رواية ألم الفراق الحلقة الأولى 1 بقلم قدر مصطفى
رواية ألم الفراق الجزء الأول 1 بقلم قدر مصطفى
رواية ألم الفراق البارت الأول 1 بقلم قدر مصطفى
رواية ألم الفراق الفصل الأول 1 بقلم قدر مصطفى |
رواية ألم الفراق الفصل الأول 1 بقلم قدر مصطفى
في الصباح في أحد القريه البسيطه توجد البطله لين
لين:السلام عليكم
الجميع :وعليكم السلام ورحمه الله وبركاته
لين:ازيك يا تيتا عامله ايه
ناديه:الحمدالله ياقلب تيتا انتي عامله ايه وحشاني
لين:انتي اكتر والله
ناديه:عامله ايه في الدراسه
لين :الحمدالله والله يا تيتا
ناديه:مش بتأجي ليه
لين:معلش يا تيتا انتي عارفه الثانويه
ناديه:ثانوية ايه انتي لسه في أوله ثانوي حتي مدخلتيش تالته
لين:ههههه ما دي دراسه بردو
(سلمت لين علي الجميع )
ام لين:تعالي يا لين عايزاكي
لين:نعم يا ماما
ام لين:في عريس متقدم ليكي
لين:ليا أنا
ام لين:اه
لين:مش موفقه
ام لين:هو ابن خالتك الي مسافرة
لين:قصدك خالتي نرمين
ام لين:ايوا ابنها اتقدم وانتي في تالته بس انا رفضت عشان انتي صغير و تكملي تعليمك
لين:أمتي خالتوا كان عندها ولاد هي عندها بنات بس
ام لين:لاء عندها ياسين وعلي
لين:اعملي ايه يا عني
ام لين:ياسين هو العريس
لين :أنا مش موفقه
ام لين:هو جاي اخر الاسبوع يقعد معاكي
لين:مش قعدا مع حد أنا
ام لين:ياستي دا ريك وقفتي خير مش موفقه بردو خير
لين:لاء
نادين:هي شكلها كانت عارفه بالموضوع يا عبير
لين:وانا اعرفه منين ياخالتوا
عبير:فكرة ساعة أما سافرنا و رحنا لي خالتك و في شب فتح الباب
لين:اه
عبير:هو دا ياسين
لين:وانا مالي بردو اقفلي ياماما عن الموضوع
عبير :ماشي
(عدة الايام ولين بتذاكر عشان هي في ثانوي جيه يوم الخميس بليل)
عبير:لين
لين:نعم يا ماما
عبير:ياسين جي بكرة
لين:قولت مش قعده مع حد
عبير:الناس خلاص جين بكرة مش عايزة كلام
لين:ماشي
(لين دخلت الاوضه بتاعتها صلت ونامت)
عبير:أصح يا لين يلا
لين:حاضر
عبير:يلا ياسين عند ستك من الساعه ٨
لين:في عريس بياجي الساعه ٨ليه أنا شغل
لين:يلا يابت
لين:حاضر
(لين قامت لبست دريس ازرق وطرحه بيضه و بونيه نفس لون الدريس )
عبير:خلصتي
لين:ايوا يا ماما
عبير : طيب يلا
لين:سلام عليكم
ناديه ونرمين و ياسين:وعليكم السلام ورحمه الله وبركاته
لين:ازيك يا تيتا
ناديه:الحمدالله انتي عامله ايه
لين :الحمدالله
لين:ازيك يا خالتوا
نرمين:الحمدالله انتي عامله ايه
لين:أنا الحمدالله كويسه
نرمين:تعالي معايا يا لين
لين:حاضر
نرمين:اقعدي هنا
لين :حاضر
نرمين:ياسين
ياسين :نعم
نرمين:تعالا
ياسين:حاضر
نرمين :اقعد هنا
ياسين:حاضر
نرمين:احنا اقعدين في الصاله قدامكم
ياسين ماشي
لين في نفسها:(اكتر حاجة بحبها في الإسلام أن في رقيه شرعيه ولزمن يكون الأهل حوالينا واجمل حاجة ان معظم البنات لبسهم واسع جدا )
ياسين:ازيك يا لين
لين :الحمدالله
ياسين:انا اسمي ياسين عندي ٢٥سنه بشتغل في شركه كاميرات أنا مخلص الكليه من سنتين كنت في تجارة وانا جاهز الحمدالله
لين:بسم الله ماشاء الله
ياسين:اتكلمي عن نفسك شويا
لين:انا اسمي لين عندي ١٥ سنه أنا في أولي ثانوي بس
ياسين:ربنا معاكي أنا مش هخليكي تسيبي التعليم غير أنا انتي تاجي تقولي مش عايزة اكمل
لين:تمام
ياسين بصوت واطي:هو هفضل أنا الي اسال ولا ايه
(ياعني ياسين مش عارف ان لين سمعته كانت عايزة اضحك بس كتمت ضحكتها )
ياسين:طيب يلا نطلع.
لين:يلا
(خرجوا الاتنين قعدوا معا علتهم لغايت أما ياسين ومامته مشيه)
عبير:يلا يالين قومي اتوضي وصلي صلاة استخارة ونامي عشان المدرسه
لين:اصلي صلاة استخارة اذاي يا ماما
عبير:هما ركعتين وقراء الدعاء بتاع الاستخارة
لين تمام ياماما
(مشيت لبن عشان تصلي وصلت وقالت الدعاء بس استغربت من نفسيها ساعة أما قالت يارب لو خير ليا قربه و لو شر ليا فا بدله خير يارب و بصت في الدعاء ملقتش الي قالته موجود هي مش عارفه قالت كدا اذاي قامت عشان تنام )
جيه الصبح علي بطله
عبير:اصحي يالين يلا عشان المدرسه
لين:حاضر
(قامت لين دخلت الحمام اتوضت وصلت فرضها وليست لبس المدرسه )
عبير:لين
لين:نعم
عبير:حلمتي بحاجة
لين:لاء ياماما محلمتش بحاجة
عبير:خلاص لي انهاردة تاني
لين:حاضر
(لين حسه بشعور حلو أنها مبسوطه اوي حتي صحبها بيقوللها انتي مبسوطه اوي كدا ليه في حاجة حصلت قالت لاء هي مش عارفه هي مبسوطه ليه)
يتبع.....
لقراءة الفصل الثاني اضغط على : ( رواية ألم الفراق الفصل الثاني )
لقراءة باقي الفصول اضغط على : ( رواية ألم الفراق )