رواية بكاء القمر الحلقة السادسة 6 بقلم منار محسن
رواية بكاء القمر الجزء السادس 6 بقلم منار محسن
رواية بكاء القمر البارت السادس 6 بقلم منار محسن
رواية بكاء القمر الفصل السادس 6 بقلم منار محسن |
رواية بكاء القمر الفصل السادس 6 بقلم منار محسن
حازم نظر خلفه بغموض وخبث واغلق الباب
حازم: بيبي هااا تعالالي بقا يروح امك
على وهو ينظر له بقلق: اهدي يا حازم بلاش تتهور
حازم وهو يجري خلفه: ده انا هتهور وهتهور وهعورك كمان فضحتني الله يخربيتك
على: وهو حد قال لك اقعد كده وبيشاور عليه
حازم بغيظ: انا في بيتي اقعد بالحجاب يعنى ولا ايه
على بضحك: لا لا مش قادر اتخيلك بالحجاب هموو.ت
حازم بعصبيه وغل: ماانا هنولهالك وهمو.تك حالاً وانقض عليه مره اخري
عند قمر وبدر ذهبه الي البيت
بدر وهي تنظر لقمر بتفحص: هو اكيد فيه حاجه تانيه حصلت فااحكيلي عشان مش مصدقه اللي قولتيه هناك ده وازاي ابيه مش فوق وهي اصلا عربيته تحت البيت
قمر حست انها عايزة تحكي ولان مش بتقدر تكد.ب على بدر وكمان واضح عليها الكد.ب
قمر بصوت واطي: بصي هحكيلك بس اوعي تقولي لحد من بابا وماما ماشي
بدر بتركيز وفضول: حاضر بس قولي بقا قمر تنهدت وقالت لها ما حدث
بدر بصدمه: هاه حازم بيجيب بنات البيت
قمر بخضه: هوششش اهدي يخربيتك هتفضحينا انا قولتلك ماشوفتش حاجه وجريت على طول زي ماشفتيني كده
بدر بفضول: تفتكري مين دي اصلا ابيه حازم مش بتاع كده عمره ماحب حد اصلا انا لازم اعرف مين دي
قمر بقلت حيله: انا الغلطانه اني قولتلك حاجه اصلاً وزقتها يلا نزاكر يا ختي يلاا بقا
عند الكبير في البيت بتاعه
الكبير بعصبيه: سامح عملت ايه في الوحش عرفت اخباره
سامح: طبعا يا كبير انا قدرت اعرف عنه معلومات منها انه قدر يعرف معلومات عننا
الكبير بهدوء يصبقه توتر: زي ايه بالظبط
سامح بخبث: زي انه عارف معاد الشحنه اخر الشهر ده وكمان وحاطط عنين علينا وعليك يا كبير
الكبير بخضه وخوف: ياابن..كده لازم نغير المعاد حالاً
سامح بجديه: لاء
الكبير بستغراب: نعم
سامح بغموض: انا هقولك علي فكره يا كبير احنا مش هنغير حاجه وهنمشي زي مااحنا
الكبير بتركيز: وبعدين كمل
سامح: وهنروح نودي نودي الشحنه من مكان امان يعني كل حاجه هتبقي قدامهم بس في لعب من تحت الترابيزه برضو وضحك بخبث
الكبير بفخر: عفارم عليك يا سامح شطان بس ايه شاطر
سامح:تربيتك يا كبير وانا كمان عاملك مفاجأة يا كبير وقال خُشي يا سالي
دخلت بنت في غاية الجمال وترتدي ملابس فا.ضحه
الكبير اتسحر من جمالها: لاء جدع ياض طير انت بقا وسبلي القمر عشان الليله شكلها طويله بقا وضحكت سالي بدلع واكمل لاء دي طويله اووي اووي كمان
سامح بضحك: اتبسط يا كبير سلام انا بقا واكمل في نفسه ليله طين على دماغك يا واكمل بقرف يا كبير
عند الوحش يتحدث مع احد عبر الهاتف
الوحش: سامح كمل الشغل تمام ناقص التنفيذ بس يارب الكبير ما يشكش فيه
الشخص بأمر: ركزوا انتم وسيبه الباقي وكل حاجه هتبقي تمام يا وخلي النمر يكون موجود ساعة التنفيذ فاهم
الوحش: حاضر تمام وقفل الهاتف
وهو يخرج من الغرفه
نمر التعليمات بتقول انك هتبقي موجود في التسليم
النمر بهدوء: تمام عادي مافيش مشكله
الفهد: طيب هكون معاه ولا لاء
الوحش: اه هتروح معاه
النمر بصرامه: لاء هروح لوحدي مش هاخد حد
الفهد بعصبيه: مش هسيبك لوحدك فاهم
النمر نظر له بهدوء ورحل من المكان
في بيت سناء
وهي تتحايل على احمد عشان يحكي لها ما حدث بينه وبين حازم
أحمد بزهق: يووووه زهقتني يا سناء عايزة ايه قولتلك محصلش حاجه
سناء بعصبيه: لاء حصل واكملت بدموع ارجوك احكيلي حصل ايه عايزة اعرف حازم مشي ليه ارجوك
أحمد اتنهد وقال بحنيه: طيب ما تعيطيش هقولك ايه اللي حصل
كنت داخل افهمه بيني وبينه عشان ميعليش صوته على قمر وانا قاعد وكمان ميتكلمش معاها بالاسلوب ده بس فجأني برده عليا
فلاش بالك
حازم بعصبيه: لاء مش هعملها حلو وانت عارف السبب ايه
أحمد بهدوء:يا ابني دي اختك واكمل حتي لو مش من لحمك ود.مك بس اختك حرام تتعامل معاها كده هي مش من الشارع
حازم بزعيق: لاء من الشارع ولقيطه كمان فاهم يعني ايه انتو ربيته طفله شوارع ومش اختي هفضل اعملها كده حتي لو مش عجبك اسلوبي هو كده فاهم يا أحمد بيه
أحمد بعصبيه: أخرس يا كل.ب وضربه بالقلم انت قليل الادب ومش محترم انت اثبتلي اني معرفتش اربي هو ده اسلوبك مع ابوك ونظر له بقرف استحقار وخرج من غرفة حازم انفعل حازم بشده وبدأ يكس.ر كل حاجه موجوده فالغرفه
بااااك
بس والباقي كان قدامك ارتحتي كده دلوقتي لما عرفتي السبب
سناء بقلة حيلة: انا بجد زهقت من طريقة تفكيره بجد كل شويه يقولي مش اختي مش اختي بجد حرام عليه مش راضي يفهم ان قمر اخته ليه
سمعه صوت شهقه من الخارج
سناء نظرة ل أحمد بصدمه وخرجه بسرعه
قمر بصدمه ودموع وهي تنظر لهم: انا لقيطه صح مش بنتكم زي ما سمعت صح وهي تهز رأسها هااه صح اييه ساكتين ليه حد يرد عليا بقا ارجوكم ارجوكم ارجوووكم حد يرد عليا حرام عليكم وانهارت بالصراخ بشده ولكن فقدة الوعي في نفس اللحظه
أحمد كان ينظر لها بخوف وقلق وصدمه
سناء بخضه وصريخ: قمرررر بنتيييي....
يتبع....
لقراءة الفصل السابع اضغط على : ( رواية بكاء القمر الفصل السابع )
لقراءة باقي الفصول اضغط على : ( رواية بكاء القمر )