رواية قسوة الحياة الفصل العشرون 20 بقلم ريتاج محمد

رواية قسوة الحياة الحلقة العشرون 20 بقلم ريتاج محمد
رواية قسوة الحياة الجزء العشرون 20 بقلم ريتاج محمد
رواية قسوة الحياة البارت العشرون 20 بقلم ريتاج محمد
رواية قسوة الحياة الفصل العشرون 20 بقلم ريتاج محمد

رواية قسوة الحياة الفصل العشرون 20 بقلم ريتاج محمد

عند سمر صحيت الصبح لبست ونزلت الجامعة عشان عندها محاضرة بدري وكمان عشان تهزأ الواد الي دخل كلمها برايفت 
وصلت الجامعة بعد ساعة و نص ساعة 
دخلت لقت صحبتها سارة 
مستنياها 
سمر وهي رايحالها:صرصور وحشتيني 
يابت وجريت حضنتها 
سارة وهي بتحضنها:حببتي وانتي اكتر 
وبعدتها وقالت:بس مش ملاحظة حاجة ؟؟..
اننا كنا مع بعض امبارح 
سمر بغزل :بتوحشيني يابت 
سارة :اتنيلي مدام قولتي بتوحشيني يبقى في حد هيتهزق انهاردة 
سمر مصتنعة:الدهشة:ايتااا عرفتي ازاي 
سارة :اة اة لا بصي انا حفظت كل المقدمات 
ادخلي عليا بالي عملة 
سمر بغيظ:دا عيل كلب ابن كلب وأمة قرشانة 
لزقة بقولة بلكني انت عشان هزعلك بيقولي مش مبلك 
وزعليني
سارة بحماس:لا لا دانتي تحكيلي بقى الي حصل من الاول 
سمر :بصي ياستي (وبدأت تقص عليها ماحدث في الليلة الماضية )
وبعد ما خلصت
سارة :لا تصدقي الواد نرفزني من الي حكيتيهولي عنة 
هو فين 
سمر :وانا ايش عرفن....احية. ايدة ه هو احنا كدة تأخرنا على محاضرة دكتور زعفر 
سارة بقرف:ونبي اسكتي عشان اسمة بينرفزني 
وبعدين الحمد للة مجاش شكلة كدة مش هيدينا تاني 
سمر:وانتي ايش عرفك يافالحة 
سارة:سمعت تلت تربع الدفعة بيقولوا في دكتور جديد
هيدينا مكانة بس لسة مش متأكدة 
سمر:ودا المحاضرة بتاعتة الساعة كام دا
سمر بصت في ساعة ايدها واتنفضت:ينهار اسود دا فاضل ٣ دقايق يلا يلا دا بيقولة ممكن يعلق الي بيجي بعدية وكمان بيقولوا انة قاسي 
سمر بابتسامة مذبهلة:ربنا يبشرك بالخير يارب عالي بتعملية فيا دة 
وجريوا هما الاتنين 
ودخلوا وقعدوا في البنش الاخير 
شوية والدكتور دخل 
وكان شاب صغير في السن الواضح انة في أواخر العقد الثالث
سمر كانت بتكلم سارة وركزت لما سمعت الدكتور بيتكلم ويقول:السلام عليكم 
الكل رد:عليكم السلام ورحمة الله وبركاته 
واول لما سمر شافتة حست ان ملامحة مألوف بالنسبة ليها ركزت اكتر لحد ما عرفت هو مين وقالت وهي بتنزل لتحت شوية:....
________________________
عند سيدرا وعدي 
عدي صحي ولبس لبس الشرطة عشان كان اللواء طالبهم في عجل
في الوقت دا اتململت سيدرا في نومها لحد ماصحيت 
وبصت لقت عدي واقف قدام المراية بيحط برفن 
سيدرا بنوم:عدي انت رايح فين كدة 
عدي بحب :رايح الشغل ياحببتي 
سيدرا:دلوقتي دا لسة الساعة عشرة 
عدي :معلش ياقلبي بس اللواء طالبنا دلوقتي 
سيدرا :تروح وترجع بالسلامة اة صح 
عدي:اي
سيدرا:انا هروح الجامعة. النهاردة عالساعة واحدة كدة 
عدي بحدة:سيدرا انتي تعبانة خليكي انهاردة 
سيدرا بترجي:يبني واللة ماتعبانة
عدي برفعة حاجب:يبني
سيدرا:خلاص نمشيها ياعمنا بس والله ماتعبانة وبعدين انا في الاربع شهور ونص دول مروحتش غير على مرات تتعد عاليد 
وبعدين انا تانية طب فلازم اروح ياعدي 
عدي:طب روحي بس خدي معاكي بي جارد و وانا راجع 
هعدي عليكي اجيبك 
سيدرا بحب:تمام ياقلبي
عدي قرب عليها بأس جبينها وخرج 
وهي كملت نوم
_________________________
عند هنا صحيت الصبح 
كانت اايزة تاكل حاجة.مسكرة
لبست عباية وخمار 
واستأذن مامتها ونزلت السوبر ماركت 
ووهي بتشتري 
كان في واحد داخل  يشتري 
وخبط فيها وتجاهل الأمر 
هنا بزعيق...
يتبع.....
لقراءة الفصل الحادي والعشرون اضغط على : ( رواية قسوة الحياة الفصل الحادي والعشرون )
لقراءة باقي الفصول اضغط على : ( رواية قسوة الحياة )
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-