رواية عائلة المالك الفصل السادس 6 بقلم رنا أحمد

رواية عائلة المالك الحلقة السادسة 6 بقلم رنا أحمد
رواية عائلة المالك الجزء السادس 6 بقلم رنا أحمد
رواية عائلة المالك البارت السادس 6 بقلم رنا أحمد
رواية عائلة المالك الفصل السادس 6 بقلم رنا أحمد

رواية عائلة المالك الفصل السادس 6 بقلم رنا أحمد

في جناح ادهم ...
كان واقف مالك بصدمه من الي شايفه ده اكيد حلم لا ده مش حلم ده ابشع كابوس ممكن يشوفه قرب منهم بصدمه قاتله.
/ايه المنظر ده .
ادهم وهو حامي نسرين /ارجوك ي مالك من فضلك اسمعني .
بس في لحظه كان مالك ماسكه ومسلط مسدسه في دماغه بغضب جحيمي.
/انت تخرس خالص ي كلب ي وسخ ده انا هشرب من دمك .
نسرين بخوف ودموع /ادهم .
فجاه الكل اتجمع وانصدموا من الي شايفينه .
ادهم بغيره وجنون /نسرين لفي حاجه علي نفسك بسرعه .
سمير بصدمه وهو بيبعد مالك عن ادهم/فيه ايه ي مالك ايه الي بتعمله ده فهمنا .
محمد بحده /مالك وقف الي بتعمله ده انا عايزه افهم نسرين بتعمل ايه هنا .
مالك بغضب جحيمي/افهمكم أنا ادهم باشا الواطي الندل هو الفاجره دي كانوا مع بعض .
ادهم بحده وهو يدفعه /وايه المشكله لما اكون انا ومراتي مع بعض ي مالك .
مالك بغضب جحيمي/نعم .
فريال بصدمه /ايه مرائتك ازي .
نسرين بقوه وثبات/عادي زي الناس ايه المشكله واحد وبنت عمه اتجوزا.
مالك وهو ماسكها من شعرها بغضب/اخرسي ي سافله انتي ليك عين تفتحي بوقك .
نسرين بدموع وصراخ ولاول مره تخرج الي جواها /لا هتكلم واتكلم ي مالك ادهم هو الوحيد الي وقف جنبي وحس بيا عارفين ادهم اتجوزتني ليه .
ادهم بحده /اسكتي ي نسرين .
نسرين بدموع ووجع/لا مش هسكت ي ادهم مش هسيبك تشيل كل حاجه لوحدك لازم هما كمان يعرفوا أنهم اهملوا معايا فريال هانم مفيش وراها غير الميكب والسهر ومحمد باشا مفيش غير لشغل والصفقات ومالك باشا مبيحبش الا نفسه وأنه يشتغل ويكبر محدش عمره سال فيا علشان كده واحد كلب قرب مني استغل اني لوحدي كان عايز يقضي عليا الي كانت عينه عليا وواخد باله منه وحبني بجد وانقذني من الي كنت هقع فيه هو ادهم سمعين أنا بحب ادهم ومش عايزه غيره من الدنيا دي ومستحيل هعيش من غيره ..
جريت في حضنه وهو حضنها بكل عشق كلماتها كانت رد لكل واحد فيهم ..
***********************.
في جناح مالك ...
كان قاعد بوجع وشرود معقول يكون قصر مع أخته بالطريقه دي قربت منه تمارا بحنان .
/متلومش نفسك ي مالك كفايه أن ادهم بيعشقها وانا واثقه انك من جواك كنت تتمنا انهم يكونوا لبعض .
مالك بجدية /اكيد طبعا بس هي صدمتني بالحقيقه اني كنت مقصر معاها اوي.
تمارا وهي ماسكه أيده بابتسامه وحنان /معلش ي مالك المهم ان هي معاك وفي امان وتقدر تعوضها .
مالك بابتسامه ساحره /باذن الله قوليلي انتي كنت عايزه تكلميني في ايه .
تمارا بجديه /أنا كنت عايزه ارجع شغلي الجريده .
مالك بخوف حقيقي عليها /لا طبعا أنا مستحيل اعرضك للخطر مره تانيه .
تمارا بابتسامه خجل/ايه ي مالك خايف عليا .
مالك بابتسامه ساحره/بصراحه اه مقدرش أنكر تمارا أنا كل يوم بتعلق بيكي اكتر وعايزك معايا طول الوقت .
تمارا بابتسامه ساحره/وانا كمان ي مالك صدقني كل يوم بطمن معاك عمري مهنسا الي عملته علشاني نفسي نبدا صفحه جديده مع بعض ي مالك أنا بجد محتجالك اوي .
مالك وهو بيحضنها بحنان /وانا جنبك وعمري مهسيبك ابدا .
**********************.
في جناح رشدي ...
كان قاعد ببرود دخلت ريم بارتباك شديد.
/خير ي رشدي بيه حضرتك طلبتني .
رشدي بغضب جحيمي وهو ماسكها من شعرها /جرا ايه ي روح امك انتي شكلك نسيتي نفسك ي بنت الخدامه .
ريم بدموع ووجع/أنا عملت ايه بس ي سعه الباشا.
رشدي بغضب /ايه الي بينك وبين سمير ابني ي بت انطقي .
ريم بدموع /مفيش حاجه خالص سعادتك صدقني .
رشدي بغضب /وحياه امك اسمعي ي بت انتي ورقه هتكتبيها بخط ايدك انك مشيتي من البيت وتغوري في داهيه من هنا فاهمه .
ريم برعب من الي كانت خايفه منه /ابوس رجلك ي رشدي بيه الا كده انا معرفش حد غيركم ابوس ايدك ي رشدي بيه .
رشدي بحده /الي قولته بتسمع ي بت انتي في فرح كريم وشهد تغوري في داهيه بره البيت وعلي الله تجيبي سيره ل سمير أو اي حد ساعتها هتخسري اخوكي للابد شوفي الفيديو ده .
شافت الفيديو بدموع وصراخ/اخويا لا ابوس ايدك.
رشدي ببرود /نفذي الي فولت عليه ساعتها بس اخوكي هيكون في امان فاهمه .
ريم بدموع ووجع/حاضر ي رشدي بيه حاضر .
/*******************.
في جناح ادهم ..
كانت قاعده نسرين جنب ادهم بشرود قرب منها ادهم بعتاب .
/ليه عملتي كده ي نسرين ليه كشفتي نفسك كده قدامهم .
نسرين بابتسامه حب/بعد كل الي حصل لسه عايز تحمل نفسك فوق طاقتها ادهم انت عملت علشاني أنا من غيرك كنت ضعت أنا بحبك ي ادهم بحبك .
ادهم بسعاده لا توصف /كده انا مش عايز حاجه من الدنيا برغم كل الي عملتيه قلبي مقدرش يقسا عليكي ابدا بحبك ي نسرين بحبك .
*********************.
في أحدا المولات الضخمه .
كانوا ماشين كريم وشهد .
شهد بتعب /اه ي رجلي مش قادره كفايه لف بقا ي كريم تعبت .
كريم بابتسامه/بعد الشر عليكي ي نور عيني خلاص بكره فرحنا لازم كل حاجه تكون علي زوقك .
شهد بابتسامه عاشقه /وانا من امتا ليا قرار في حاجه انت مالك قلبي ي كريم أنا من غيرك بكون ضايعه اوعدك اني هعيشك اجمل ايام لانك تستحق ي حبيبي.
كريم بابتسامه باهته /أن شاء الله تعالي بقا ننقي الفستان والبدله وعلي فكره جددتك في الفيلا هتقعد معانا .
شهد بفرحه لا توصف/ربنا يخليك ليا ي حبيبي .
علي الجانب الآخر...
كانوا واقفين تمارا ونسرين بسعاده بعد ما محمد صمم أنه يكون فرح ادهم ونسرين ومالك وتمارا .
ادهم بابتسامه/هتفضل زعلان مني كده انا مقدرش علي زعلك انت مش بس اخويا ي مالك .
مالك بجديه/خلاص الي حصل حصل مالوش لازمه الزعل .
ادهم وهو بيحضنه بحب /ربنا يخليك ليا يا اخويا اوعدك اني هشيلها في عنيا ي مالك .
مالك بابتسامه/أنا عارف يالا نختار معاهم البدل بتاعتنا يلا ي عريس 
ادهم بابتسامه/يلا ي حبيبي .
*********************.
في الفرح ...
كانت ليله مليئه بالسعاده علي الجميع الا طبعا فريال ورشدي.
فريال بغضب /عجبك الي بيحصل ده انا ولادي يتجوزا المصائب دول أنا مش عارف ازي محمد وافق علي الهبل ده .
رشدي ببرود /مانتي عارفه أن محمد مبيرفضش لحد فيهم طلب ده اللي كان متوقع ي فريال .
علي المسرح ....
كانت كل واحده في حضنه حبيبها .
مالك بابتسامه ساحره/ايه رايك مبسوطه .
تمارا بسعاده /طبعا ي مالك كده الكل بقا عارف اني مرائتك اوعا تبعد عني ي مالك فاهم .
فاهم وهو يقبل يدها بابتسامه /عمري مهبعد اطمني احنا خلاص بقينا روح واحده .
ادهم بابتسامه وسعاده /مبروك ي روحي بقيتي مرائتي قدام العالم كله مش مصدق ي نسرين .
نسرين بابتسامه عشق /الحمد لله ي حبيبي اني بقيت ليك لاني مكنش ينفع اكون للغيرك ابدا بحبك يا ادهم .
ادهم بعشق /وانا كمان ي روحي .
شهد بابتسامه وسعاده /أنا حاسه اني هموت من الفرحه ي كريم مكسوفه اووي .
كريم بابتسامه حنونه/روح كريم صدقي ي حبيبتي انك بقيتي مرائتي وحبيبتي وام عيالي كمان بعشقك ي شهدي.
دعائهم محمد لكتابه الكتاب .
سمير بابتسامه /لا هي جات عليا انا اجيب ريم حبيبه قلبي واكتب عليها قدام الناس كلها هي مش اقل منهم هي لازم تعيش في النور .
دخل يدور عليها بس ملقهاش بس لاقا وراء قراها بصدمه .
/سمير انا اسفه بس أنا مش قادره اكمل كده زي ماكون عشيقه في السر أنا مشيت ي سمير بعدت مدورش عليا ي سمير سمحني ي سمير سمحني .
سمير بصدمه ووجع اخترق قلبه /مش ممكن ي ريم مش ممكن تكون دي النهايه .
في جناح كريم وشهد ..
كانت تغطي ذاتها بدموع ووجع وصدمه .
/قسما بالله العظيم أنا بنت أنا مش عارفه ازي ده حصل صدقني ي حبيبي انا معملتش حاجه غلط وحياتك عندي ي كريم معارفه ده حصل ازي.
ليرد هو بنبره تحمل وجعا والما يكفي العالم.
/انا آسف ي شهد أنا الي عملت كده انا الي ضعفت وخدت منك اعز ما تملكي سميحني سمحيني ارجوكي ..
يتبع...
لقراءة الفصل السابع اضغط على : ( رواية عائلة المالك الفصل السابع )
لقراءة باقي الفصول اضغط على : ( رواية عائلة المالك )
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-