رواية عشق الفصل السادس 6 بقلم نورا فريد

رواية عشق الحلقة السادسة 6 بقلم نورا فريد
رواية عشق الجزء السادس 6 بقلم نورا فريد
رواية عشق البارت السادس 6 بقلم نورا فريد
رواية عشق الفصل السادس 6 بقلم نورا فريد

رواية عشق الفصل السادس 6 بقلم نورا فريد

مازن واقف على الباب ببرود.. مفيش اتفضل ولا ايه
فيروز بى ارتباك.. سوري ا اتفضل 
مازن دخل و هو بينظر لى منزلها و هو بيصفر.. مممم حلو البيت ده 
فيروز.. مرسي
مازن قعد في الصالون و سند دراعه على الكرسي.. ذوقك حلو جدا 
فيروز نظرت ليه بغيظ.. ده من ذوقك يا استاذ مازن 
مازن .. العفو
فيروز.. تشرب ايه 
مازن .. مش جاي اضيف في موضوع عايزك فيه اتفضلى اقعدي 
فيروز .. موضوع ايه 
أما في القصر فى غرفة ندي 
سليم.. ممكن افهم اللى حصل
ندى .. مانا قولت 
سليم.. الدكتور ده ضيقك ازاي
ندي.. مش عارفه يا سليم بس هو دائما بيزعق لي لم يلقني بتكلم مع زميل ليا 
سليم .. و احنا من أمتي بنتكلم مع أصحابنا هاا بصراحة هو معه حق مليون في المئة 
ندى .. انت اخو مين فينا بقولك طردني من المحاضرة قدام الكل تقولي معه حق سليم انا عايزة حقي مليش دعوة
سليم بغيظ.. كلمة كمان و هنزل بى الجزمة على دماغك و يا تري كنتي بترغي تقولي ايه في المحاضرة 
ندى .. والله ما فى حاجة كان بيسالني على حاجة
سليم.. و حبكت يعني يسالك انتي ما الدكتور موجود اول و اخر مرة يا ندى لو اتقررت تاني و شتمتي حد من الدكاتره والله ما ها يكون في حاجة اسمها كليه ها خليكي تمسي مكتبي علشان تعرف ان الله حق 
و خرج سليم و اتجه لى غرفته
كانت عشق بتبكي في صمت سليم اتجه ليها
سليم.. عارف انكى صاحية
عشق.. ملكش دعوه بيا ها
سليم.. مش وقت عند قومي عايز اتكلم معاكي 
عشق .. يوو نعم
و قامت عشق و قعدت على السرير
عشق بشرود .. كنت قعدة في حالي لحد ما لقيته جاي عليا
فلاش
كريم .. ازيك مدام عشق
عشق قامت.. انا ماشية يا سارة لان اتخنقت اوى 
عشق كانت ها تمشي لكن اتصدمت من اللي شدها و مسك ايديها بقوة 
عشق بعصبية.. سيب ايدى يا مجنون انت 
كريم.. اسمعوا يا شباب يا عالم الاخت اللي عامله فيها محترمة روحت اتقدم ليها طالعت مدام متجوزة يعني
كريم نظر ليها.. صحيح يا مدام عشق ليه مخبية الموضوع ده عن اصحابك و ليه مش لبسه دبلة ميكونش جوز سيدك مستعر منك اصلا انا لم سالت عليكى بعد ما مشيت طالع سيبها من زمن اوى يا تري ايه اللي يخلي واحد يسيب مراته و يسافر الا يمكن علشان دادة ما اصل المدام مامتها كانت بتشتغل دادة عند أهل الجارحي 
عشق في اللحظة دى بعدت ايديها عن كريم و ضربته كف على وجه بكل قوتها
عشق بى انهيار.. أخرسسسس يا حقير 
كريم بعصبية.. بتضربني انا يا زبالة ... و كان رايح يضربها لكن اصحابهم ادخلوا ( ملحوظة ندى كانت في المدرج بتحضر المحاضرة و عشق مستنيها في الكلية) 
باك 
عشق بدموع.. قال كلام محدش يستحمل يسمعوا و لم دفعت عن نفسي بقيت مش محترمة لدرجة ان العميد قالي ان اهلك مكنوش فاضيين يربكي هو معه حق هوم فين اهلي اصلا علشان يربوني جيت هنا مع امي كنت لسه صغيرة و ماتت برضوا و انا صغيرة انا معرفش شكل ابويا كان ايه انا اتكسرت يا سليم و اللى كسرني هو انت لانك مدفعتش عني أنا مش ها روح الكلية تاني مش عايزة اكمل 
سليم حضن عشق.. لا عاش ولا كان اللى يكسرك ولا يفكر يزعلك
عشق و هى بتعيط.. بس الدنيا كسرتني اوى مش قادرة اكمل
سليم بعدها عنو و مسح دموعها.. الدموع دى مش عايز اشوفها تاني تاني حاجة حقك ها يرجعلك من كريم و عميد الكلية كمان ها تروحي بكرا الكلية و انتي رافعة راسك ماما سمية كانت اجدع ست شوفتها في حياتى ست بى مية راجل و بنتها زيها افتخري بى مامتك يا عشق لانها تستحق تفتخري بيها و نامي علشان وراكي كلية الصبح 
عشق.. لا مش ها روح و ها روح ازاي و انا اترفد اصلا مانت سمعت كلام العميد 
سليم.. على نفسه يمشي الكلام ده على نفسه مش على مراتي
عشق.. ههههه حا ههه ضحكتني والله مراتك اللى سبتها و سافرت انا اصلا في المشكلة دى بسببك متحاولش تعمل فيها البطل لان مش ليق عليك الدور ده 
عشق اتغضت و نامت سليم قابل جبينها و خرج من الغرفة و عند فيروز
فيروز بعصبية.. حيوان حيوانننن
قعدت تكسر كل حاجة حواليها و بعدين قعدت تعيط بقهرة مازن كان بيتمشي بى العربية بتاعته
مازن .. غبي غبي ازاي اقولها كده كان في مليون طريقه غير دى ازاي كده
و في اليوم التالي نزلت عشق من عربية سليم و اتجهت لى الكلية تحت انظار صحابها سليم اتجه لى كريم
سليم و هو بيضرب كريم.. ازاي تجرو يا حق**ير انك تل""مس مراتي ازاي شكلك نسيت نفسك بس انا ها فكرك انت مين ..... و فضل سليم يضرب في كريم طبعا محدش عارف يحوشه اخيرا سليم ساب كريم اللى قعد يكح و مش عارف يخد نفسه سليم مسك ايديها و راحوا مكتب العميد
ازاي يا سيد العميد ترفد طلبة
من غير ما تفهم هى عملت ايه
العميد.. يا فندم هى اللى ضربت زميله الاول من غير ما تقولي
تقوووم ترفدها و كل ده ليه علشان دفعت عن نفسها
العميد.. يا 
خلاص استاذ ماهر احنا بنعفيك من المسؤولية دى حضرتك هنا علشان تخد حق الطالبة مش ترفدهم بمجرد بس ان بيخدو بيدفعو عن نفسهم حقك عليا مدام عشق و كريم ده انفصل من الكلية للابد
سليم.. انا بشكر حضرتك انك تفهمت الموضوع 
انا اللى اشكرك انك خلتني اعرف ايه اللي بيحصل في الكلية من ورايا 
و مشي سليم و عشق من الكلية و ركبوا العربية
عشق نظرت ليه و حضنته بفرح.. شكرا اوى بجد مش عارفه اشكرك ازاي
سليم بحب.. انا اللى لازم اشكرك لانكي في حياتي ( لا ما هي ها تقلب عليك تاني 😂)
و في المساء سليم و هو بينظر ليها بى اعجاب 
سليم.. ايه القمر ده
عشق نظرت ليه بابتسامة.. مرسي
ندى.. ايه يا مازن مش ها تقولي حاجة
مازن .. يلا يا جزمة على العربية
ندى .. ده من ذوقك يا قلبي 😂 
و بعد وقت كان الجميع المكان اللي فيروز عاملة فيه الحفلة طبعا فيروز رحبت بيهم جدا بس مكنتش طيقة مازن 
فيروز .. يييي ... هلو كندة 
كندة .. هلو يا رورو ايه القمر ده
فيروز بابتسامة.. مرسي اعرفكم على بعض كندة صاحبتي ندى اخت سليم و عشق مراته 
كندة نظرت لى عشق بحقد.. مبروك مدام عشق الف مبروك 
عشق.. الله يبارك فيكى مرسي
كندة.. فيروز عايزكى في حاجة
فيروز بابتسامة.. عن اذنكم 
عشق.. مش مطمنة لى البنت دى
ندى .. ولا انا 
فيروز على الاستيدچ.. اعزائي الحضور اهلا وسهلا بكم بشكركم جدا لي قبول دعوتي ليكم و انكم منورين و مشاركين في احلي يوم في حياتي شكرا ليكم و احب اقول مبروك يا سليم على زوجك الف مبروك... و سقف ليها الجميع 
مازن بينظر ليها.. ( يا تري ايه اللي في دماغك معقول تكوني اتعيرتي تو معتقدش) 
و بعدين اشتغلت موسيقى راح سليم و عشق يرقصوا تحت فرحت الجميع و حقد و غيرة كندة و غموض فيروز 
مازن اتجه لى فيروز 
مازن .. تسمحلي
فيروز.. اوكي
و راحت فيروز ترقص مع مازن و خلصت الموسيقى و الكل سقف ليهم كانت الحفلة جميلة جدا ندى و ابوها وامها و مازن و سليم و فيروز و عشق و كندة كانوا واقفين مع بعض فرحانين و بيضحكو مع بعض 
لكن فجأة شخص كان متنكر في جارسون مسك المس**دس و ض*رب نا*ر عليهم وووو

يتبع.....
لقراءة الفصل السابع اضغط على : ( رواية عشق الفصل السابع )
لقراءة باقي الفصول اضغط على : ( رواية عشق )
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-