رواية نياط القلب الفصل الخامس 5 بقلم حور طه

رواية نياط القلب الحلقة الخامسة 5 بقلم حور طه
رواية نياط القلب الجزء الخامس 5 بقلم حور طه
رواية نياط القلب البارت الخامس 5 بقلم حور طه
رواية نياط القلب الفصل الخامس 5 بقلم حور طه

رواية نياط القلب الفصل الخامس 5 بقلم حور طه

الله يخر,ب بيتك ايه اللي انت هببته ده؟
ماجد ::هي استفز,تني بكلامها وما حسيتش بنفسي انا بعمل ايه؟
عاصم:: اتفاقي معاك اني اجيبها لك وتقعد معاها وتتكلموا مش تت,جني في دماغك وتعت,دي عليها دي اخت مراتي
ماجد يخرج دفتر شيكاته:: ده اكتر من اللي انت طلبته بكتير حل الموضوع ده مش عايز اسم يجي فيه
عاصم:: هحله ازاي وتين مش هتسكت واول واحد هتروح تحكي له هو جواد ساعتها هقول عليا انا وانت يا رحمن يا رحيم
ماجد بخوف:: خلاص يبقى ما تتكلمش
عاصم:: قصدك ايه يعني نق,تلها
ماجد:: اتصرف يا بني ادم اعمل اللي انت عايزه المهم اسمي ما يجيش في الموضوع
عاصم ::تمام امشي انت وانا هتصرف اشوف حل المص,يبه دي ازاي
ماجد ياخد عربيته ويمشي وعاصم يدخل عند وتين  ما لقيهاش جوه فضل يدور عليها في المكان غير موجوده خرج بعربيته للبحث عنها
وتين خرجت من وراهم كانت تمشي وتقع كانت في حاله سيئه جدا والد,م على هدومها كانت في حاله انهيار ودخلت في نو,به عياط ولا تشعر بشيء ولا حتى تشعر بالجر,وح اللي في جس,مها وما زالت تنز,ف وفي تلك اللحظه تاتي شاحنه وتضر,بها وتقع وتين مغمى عليها
        💗💗💗💗💗💗💗💗💗💗💗
جواد يشعر بان نفسه يضيق ولا يستطيع التنفس:: وتييييين
نور ::مالك يا حبيبي في ايه؟
جواد بدون وعي:: وتين بتنادي عليا؟ وتين محتاجاني يا نور
نور:: اهدى يا حبيبي وتين في الجامعه وهتيجي دلوقتي هي وبيسان
وهنا بيسان تفتح الباب وتدخل جواد يجري عليها بلهفه:: وتين فين؟؟
بيسان ::وتين راحت مع ابيه عاصم علشان ابله ناديه تعبانه شويه
جواد عيونه تتسع بصد,مه:: انت بتقولي ايه يا بيسان وتين راحت مع عاصم
بيسان بتاكيد ::ايوه يا ابيه جالنا عند الجامعه واخذ وتين
جواد ياخد جاكيته علشان ينزل يدور عليها ولكن نور وقفته ::رايح فين يا جواد انت ناسي ميعاد الدكتور
 جواد لا يدور في تفكيره غير وتين وقلقوا عليها :: وتين بتنادي لي  وهي محتاجاني دلوقتي يا نور  ميعاد الدكتور بتاعك بالليل هرجعها  وهاجي ان شاء الله 
 نور::طيب يا حبيبي خلي بالك من نفسك وطمني اول ما توصل لها 
 جواد يسيبهم وينزل  بيسان بتساؤل::  هو في ايه ؟؟ ويقصد ايه ابيه جواد بان وتين بتنادي عليه 
نور ترسل تنهيده  وتقول في داخلها ::وتين هي روح جواد يا بيسان
 بيسان بتنبيه :: ابله نور  انا مش فاهمه حاجه؟  وتين تقول  ابيه جواد بينادي عليا وهو دلوقتي بيقول وتين بتنادي عليا هو في ايه ؟؟
 نور:: ما فيش حاجه يا حبيبتي خشي غيري هدومك  وانا هحط لك الاكل 
 بيسان:: لا يا حبيبتي ارتاحي انت انا هغير واحضر الاكل
نور تجلس بتعب ولا تمر الا دقائق وتصر,خ نور بو,جع شديد
بيسان بخوف ::في ايه يا ابله نور مالك؟
 نور بانفاس متقاطعه:: نادي لعمتك انا بولد
 بيسان بخوف تجري على شقه عمتها وتخبط عليها:: الحقيني يا عمتو ابله نور بتولد
فريال تطلع معاها الشقه تلاقي نور بتصر,خ من الالم تاخدها هي وبيسان ويودوها المستشفى
        💗💗💗💗💗💗💗💗💗💗💗💗
  جواد:: وتين فين يا ناديه
ناديه:: اللي هيجيبها دلوقتي هنا يا جواد
جواد:: يعني وتين ما جتش هنا
ناديه وبدا القلق يدخل الى قلبها ::في ايه يا جواد وتين فين انا ما شفتهاش من ساعه ما كنت عند بابا اخر مره
وهنا يدخل عاصم وببرود ولا كانه عمل حاجه:: وانا بقول البيت منور ليه علشان الباشمهندس جواد عندنا
جواد بانفعال يمسكوا من يا قميصه:: وديت وتين فين يا عاصم انطق
 عاصم ينزل ايديه:: هتلاقيها جوه هو انا هاكلها يعني
 ناديه:: جوه فين يا عاصم وتين ما جتش هنا 
 عاصم  ::يعني ايه ما جتش هنا  انا كنت جايبها علشان تشوفك وبعدين جالي تليفون فجاه  يخص الشغل فوقفت العربيه وركبتها تاكسي  وقلت لها تجيلك 
جواد يرجع يمسك فيه تاني بعصبيه:: لو ما نطقتش حالا وقلت لي وتين فين هد,فينك مكانك؟؟ وتين فين انطق
 عاصم ::ما اعرفش يا بني ادم انت؟؟ انت ما بتفهمش  قلت لك ركبتها تاكسي  علشان تيجي لاختها  يمكن طلع لها مشوار اهم وراحته  تلاقيها مصاحبه لها حد  وراحت عشان تشوفه 
 جواد يفقد اعصابه ويضر,به بوكس  يوقعوا على الارض::  لو وتين حصل لها اي حاجه مش هخلي النهار يطلع عليك تاني انت سااامعني
 جواد يسيبهم وينزل 
ناديه بشك::وديت وتين فين يا عاصم؟؟
 عاصم بنرفزه ::انت هتسالي نفس السؤال الغبي ده خشي جوه هاتي لي حته ثلجه ابن عمتي ده مج,نون وايده تقيله
ناديه بتحذير:: لو اختي حصل لها اي حاجه بسببك خاف مني انا يا عاصم ما تخافش من جواد
عاصم ::والله عال ابن عمتك يضر,بني وانت بتهد,ديني وكاني رجل كرسي معاكم هنا
 ناديه تسيبه وتخش تغير هدومها  وتنزل ورا جواد
 جواد كان يقف جنب عربيه عاصم  والخوف والقلق مسيطرين عليه؟؟ وفجاه يغمض عيونه مجرد ان يلمس  عربيه عاصم؟ كان يشم ريحتها ويستشعر وجودها داخل العربيه ثم تظهر له فجاه :: انت فين يا وتين؟؟
 كان يتخيل صورتها امامه  كانت تقف ساكته  والدموع تنزل من عيونها  وكانها تقول له  الحقني ؟؟
يتبع...
لقراءة الفصل السادس اضغط على : ( رواية نياط القلب الفصل السادس )
لقراءة باقي الفصول اضغط على : ( رواية نياط القلب )
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-