رواية بكاء القمر الحلقة الثاني والعشرون 22 بقلم منار محسن
رواية بكاء القمر الجزء الثاني والعشرون 22 بقلم منار محسن
رواية بكاء القمر البارت الثاني والعشرون 22 بقلم منار محسن
رواية بكاء القمر الفصل الثاني والعشرون 22 بقلم منار محسن |
رواية بكاء القمر الفصل الثاني والعشرون 22 بقلم منار محسن
اللهم صل وسلم وبارك على سيدنا محمد وعلى اله وصحبه اجمعين يارب العالمين ❤️
الحمد لله على كل حال 🌹
....................
قمر بتوتر من قربه واستغراب:بنت مين دي
حازم وهو يغير الموضوع:هاه لاء يا حبيبتي بس ايه ده صحيح انتي عندك الرسمه دي من أمتي
قمر بعدم فهم:رسمة ايه دي يا حازم دي وحمه
حازم بغموض:بس دي على رسمة فراشه
قمر:اه لما بدأت اكبر سألت ماما قولتلها ايه دي قالتلي دي وحمه كنت بتفرج على التلفزيون وشفت فراشه حلوه اوي وفضلت ابص فيها بس معرفش أن هي هتبقي وحمه بس دي الحكاية كنت بتسأل ليه
حازم:لاء اصل اول مره أشوفها خلاص بقا يلا اطلعي وخدي معاكي البرفان وبطلي سرقه في الحاجه بتاعتي
قمر بدلع:يعني لما مسرقش من حبيبي أسرق من مين
حازم بضعف:اطلعي بره عشان معملش حاجه تخلي كتب كتابك في ظرف ساعه أنا بقول اهو
بقلم منار محسن
قمر بخجل وخضه:يا ماما لاء اطلع احسن
حازم بخبث:لاء خليكي ده انا حتى هغير لسه
قمر لقت حازم بدأ يقل.ع القميص طلعت تجري وهي بتقول يا قليل الادب يا سا.فل
حازم بضحك: بقا انا سا.فل والله لعلمك الادب لما تيجي تحت ايدي يا قمر وقفل الباب وفضل يفكر يعمل ايه الدنيا بتبوظ اكتر علي الرغم من ظهور ادله كتيرة بس المشكلة أن فايزه في غيبوبه يعني ممكن قمر متبقاش بنتها وفضل يفكر ونام من كتر التعب
.........................
عامر بعصبية:بقولك ايه متمثليش انا عارف كل حاجه يا روح امك متعمليش غلبانه عليا
ليل ببكاء:انت عايز ايه أنا مش فاهمه حاجه منك من ساعة ما جيت وانت نازل شتيمه وضر.ب فيا
عامر وهو يكسر كل ما حوله بقلم منار محسن
واقترب منها ومسكها من شعرها وهو يقول بصوت غاضب:أنا محدش يتعوج عليا واكيد فاهمه رده فعلي دي معناها ايه انا عرفت انت بنت مين بنت أكبر مافيا فالشرق الأوسط
ولا دي مش حقيقه يا بنت الكبير
ليل وهي تهز راسها بأعتراض
ليل بصريخ:مش ابويا مش ابويا ولا عمري هكون بنته ده راجل ز.باله عمري مااتمنا يكون ابويا ده مجرم اخره الحر.ق
عامر بغضب واستغراب:ازاي مش ابوكي فهميني وبطلي تتكلمي بالالغاز فاهمه
ليل ببكاء:هو كان متجوز امي وانا لسه عندي 3سنين ولما كبرت فضلت فاهمه أنه ابويا لحد من شهر اكتشفت أنه جوز امي وغير كده ده يبقا شغال في كل حاجه شمال
عامر:مابلغتيش البوليس ليه طلامه عارفه كل ده
ليل بسخرية:انا انا أضعف من اني اعمل كده بص كده وشوف شايف الحر.ق اللي في كتفي ده ده عشان اعترضت اني انشر اخبار شكيت انها مش تمام جيه وحر.ق ايدي وقالي انتي هنا تعملي اللي انا عايزه لأما هوقف العلاج عن امك انا كنت مفكره أنه شغله تهر.يب مثلا بس طلع اكبر من اللي عقلي فكر فيه انا لسه عارفه الكلام ده من اسبوع
عامر بتعجب:كلام ايه
ليل وهي تتنهد:أن الكبير يبقا اخطر من اللي انتو متوقعينه
عامر بستغراب:ازاي اتكلمي على طول
ليل:الكبير يبقا عميل صهيو.ني وغير كده بيخط.ف البنات ويسفرها لناس كبيرة بره البلد والبنات دي لازم تكون عذراء
عامر بصدمه:ايه ازاي وكمان ازاي بيسفرهم
ليل:بيخد.رهم ويحطهم في صناديق في مراكب
عامر:انتي عرفتي الكلام ده من اسبوع بس
ليل:اه وللاسف انا لو كنت اعرف من بدري كنت قولت وهو اكيد عرف اني عرفت ولو لمحني هيمحيني من كل حاجه
عامر بتنهيده ولكن ممزوجة بغضب:انا هقدر احميكي بس لو تعرفي اي معلومات قولي على طول ارجوكي انا محتاج مساعده انا لازم انتقم منهم
هو وي ممدوح الكل.ب
ليل:قصدك حامد اللي يبقا اخو الكبير
عامر بصدمه:ايه أخوه ازاي ده
ده الكبير لسه جي مصر يعني مش عايش في مصر اصلا
ليل بسخرية:انت غلبان الكبير مولود في مصر بس للاسف خاين ولما نزل مصر عرف ممدوح أن الكبير هنا في مصر جري عليه وتحايل أنه يشغله عنده ويديله مزاجه وي وافق الكبير وبقا حامد اسمه ممدوح وبقا الدراع اليمين بتاع الكبير بعد ما العميل بتاعكم اتكشف اللي سامح صح
عامر بصدمه اكبر:انتي عرفتي كل ده في ظرف أسبوع ازاي
ليل بحزن:انا مكنتش بنام يا عامر باشا انا كنت بترعب من كلمة الكبير عمره مكان اب كان أسوء حاجه في حياتي تعرف أن لما امي تعبت شغلني خدامه ولما عرف اني ذكيه في التكنولوجيا شغلني معاه وفي حاجات معينه والخبيث كان عامل شركات شما.ل كتير بأسمي عشان ميتكشفش الكبير شيطان متحرك على شكل انسان انا كلمة بكرهه بسيطه جدا لان أنا نفسي اخلص منه
عامر بشرود:هيحصل هيحصل وقريب اوي كمان اصبري انتي بس وساعديني وانا هجبلك الكبير وأخوه الأرض واللي معاهم كلهم بس خشي نامي واسف على اللي عملته معاكي
ليل بأبتسامه جميله:ولا يهمك عمتاً متعوده بس متتعودش انت علي كده انا ما صدقت هربت من الكبير
عامر بضحك:خلاص تمام خشي يلا نامي
دخلت ليل الاوضه وفضل عامر يفكر هيعمل ايه مع خالته اللي في غيبوبه ولا ممدوح ولا الكبير خلاص تعب بس بسبب ليل قدر يوصل لحاجات كتير هتنفعه واكيد معاها ايميلات وحاجات نقدر نوصل بيها للكبير واللي معاه
...............................
الكبير بغضب:ازاي الايميل ده لازم يقف لان لو فضل مفتوح هنضيع
الشخص بخوف:اصل اصل
الكبير وهو يضربه بالقلم:انطق هتفضل تقول اصل قوووول
الشخص بخوف اكبر:الايميل ده لي باسورد ومتهكر ومعمول ليه حاجات كتير واللي عامله كده ليل هانم ومش في ده بس ده في كله لأن كانت ماسكه كل حاجه ولو حولنا نلعب فيه هيتمسح كل الشغل اللي عليه
الكبير بغضب وعصبيه: ازاي ازاي أنا بضيع يا بهايم انا كده نهايتي بتتكتب على أيديكم انتم والست ليل اخفي من وشي دلوقتي واتصرف لاما همو.تك انت واللي معاك
مسك التلفون بعد ما الشخص مشي واتصل على رقم خارج البلاد
الحديث مترجم
الكبير بتعب:بدأ الأمر يزداد سوءاً ايها الجنرال
الجنرال بغضب:تصرف بحكمه ايها الغبي لم اسقط بسبب حشرة مثلك انت ذكي ولكن إن لم تفكر بذكاء وتدعي الغباء لم أقف بجانب هل تسمع ما اقول
الكبير بخوف:جنرال الأمر ليس امري الان لقد فعلت كل شئ بحكمه ماذا افعل الان لقد بدأ الأمر يزداد صعوبة
الجنرال:انت تفعل شئ ليس من أمرك وتفعل دور ليس دورك جورج انت ليس الكبير وليس اخو ممدوح انت تتنكر في شخص آخر قوم بواجبك بأكمل وجه جورج ولا تخف من شئ تعامل بقلب جورج الذي لم يكن فيه اي رحمه
جورج بخوف: اوك جنرال بس ارجوك لا تتحدث هكذا لم ادري ان كان هذا الهاتف مراقب ام لا ارجوك توقف عن الحديث الكبير الاصلي معَكم الان اما انا حقيقي من وجهة نظر الجميع هنا فقط
يتبع....
لقراءة الفصل الثالث والعشرون اضغط على : ( رواية بكاء القمر الفصل الثالث والعشرون )
لقراءة باقي الفصول اضغط على : ( رواية بكاء القمر )