رواية زوج تأجير الحلقة السابعة 7 بقلم شهد أحمد
رواية زوج تأجير الجزء السابع 7 بقلم شهد أحمد
رواية زوج تأجير البارت السابع 7 بقلم شهد أحمد
رواية زوج تأجير الفصل السابع 7 بقلم شهد أحمد |
رواية زوج تأجير الفصل السابع 7 بقلم شهد أحمد
عاصم كان عمال يلعب ويهزر مع مروان ومروان كان مبسوط وبيضحك وخديجه لما شافتهم كده نسيت توترها وكانت بتتفرج عليهم وبعد شويه كانوا وصلوا واول ما وصلوا حصل أنه خديجه طلعت الاول وكان وراها عاصم وهو شايل مروان وخديجه خبطت علي الباب وفتحت لها جميله واول ما شفتها قالت بفرحه خديجه و اخدتها في حض،،نها وسلمت عليها وكلهم طلعوا علي صوت جميله وهيا بتقول خديجه ومارتين اول ما شافت خديجه جريت عندها وحضنت،،،ها وقالت كنت متاكده انك هتاجي ومش هتسبيني لوحدي في يوم زي ده ادخلي ادخلي ولسه هتقفل الباب خديجه قالت استني ي مارتين وقالت تعال ي عاصم وعاصم دخل وهو شايل مروان
محمد. اول ما شاف شاب ومعاه ولد وشايله زعق وقال هو انا مش قولتلك لو عايزه تحضري فرح اختك تاجي لوحدك مش بتسمعي الكلام ليه وبعدين مين دول ي ست هانم
خديجه. ده زوج تأجير ومعاه ابني ي بابا
محمد. بصدمه 😳 زوج تأجير
قاسي. بعصبية انتي اتجننتي ي بت عايزه تفضحينا يعني مش مكفيكي ابنك اللي من غير اب جايبه كمان زوج تأجير وكان هيروح يضربها بس عاصم وقف قدامها وقال عندك ي اخو مراتي انا جاي اقضي مهمه وامشي وبما اني زوجها حتي لو تأجير وكده وكده ف انا مش هسمح لحد أنه يقرب من مراتي ويضربها ومش من الرجوله انك تضرب اختك ولا اي بنت تانيه
قاسي. بعصبية انت مالك ي جدع انت بتدخل ليه
خديجه. بس ي قاسي وانت ي عاصم اهدوا وبعدين قالت هو مش حضرتك ي بابا رفضت اني اجي ومعايا ابني علشان الناس متسألش وتقول مين ده وابن مين وعلشان اجي واجيب ابني معايا اطريت اني اجيب زوج ليا واب لابني
محمد. بعصبيه ي بنت الكللل،بب انتي هتشوهي سمعتنا بالشكل ده انتي نيلتيها اكتر هقول لل الناس امته بنتي اتجوزت لا وكمان معاها ولد
خديجه. بدموع 🥺 انت كل همك الناس طيب وانا ي بابا انا بنتك ديجه اللي كنت بتحبها اي قلبك محنش ليا في غيابي يعني مش وحشتك بعد 3 سنين دول وانا اللي كنت مفكره انك اول ما تشوفني هتاخدني في حضنك وبعدين انت ليه بتحاسبني علي غلطه انا مش عملتها ليي
قاسي. اخرسي ي بت مش عايز اسمع صوتك ي ريتك ما كنتي جيتي غوري من هنا علشان لو طولتك هشرب من د،،،مك غوري
عاصم. راح عند خديجه ومسك اديها وقال ممكن تهدوا بقا
وانت ي عمي متخفش يعني لو حد سال اني جوزها ازاي جيب الحق عليا وقول اني أجبرتها تتجوزني علشان انا بحبها ومكنتش عايز حد تاني ياخدها مني واني اتجوزتها بدل ما كنت اخدت منها اللي انا عايزه وسبتها
جميله. خلاص بقا ي محمد انهي الموضوع ده وهو قالك اهو علي الحل وكويس أنها جابت زوج تأجير معاها وكمان مستعد يحط الحق علي نفسه احسن ما كانت جات لوحديها ومعاها ابنها وقتها ده اللي مكنش هنعرف نتصرف فيه اهدا كده علشان أهل جوز بنتك علي وصل ولازم نحضر لل الفرح خليه يعدي علي خير بدون مشاكل
محمد. تمام بس اول ما الفرح يخلص تمشي تغور من هنا هيا وابنها وكمان الولد اللي معاها ده
قاسي. بس ي بابا
محمد. قاسي خلاص مش عايز اسمع كلام تاني في الموضوع ده وانا قولت اللي عندي
قاسي. بص ل خديجه بعصبيه وسابهم كلهم ومشي
مارتين. راحت عند اختها وحضنتها وقالت معلش ي خديجه انتي عارفه بابا وان شاء الله خير وممكن قبل ما تمشي تكوني اتصالحتي مع بابا ونخلص بقا من الموضوع ده للابد وتقدري انك تعيشي معانا
خديجه. بدموع 🥺 أن شاء الله ومسحت دموعها وقالت يلا ي حبيبتي شوفي اي اللي ناقصك وانا معاكي واللي ناقص نروح نجيبه مع بعض
مارتين. يلا بس مروان اي وضعه
عاصم. متقلقيش علي مروان ي خديجه وروحي مع اختك
خديجه. تسلملي ي عاصم وسابت مروان مع عاصم ومشيت .
جميله. راحت علشان تعمل اكل ل عاصم ولو مروان محتاج حاجه وخلتهم يقعدوا في اوضه لوحدهم علشان محدش يتكلم ويزعجهم .
في الوقت ده خديجه كانت مع مارتين
وكانوا قاعدين يتكلموا مع بعض ومارتين كانت بتقول ل خديجه علي خطيبها وأنه هو اسمه فراس و بيشتغل مهندس ديكورات وقعدت تحكيلها عن عائلته وأمه وابوه وبعد ما خلصوا كلام
مارتين. قالت خديجه احنا محتاجين ننزل علشان نختار الفساتين علشان لسه مش حجزت وقولت أنه لما تاجي نروح مع بعض ولو يعني مكنيش جيتي كنت روحت لوحدي باليل وكده بس الحمد لله انك جيتي علشان تختاري معايا علشان كنت متوتره اني اختار لوحدي وفي الاخر اطلع وحشه والناس تقعد تكلم عليا
خديجه. متقلقيش ي حبيبتي انا جيت اهو واي حاجه انتي عايزاها هنعملها ونجبها مع بعض وان شاء الله هتكوني احلا عروسه
مارتين. إن شاء الله يلا روحي جهزي نفسك وانا كمان وبعدين ننزل
خديجه. اشطا وراحت علشان تشوف مروان وعاصم وتقولوا أنها هتنزل مع اختها
عاصم. تمام بس تحبي اني اجي معاكم
خديجه. لا خليك انت بس مع مروان وخلي بالك منه واحنا هننزل ومش هنتاخر
عاصم. تمام وبعدين خديجه جهزت نفسها وراحت اخدت مارتين وقالت ل جميله أنهم هينزولوا علشان الفساتين ونزولوا بعد ما اخدوا الموافقه وفضلوا يدوروا في المولات علي فساتين حلوه بس مارتين مكنش عجبها حاجه وفجاه شافت فستان شبه الاميرات كده وعجبها اووي وقالت ل خديجه أنه عجبها ودخلت علشان تقيسه وتشوفه وطلع حلو اوي عليها وخلاص اتفقت أنها هتاخده وراحوا علشان يحجزوا الميكب وكده وحجزوا بعد ما لفوا علي كذا حد كده واخيرا استقروا علي المكان اللي مارتين هتعمل فيها الميكب وكده وبكدا خلصوا كل ترتيبات اللي هما كانوا عايزنها وفجاه وهما ماشيين حصل 😳😳
يتبع....
لقراءة الفصل الثامن اضغط على : ( رواية زوج تأجير الفصل الثامن )
لقراءة باقي الفصول اضغط على : ( رواية زوج تأجير )