رواية بنت عمتي الحلقة الأولى 1 بقلم نورا محمد
رواية بنت عمتي الجزء الأول 1 بقلم نورا محمد
رواية بنت عمتي البارت الأول 1 بقلم نورا محمد
رواية بنت عمتي الفصل الأول 1 بقلم نورا محمد |
رواية بنت عمتي الفصل الأول 1 بقلم نورا محمد
يعني اي يا عمتي هتسبيني ارجع الصعيد وانا معرفش حد فيها
عمتها بغضب: متعرفيش حد فيها ازاي يعني عيلة مامتك كلها هناك وجدك هتروحي عندهم
نور بحزن: بس يا عمتي الي اعرفه ان جدي مش بيحبنى وانتي عرفه ازاي هتخليني اروح عندهم
عمتها: انتي يا بت انتي بعد ما امك اتجوزت اخويا وخلفتك اخويا مات واحنا شيلين همكم من وانتي صغيره واهي امك كمان اتكلت وماتت هشيل مسؤوليتك انا لي بقا ان شاء الله روحي عند بيت جدك هم الي يشيلو مسؤليتك كفايا عليا عيالي من بكرا الصبح هتسفري الصعيد فاهمه ولا لأ
نور بحزن ع حالها: تمام ماشي
مشيت نور وهي بتبرطم ف الكلام يخربيتك وليه حربايه مكنش ربنا ياخدك
دخلت نور غرفتها وجلست ع السرير بشرود بتفكر هتعمل اي بكرا وازاي هتقابل اهل مامتها
ف الصعيد...... بتقول اي يا بوي نها خيتي ماتت
الاب: اه يا حامد خيتك ماتت وبيقولو عندها بنت وهتيجي اهنه تعيش معنا
حامد: بس يا بوي ازاي نها خيتي جبتلنا العار قبل ما تهرب من اهنه الناس لما يشوفو بنيتها هيقولو اي
الاب: في اي عاد انت مش عارف احنا مين احنا عيلت البحيري وانا خالد البحيري عمدة البلد سابقا وابنك من بعدي العمدة وبعدين انا الي غلط لاني كنت بغصب خيتك ع الجواز وهي بتحب واحد تاني ولا اي يا حامد احنا هنترحمو ع روحها والبنيه ملهاشي ذنب ف اي شي
حامد: معاك حق يا بوي طيب البنيه دي هتاجي ميتا
الاب: بكرا الصبح ان شاء وعايزك توصل خبر لجاسر يروح يجبها بكرا الصبح
حامد: بس يا بوي نت عارف جاسر عنده مشاغل اكتير ومش هيوافق
الاب: خلاص خبره اني عايزه وانا هقوله مش هيرفضلي طلب
حامد: حاضر
بعد فتره قصيره
جاسر: خير يا جدي طلبتني
الجد: اقعد يا ولدي كنت عايزك تروح تجيب بنت عمتك بكرا الصبح
جاسر: عمتي مين يا جدي ميكنش قصدك عمتي نها
الجد: ايوا يا حبيبي بنيتها
جاسر: بس بس
الجد من غير بس عمتك نها ماتت يا جاسر
جاسر بصدمه: اااي امتا وكيف محدش يديني خبر
الجد: هي ماتت من كام يوم بس يا ولدي وبنيتها هتيجي تعيش معنا اهنه
جاسر بحزن: حاضر يا جدي والمطلوب من اي
الجد: هتروح تجبها اول ما توصل البلد
جاسر حاضر يا جدي تعوز مني حاجه تاني
الجد: لا يا حبيبي بس اكده
خرج جاسر من غرفة الجد وهو حزين لانه من صغره وهو بيحب عمته جدا لان هي الي ربته لحد ما تم ال 8 سنين وبعد ما كبر وعرف ان عمته سافرت اسكندريه واتجوزت كان بيبعت ناس تجبله اخبارها بس كان مشغول الاسبوع الي اتوفت فيه.
عند نور ماسكه صورة ولدتها وبتعيط وحشتيني اوي يا ماما سبتيني ومشيتي لي شفتي انا عايشه وحيده بعدك ازاي وعمتي عايزه تبعتني الصعيد ازاي يا ماما وانا معرفش حد هناك ولا عشتهم عامله ازاي ومش عارفه هيحبوني ولا لا لي لي يا ماما تسبيني وحدي لي 😭😭
ذهبت نور ف النوم بعد عياط كثير
في الصباح نور جهزت حاجتها وسفرت الصعيد لاكن وصلت قبل المعاد بكتير وهي بتتمشى وسط الاراضي
نور بزهول: الله اي الجمال دا الزرع شكله حلو ولا الغنم الي ماشي دا الله نور وهي مش واخده بالها خبطت ف جسم صلب
نور بغضب: اي يا متخلف انت مش تاخد بالك اي القرف دا يا رب ع الصبح
الشخص المجهول: روحي يا شطره شوفي نفسك رايحه فين شكلك تايها من اهلك
نور بغضب: مين دي الي شاطره انا كبيره ع فكرا واحترم نفسك
الشخص بغضب: بقولك اي يا بنت انتي شكلك جديده ف المنطقه ومتعرفيش بتتكلمي مع مين وكلمه تاني هخلي اهلك يترحمو عليكي فاهمه
نور بخوف وتوتر ممزوج مع غضب ومش بتبين انها خايفه: انت انت ازاي تكلمني كدا وانا جدي كبيير اوي هنا وعمدة البلد وممكن يموتك هه
جاسر بتسأل هو انتي مين
نور: وانت مالك خليك ف حالك خليني اشوف نفسي رايحه فين كدا وسع يا عم انت اي دا وحش واقف قدامي
جاسر بغضب: بت انتي اتكلمي عدل هو انتي نور المحمدي وامك اسمها نها البحيري
نور بصدمه وخوف: يالهوووي اي دااا عرفت ازاي متقلش انك وحش ونبي
جاسر بسخريه: مش المفروض يا شاطره كنت هتوصلي الساعه12:00
نور بصدمه زياده: هاااار اسووود عليااااا عرفت ازاي يا عم الوحش...الكاتبه بقلم نورا محمد
جاسر بغضب من حركتها ولسانها الطويل: انا جاسر ابن خالك والمفروض اني كنت هجيبك واوصلك لجدك
نور وهي بتتنهد: امممم مااشي يلا بقا خدني عند جدي
جاسر: كنتي شيفاتي الخدام بتاع حضرتك ولا اي استني هنا هعمل حاجه وجي ومتتحركيش فاهمه
نور بملل: طيب ماشي
استوووووووب 🖐🏻
نتعرف ع الابطال بقا ولا اي 😂
نور بنت عندها 21سنه خرجة تجاره بشرتها بيضه عيون عسلي فاتح قصيره حبه حبتين يعني 😂 كانت دلوعة امها. جاسر: عنده 30سنه جسم ضخم ابيضاني عيون خضره مهندس زراعي دارس بره الصعيد
هنعرف باقي الاشخاص في الاحداث الجيه.
يتبع....
لقراءة الفصل الثاني اضغط على : ( رواية بنت عمتي الفصل الثاني )
لقراءة باقي الفصول اضغط على : ( رواية بنت عمتي )