رواية عائلة المالك الحلقة الخامسة 5 بقلم رنا أحمد
رواية عائلة المالك الجزء الخامس 5 بقلم رنا أحمد
رواية عائلة المالك البارت الخامس 5 بقلم رنا أحمد
رواية عائلة المالك الفصل الخامس 5 بقلم رنا أحمد |
رواية عائلة المالك الفصل الخامس 5 بقلم رنا أحمد
في المستشفي ...
كان واقف مالك بصدمه من كلام كريم .
مالك بحده /انت بتقول ايه ي كريم ايه التخاريف دي .
كريم بوجع ومراره/صدقني ي مالك هو ده انسب حل تخيل لو عرفت انها ادبحت علي ايدين كلاب زي دول دي ممكن تموت نفسها وحتي لو قبلت بده مش هتكمل معايا هتبعد لأنها هتحس انها كده بتظلمني صدقني ي مالك أنا مستعد اتحمل اي حاجه الا انها تكسر .
مالك وهو يحتضنه بحب وحنان /خلاص اهدا اهدا أنا مقدر كل الي انت بتقوله ده واوعدك اني هفضل جنبك لحد ما تحقق كل ده ي حبيبي .
كريم بوجع ومراره/موجوع اوي ي ادهم ضربوني برصاصه في قلبي ولاد الكلب .
مالك بغيظ وحقد /وحياتك عندي لخليهم يتمنوا الموت اوعدك اني هشغي غليك منهم بالطريقه الي تريحك .
الدكتور بجديه /استاذه شهد فاقت ي كريم بيه عن اذنكم .
مالك بجدية /ادخلها دلوقتي هي اكيد محتاجالك دلوقتي تلاقيها مش فاهمه حاجه.
كريم وهو يربت علي أيده بحب /اطمن أنا مجهز كل حاجه متقلقش ربنا ما يحرمني منك ابدا ي مالك .
******************.
في فيلا فوزي ...
كان قاعد بيتفرج علي فيديو اغتصاب شهد بكل غرور وثقه .
/برافوا عليك ي مدحت كريم اول هدف هضربه وارده ل مالك لاني عارف كويس أن كريم عنده بالدنيا كلها .
مدحت بجديه /تحت أمرك ي فوزي بيه .
فوزي بجدية/سنين كتير عدت مش ناوي تقولي بابا مره واحده .
مدحت بسخريه /ههههه لا لاسف مش هينفع متنساش أن ابن حرام مجرد غلطه حصلت منك في ليله قضتها مع واحده شمال ومكتوب باسم راجل تاني تفتكر بعد كل ده ينفع انطقها .
فوزي بجديه /كل ده ميمنعش اني بحبك انت ابني ومن صلبي بس المهم انك تتدار كويس الفتره دي مالك مش هيسكت هتسافر الفيلا بتاعتنا في امريكا أنا مش هسمح باي اذي يحصلك فاهم .
مدحت بجديه /فاهم .
********************.
في الجنينه ...
كانوا قاعدين تمارا وريم .
تمارا بابتسامه/شكلك بتحبيه اوي عنيكي بتلمع بمجرد متنطقي اسمه .
ريم بعشق كبير /بحبه بس ده روحي أنا بعشقه عشق يكفي العالم كله ي تمارا أنا متربيه علي أيده بس مش عارفه اعمل ايه في الي حكتهولك .
تمارا بجديه/أنا شايفه أنه هو معاه حق انتي خلاص بقيتي مرائته متخافيش واجهي حبكم لبعض هيقويكم متستسلميش ي ريم .
ريم بابتسامه/انتي طيبه اوي ي تمارا بجد حبيتك جدا واتمنالك السعاده مع مالك علي فكره مالك باشا راجل مفيش منه اتنين .
تمارا بابتسامه باهته /أنا عارفه .
************************.
من أمام الجامعه .
وقفت سياره ادهم ونسرين .
نسرين بتعب شديد/شكرا ي ادهم تعبت نفسك عن اذنك .
ادهم بحده وتحزير /كلمه مش هكرارها تاني لو عرفت انك شوفتي الكلب ده حتي لو بالصدفه هتكوني الجانيه علي نفسك فاهمه .
نسرين بدموع ووجع/فاهمه عن اذنك .
ادهم بحده/استني امسكي الفيزا دي .
نسرين باستغراب /ليه الفيزا دي ي ادهم .
ادهم بجديه /أنا مش عايزك تصرفي قرش واحد من فلوسك انتي مرائتي ي عني مسؤؤله مني انا .
نسرين بابتسامه /حلو اوي اللقب ده تخيل اني بقيت ملكك لاني مكنش ينفع ابدا اكون ل غيرك أنا كنت غبيه لما سبت الالماس وروحت للنحاس اديني فرصه ي ادهم وانا اوعدك هعوضك عن كل الجراح الي سببتهالك خالي بالك من نفسك.
نزلت نسرين وهو قلبه مش قادر يبطل نبض عالي من الفرحه كلامها دوبه مشي وهو مصمم علي أن الكل لازم يعرف انها مرائته كفايه حرمان .
*********************.
في جناح مالك ..
كان قاعد بحزن شديد علي كريم وشهد الي صحيح ميعرفهاش بس تخيل لو نسرين هي الي جرالها كده كان ممكن يحصل فيه ايه دخلت تمارا بقلق .
/مالك فيه حاجه حصلت.
مالك بجدية /متغليش بالك مشكله كده وان شاء الله هتتحل علي فكرك أنا عازمك علي العشاء النهارده .
تمارا بابتسامه/اممم ايه حاططلي سم في الاكل وعايز تخلص مني .
مالك بابتسامه ساحره/خلاص ي ستي حقك عليا كنت عايز اخرجك من الي انتي فيه .
تمارا بابتسامه حزينه/أنا فعلا نفسي انسا كل الي أنا فيه بس مش عارفه ازي .
مالك بدون وعي مسك أيدها بحنان /ولا يهمك هتنسيه كل حاجه هتعدي ده وعد مني انا وبالمره لما ننزل تنقي هديه كده معايا لأن بكره عيد ميلاد ادهم ابن عمي وبصراحه ماليش أنا في موضوع الهدايا دي .
تمارا بابتسامه جميله /عينيا الاتنين ي مالك .
**********************.
في المستشفي ..
في غرفه شهد ..
كانت بتفتح عيناها بتعب بصت باستغراب بس اطمنت لما شافت كريم قدمها .
/كريم هو ايه الي حصل .
كريم بوجع ومرارهةاخفاهم ببراعه/ابدا ي ستي اغما عليكي في الشارع واحده ربنا يكرمها وصلتك المستشفي واتصلت عليا بس مكنتش اعرف انك مسجلاني اماني .
شهد بابتسامه/طبعا ي كريم انت اماني وحمايتي في الدنيا طول مانت موجود مبقاش خايفه بدوس في أي حاجه بقلب جامد ربنا يخليك ليا.
كريم بابتسامه باهته /حيث كده يبقا جهزي نفسك اول متوقفي علي رجليكي هروح اطلبك من جدتك .
شهد بفرحه لا توصف /بجد ي كريم مش قادره اصدق.
كريم بتعب ووجع/لا صدق من هنا ورايح كل الي انت عايزها ونفسك فيه أنا عليا احققه ي حبيبتي بحبك .
شهد بابتسامه/وانا بعشقك ي حبيبي.
********************.
في أحدا الكافيهات الفاخره.
كانوا داخلين مالك وتمارا باشكالهم الساحره حقا كانوا كالنجوم المتوجه.
مالك بابتسامه/ايه رايك في المكان عجبك.
تمارا بابتسامه/حلو اوي ي مالك رومانسي .
مالك بابتسامه خبيثه/اممم شكلك رومانسيه اووي .
تمارا بابتسامه ساحره /بصراحه اه مفيش اجمل من انك تلاقي حد يحبك بجد ساعتها يبقا نفسك تتديله عمرك كله .
مالك بابتسامه/تسمحيلي بالرقصه دي .
تمارا بابتسامه/اكيد .
رقصوا مع بعض وسط اعجاب كبير من الجميع فحقا من يراهم يقسم أنهم يعشقون بعضهم البعض .
*******************.
في جناح سمير .....
كان قاعد بيتصفح تليفونه فجاه دخلت ريم وقفلت الباب وعلي وجهها ابتسامه ساحره .
/مساء الورد علي حبيبي .
سمير بغيظ /لا ي شيخه ايه التغير ده مش خايفه حد يشوفك هنا وتبقا فضيحه .
ريم قعدت علي رجله بحب /حبيب قلبي أنا مش خايفه من حاجه انا خايفه من حد يفرقنا ده انا اموت لو بعدت عنك .
سمير بتجاهل مصتنع /بعد الشر عليكي المهم جايه ليه دلوقتي .
ريم وهي ماسكه في أيدها بخبث بدله رقص.
/مفيش حد هنا وانا جيت ادلع جوزي وحبيبي وروح قلبي .
سمير وهو حاضنها بعشق/هو ده الكلام ايوه كده بس الاول تعالي نلعب عريس وعروسه .
ريم بضحك /هههه امرك ي حبيبي.
*******************.
في الطريق ..
في عربيه مالك ..
تمارا بابتسامه/ايه رايك عجبتك الهديه الي جبتها .
مالك بابتسامه/بصراحه تحفه زوقك حلو اوي بصراحه انتي كلك علي بعضك حلوه.
تمارا بابتسامه/انت الي عنيك حلوه ي مالك .
مالك بحده وغيظ /واضح أن ابوكي بعتلنا تحيه .
تمارا بفزع شديد/ايه بابا طب هنعمل ايه دلوقتي أنا مش عايزاها ياخدني ي مالك .
مالك وهو بيحتضنها وهو بتفادي إطلاق النيران عليه .
/اطمني ده انا افديكي بروحي ومحدش يقدر ياخدك مني ابدا .
وفعلا قد مالك يصفيهم لكن هي برغم أن للخطر زال بس حضنه مخليها في عالم تاني ابتسم مالك علي حالها من الواضح أن حكايتهم ستبدأ .
*************************.
في جناح سمير ..
كانت ريم في حضنه بسعاده وعشق ..
/ياااه ي سمير وجودي في حضنك بالدنيا كلها .
سمير بابتسامه /امال بتبعدي عني ليه طالما كده .
ريم بابتسامه/أنا عمري مقدر ابعد عنك ي سمير كده احنا مع بعض محدش عارف لو عرفوا بجوازنا ايه الي ممكن يحصل ارجوك متزعلش مني .
سمير وهو بيحضنها بعشق /متقلقيش ي حبيبتي انا عمري مازعل منك ابدا بحبك اوووي .
****************.
في مكتب محمد بعد رجوعه من امريكا ..
كان واقف قصادهم بجديه .
/واضح أن فيه حاجات كتيره حصلت وانا مسافر مش كده ي مالك .
مالك بجدية واحترام /بابا من فضلك انا شرحتلك وجهه نظري ارجوك اسمعني من غير ماتتضايق نفسك أنا مكنش اعمل غير كده مع تمارا بصراحه صعبت عليا الي مريت بيه احساس صعب اوي .
محمد بحده /وكريم باشا الي لسه في سنه أولي جامعه هو كمان عايز يتجوز.
كريم بوجع ومراره/بابا ارجوك افهمني أنا بحب شهد وهتجوزها انت عمرك مقولتلنا لا علي حاجه.
محمد بتنهيده عاليه /الي فيه الخير يقدمه ربنا .
**********************.
من أمام جناح ادهم ليلا ..
دخلت نسرين وهي لابسه قميص نوم خفيف وفي أيدها تورته عيد ميلاده قربت منه وقعدت جنبه علي السرير لانه كان نايم لمست علي خده بابتسامه
/اه ي ادهم ازي كنت بعيده عنك كل ده إذا كنت هضيعك من ايدي انت مزيج مفيش منه راجل اوووي وعصبي بس مفيش في حنيتك كل سنه وانت طيب يا حبيبي.
فتح ادهم عينيه بصدمه مش مصدق أنها معاه وفي شكلها ده اتكلم بصعوبه من مشاعره الي حاضره في اللحظه دي بقوه .
/انتي ايه الي دخلك هنا بليل كده .
نسرين بدلع ودلال/جناح جوزي ادخل وأخرج براحتي كل سنه وانت طيب يا حبيبي عيد ميلاد سعيد.
ادهم بابتسامه وسعاده لا توصف /بجد ي نسرين الكلام ده طالع من قلبك .
نسرين وهي تقبل يدها بعشق /اه والله العظيم من قلبي .
وفي لحظه كان ادهم بيعتليها وبيقبلها بعشق أما هي كانت غيبه في حضنه لكن في لحظه كل ده اتهد لما دخل مالك .
مالك بابتسامه/مفااااجا كل سنه و .
يتبع...
لقراءة الفصل السادس اضغط على : ( رواية عائلة المالك الفصل السادس )
لقراءة باقي الفصول اضغط على : ( رواية عائلة المالك )