواد الزباله ضربني وكان عايز يعتدي عليه ليستدير لها ويخبطها علي ذراعها بعنف.. اسمع حسك هرشق بيك في اتَوبيس نموت فيها فاهمه لتنكمش اكتر ليصل بها الي شقته.
ليشدها من العربه ويصعد بها ويدخل ويرزعها علي الكنبه لتصرخ وتنكمش وهو مهتاجا ليظل هو يدَور ويدَور وما يقابله يكسره وهيا مرعوبه ليقترب منها ويهتف بفحيح.. ايه عشان كده ما كتيش عايزه تسيبيه ايه بتحبيه بيمزجك سيادته امال ايه عمل وعمل وبتكرهيه وبتكرهي الرجاله ايه كل ده تمثيل ساحرلك البيه مش قادره تبعدي عن وساخته.. ليقترب منها ويصفعها ويظل يدميها ضربا حتي تهالكت. ليصرخ.. اقتلك دلوقتي انا مراتي تعمل فيا كده ايه مش مالي عينك ماعرفش المكر واعرف وساختك. 
لتصرخ.... بطل بقه واسمعني انت ايه. والله انا مظلومه هو اللي ضربني علي راسي وما حسيتش والله يا جواد وماعملت حاجه ماتظنش فيا كده والله اموت انا ماصدقت احبك. وامن ليك اوعي والنبي انا عارفه اني شكلي زباله قدامك بس والله يمين بالله ماعملت حاجه..
ليصرخ..... دانت كتي في حضنه وقلعاله  فاكراني هصدق وساختك وانا اقول يا ربي البت ما بتفسخش الخطوبه ليه وانا اللي اهبل وال ايه اخدك واتجوزك في وسط عيلتي واديكي شرف جواد التركي و َانت ماتستحقيش جزمته.. جوايا حرقه هتموتني نفسي اقتلك بس انت ارخص من اني انجس ايدي. 
لتهتف بقهر... والله يا جواد مظلومه انا بحبك والله بحبك وبعشقك جواد مفيش غيرك في قلبي سنين وانا لوحدي وانت جيت دخلت قلبي والله يا جواد كريم دا زباله وواطي وكنت لسه رمياله دبلته والله ومهزقاه حبيبي انا بحبك انت هعمل كده ليه والنبي يا جواد ماتعمل كده انت اه شفتني بس والله ضربني علي راسي ماحسيت كانت تقترب منه َتمسك يده..
 ليدفعها بعنف لتسقط علي الارض لتسيل دموعها ليهتف..... انا اللي غلطان انا اللي ماقريتكيش كويس كنتي بتبعدي وانا اللي بقرب وخدتك اديتك اسمي غصب انت فعلا ماجرتيش ورايا بس ماكنش عندك الشجاعه انك تواجهيني بقرفك وتبعديني وتفهميني ان البيه معشش جواكي لا انت فهمتيني غلط وكذبتي عليا وانا صدقت قرفك و َكذبك بس اللي يشفعلك اني انا اللي جريت َحفيت عليكي وانت ماتستحقيش. بس خداعك وكذبك مش هتفلتي كده منه اسمعي انت خلاص موتي بالنسبالي وماعتش عايز اشوف وشك. 
لتقوم وتصرخ.... لا لا حرام عليك والله بحبك و َالله حرام ماعملتش حاجه طب قول تصدقني ازاي وانا اعملك كل حاجه جواد انا بحبك ماتدبحنيش. 
ليدفعها ويهتف باحتقار.. عارفه انا قرفان اد ايه منك ومن نفسي اني جريت ورا واحدة زيك بس عارفه انا كفيل اني احرق قلبك ايه كتي بتخططي لايه تسيبيني وتاخديني علي اد عقلي. تتجوزيه َتحرقيلي قلبي.. احب بقه ابوظلك كل خططك دي واسيبك معلقه كده لا طايله ارض ولا سما.. هرميكي من حياتي واسيبك متعلقه لا متجوزه ولا مطلقه ماحدش يعرف بالجواز الا انا وانت ومفيش حاجه تثبت عايزه تتجوزيه روحي عيشي معاه في الحرام او نامي معاه عادي بس هيبقي عيشتك حرام ودنيتك حرام ولو حصل هقتلك مانت مراتي وليا الحق اعمل كله حاجه. 
لتنظر اليه بقهر.. عايز ترميني يا جواد تسيبني متعلقه تعمل فيا كده اهون عليك. 
ليصرخ... تهوني ايه انت مالكيش عندي حاجه انت متي خلاص وموتيني معاكي وماعتش عايز اشوف وشك طول عمري. واياك الاقيكي في وشي والله هقتلك ليقترب منها وينهال عليها ضرربا حتي وقعت علي الارض لتنتحب بقهر. 
لتقوم وتجد مصحف لتمسكه وتذهب اليه.. يمين اتحاسب عليه يوم الدين اني مظلومه انا خلاص هعملك اللي انت عاوزه وهمشي من حياتك ومايهمنيش تطلقني تعلقني تسيبني خلاص انت موتني ببعدك عني انا حبيبتك وفتحت قلبي واتظلمت منك. ليك حق من اللي شفته بس ايدي عالمصحف اهيه وربنا بيني وبينك.. خلاص يا جواد انا همشي واسيبلك دنيتك وهتفضل جوزي والدنيا اللي كان نفسي اعيشها انا ماشيه وعارفه انك شفت اسوا حاجه ممكن تتخيلها وبلتمسلك العذر بس انا ماليش ذنب وايدي عالمصحف وايدي علي قلبي بحلف بكتاب الله وبحبي ليك انا خلاص يا جواد عرفت نصيبي من الدنيا وان ماليش افرح ولا ليا اعيش زي بقيت البنات انا ماشيه وعهد عليا ماكون لحد تاني ولا حد يخش دنيتي.. انا خلاص هعيش علي حبك اللي ملا قلبي لتتحامل علي نفسها وتقترب منه وتهمس انا حبيتك حب مالوش وصف حب هعيش عليه لحد ما اموت.. كان كلامها صادقا من قلبها ودموعها تنهال.
ليمسكها من يدها ويسحبها ليخرجها بره شقته ويهتف.. بره خلي كلامك لحد اهبل يصدقك ورماها خارجا ورزع الباب لتقف هيا مقهوره ممزقه وهو بالداخل مهتاجا يكسر في شقته من غضبه لتستدير وتحتضن الباب ودموعها تنهمر لتهتف... عارفه انك موجوع بس مش عارفه اعملك حاجه عارفه انك شفتني في وضع زباله وقلبك مدبوح بس مفيش في ايدي حاجه.. انت ظلمتني يا قلبي وانا ماعملتش حاجه والله ماعملت وبحبك اوي والله بعشقك يا رب خف وجعه ووجعي وانصرني عالظالم الزباله.. طيب يا كريم انا هعرفك ازاي تحرق قلبي كده وتحرق قلب الانسان اللي خد قلبي وراح ورحلت لتاخذ تاكسي و َتذهب الي الشركه لتاخذ عربتها َو ترحل بعيدا عن حبيبها لتصل الي بيتها وتصعد وتحمد ربها ان امها ليست موجوده لتقفل علي نفسها وتجهش بالبكاء وتضع يدها علي قلبها تتلمس سلسلته وتهتف بقهر.. ارَوح فين طيب اعمل ايه ارجعك ازاي هموت يا رب ايه ده منك لله يا كريم ربنا يحرق قلبك دانا ماصدقت ارجع طبيعيه زي البنات ليه يا رب ماليش افرح ماليش اعيش خلاص يا سهيله هو رماكي وصدق فيكي. صحيح شاف زباله بس كان صدقني دانا حلفتله عالمصحف دانا اترجيته ليه يا جواد دانا بحبك وبعشقك يا رب اعمل ايه قويني علي بعده..
******
عند رودينه كان الكل يجلسون الجده والجد وام حمزه وام رودينه يتسامرون وحمزه يجلس وياخذ رودينه في احضانه. 
لتهتف امه.... مش عايزين دلع بقه وتجيبولي عيال كتير لتتشنج رودينه بين يدي حمزه وترتبك.
ليهتف حمزه.... ربنا يسهل يا امي بتاع ربنا. 
لتهتف الجده ربنا يسعدكو يا حبايبي جدكو هيموت من السعاده ربنا يبارك فيه عقبال كريم وسهيله يبقي كده قلبنا ارتاح. 
لتهتف ام حمزه.. اه وماله يبقي ولاد امينه خدو ولادي الاتنين حاجه تفرح فعلا. 
لتهتف امينه.... والله يا حاجه دا نصيب من عند ربنا
لتمصمص ام حمزه شفتيها لينظر اليها حمزه غاضبا لتصمت وتهب.... طب اما اقوم ارص الحاجه اللي جايبنها احنا جايبين شئ وشويات عشان بنت امينه تفرح عن حق لتقوم ويذهب حمزه ورائها.
ليهتف.... اظن يا امي مايصحش كلامك ده وماحدش مستني شئ وشويات خالص ويا ريت تاخدي بالك بعد كده. 
لهتف بحزن.... بقه كده البت لفتك علي صباعها يا حزين بقيت دلدول خلاص هتبقي شورت الست وتسمع َتقول حاضر يا حسره قلبي علي ابني. 
ليهتف.... يا امي بلاش الكلام ده من فضلك. 
لتهتف... تعالي هنا يا واد.. قلي البت مالها فايقه وقاعده رايقه كده ماحصلش والا ايه. 
ليقطب جبينه... هو ايه اللي حصل مش فاهم. 
لتهتف.... دخلتك يا عين امك والا نمت زي خيبتها والبت نفضتلك
ليرتبك ويغضب.. ماما عيب كده ايه كلامك ده. 
لتخبط علي صدرها.... يا لهوي ماحصلش يا حزين باين من خيبتك ايه البت رفضت والا زحلقتك بره وانت اهبل وطيب ولاااا يمين بالله لو ماحصل انهارده لاسود عيشتك انا عايزه عيال بقلك اهوه اتنحرر يا خيبتها عالرجاله وسنينها  ميفو ميفو 
ليتنهد.. ماما بطلي عيب بقه كده دي حاجه خاصه. 
لتهتف... طب يا دلدول اما اشوف اخرتها والله ما معديهالك البت سحرتلك والا ايه خيبه عالرجاله ليتركها ويذهب غاضبا ليمر الوقت وتنادي هيا علي رودينه لتاتي.
لتهتف... ايوه يا طنط خير. 
لتهتف.... بت انت انا اساسا مش بلعاكي ولا طيقاكي انما ماتديش لابني حقوقه لا ياختي اسمعي بكره اجي الاقي الواد مبسوط ومتهني انا عايزه عيال هتقهريلي الواد والله ما هسكت انت فاهمه والا فيه ايه بالضبط ليكون فيه ان
لتشهق رودينه.. ايه ده عيب اوي كده انت بتقولي ايه. 
لتهتف... بقول الحق ياختي. حق ابني ليلته ماتعديش كده والا هيبقي فيه كلام تاني حطي عقلك في راسك يا بنت امينه وعدي ليلتك عشان انا علي اخري منكو جوازه هم وتركتها ورودينه دموعها تنهمر من اهانتها لتتركهم وتدخل الحمام تبكي في صمت.. بقي كده يا حمزه تقلها ان ماحصلش بينا حاجه وانا ذنبي ايه مانت اللي مش عايزني تلبسهالي ليه وتخليها تسمعني كلامها السم ده طيب والله لاسخمط عيشتك لتمسح دموعها وتخرج  وحمزه يراقبها ويعلم ان امه فعلت بها شيئا لينصرف الجميع وتدخل هيا غاضبه لتشد ملابسها َتدخل الحمام وترزعه ليتاكد ان امه لم تتركها ليقوم ويغير ملابسه ينتظرها لتخرج ولا تعيره انتباه وتذهب الي الكنبه لتنام عليها ليذهب اليها ويهتف بهدوء... قالتلك ايه انطقي قلبك كده. 
لتنظر اليه بغضب لا مفيش يا سي حمزه فرحانه بالشئ وشويات وبقله أدبك. 
ليهتف.... اتلمي في ليلتك قله ادب ايه انا نطقت. 
لتصرخ... اعملهم عليا ولبسني انا المصيبه واني مانعه نفسي عنك انت ازاي تقلها اللي بيحصل بينا فين رجولتك ايه قله ادبكو دي.. كنت اقلها ان البيه مش عاوزني وهيطلقني اقول يا حمزه بيه عشان اريح الست الوالده انا ماعرفش انتو عايزين ايه بتقلها ايه انت مش عيب. 
ليغمض عينيه بغضب مما فعلته والدته ليهتف انا ماقلتلهاش حاجه هيا اللي اتصرفت من دماغها انا مالي وماسكتش وحذرتها عايزه ايه اضربلك امي عشان الهانم ترتاح. 
لتنظر اليه غاضبه.... انا مش عايزه منك ولا منها حاجه وسيبوني في حالي لحد ما نخلص من الجوازه الزفت دي واستدارت لتنام علي الكنبه. ليشدها اليه ويهتف.... تاني تاني يا رودينه تاني نخلص ونزفت طب يكون في معلومك انك مراتي لحد ما روحك تطلع وتموتي وطلاق ماهطلقكيش عشان تحرمي تفتحي بقك. 
لتصرخ.. انت بتعمل كده ليه يا اخي حرام عليك ربنا ياخدني بقه لتظل تصرخ وتنهار وتلطم وجهها ربنا ياخدني بقه عملتلك ايه يا رب اموت واريحك كانت منهاره.   ميفو ميفو 
ليقترب منها ويحتضنها وهيا تبكي وتبعده وهو يشدد عليها ليهتف.... اهدي خلاص اهدي بطلي كلامك ده ماتدعيش علي روحك اخرسي كانت تبكي ليشدد عليها لتظل في احضانه فتره وهو يهدئها ويلمسها بحنان ليحملها ويذهب بها الي السرير ويضعها ويندس بجوارها وهيا تنتفض بقهر.
ليهمس... خلاص اهدي اهدي مفيش حاجه خلاص يا رودي بطلي والنبي بقه ظل يقبلها بحنان ويحتضنها حتي هدأت بين احضانه لتتململ وتبتعد ليشدد عليها ويهمس اهدي ماهسيبكيش نامي واهدي ظل يهدهدها ويمسد علي جسدها حتي هدات ونامت اخيرا بين يديه وكل حين تنتفض وجسدها يأن ليتنهد هو.. الله يسمحك يا امي انا مش عارف بس شايلاهم علي راسك ليه لينظر اليها بحب دا حتي حبيبي ملاك مابيعملش حاجه تاذيها ليه بس يا غلبك يا حمزه هتفضل شايل طين كده دا عدي يومين والقهره مكلبشه في جتتك والبت قمر بين ايديك ماتعقل بقه هيا كان غصب عنها.. ليتدخل عقله.. كان غصب عنها تتسحب وتروحله وعارفه انه زباله وتسهر في الديسكوهات اتخمد بلا غصب بلا زفت هتثق فيها ازاي لا دي لازم تتربي.. لينظر اليها طب اربيها ازاي وهيا واكله قلبي كده مش هستحمل عايز اخدها في حضني افرتكها من عشقي ليها دا ايه المرار ده ليشدد عليها ويظل يتلمسها.. الولعه دي هنام بيها ازاي والبت راشقه في حضني ليقبل شفتيها نفسي اخد دول واتوه فيهم نفسي فيكي يا رودي بس انت السبب ليظل يقبلها قبلات متفرقه لتبدا في التململ ليكف مرغما ليجدها تحتضنه ليتشنج جسده لفتره.. يا رب ايه العذاب ده هاكل روحي وجتتي هتموتني اهجم عليها اصرعها وهيا مكلبشه فيا كده ايه مكلبشه في لوح يا غلبك يا زفت الطين نام بحرقتك بقه ليظل لفتره لينام اخيرا محترقا لا حيله له فيما يفعل.
****   ميفو ميفو 
عند سهيله ظلت طول الليل مقهوره وتتلمس سلسلتها. قلبها سينشق لتدخل عليها امها.. ايه يا سهيله يا حبيبتي مالك مانمتيش ليه
لتتنهد.... لا يا امي هنام اهوه
لتقترب منها.. مالك يا حبيبتي فيكي ايه. 
لتهمس بقهر... كريم يا امي كريم انهارده دمرني منه لله. 
لتهتف.... كريم عمل ايه الزفت ده. 
لنهتف.. هقلك يا امي.. انا انا كنت كنت... لتصمت قليلا.. انا يا امي حبيت واحد وكان عايز يتقدملي وبيحبني اوي وجري ورايا كتير وانت عارفه اني كنت معقده بس هو رجعني للدنيا وحبيته اوي لتجهش بالبكاء
لتهتف امينه وتحتضنها.. طب بتعيطي ليه هو اللي بيحب بينقهر كده. لتكمل هيا وتحكي حكايتها مع كريم َما فعله في العربه ورؤيه جواد لهم وطردها له من حياته ولم تذكر سيره الجواز لتنهار اخيرا بالبكاء.
لتهمس.... انا بحبه يا ماما وهو شافني في حضن الزباله ده من غير هدَومي عارفه انه موجوع بس انا حلفتله يا ماما عالمصحف انا هموت عليه قلبي هيموتني طردني بره حياته هموت. 
لتحتضنها امها وتهتف.. طب اهدي.. هو لو بيحبك بجد هيفكر ويعرف انك مظلومه يا حبيبتي اهدي واصبري لحد ما غضبه يروح وطالما بتحبو بعض كل حاجه هتتحل انما الزباله اللي اسمه كريم ده ماهسكتلوش تاني انا هقول لجدك علي كل حاجه. 
لتهتف سهيله.. لا يا ماما والنبي جدي تعبان انا خايفه عليه بس انا عايزه امشي من هنا اسافر اروح اي حته. 
لتهتف امينه.... تسافري فين يا قلب امك. 
لتهتف... ماعرفش بس عايزه ابعد يا ماما لو فضلت هروح لجواد واذل نفسي ماقدرش ابقي جنبه ومارحلوش انا هموت عليه انا تعبت مش مكتوبلي فرح اشمعني انا ليه يا رب استغفر الله قلبي بيوجعني
لتحتضنها امها وتهتف.. اهدي حبيبتي كل حاجه هتتحل والحب ده اكيد مش هيروح ولو عايزاني اروحله اروحله واعرفه ان بنتي ماتعملش كده. 
لتهتف... لا يا امي استحاله احطك في موقف زي ده انت عاليه اوي مانذلش نفسنا اه بحبه بس هو اختار يبعد وسابني مش عافيه هيا ربنا يهدي قلبي الموجوع ويصبرني علي بعده..
لتقبلها امها وتتركها لتظل فتره لا تعلم ماذا تفعل بوجعها لتقوم وتحضر تليفون اخر قديم وتضع فيه خط معها اخر وتسمي الخط باسم حبيبها ليظهر لها في الرسايل باسم جواد وتضع صورته لتظل تتلمس تليفونها لفتره وكتبت عالتليفون من الخارج اسم حبيبها وظلت تقبله وتضعه في احضانها كانها تقبل حبيبها وتبدا في بعث رسائل لذلك الفون تبث فيه عشقها له وتحاول ان تجعله يحس بها وبمشاعرها كانت تبعث رسائل صوتيه وتنتحب والحب يمزقها لتبدا في بث شكواها له لتبعث اول رساله له.. عارفه انك موجوع يا قلبي عارفه انك تعبان واللي شفته وجعك بس والله مظلومه دنيتي وقفت بروحتك وببكيك بدموع عيوني والله مظلومه قلبي هينشق في بعدك كنت فاكره اني قويه طلعت ضعيفه اوي مش مصدقه اني دي.. انا بموت يا نن عيوني هفضل مراتك نفسي اموت دلوقتي وافضل مراتك املي اني لو ربنا اراد ابقي مراتك في الجنه والله بعشقك سيبتني لمين وانا غلبانه عامله قويه وانا اغلب من الغلب لما نمت في حضنك نمت بامان مانت راجلي ودنيتي وكل ماليا بعدت يا نن عيوني وخدت قلبي بس ابعد لو ده هيريحك بس مظلومه يا قلب سهيله مظلومه والله ماشفت فرح في دنيتي الا بشوفتك ودخولك دنيتي.. انت فاكر لما تسيبني متعلقه هدور وابعد لا دانا نفسي افضل متعلقه علي اسمك ولا صنف راجل هيخش حياتي.. ادخل مين وانت مالي قلبي والله مالي قلبي.. سيبتني خلاص انا بموت يا جواد مش متخيله انك بعدت عارف لو اعرف اجيلك اترجاك تاني ترجعلي بس عارفه انك هتهيني وتطردني بس مظلومه يا قلب سهيله والله مظلومه.. طب هعيش ازاي انا دلوقتي سلسلتك جنب قلبي بتوجعني هيا املي ليك وشوقي ليك لما المسها هحس بيك يا نن عيني.. رحت يا قلبي ومفكرني رخيصه وزباله.. رحت يا عيوني وسيبتني ضعيفه وانا اللي عامله جامده وانا اغلب من الغلب والله اغلب من الغلب.. جواد حبيبي انت حبيبي وهتفضل حبيبي قلبي اللي هعيش علي ذكراه نفسي بيتقطع يا قلب سهيله نفسي بيروح مني بس مفيش في ايدي حاجه.. عهد عليا اعيشلك زوجه مراتك اللي هتصونك العمر كله هصونك في غيبتك يا عيون سهيله مانت حبيبي َمفيش حبيب غيرك.. هتوحشني اوي بحبك يا اغلي حاجه في دنيتي بحبك يا روح سهيله يللي خدت روحها وسيبتها عايشه علي ذكري حضنك اللي مالحقتش اشبع منه.. روح وامشي ربنا يطبطب علي قلبك عارفه انك موجوع بس مفيش في ايدي حاجه لتجهش بالبكاء و َتنتهي رسالتها وتحتضن تليفونها وتنام متعبه مقهوره.
*********  ميفو ميفو 
عند جواد ظل طوال الوقت جالسا والقهر يتلبسه فحبيبته خانته ليهتف ليه ليه عملتلك ايه دانا حبيتك ليه جبروتك ده كنت قوليلي انك بتحبيه مش تمشي معايا سكه ايه بتاعه كلو مابتشبعيش لا انت اللي تستاهل كنت بتجري َوراها زي المجنون عملتلها قيمه والاخر تخطفها زي الاهبل وتحطها علي اسمك وتدور هيا وتنام مع الواد اللي مخطوباله ليهب من قهرته امال كانت بين ايديا عامله انها عايزاني ليه انا هتجنن ليقوم ويكسر ما حوله ليه تحسسيني انك بتحبيني وعايزاني َانا اجري زي الاهبل وراكي ليه ايه بتلعبي علي كله هتستفيدي ايه استبن تحت الطلب والبيه يحضن ويبوس وانت تاخد من وراه اخص ايه ده ايه القرف ده.. ليجلس مقهورا ويدق قلبه.. دي حلفت عالمصحف يا جواد ماجايز تكون بريئه حد يحلف عالمصحف كده عيني عينك ماجايز هو اللي خبطها بجد ما تصدق انت بتحبها لا بتعشقها وهيا كانت مقهوره وبتحلف صدقها يا جواد انت بتحبها.. لينهره عقله تصدق ايه عايز تبقي اهبل دا انت جايبه من فوقها وكانت مردغه وجسمها معلم عليه ايه الارف ده انت اتجننت تصدق مين دول كانو علي بعض هتكدب عينك عشان بتعشقها عايز تبقي مره وتركب نفسك العيبه ليهب ويقف مغلولا لا والله ما يحصل البت دي لازم احرق قلبها لازم اعلم عليها زي ماعلمت علي قلبي ودبحتني طب يا سهيله انا لازم اعرفك ازاي تعملي كده ومش جواد اللي ينزل لزباله زيك لا دانا جواد اللي ماحدش يطوله والله لاقهرك َاحسرك علي عملتك وصرمحتك وانت علي اسمي بس برضه هغرز قلبك وانت علي ذمتي واسيبك بقه والقهر مكلبش فيكي لا طولتيني ولا طولتي حد تاني.. ليهب ويمسك تليفونه ويبحث فيه ليجد ما جعله يبتسم ليهتف بفحيح هخلعلك قلبك ان كان اصلا عندك قلب واعرفك قيمتك واتصل بالنمره يصدح صوت في التليفون ليبتسم بخبث ويهتف.. 
.....توقعاتكم هيهبب ايه الحزين...
يتبع...
لقراءة الفصل الثامن عشر اضغط على : ( رواية الجامحه والبدوي الفصل الثامن عشر )
لقراءة باقي الفصول اضغط على : ( رواية الجامحه والبدوي )
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-