رواية زين الرجال الفصل العاشر 10 بقلم نور شريف

رواية زين الرجال الحلقة العاشرة 10 بقلم نور شريف
رواية زين الرجال الجزء العاشر 10 بقلم نور شريف
رواية زين الرجال البارت العاشر 10 بقلم نور شريف
رواية زين الرجال الفصل العاشر 10 بقلم نور شريف

رواية زين الرجال الفصل العاشر 10 بقلم نور شريف

بيتعصب رحيم وبيجري بره المستشفى لما زين اتصل عليه و عرف بخ.. طف عشق بيمشي وكابر بتجري ورا وبتصرخ بخوف:_
رحيم استني هتسبني و تمشي 
بيبص في عيونها بزعل.. اركبي يا كابر عشق م موجوده في اي مكان، كل حاجه بتتهدد غبي يا زين غبي!! 
بتركب كابر وبتبصله بخوف.. انت مراتك اسمها عشق. 
رحيم بهدوء : لا مش مراتي 
بيسوق رحيم بسرعه و بيوصل القسم بيدخل بعصبية بالغة يعني اي يا حسين مش عارف مكانها.؟؟
والله يا رحيم بيه 
قلبت المستشفيات كلها حتي الطريق بس واصل ان انها كانت في مستشفي وسافرت بره البلد
بيخبط رحيم المكتب برجليه بعصبية و بيخرج بره و بيطلع علي قصر زين مع كابر بيدخل القصر بعصبية.. 
زينن مراتك سافرت من عمايلك و مش هترجع اختفت خالص حتي سعد ميعرفش مكانها و ولعت في المصنع بتاعه و عنده خساير كبيره و الشركة بتعلن افلسها، عملتلها اي عشان تبعد عنك بفهمك قد اي انها مش زي حورية متاذهاش انت غبي سبتها و مشيت في طريق ظلمه عمرك ما حبتها ولا هتحبيها!! 
احجز اول طياره هنسافر روسيا تقدر تخلص شغلك خلال الاسبوع ده عشات هنشي و مش هنرجع هنا تاني، بيبص لي كابر بستغراب:_ 
مين الي معاك دي!! 
:_رحيم بخبث:مراتي يا زين، كابر تبقي مراتي........ 
كابر بصدمة :مراتك مين يعنيا انا لسه عرفاك امبارح ،يلا روحني في اي مكان ولا ارميني، هو انا اخلص من مصيبة ادخل في التانيه، بقولك اي يا اسمك اي انت انا مش مراته!
:__زين بيبتسم بهدوء.. خليها تمشي و جهز نفسك عشان نمشي! 
رحيم بضيق:ايوه مراتي و غصب عنك مش حب فيكي مش هعرف اخد حقك غير وانتي علي زمتي يا كابر ،ابوه قتا.. ل قت.. له بيهجم عليها و مسر.. هاوضرب و بيعمل كل حاجة حرا. م يا زين.. 
انت ناسي انت دخلت حربية ازاي و عارف انك قدها عشان تسافر معانا لازم تبقي مراتك، اما عشق فا انا هنساها.؟؟
:_اكيد هترجع يا زين متقلقش!! 
____________________________
بتفوق عشق علي جردل مياه و جسمها متعلق بجن. زير بتحس بتقل في جسمها و بدوخه.. بتبص بعيد بتلاقي ليز. ر احمر.. 
بيضحك مارك بشرر:مراة زين بيه بقت تحت ايدي، كل الي اتعمل في مراتي هعمله فيكي بي الضعف.! 
بتصرخ عشق بنهيار :انا مش مراته انا طليقته نزلني عايزه امشي؟؟
مارك بضحك:الكلام هد مش عليا زين جوزك ده شيطا.. ن ،مفيش في قلبه رحمه، مراتي كانت تعبانة نفسيا خلاها تتمني الموت كان بيقرب منها وكانت بتخاف تروح العياده عنده، بس انا عندي شرط و اسيبك، تشتغلي معايا في المستشفي! 
عشق بتبصله وبيغمي عليها بينزلها و بيجهز ليها ليبس و اكل و بيهتم بيها، بتفوق عشق بهدوء:
انا موافقه اشتغل معاك بس مرجعش لي زين تاني!! 
مارك بخبث:عيوني هي مستشفي لي معالجة امراض الحروق و امراض السرطان. 
عشق بستغراب:بتعالج التشوه الجلدي!! 
اه بتعالج كل ده المهم نامي و ارتاحي عندنا شغل بكره، بتبسم عشق  عشق وبتقول بوجع.. ممكن طلب صغير، انا عايزه النقاب بتاعي، انا خلعت النقاب من يوم ما اتجوزت زين حتي بقيت مقصره في حق ربنا، يمكن الي بيحصل فيا بسبب تقصيري، 
مارك بهدوء:انا مسيحي و م هعرف اساعدك لان احنا في امريكا بس هحاول اساعدك يا مدام عشق. 
بيسيبها و بيخرج بره بيرن علي سعد بخبث:كل حاجة ماشيه علي اوامرك، اول ما العده تخلص هتتجوزها يا سعد بيه بس متنساش المليون جنية انا عايزهم و فهمتها انا زين وحش عشان تكرهوا ،بس حرام الي بيحصل فيها ده!! 
سعد بمكر:انت ليك شغلك وبس يا مارك،
 هتتدخل هيحصل مو.. ت و هتكون انت سعيد الحظ!
_______________________
في كفر الشيخ:_
بينزل دياب و بيستلم فلوس الورث.. بيضحك بمكر ،اخيرا وصلت ليهم كله بقا عارف بموت كابر يا حسن يا مالك، 
بينزلوا و دموعهم علي خدهم :_انا مش عايز فلوس من دي يا دياب، لو تقبلها علي روحك ماشي م هتقبلها احرقها!! 
غور يا مالك من وشي عاد الفلوس هتجوز بيها حورية مراة اخوك بنت عمك اسماعيل كبير البلد و هعمل احلي فرح فيكي يا غربية! 
و اختك الي ماتت؟؟ 
فجاة بيسمع دياب صوت تكسير في الباب بيطلع مالك و حسن اوضتهم و دياب بيخبي الفلوس و بيطلع يجري علي فوق.......... 
ده بيت كابر عبدالعزيز.
يتبع.....
لقراءة الفصل الحادي عشر اضغط على : ( رواية زين الرجال الفصل الحادي عشر )
لقراءة باقي الفصول اضغط على : ( رواية زين الرجال )
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-