رواية زوج تأجير الحلقة الثالثة 3 بقلم شهد أحمد
رواية زوج تأجير الجزء الثالث 3 بقلم شهد أحمد
رواية زوج تأجير البارت الثالث 3 بقلم شهد أحمد
رواية زوج تأجير الفصل الثالث 3 بقلم شهد أحمد |
رواية زوج تأجير الفصل الثالث 3 بقلم شهد أحمد
عاصم. ايوه انتي كنت عايز اتكلم معاكي في موضوع
خديجه. موضوع اي ده مفيش مواضيع بينا وجات علشان تمشي عاصم مسك اديها وحصل أنه
خديجه .بعصبيه وانفعال انت اتجننت انت ازاي تمسك ايدي كده ي حيوان
عاصم. ساب اديها بهدوء وقال أنا اسف مكنتش قصدي انا كان قصدي اخليكي تقفي بس
خديجه. بعصبية وهو انت تعرفني علشان توقفني ولا تمسك ايدي ولا يبقا في مواضيع بينا وجات علشان تمشي
عاصم. استني انا سمعت كل كلامك مع صحبتك ومستعد اني اساعدك
خديجه. اول ما سمعت كده وقفت ولفت ليه وقالت وانت بقا مين وهتساعدني ازاي 🤔
عاصم. اظن يعني أن ده موضوع مهم ومينفعش نتكلم فيه كده علي الواقف الموضوع محتاج قاعده وعلي العموم انا اسمي عاصم
خديجه. تمام اتفضل معايا نقعد مع صحبتي نور ونتكلم
عاصم. ما تخلينا نتكلم مع بعض لوحدينا
خديجه. اسفه الكلام هيكون بحضور نور صحبتي وانا مش بخبي عنها حاجه
عاصم. أطر يوافق وقال تمام وخديجة اخدته وراحت عند نور ومروان
نور. بصت كده وقالت انت شايف اللي انا شايفاه ي واد ي مروان
مروان. ضحك
نور. ده امك ي واد شقطه واحد وجيباه معاها كمان بس الولد شكل موز امززز منك ي ميرو ههه
خديجه. اتفضل اقعد ي أستاذ عاصم
نور. مش تعرفينا ي خديجه مين ده
خديجه. ده أستاذ عاصم ي نور سمع كلامنا وقال إنه هيساعدني ودي نور صحبتي ي أستاذ عاصم
عاصم. خليها عاصم كده من غير استاذ
خديجه. تمام اتفضل قول اللي عندك وازاي هتساعدني
عاصم. انا عاصم شغال هنا في المطعم كنت لسه مخلص الشفت بتاعي بس فجاه تعبت وقولت اقعد هنا اريح شويه وانا قاعد اسف يعني سمعت كلامكم انا عايش مع ولدتي ومعنديش اخوات و والدي متوفي وامي تعبانه وانا اللي بصرف عليها وبشتغل بدل الشغلانه اتنين انا حاليا يدوب بخلص هنا الشفت بتاعي وباخد ساعتين راحه وبروح شفت في مطعم تاني علشان اقدر اني اصرف عليا انا وامي وعلي علاجها
نور. والمطلوب ي عاصم
خديجه. استني ي نور اسمعي الكلام للآخر وبعدين نتكلم
نور. طيب ي خديجه كمل ي ابني هااا وبعدين
عاصم. انا كنت سمعتك ي نور وانتي بتقولي ل خديجه أنها تجيب زوج تأجير وده لمده معينه انا جاهز اكون انا زوج تأجير ي خديجه يعني زوجكك
خديجه. بصت ل نور ونور بصت ل خديجه
نور. وده بمقابل اي بقا ي عاصم
عاصم. مساعده في علاج امي مش اكتر 🙂 مش طالب اكتر من كده قولتي اي ي خديجه
نور. وامك لمواخذه عندها اي ي عاصم
عاصم. بحزن عندها كانسر
خديجه. بتأثر الف سلامه عليها
نور. الف سلامه عليها واسفه علي طريقتي في الكلام
عاصم. لا ولا يهمك المهم قولتي اي ي خديجه انا مستعد اني اساعدك مقابل انك تساعديني في علاج امي
خديجه. بتفكير
عاصم. فهم من سكوت خديجه انها رفضه بس مش عايزه تقوله علشان متاثره من الكلام اللي قاله عن أمه ولسه قايم
خديجه. استني انت رايح فين
عاصم. انا قولت اوفر عليكي رفضك وكده
خديجه. بس انا موافقه ي عاصم
عاصم. بفرحه بجد ي خديجه
خديجه. بجد
نور. بضحكه يعني دلوقتي اقدر اقول انك زوج صحبتي
خديجه. بس ي نور
نور. ي ست خلينا نفرح حتي لو زوج تأجير ولا اي رئيك ي ميزو يلا ي حبيبي روح سلم على ابوك عاصم امسك امسك ي عاصم ابنك متكسفش ده زي ابنك برضوا
عاصم. مسك مروان ومروان فرح جدا وبقا مبسوط
نور. شوفتي حتي ابنك موافق لو مش موافق كان عيط وانتي ابنك مش بيروح ل اي حد وخلاص
خديجه. هو غريب فعلا أنه مش عيط بس ده كويس خليه ياخد عليه علشان لما نروح عند اهلي وكده ولو عيط وشاله محدش يتكلم ويقول ازاي اب مش عارف يسكت ابنه ولا يشيله
عاصم. تمام اتفقنا هنبدا امته وكده
خديجه. هنسافر بعد بكره قولت اي
عاصم. موافق
خديجه. بس عندي سؤال
عاصم. انا عارف هتسالي اي امي وكده وهسبها فين مش كده
خديجه. بصراحه اه
عاصم. امي كده كده عندها جلسه وهتقعد في المستشفى وعقبال ما تخلص وكده يكون انا رجعت في اي اساله تانيه
نور. ايوه طبعا رقم تليفونك وعنوانك كمان
خديجه. هو احنا هنطلع ليه بطاقه
نور. ايوه خلي حد سالك أو حصل اي حاجه و قالك رني علي جوزك هتقولي لا والله أصله مش معايا رقمه
خديجه. طيب ده والرقم طيب العنوان
نور. علشان لو غير رئيه في اي وقت يبقا العنوان بتاعه معانا ونقدر نجيبه في اي وقت
خديجه. شاطره ي بت ي نور اهو كده انتي صحبتي شوفت مغلطتش لما قولت الكلام يبقا بينا وصحبتي موجوده وراحت حضنتها
نور. ههه ده انتي اختي ي بت
عاصم. ربنا يخليكم لبعض وي ستي رقم تليفوني اهو وكمان العنوان
خديجه. كده تمام وده رقمي وكمان ده عنواني وبعد ما تخلص شغلك تعدي عليا في البيت علشان احكيلك تفاصيل عن اهلي اتفقنا
عاصم. اتفقنا
نور. اخدت مروان من عاصم وقالت ل مروان قول ل بابا باي ي ميزو
مروان. ااي ااي
عاصم. بإبتسامه باي وسابهم ومشي
نور. مش ملاحظه حاجه ي خديجه
خديجه. اي ي ست نور
نور. ميزو خد علي عاصم بسرعه شكله حبه بصراحه عنده حق الواد موز زي ابنك لايقين علي بعض ينفع برضوا ابن واب ابنك موزز وابوه امززز منه
خديجه. ههههه بعد امززز دي متكلميش تاني ومتخليش مروان ياخد عليه كتير علشان عاصم مش هيبقى موجود معانا على طول
نور. طيب سكت اهو
خديجه. يلا علشان نمشي ولا عجبك القاعدة هنا
نور. هيا مش بطاله يعني زي ما جابت واحد موزز وبقا جوزك ممكن بعد شويه وفجاه هوب الاقي واحد امزز منه ويبقي جوزي انا كمان ههههه
خديجه. قومي ي هبله ههه
نور. قايمه اهو ي اختي متزوقيش يلا ي موزه ومشيوا
عند عاصم كان وصل شغله التاني والمدير زعق ليه وقاله انت ليه اتأخرت وأنه مخصوم منه نص يوم بسبب التأخير وده كان مزعل عاصم اوووي وكمل يومه وهو مهموم في الاخر هو عايز كل جنيه علشان يجيب العلاج ل أمه واخيرا خلص يومه وكان في طريقه الى عنوان خديجه
عند خديجه.
بعد ما روحت وغيرت ل مروان واكلته وخلته ينام
وقعدت شويه تتفرج على التلفزيون لحد ما الوقت أتأخر وقالت هو عاصم مجاش ليه ولا اتصل ي ترا رجع في قراره ولا حصل ليه حاجه وقالت أما اتصل علي البت نور
نور. الو
خديجه. الو ي بت ي نور عاصم لسه مجاش لحد دلوقتي
نور. ههه هيا الزوجه بدءت أنها تقلق علي جوزها ولا اي
خديجه. اخرسي ي بت انا بقول يعني علشان لو غير رئيه ولا حاجه
نور. مش عارفه ي خديجه
خديجه. بس انا بقول لا ممكن يكون حصل معاه حاجه علشان كده أتأخر
نور. تبريرات الزوجه ل زوجها حتي لو بيخونها ههههه
خديجه. ههه ي بت اسكوتي وبطلي كلامك ده ما انتي عارفه انه زوج تأجير وبعد الفرح كل واحد هيروح في حاله
نور. خلاص سكت اي اللي مأكد ليكي أنه حصل معاه حاجه
خديجه. بصراحه هو لو كان بيكذب عليا مكنش وافق أنه يبقا زوج تأجير وكمان هو اللي ياجي بنفسه وكمان وضع أمه وأنه اكيد عايز فلوس علشان يعالجها وكمان كان ضربني ولا شت،،،مني لما قولتله انت حيوان لما مسك ايدي علشان يوقفني ويقعد يحكلنا قصته
نور. اي ده هو مسك اديكي
وفجاه الجرس رن عند خديجه
خديجه. اقفلي ي بت ي نور هروح اشوف مين علي الباب وانتي بطلي حركاتك دي يلا سلام وراحت تشوف مين ولقت عاصم واتصدمت من حالته 😳😳
يتبع....
لقراءة الفصل الرابع اضغط على : ( رواية زوج تأجير الفصل الرابع )
لقراءة باقي الفصول اضغط على : ( رواية زوج تأجير )