رواية عندما يعشق الصخر الفصل الثامن 8 بقلم نور محمد

رواية عندما يعشق الصخر الحلقة الثامنة 8 بقلم نور محمد
رواية عندما يعشق الصخر الجزء الثامن 8 بقلم نور محمد
رواية عندما يعشق الصخر البارت الثامن 8 بقلم نور محمد
رواية عندما يعشق الصخر الفصل الثامن 8 بقلم نور محمد

رواية عندما يعشق الصخر الفصل الثامن 8 بقلم نور محمد

كمال بعصبيه وهو بيبص على أللفت:أللفت انتي طالق 
هنا كانت الصدمه على الكل واولهم أللفت نفسها
اللفت بصدمه: انت طلقتني ياكمال بعد 25سنه جواز وعشره طلقتني باسهوله دي 
كمال ببرود: ايوه يااللفت لاني مش حقدر اعيش مع وحده قات'له زيك 
اللفت بدموع: انا مش قات'له ياكمال وانا مش كونت اتوقع انك تعمل كده مع اول فرصه تجيلك تطلقني كله علشانها انا عارفه كله علشانها هي بس 
كمال بعصبيه:اخرسي يااللفت اخسري مش عاوز اسمع صوتك تاني ياقات'له 
هنا تعب كمال فجئه فجري عليه صخر ومازن وسندوه
صخر بخوف:اهدي يابابا انت تعبان ارجوك 
مازن:بابا انت كويس رد عليا يابابا 
صخر بخوف:مازن خد بابا على اوضته فورا انا حتصل بادكتور فورا 
مازن بحزن وخوف:حاضر ياصخر 
اخد مازن بباه على اوضته وصخر اتصل بادكتور ياجي فورا وكمان باشرطه علشان تاخد اميره معاها واللفت انصدمت وقعدت على الارض تبكي نزلت تالين على صوتهم لقتها كده جرت عليها 
تالين:اللفت هانم انتي كويسه ياهانم 
اللفت بدموع:كله بسببها هي السبب في كل ده عاوزه تبعده عني ونجحت في كده نجحت بعد كل الي عملته فيها 
تالين بعدم فهم:مالك ياهانم حصل ايه بس اهدي حتتحل ان شاء الله 
اللفت اخدت بالها انها في حصن تالين فبعدت عنها بسرعه:ابعدي عني انتي كمان انتي زيها عاوزه تاخدي ابني كمان مني انتي زيها وانا بكرهك اوي اوي 
وقامت مشت من قدامها وتالين مش فاهمه اي حاجه فقامت على المطبخ تشوف شغلها 
*************بقلمي نور محمد**********
في غرفه كمال الدكتور فحصه وصخر ومازن قاعدين على نار من الخوف على بباهم 
صخر بخوف:هو كويس يادكتور احمد مش كده 
احمد:هو تعب بسبب الصغط النفسي وضغطه عالي بس وانا كتبتله علاج للضغط يظبطه وحيبقى زي الفل ان شاء الله 
مازن بفرحه:الحمد لله تعالي يادكتور اوصلك لبره واجيب الدواء كمان 
خرج مازن والدكتور احمد وصخر قرب من بباه بحزن حاسس كل ده حصل بسببه لانه متوقعش توصل الامور لكده 
صخر مسك ايد كمال بحزن:بابا انا اسف كل ده حصل بسببي انا اسف سامحني ارجوك 
كمال فاق وبص عليه بتعب:ياحبيبي انت مش عملت حاجه انا الي اسف ياصخر لاني ظلمتك السنين الي فاتت وموثقتش فيك يابني 
نزلت دموع صخر على وشه ومازن دخل بعدها:ايوه ياصخر بابا عنده حق احنا اسفين على اتهامنا ليك ياخويا وعلى الي حصل كله سامح اخوك وابوك ياصخر 
صخر دموعه اتحولت لفرحه لانه اخيرا اهله فهمو حقيقته:انا مش زعلان منكم انا ديلوقتي فرحان اوي لانكم فهمتم حقيقتي وانا مستحيل اعمل كده في يوم 
ابتسم كمال لصخر:يابني انت اطيب واحد في الدنيا كلها وانا مهما كونت قاسي عليك زمان ياصخر بس ده من حبي الكبير ليك يابني 
صخر:وانا بحبكم اوي اوي كمان يابابا..بس يابابا ممكن اطلب طلب منك لوسمحت وتنفذه 
كمال:اتفضل يابني اكيد انت عمرك ماطلب مني حاجه قبل كده يبقى اكيد حنفذه علشان خاطرك 
صخر ببسمه:انا عاوزك تقبل.........
***********بقلمي نور محمد*************
في المطبخ كانت تالين بتحضر الاكل مع فوزيه 
تالين:انتي متعرفيش كانتو بيتكلمو بصوت عالي ليه ياخالتي
فوزيه:لا يابنتي والله البيه مانع اي حد من الخدم يشوف حاجه في الاوقات دي عندهم 
تالين:بس اللفت هانم كانت منهاره اوي وبتتكلم كلام مش مفهوم كده معرفش ليه 
فوزيه:هي علطول غربيه كده يابنتي سيبك منها احسن 
تالين:تمام انا حاخد القهوه لصخر بيه ده معاده قبل العشاء ياخالتي 
فوزيه:تمام متتاخريش بقى علشان نكمل بس 
:حاضر ياخالتي 
********بقلمي نور محمد ************
خرجت تالين وراحت لغرفه صخر ووصلت دقت الباب وسمعت صوته من جوه فدخلت 
تالين:القهوه ياصخر بيه ده معا..وفجئه انصدمت من شكل صخر كانت شكله متبهدل وعيونه حمرا من العياط فقربت تتطمن عليه 
تالين بقلق وخوف:صخر بيه انت كويس 
رفع صخر عيونه ليها وثواني شدها ليه بقت على رجله وحضتنها زي الطفل الصغير لما بيحضن امه 
تالين بصدمه وتوتر :ص صخر بيه ف في ايه حضرتك مالك؟!
صخر دفن وشه في رقبتها اكتر وستنشق ريحتها الجميله اوي وتالين بقت متوتره اوي وقلبها بيدق جامد من قربه ده وجوها مشاعر متلغبطه منه 
صخر بتعب:خليكي في حضني شويه ياتالين انا تعبان اوي ومحتاجك جنبي في الوقت ده 
تالين ضربات قبلها زات اكتر من كلامه واحاولت تقوم بس هو متمسك بيها زي الطفل الصغير:ارجوكي متبعديش ديلوقتي انا محتاجك جنبي ياتالين 
هديت شويه تالين بعد ماسمعت صوته الممبوح من العياط فحطت ايدها على شعره الكثيف تداعب فيه براحه زي الطفل الصغير مابتعمله امه 
تالين بحنيه:مالك ياصخر ايه الي تاعبك احكيلي علشان ترتاح شويه 
صخر بدموع:انا تعبان اوي ياتالين من الكل سنين وانا شايف نظرت بابا ومازن ليها وهي بتجرحني زي السكينه في قلبي ولحد مالقيت دليل برائني اخير بس المشاكل كلها بتزيد مش بتخلص انا تعبت بجد ونفسي ارتاح والله 
تالين حست بالم صخر لاول مره تحس بوجعه هي كمان ودموعها نزلت عليه وعلى دموعه 
:اهدي ياصخر وكل حاجه حتتحل ان شاء الله كلنا معاك ومش حنسيبك لوحدك ابدا 
سمع صخر كلمها وابتسم:يعني انتي كمان مش حتسبيني ياتالين ابدا 
توترت تالين من سؤاله ده وفضلت ساكته وبعد وقت حست بتقل على كتفها عرفت انه نام من كتر التعب قامت بهدووء وعدلته على السرير وغطته كويس وفضلت تبص عليه 
تالين:قد ايه انت برئي وانت نايم كده ياصخر زي الطفال انا حاسه انك مش وحش بس الي مريت بيه في حياتك صعب اوي 
********بقلمي نور محمد *********
بصت عليه للمره الاخيره طلعت بره الغرفه وقابلت مازن في الطريق 
مازن:عامل ايه ياتالين 
تالين:كويسه يامازن بيه الحمد لله وانت 
مازن:كويس الحمد لله بس انا كونت يعني عاوزك في موضوع ممكن 
:اكيد يامازن اتفضل 
مازن:لا مش هنا تعالي في غرفتي  نتكلم احسن 
اخدها مازن لغرفته علشان يتكلمو 
تالين بتوتر وقلق:نعم يامازن عاوز ايه حضرتك 
مازن بتوتر وهو بيبص في عنيها:انا يعني عاوز اسئلك ايه رأيك فيا انا ياتالين 
تالين بعدم فهم:يعني قصدك ايه انا مش فاهمه؟!
مازن:يعني انتي شايفه اني ايه من نظرك يعني بصراحه انا بحب وحده وعاوز اتقدمها وكده انتي شايفه ايه 
تالين:انا طبعا شايفه انك انسان محترم اوي وطيب اوي واي حد في الدنيا يتمناك 
مازن بفرحه:شكرا اوي طيب انا عاوز اقولك حاجه كونت مخبيها عنك من اوي مره شوفتك فيها هنا في القصر 
تالين بتوتر:اتفضل يامازن 
مازن بقلق:تالين انا....
تالين بصدمه اكبر:انت بتقول ايه؟!!
يتبع....
لقراءة الفصل التاسع اضغط على : ( رواية عندما يعشق الصخر الفصل التاسع )
لقراءة باقي الفصول اضغط على : ( رواية عندما يعشق الصخر )
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-