رواية ألم البداية الفصل السابع والأربعون 47 بقلم فريدة أحمد

رواية ألم البداية الحلقة السابعة والأربعون 47 بقلم فريدة أحمد
رواية ألم البداية الجزء السابع والأربعون 47 بقلم فريدة أحمد
رواية ألم البداية البارت السابع والأربعون 47 بقلم فريدة أحمد
رواية ألم البداية الفصل السابع والربعون 47 بقلم فريدة أحمد

رواية ألم البداية الفصل السابع والأربعون 47 بقلم فريدة أحمد

فتحت ريم عينيها بكسل بصت لاقت نفسها نايمه في حضن حازم وعلي الارض مكان مكانو قاعدين علي الرمله قدام البحر
ابتسمت ريم وهي مش مستوعبه اللي حصل ده . والزاي نامو مكانهم كده من غير مايحسو
بصت علي حازم اللي نايم بعمق ومسكت خصله من شعرها وبدأت تحركها علي وشه
لحد ماحازم فتح عينه  وتلقاءي اول ماشافها ابتسم
ريم .. صباح الخير 
حازم وهو حاسس بتعب .. صباح النور
وبعدين قام اتعدل وهو بيبص حواليه ومستغرب
ريم فضلت تضحك 
حازم وهو مش مصدق .. هو احنا
ريم بضحك .. اه . نمنا مكانا من امبارح
حازم قام بتعب من نومة الارض وهو بيقول .. اعمل فيكي ايه بس
ريم .. وانا عملت ايه
حازم .. شقلبتي حالي وكياني . هتعملي فيا ايه اكتر من انك نيمتيني كده من غير مااحس
بعدين اتنهد وقالها .. تعالي 
وميل شالها 
همست ريم بدلع  .. حاززم 
حازم .. امم
وبعدين ميل باسها
ريم .. نزلني . انت شكلك تعبان 
حازم .. متخافيش عليا 
وفضل شايلها لحد ماراح  بيها المكان اللي قاعدين فيه
..........................................................
عند ياسين
ياسين خارج من الفيلا بص لقي إنچي هي كمان خارجة
ياسين قرب عليها وهو بيقول .. علي فين يامزة 
إنچي .. خارجة اقابل صحابي 
ياسين اتحرك ناحية عربيته وهو بيقول .. طيب تعالي اوصلك
إنچي .. مش عاوزة اعطلك . السواق مستنيني هخليه يوصلني
ياسين .. اركبي ياإنچي 
انچي .. بس..
ياسين .. سمعتي . اركبي يلاا
انچي ركبت من غير ماتتكلم
بعد وقت قليل ياسين وقف بالعربية قدام المكان اللي قالتله هتقابل صحابها فيه
ياسين .. حمدالله على السلامه 
انچي ابتسمت وقالتلو .. شكرا 
ولسه بتفتح باب العربية علشان تنزل
ياسين مسك إيدها 
انچي بصتله 
ياسين .. متبقيش تتأخري . روحي بدري . ماشي
انجي هزت راسها .. حاضر 
قرب ياسين وباسها من خدها 
انجي اتكسفت وراحت نزلت علطول 
ياسين ابتسم عليها وشغل العربية وطلع بيها 
..........................................................
تاني يوم 
عند ندي كانت نايمة 
ندي كانت بتتحرك في السرير وهي بتحلم 
كانت بتحلم بوالدتها 
وكانت في مكان جميل جدا
جريت ندي عليها وهي بتقول بلهفة .. ماما
لكن مامتها بعدت عنها وهي بتبصلها بلوم وعتاب وباين عليها الزعل
ندي بحزن .. بتبعدي عني ليه ياماما انتي زعلانه مني . انا عملت ايه
مامتها بصتلها من فوق لتحت وهي باين عليها الحزن 
وقالت .. مش انتي بنتي اللي ربتها مش انتي ندي ..
ندي بحزن .. بتقولي ايه ياماما
مامتها .. انتي مش بنتي انا معرفكيش . انا بنتي سيبتها بتصلي وكانت بتختار هدومها بأناقه وحشمة
.. فاكرة لما قولتلك جسمك ده امانة عندك ربنا هيحاسبك عليه . لكن انتي عملتي ايه . بقيتي تتفنني هتعري منين وقولتي حرية .. طيب وربنا حقه فين يابتاعت الحريه . هتقوليله اي لما تقابليه . شعرك اللي متباهية بيه ده . جسمك ولحمك اللي بقا فرجة للكل 
بصت عليها بزعل وقالتلها .. امشي ياندي ياخسارة ياخسارة ياندي 
وبعدت عنها 
ندي بدموع .. لا ياماما متسبنيش متسبنيش ياماما . انا اسفه 
لكن مامتها كانت مشيت واختفت 
ندي قامت مفزوعة من النوم وفضلت تعيط وكلام مامتها في بيتردد في ودانها 
فضلت تعيط وهي بتقول لأ ياماما انا اسفه .اسفه 
وهي بتعيط 
فجأة سمعت اذان الفجر 
ندي انتبهت ليه وبقت تسمع كلمات الاذان بتركيز وكأنها اول مره تركز في الكلمات وتفهم معناها 
قامت وبدون تفكير اخدت دش واتوضت 
خرجت من الحمام وبدأ تدور علي حاجة تلبسها علشان تصلي 
قلبت في هدومها بس ملقتش حاجة مناسبه 
اتذكرت إسدال مامتها اللي محتفظة بيه جابته ولبسته 
وبدأت تصلي وهي بتعيط بندم علي نفسها وعلي تقصيرها 
وفضلت تدعي ربنا يسامحها 
......................................... 
عند ريم وحازم 
ريم صحيت من النوم لاقت السرير فاضي 
قامت خدت قميص حازم اللي علي الارض ولبسته وعدلت شعرها وخرجت تشوف حازم 
طلعت ريم فوق سطح اليخت بصت لاقت حازم واقف ساند علي السور و بيبص علي البحر وهو سرحان 
ريم جات من وراه وحضنته من ضهره وهي 
بتقول .. بتفكر في ايه 
حازم مسك ايديها ولفها ليه خلاها قدامه وحضنها من ظهرها بتملك وباس راسها وقالها ..  فيكي . انتي شاغلة كل تفكيري ياريم
لفت ريم وشها وبصتله وابتسمت ورجعت تبص علي البحر 
حازم .. حلو القميص بتاعي عليكي 
ريم ضحكت 
وفضلو شويه ساكتين وهما بيبصو علي البحر بشرود لحد ما قال حازم بتردد ... سامحتيني ياريم 
لفت وبصتله وهي ساكته 
وحازم كان بيبصلها وهو مستني الاجابه
رجعت ريم  تبص للبحر تاني بعدين خدت نفس ولفت ليه 
وقالت .. سامحتك 
حازم .. بجد ياريم 
هزت راسها بدموع متجمعة في عينيها
وقالت .. سامحتك . سامحتك علشان بحبك 
حازم وهو مش مصدق لانها اول مره تقولها .. 
حازم .. قولتي ايه 
حركت ريم ايدها علي وشه برومانسية وقالت .. بحبك . بحبك يا حازم 
حضنها حازم وقالها .. وانا بعشقك . انتي اجمل حاجه في حياتي 
ريم وهي في حضنه قالت .. بس انا خايفه 
خرجها حازم من حضنه ومسك وشها بأديه 
وقالها .. من ايه
ريم .. خايفه ترجع زي الاول . هزت راسها برفض 
وقالت .. مش هستحمل . صدقني مش هستحمل
مسك ايديها الاتنين وباسهم وباس راسها وقالها .. متخافيش انا بحبك وبعشقك وعمري ماهخزلك. انتي غيرتي حياتي ياريم . انا اتغيرت علي اديكي
سكت حازم  شويه وبعدين قال .. المهم بقا
بصتله ريم بتركيز .. ايه
حازم .. الاعتراف بتاع دلوقتي ده لازمه احتفال ومش اي كلام . لازم احتفال يليق 
ريم ضحكت اوي لما فهمته
وكان حازم انهي كلامه وهو بيميل يشيلها ونزل بيها تحت 
دخل الاوضه نزلها علي السرير وهو بيبو.سها..
وبعدين ..........
............
.......................................................
عند ندي كانت ماصدقت الصبح يجيي وقامت لبست وخرجت وراحت مول كبير ودخلت علي قسم المحجبات علطول وفضلت تختار لبس واسع ومقفول 
واشترت لبس كتير جدا  
دخلت البروڤة ولبست من اللبس ده وفضلت تبص علي نفسها وهي شايفه انها بقت اجمل بكتير في الحجاب 
ندي خدت نفس وهي بتبتسم وهي حاسه براحة غريبة اول مره تحسها 
نزلت وحطت الشنط اللي فيها اللبس اللي اشترته في العربيه وركبت وطلعت علي...
....................................................
عند حازم وريم 
كانو نايمين الاتنين بعمق 
فاقت ريم علي صوت تليفونها 
قامت اتعدلت ومسكت التليفون وكانت مامتها اللي بتتصل
قامت من جمب حازم وطلعت البلكونة وردت علي مامتها
ريم .. ازيك يا ماما . عاملة ايه يا حبيبتي
سحر .. انا كويسة ياروحي انتي عامله ايه طمنيني عليكي
ريم .. انا كويسة 
سحر .. وجوزك عامل معاكي ايه . بيعاملك كويس . اوعي يكون بيزعلك . متخبيش عليا
ضحكت ريم وقالت .. هتفضلي شايلة من الواد لحد امتا ياسحر . حتي بردو بعد ماطلع ابن اختك لسه شايلة خلاص بقا صفي النيه ياحجة من نحيته 
سحر .. بقا كده . يعني طلعت انا الشريره دلوقتي 
بعدين ياستي انا مش شايله منو ولا حاجة انا بس عاوزه ابقا مطمنة عليكي . اهم حاجة مبسوطه معاه
ابتسمت ريم بسعادة وقالت بهيام من غير ما تحس.. مبسوطه اووي اووي ياماما
سحر بخبث .. بجد طب احكيلي بقا اي النظام 
اتكسفت ريم وقالت .. ا.احكيلك ايه ياماما  ي. يعني عادي 
بقولك ايه سلام ياماما
سحر ضحكت وقالتلها براحة لما حست بجد انها اطمنت عليها 
سحر .. سلام . ربنا يهنيكي ياحبيبتي 
................................................
عند ندي وصلت عند مكتب عمر ودخلت 
عمر قاعد مشغول في ورق قدامه 
رفع  عينه من علي الورق لما سمع الباب بيتفتح 
قام وقف بصدمة وزهول وهو مش مصدق عينه لما شاف ندي بهيأتها دي وهو شايفها قدامة كإنها حوريه من الجنة
قربت ندي عليه ببتسامة وقالت .. ايه رأيك
عمر وهو بيحاول يستوعب  .. هو ده حقيقة ولا حلم 
ندي .. حقيقة . حقيقة ياعمر . انا خلاص اتحجبت . علشان ربنا اولا . وعلشان نفسي وعلشانك 
 قرب عمر منها بفرحة ولسه هيحضنها 
ندي بعدت وقالت .. لااا خلاص ممنوع اللمس 
ابتسم عمر بسعادة وقال .. مش مشكله هصبر . بس مش كتير . لإن وحيات ابوكي لو متجوزتكيش الاسبوع ده لأخطفك واتجوزك غصب عنو بحلاوتك دي .. 
بصلها بإعجاب وحب وقالها .. انتي الاول كنتي قمر . دلوقتي بقيتي ملكة 
وميل باسها علي راسها 
وبعدين قالها .. تعالي معايا 
وخدها من أيدها وراح لأبوها شركته
......................................................................
عند ريم دخلت من البلكونة بعد ما قفلت مع مامتها وقربت من حازم اللي نايم 
وبا.سته علي شفا.يفه ولسه هتبعد كان حازم شدها عليه لما حس بيها
ريم ... حازم سيبني اقوم 
فتح حازم عينه وبصلها وقالها .. تعرفي انك وحشاني 
ضحكت ريم وقالت .. تاني
هز حازم راسه قبل ما يقرب ويبو.سها 
باسها حازم بعمق وقالها .. بحبك 
ابتسمت ريم قبل ماتقرب هي كمان بكل جراءة وتبوسه 
هي كمان بعمق وتبادلوا واتجاوبو الاتنين مع بعض ‏وراحو في عالم تاني 
..................
 ‏
...............................................................
 عند دينا وكريم 
 ‏دينا قاعدة مع كريم في العربية وبيتكلمو
 ‏دينا بحيرة .. مش عارفه اقنعها الزاي 
 ‏كريم  .. انا عندي حل 
 ‏دينا بسرعة .. ايه هو 
كريم ‏بخبث .. نتجوز 
دينا ضربته علي كتفه وقالت .. كريم انا مش ناقصة هزارك ده .. فكر معايا اقنع ماما الزاي افضل هنا . انا مش عاوزة اسافر انا 
كريم بخبث .. للدرجة دي مش قادره تستغني عني
اتعصبت دينا وكانت عاوزة تضربه بس فجأة لاقت نفسها بتضحك غصب عنها عليه 
فضلت تضحك وقالتلتو .. وربنا انت مستفز
بعدين خدت نفس ولسه هتتكلم
كريم قال .. ولا أنا
دينا .. انتا ايه 
كريم .. انا كمان مش عاوزك تسافري . انا خلاص اتعودت عليكي ومش هقدر استغني عنك
سكت شويه وبعدين قال بمكر .. بصي انا هتفق معاكي اتفاق 
دينا بستغراب .. هتتفق معايا علي اي مش فاهمه 
كريم .. مش انتي مش عاوزة تسافري 
دينا هزت راسها .. اه
كريم .. انا هقنع عمتي تسيبك تفضلي هنا
دينا .. وهتقنعها الزاي بقا 
كريم .. مالكيش دعوة انتي . انا هتصرف 
دينا .. ماشي لما نشوف 
كريم .. المقابل بقا 
دينا بعدم فهم .. مقابل ايه مش فاهمه
كريم .. مقابل اني اقنعها . امال انتي فاكره اني هقنعها كده وخلاص لازم يبقي في مقابل يامزة
دينا .. وايه هو بقا 
كريم بخبث .. توافقي نتخطب 
دينا بزهق .. كريم وربنا انت رايق 
كريم .. خلاص انتي حره .انا كنت ناوي اروح اتكلم معاها وقولها متضيعيش مستقبل البت واجيب ناس تتكلم معايا 
كنت ناوي اشتغل جامد علي الموضوع ده بصراحه . بس انتي بقا ملكيش في الطيب نصيب
دينا .. كريم روحني يلاا
كريم .. طب موافقة 
دينا .. علي ايه 
كريم .. اخطبك . خد نفس وقال بصدق .. دينا انا فعلاً بحبك 
دينا .. كريم ياحبيبي 
كريم لسه هيبتسم لما قالت حبيبي لقاها بتكمل وبتقولو 
دينا .. انت بتاع بنات وصايع 
كريم بتمثيل البراءة .. انا
دينا .. لأ انا
كريم .. طب وافقي انتي بس ولو عرفتي عني اني بعرف بنات يبقي ليكي الكلام ... هاا قولتي ايه 
دينا .. كريم اطلع بقا بالله عليك انا مش نقصاك بجد
كريم .. طب مش طالع غير لما تقولي موافقة 
دينا .. يعني ايه بقا هو عافية .. ياكريم بطل بقا رخامة ويلا هتأخر
كريم كان بيبص في مراية العربية وهو بيظبط شعره وبيقول .. انا مش فاهم لما انتي بتحبيني لازمته ايه بقا التقل ده . مش فاهم انا
دينا بصتله .. انت كدبت الكدبة وصدقتها صح . طب دي مشكلتك انت بقا . انا ذنبي ايه انك بيتهألك حاجات مش موجوده اصلا
كريم ضربها علي خدها بخفة وقال .. ذنبك انك كذابة يادندون
دينا .. انا كذابة
كريم  .. طب انكري وقولي مش بحبك ..
دينا لسه هتتكلم
كريم قال قبل ما تتكلم .. ومتكدبيش علشان الكدب حرام
دينا فضلت تبصله وهي ساكته
كريم ..  انكري يلاا
دينا ابتسمت وهي بتلف وشها بعيد
كريم لف وشها وقال .. بتحبيني 
دينا بكسوف .. كرييم بطل بقاا 
ابتسم كريم وهو بيغمزلها وقال .. خلاص انا كده اتأكدت
...................................................................
عند ندي وعمر كان عمر خدها وراح الشركة لأبوها
اللي اول ماشافها هو كمان اتفاجأ بيها وفرح بيها اوي
ندي ميلت وباست ايده وهو باس راسها وقالها .. ماشاء الله زي القمر ياحبيبتي 
عمر .. بص ياعمي انا هتجوز ندي الاسبوع اللي جاي
والد ندي لسه هيعترض
عمر قال بسرعة .. وهنقعد معاك . مش هخليها تسيبك . 
........................................................
عند حازم وريم 
ريم واقفة قدام التسريحة وهي لابسه ومشغلة اغنيه  . "مكتوبة ليك" لإليسا 
وواقفة تحط ميكب وهي بتردد مع الاغنيه وبتقول 
"قول بقا ياحبيبي . حبيبي هحب في مين غير فيك طب دانا ايامي احلامي وحياتي واقفة عليك .نور عيني حبي..
في اللحظة دي دخل حازم ولما شافها كدة قال .. دا احنا مزاجنا رايق علي الاخر 
وقرب حضنها من ظهرها
ابتسمت ريم ولفت حاوطت رقبته وقالت .. لازم يكون رايق 
بصت حواليها وقالت .. يعني انا في مكان حلو زي ده  وانتا معايا . مزاجي مش هيكون رايق ليه بقاا
حازم بخبث .. انا بقول نكنسل الخروجة بعد الكلام ده
ريم بسرعة .. لااااء . انا جهزت خلاص .. هنخرج يعني هنخرج 
حازم ابتسم .. يلاا 
...............................................................
عند سحر كانت قاعدة مع شهيرة 
 دخلت دينا من باب الشقه لاقت مامتها وشهيرة قاعدين بيتكلمو سلمت عليهم وقعدت 
سحر .. اتأخرتي ليه يا دينا
دينا .. متأخرتش ياماما مالسه بدري اهو 
وبصت لشهيرة وقالتلها .. بقولك ياخالتو 
شهيره .. قولي ياقلب خالتو 
بصت دينا لسحر ورجعت بصت لشهيرة 
وقالتلها بسرعة .. خالتو اقنعي ماما تخليني افضل هنا علشان الجامعة . انا مش عاوزة اسافر 
شهيرة بصت لسحر .. ماتسبيها ياسحر فيها ايه 
سحر .. لأ طبعا مش هسيبها لوحدها 
شهيره .. طيب انا عندي حل انتي مش حابة تسبيها لوحدها وعندك حق في ده . بس ممكن تفضل معانا ايه رأيك
سحر لسه هتتكلم 
شهيره قالت .. هتفضل معانا ومع ريم سيبها ياسحر 
سحر باعتراض .. لأ . مش هينفع 
دينا .. عشان خاطري ياماما وافقي
شهيره بصتلها.. ليه مش هينفع . دي هتبقي في بيت خالتها اي المشكلة . هي مش زي يارا بردو  
سحر .. انا مقولتش حاجة . بس بردو انا مش هقدر اسيبها تعيش بعيد عني . كفاية ريم
وبعدين خلاص هي كلها كام يوم . ريم وحازم يكونو رجعو اشوفهم وبعدين نسافر احنا كمان 
.....................................................
بعد اسبوعين
كانو ندي وعمر اجلو فرحهم اسبوع كمان لحد ماحازم وريم يرجعو علشان يحضروه معاهم
حازم وريم رجعو من فرنسا بعد ما قضو اجمل ايام حياتهم هناك 
وقبل مايروحو الفيلا راحو عند سحر الاول يسلمو عليها لأنها مسافرة 
...................
عند سحر 
جرس الباب ضرب 
سحر .. افتحي يادينا اكيد اختك وجوزها
قامت دينا فتحتلهم وسلمت عليهم وبعدين دخلو
سحر ببتسامة .. حمدالله على السلامه
وقربت حضنت ريم 
وبعدين قربت سلمت علي حازم اللي ميل علي ايدها وباسها وباس راسها
سحر .. مش هوصيك علي ريم ياحازم 
حازم .. اطمني متقلقيش عليها . دي في عيني 
سحر .. ربنا يسعدكم ويخليكم لبعض
بصت ريم علي دينا اللي واقفه ساكته غير عادتها  
قربت ريم منها وقالتلها.. الجميل مالو . زعلانه ليه
دينا .. مفيش
سحر .. سيبك منها 
ريم .. لا بجد مالها .وبصت لدينا .. مالك يادندون
سحر .. الهانم مش عاوزه تسافر معايا
ريم لسه هتتكلم
سحر .. ومتحاوليش ياريم انا كده كده هنقلها الجامعة هناك . وبعدين احنا خلاص مسافرين بكرة 
دينا .. بس انا عاوزه افضل في الجامعة هنا
قال حازم  .. خليها تيجي تقعد معانا في الفيلا ومتقلقيش عليها
وقبل ماسحر تتكلم 
ريم .. اه فكرة حلوه . خلاص بقا ياماما وافقي
سحر اخيرا وافقت 
دينا فرحت اوي وقربت حضنت ريم 
وبصت لحازم بمتنان وقالتلو  .. شكراً 
................................................................
في الفيلا 
كانو متجمعين كلهم علي السفرة بيفطرو
شهيره .. مش حازم وريم اتكلمو وقالو انهم راجعين النهاردة
هنا .. بجد 
شهيره .. اه
مراد .. يوصلو بالسلامة
يارا .. وحشوني اوي
ياسين .. يابختو حازم .. مش كنتو جوزتوني انا كمان والله كنتو تكسبو فيا ثواب
كلهم ضحكو  
ولسه بيتكلموا بصو لقو حازم وريم داخلين 
قامو كلهم سلمو عليهم بحب
وقعدو مع بعض شوية 
وبعدين طلعو يريحو في الجناح بتاعهم اللي جهزوه ليهم وهما مسافرين 
..........................
مساءا
حازم وريم كانو قاعدين مع شهيره 
شهيرة .. ها اتبسطو واستمتعتو مع بعض اليومين اللي فاتو
حازم .. اوي . اتبسطنا اوي ياشوشو . وإلا استمتعنا 
وبص لريم وقال ..  دا احنا استمتعنا علي الاخر . ولا إيه يابطل 
وغمزلها
شهيره ضحكت اوي
اتكسفت ريم وبصت في الأرض بخجل 
وقالت سرها  .. ابو سفالتك 
شهيره .. عجبك كده ياحازم كسفتها
بصت ريم لشهيرة وقالتلها .. بصراحة ياطنط ومن غير زعل . انتي معرفتيش تربي ابنك ده
شهيرة بضحك .. ماهو دا في مصلحتك ياخايبة . امال انتي كنتي عايزاه ايه عايزاه مؤدب .وكنتي هتعملي بيه ايه لو كان طلع مؤدب 
ريم بزهول .. حتي انتي كمان 
 قامت ريم وقالت وهي هتموت من الاحراج .. اناهطلع احسن قبل ماادفن نفسي قدامكم هنا
وطلعت علي فوق بسرعة وهي مكسوفة
حازم ابتسم عليها و بعدين قام هو كمان راح شغله 
...............................................................
تاني يوم 
حازم وقف بالعربية قدام الفيلا وقبل ما يدخل كلم ريم في التليفون 
حازم .. انزلي ياريم 
ريم وهي في الاوضة باستغراب قالتلو .. انزل فين . انت فين اصلا
حازم .. انا تحت قدام البيت انزلي
ريم .. حاضر 
وقفلت معاه ونزلت بسرعة  قابلت شهيرة اللي قالتلها .. في ايه . علي فين كدة
ريم .. مفيش ياخالتو . حازم بره بيقول انو عايزني هشوفه عاوز ايه
وخرجت لاقت حازم واقف وبيكلم حد في التليفون
قربت ريم عليه لفت نظرها العربية اللي حازم واقف ساند عليها لأنها مش عربيته اللي تعرفها 
استنت ريم  لما خلص والمكالمه وقالتلو .. ايه ده انت غيرت عربيتك
حازم .. لأ 
وبعدين قالها .. دي عربيتك انتي 
ريم وهي مش مصدقه .. انت بتتكلم بجد 
وفضلت تلف حواليها بانبهار وقالتلو .. دي حلوة اوي 
وكمان احدث مديل . لأ والنوع ده انا بحبو جدا ...انت عرفت منين .. عرفت منين اني بحب النوع ده
حازم .. حسيت 
ريم وهي بتتفرج علي العربية .. حلوة اوي اوي 
وقربت عليه وحضنته وهي مبسوطه 
بعدت وقالتلو بحب .. ربنا يخليك ليا . فضلت تبص علي العربية وهي مبسوطه جدا وبعدين راحت حضنتو تاني وهي بتقول .. بحبك اوي 
في الوقت ده تامر كان خارج من بيتهم شافهم كدة وريم حاضنه حازم
قرب تامر وهو بيقول بخبث .. ايه ده مش المفروض الحاجات دي تبقا جوه ولإيه 
ريم اول ماحست بيه وسمعته اتكسفت واتحرجت جدا ومكانتش عارفه تعمل ايه بس فضلت مخبية وشها في حضن حازم وهي مكسوفة  
تامر .. طب مش كنتو تطلعو فوق احسن 
حازم .. تامر خليك في حالك  
ريم بهمس وهي لسه مخبية وشها قالتلو .. حازم انا مكسوفة اوي
حازم بص لتامر وقاله بحده . يلا ياتامر روح شوف انت رايح فين 
تامر غمزلو وقال .. تمام همشي علشان تاخدو راحتكم
حازم بتحذير علشان ريم اللي ميته من الكسوف .. تاامر
تامر .. خلاص ياعم . ماشي اهو 
وركب عربيته ومشي
حازم بص لريم وقالها .. يلا روحي البسي وتعالي . هنروح مشوار مع بعض بعربيتك
ريم .. فين . هنروح فين
حازم .. اطلعي بس البسي واحنا ماشيين هقولك 
طلعت ريم وبعد دقايق نزلت وهي لابسة 
قربت ريم وقالتله .. هنروح فين بقاا 
ادالها حازم مفتاح العربية وقالها .. بتعرفي تسوقي 
ريم بغرور .. طبعاً 
حازم .. طب يلا وريني 
............................................................
عند تامر بعد ما وصل الشركة وقبل ما يدخل  مكتبه طلب قهوته 
بعد دقايق 
دخلت تقي المكتب ومعاها القهوة 
تقي .. اتفضل حضرتك 
وحتطها قدامه علي المكتب 
تامر .. شكراً 
تقي .. تؤمر بحاجة تانية وهي باصه في الارض
تامر .. خلصتي الورق اللي معاكي 
تقي .. اه يافندم . اجيبه لحضرتك تمضيه دلوقتي
تامر .. تمام هاتيه 
خرجت تقي وبعد ثواني دخلت وفي ايديها الورق 
وحطته قدام تامر .. اتفضل
تامر بدأ يمضي عليه 
وبعدين تقي خرجت 
تامر بص لقي رسالة اتبعتت علي تليفونه فتحها وكانت 
فويس من رقم مجهول
تامر فتحه وقعد يسمعه والمفاجأة الفويس كانت 
كانت مكالمة هنا مع صحبتها اللي سجلتها صاحبتها وبعتتها لتامر
قعد تامر يسمع المكالمه بملامح جامدة  
وهو مصدوم في هنا والكلام اللي بتقوله 
يتبع....
لقراءة الفصل الثامن والأربعون اضغط على : ( رواية ألم البداية الفصل الثامن والأربعون )
لقراءة باقي الفصول اضغط على : ( رواية ألم البداية )
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-