رواية جايدة وشريف الحلقة الثامنة عشر 18 بقلم نور رأفت
رواية جايدة وشريف الجزء الثامن عشر 18 بقلم نور رأفت
رواية جايدة وشريف البارت الثامن عشر 18 بقلم نور رأفت
رواية جايدة وشريف الفصل الثامن عشر 18 بقلم نور رأفت |
رواية جايدة وشريف الفصل الثامن عشر 18 بقلم نور رأفت
الكل كان مصدوم من اللي عمله شريف و هوا بياخد شخصين مهمين جداً زي كدا قدام الناس كلها خاصتناً الاعلام اللي كان بيصور الحادثه و الضجه ، اما عن جايده فا ساعدتها مساعدتها تطلع في اوضتها منغير ما تبدي اي رده فعل
بينما شريف كان بيحقق معاهم و نام في الشغل يومين ورا بعض ،و جايده مش عارفه توصله كانت الانةر متوتره في البيت والاعلام و كل حاجه
بينما عند شريف كان غرقان في المستندات و الكتب و الورق اللي حوليه وهوا بيحاول يتوصل لحل و احمد كان بيستجوبهم في الاعتقال
فجأه وهوا قاعد لقي البابا خبط وجايده دخلت منو
-شريف
بصلها بتعب ولما لقيها جايده اتصدم
=انت بتعملي ايه هنا ، مين اللي جابك ا
-شريف انا عاوزه اتكلم معاك لو سمحت
اتنهد و قعد قدامها وهي قعدت علي الكنبه وهي ساكته
=انت كويسه
-انا بس مش فاهمه حاجه
=انا عارف ان الموضوع صعب عليكي بس ......كلها شويه وقت و الامور هتتحسن
-انت مخبي ايه يا شريف
=في الوقت بتاعه هتعرفي ، متقلقيش ابداً انتِ مش هيحصلك حاجه ابدأ و انا هنا
-طب ا........
=روحي دلوقتي وانا هبقي اجيلك باليل ، عندي مأموريه
قامت روحت مع كرم اللي كان مستنيها و اللي استغرب من تعامل شريف الجاف مع جايده بالطريقه دي من غير ما يقول حاجه ليها
ركبت مع كرم و روحت و شريف اتصل بحد في التليفون
=الووو.......ااه تمام ...فينك دلوقتي ....هبعتلك حد ياخدك دلوقتي
قفل المكالمه و راح علي القائد بتاعه عشان يناقش معاه حاجه
بينما جايده روحت الفيلا اول ما وصلت و دخلت الصاله لقيت واحده قاعده هناك ن استغربت هتكون مين دي ،لكن استغرابها مدمش كتير لما البنت اتعدلت عليها و قالت بصوتها العالي وطريقتها الغريبه "جرا ايه يا جايده ياختي ألا انتي دايخه منغير احم ولا دستور كدا ول سلامات "
بصلتها جايده بصدمه لما لقيتها ناهد و جريت عليها تخضنها و تسلم بحراره
-انا مش مصدقه انك هنا ، انتي جستي بجد ، بتعلي ايه هنا ،لحظه من جابك ،انت....
~مخلاص يبت هوا تحقيق ،شريف الل قالي اجي اقعد معاكي اليومين دول يعني اكمنك زعلانه والكلام دا
حضنتها تاني و هيا بتشكرها علي وجودها
-انا بجد مش مصدقه انك هنا ، شكراً جداً انك جيتي كنت محتاجه حد معاي او ي
~ولا يهمك يا اختشي انتي بس قولي وهتلاقيني عندك علي طول ، بس قوليلي هوا ايه القصر دا يعني دخلت اتصدمت قلت يمكن دخلوني مكان غلط وبتاع
-لا دي فيلا بتاعتنا
~بتاعتكم قلتيلي ، وكنتِ ساكنه في البيت اللي عندنا يختي بالفيلا دي
اتكلمت بطريقه مضحكه خلت جايده قعدت تضحك و اخدتها من ايدها تعرفها علي البيت
-انا حبيت البيت اللي عندكم اوي ومعنديش ادني مشكله اني اشكن فيه طول العمر
~ايوه يختي مهو الفقري فقري ،بش يابت ايه كميه المزز اللي في القصر دي ، اول ما دخلت اتخضيت جايبين كل العيال الحلوه دي منين
-دول حراس البيت و كدا عشان الحمايه
~جلهم يختي دسته حلوين
-تعالي نروح الحديقه نقعد سوي
~حديقه ، هوا انتو عندك حديقه ، دي لما بنروحها بنلك العيله كلها و نلبس ونتشيك عشان نروح نقعد فيها شويه ونرجع
-ايوه كلها ورد تعالي
شدتها معاها و قعدوا يحكو ويتكلموا عن اللي حصل اليوين اللي فاتو و ايه اللي مرت بيه جايده و ايه اللي حصل بعد فرح فاطمه
~بس يختي و راح الواد جوز فاطمه داخل البت عندنا وشدها وهوا بيتغانق مع عبير عشان هوا عاوز مرته و هيا عاوزه اختها ، وحلف لو مسبناهاش مش هيجيبها تاني ، وحضنها جامد عليه عشان عبير عمال تشد فيها
-ياروحي عليهم
~خدنا اليوم كلو خناق بينهم لحد ما روحت فاطمه معاه و عبير كانت هتعيط ،وكل ناس الحاره سألت عليكي عشان يطمنو
-ناس كيوت والله هبقي اجيلك في مره
~ايوه شريف قلي انو هيجيبك في مره
-شريف دا مش بيتكلم خالص
قلب ناهد من البت الفرفوشه للوش الهادي وهوا بتقول
~شريف طول عمره هادي و مش بيحب يتكلم كتير و من ساعه ما دخل شرطه وهو بقي تقيل ومش بيكلم حد بسبب طبيعه شغله ، وبسبب تنقله الكتير وشفر اهله فهو اتربي علب الجد ودا اللي خلاه قوي كدا
-انا مسألتش خالص عن اهله
~معظم اهله في مناصب في الجيش و البلد فا تلاقيهم كلهم ناس طبعهم مختلف ، انا عمري ما شفت شريف بيتلكم مع حد او بيهز مع حد و يتعامل بطبيعيه كدا غير معاكي ،انتو الاثنين عكس بعض في الطباع و التصرفات بس كنتو منسجمين ، عمري ما هنسي نظره القلق اللي كانت في عينيه لما عرف انك مش موجوده في العماره و انو نزل يدور عليكي من غير تفكير ،انتي شخصيه لطيفه حالص يا جايده و بجد انا حبيتك تستاهلي اسيب المنافسه عشانك
-وانتي برضو لطيفه و بحبك
~ايوه انتي سبتي كل الكلام و الحوار و مسكتي في لطيفه ياشيخه يخرب بيت فصلانك
-تعالي ناكل
شدتها وضحكت وراحو ياكلو سوي بينما عند شريف بعد ما خلص الخطه مع القائد
=تمام يا فاندم هنبداً التنفيذ
بينما شريف كان كل شويه يبص علي كامرات الفيلا ويتأكد ان جاده و ناهد بخير
ايوه هوا رن علي ناهد هناش تيجي تقعد ما جايده بسبب كل اللي حصلها الفتره اللي فاتت ، هوا مش عاوز يضياقها و وجود حد تكلمه و يتتخانق معاه هيهون ليها اللي حصل واللي لسا هيحصل
بدأت فرق الكتيبه بتاعت شريف و احمد تركب العربيات و تطلع علي الموضع اللي حددوه ، في مهمه مبهمه محدش عارف فيها ايه ؟
وصلوا في مكان في الصحراء بعيد جداً لجوا الكل كان بيتعد و شريف قاعد علي جنب بيخلص شويه حجات
راح احمد عند شريف وهوا بيسمع لكلام حد في السماعه
~الوضع تمام
=خلاص هنبدأ مع اول دخلو ليهم
اتوزعت العساكر في كل مكان حددوه وعلي الساعه 3الفجر العربيات وصلت بشحنات المخدرات سابوهم بيدلوا الشحنات و الفلوس و تابعوهم وهما بيتحركو علي مصنع بتاع مراتب ،اول ما دخلوا المصنع بسلام و بدأت عمليه دفن اكسار المخدرات في المراتب المكان كلو اتحاصر و شريف هجم عليهم ن وكل اللي كانو موجودين اتثبتوا
كان شريف معالم الخوف و الخضه علي كل اللي موجودين محدش كان فاهم حاجه او ازاي دا حصل
طلع شريف بسرعه علي المكتب اللي كان في الدور الثاني و اخد الهارد بتاع الكاميرات و نزل
ساب الرجاله تقبض علي الكل و اخد احمد و طلعوا علي السفاره طيران ،ادو للمسؤولين أمر القبض ،دخل شريف علي الطياره المتجهه إلي روسيا ،و احمد دخل الطياره المتجهه ل إنجلترا
=أنت رهن الإعتقال بتهم هتوديك السجن بقيه حياتك
~انت ازاي تعمل كدا انت فاكر نفسك مين ا
=متكلمش عشان لعبتك اتكشفت يا ابن الشرقاوي بيه
طلع بيه متكلبش و احمد طلع ب واحد تاني متكلبش من الطياره
عمال يتخانق و يزعق عشان اللي عملوه
`دنا هحبسكم انتو مين ،اصلا أنا مش متخيل قله الزوق دي
طلعوا من المطار تحت أنظار الناس المستغربه عشان يلاقو ماجد في وشهم و هوا بيبص ب للأثنين اللي كانو متكلبشين ب حزن
~اعتقد أن لعبتك خلصت يا بابا أنت و احمد
بصله أبوه اللي كان متكلبش بصدمه هوا و احمد ابن عم جايده
~انت اللي عملت كدا ،انت ازاي تعمل كدا
=ايوه يا فندم تم القبض علي المسؤولين في عمليه المخدرات
____________
يتبع...
لقراءة الفصل التاسع عشر اضغط على : ( رواية جايدة وشريف الفصل التاسع عشر )
لقراءة باقي الفصول اضغط على : ( رواية جايدة وشريف )