رواية نياط القلب الحلقة السابعة 7 بقلم حور طه
رواية نياط القلب الجزء السابع 7 بقلم حور طه
رواية نياط القلب البارت السابع 7 بقلم حور طه
رواية نياط القلب الفصل السابع 7 بقلم حور طه |
رواية نياط القلب الفصل السابع 7 بقلم حور طه
يسان انت بتقولي ايه مش وقت هزارك ده فين نور وبنتي ناديه قالت لي ان نور جابت بنوته
بيسان بدموع لا تعرف تسيطر عليها ::هم خلاص راحوا يا بيه ابله نور وبنتها ما,توا
جواد الاستغراب من كلامها يهز دماغه بعدم تصديق ::ايه يا بيسان مالك في ايه انت بتقولي عليهم ليه كده نور كويسه وبنتي كمان كويسه
ويبتسم ويروح يقعد جنب عمته اللي الحزن يظهر عليها بشكل واضح لكن ساكته:: انت زعلانه ليه يا عمتي نور جابت وتين بقى عندنا وتين ثانيه هربيها واكبرها زي ما وتين كبرت على ايدي
فريال ::استودعهم عند ربنا يا ابني ربنا يصبرك على ما ابتلاك
جواد يقف بانفعال:: انت بتقولوا ايه كلكم نور وبنتي عايشين الدكتوره طول فتره الحمل كان بيطمني عليهم انتوا بتقولوا ايه فين نور يا نور
تيجي الدكتوره مروه ::احنا اسفين يا استاذ جواد بس مدام نور حصل لها نز,يف في الولاده وهو ده كان سبب الوفاه والبنت كانت نازله ضعيفه
جواد يمسكها بعصبيه:: انت بتقولي ايه انت طول فتره الحمل بتطمنيني عليهم وكنت دايما بتقولي لنا الجنين كويس وصحته كويسه وما فيهوش حاجه ازاي ده حصل فجاه انطقي
مروه تتالم من مسكه ايده:: اهدى يا استاذ جواد انا مقدره الموقف الصعب اللي انت فيه بس ارجوك اللي انت بتعمله ده ما ينفعش احنا عملنا كل اللي يطلع بايدينا لكن للاسف فقدناه
جواد يسيبها بانفعال:: انا مش هسيبكم في حالكم هرفع عليكم قضيه وهعرف ازاي مراتي وبنتي ما,توا انت فاهمه
💗💗💗💗💗💗💗💗💗💗💗💗💗
وتين كانت منهاره وتضر,ب نفسها بقوه:: انا ضعت انا ضعت يا ابله ناديه
ناديه تمسك ايديها وتوقفها ::قلت لك اهدي واسمعيني كويس قوي يا وتين
وتين بضعف تنظر لها باستماع ودموعها مثل شلال لا يتوقف
ناديه بتركيز::اللي حصل ده ما فيش مخلوق هيعرف عنه حاجه انت فاهمه لا بابا ولا ماما ولا اي حد وخصوصا جواد فهماني يا وتين الموضوع ده هيبقى بيني وبينك وبس
وتين ::وده موضوع هيستخبى يا ابله بقول لك سر,قوا شر,في دمروا حياتي
ناديه ::اسمعي بس انت كلامي وما تجيبيش سيره لاي حد بالموضوع ده فهماني يا وتين وما تقلقيش انا هتصرف
وتين:: هتتصرفي ازاي بس يا ابله ده بابا عايز يجوزني للدكتور هشام واكيد لما هيعرفوا حاجه زي كده بابا هيق,تلني
ناديه ::سيبي موضوع دكتور هشام ده عليا انا &انا هقنع بابا ان هو مش مناسب ليكي
وتين ::يا ابله انت ليه بتكلميني ومحسسني انك ما تعرفيش بابا هو مستحيل يغير رايه انا قلت له اني رافضه هشام بس هو مصر ان انا اتجوزه انت مش هتقدري تقنعيه
ناديه بتفكير ::ما تقلقيش انا هعرف ازاي اقنعه بابا اهم حاجه عنده ان العريس يكون غني علشان ما يدفعوش حاجه في الجوازه
وتين ::حتى لو في حد تاني اتقدم لي غير هشام برده مش هينفع قلت لك خلاص حياتي اتد,مرت
ناديه:: قلت لك ما تفكريش في كل ده سيبي كل ده عليا انا اللي انا عايزاه منك دلوقتي انك تتمسكي وتتحكمي في اعصابك ما تحاوليش انك تبيني اي حاجه لاي حد فهماني يا وتين
وتين بضعف حاضر يا ابله حاضر
💗💗💗💗💗💗💗💗💗💗💗💗💗💗💗
نوال بانفعال:: اغتص,بتها يعني من وسط البنات دي كلها ما لقيتش غير وتين قريبه الباشمهندس جواد اللي تغتص,بها يا حيوان
ماجد ::وانت مالك متعصبه ليه ما زيها زي اي بنت ايه يعني الباشمهندس الجواد ده هياكلنا ده حته مهندس شغال عندنا
نوال تضر,به بالقلم ::حته المهندس اللي شغال عندنا اللي انت مستهتر بيه ده اتنازل عن القض,يه اللي كانت ممكن تجيب لك اعد,ام علشان خاطر البنت دي يعني لو عرف انك عملت فيها كده ؟لا انا ولا ابوك هنعرف نحميك منه يا غبي
ماجد بتوتر ::ما يقدرش يعمل حاجه ولو حاول يعمل حاجه انا هخلص منه
نوال بتحذير :: اوعى تفكر تعمل حاجه من ورايا تاني ولا حتى تقرب من الباشمهندس انت فاهم
ماجد ::هو انا ليه حاسس انك خايفه عليه اكثر ما انت خايفه عليا
نوال ::اطلع بره يا ماجد لما اشوف انا هتصرف ازاي في المص,يبه اللي عملتها دي
ماجد:: انت حبيت الباشمهندس ولا ايه
نوال بضيق ::اطلع بره يا ماجد
ماجد ::انا هطلع بره بس يا ريت الموضوع ده يفضل بينا وبلاش بابا يعرفه علشان انا مش ناقص صداع
نوال بتلقائيه :: والله انت البعيد ما عندك د,م عمال تخرجنا من مصي,به توقعنا في مص,يبه اتقل منها منك لله يا ماجد
ماجد يخرج من المكتب ويسيبها في المصيبه اللي حطاهم فيها بتهوروا وجنانه
💗💗💗💗💗بعد مرور اسبوع💗💗💗💗💗
وتين:: لسه برده قافل على نفسه مش عايز يخرج
بيسان :: ما بيخرجش ابدا من الاوضه حتى رافض الاكل
وتين بوجع:: بس احنا ما ينفعش نسيبه كده لازم يخرج
بيسان بحزن::مو,ت ابله نور وبنتهم كان صعب قوي عليه
وتين بدموع::انا مش قادره اصدق لحد دلوقتي ان ابله نور خلاص ما,تت
بيسان:: ربنا يرحمها هي في مكان احسن دلوقتي مع بنتها
بيسان تخبط على الباب ::ابيه ؟ ابيه جواد افتح لي
جواد بانفعال:: قلت لكم سيبوني في حالي مش عايزه اشوف حد مش عايزه اكلم حد
وتين:: افتح لي يا ابيه & انا وتين
جواد يقف ويمسح دموعه ويفتح الباب ::انت ايه اللي جابك هنا ؟اطلعي بره
وتين وبيسان يبصوا لبعض باستغراب
بيسان:: ابيه انت بتقول ايه
جواد بقسوه يمسكها من زراعيها::انت السبب لو ما كنتش سبتها ورحت ادور عليك يومها يمكن كانت تبقى معانا دلوقتي بس انا سبتها ورحت لك
وتين ووجع ودموع ::انت بتقول ايه يا ابيه انا وتين انا موجوعه على الابله نور زيك بالظبط
جواد يصرخ في وشها ::انا سبت مراتي ورحت لك قالت لي خليك معايا وقلت لها لا بسببك انت؟؟ اطلعي بره مش عايزه اشوف وشك تاني
بيسان تقف وشه ::لا يا ابيه ايه اللي انت بتقوله
ده مش غلط وتين؟ ما لهاش ذنب في اللي حصل
ده قضاء ربنا & ربنا اختارهم وانت لازما ترضى هي ملهاش ذنب
جواد بعصبيه ::اطلعي بره ما تخلينيش اشوفك تاني عشان كل ما هشوفك هفتكر اني اثرت في حق مراتي وبنتي بسببك كان لازم هم يكونوا الاهم في حياتي مش انت
وتين مصدومه من كل كلمه بيقولها ومش مصدقه ان جواد هو اللي واقف قدامها وبيوجه لها الكلام القاسي ده فهي لا تعرف منه غير الحنيه ولا اول مره يظهر قسوته وتشوفها
خرجت وسابتهم والدموع لا تعرف ان توقفها بيسان خرجت وراها ::استني يا وتين ما تزعليش انت اكيد مقدره حالته الظروف الصعبه اللي هو بيمر بيها
وتين تمسح دموعها وتحاول تتمالك نفسها ::انا مش بزعل منه ادخلي انت وخليك جنبه وما تسيبوش وابقي طمنيني عليه
بيسان ::معقوله مش زعلانه منه بعد الكلام اللي قاله لك
وتين بحب::ده جواد يا بيسان & جواد
بيسان تحضنها:: فاهمه يا حبيبتي خلاص انت اهدي دلوقتي وهو يومين ويخرج من الحاله اللي هو فيها دي و يعرف ان هو كان غلطان في حقك
وتين:: خلي بالك منه ولو احتاجتي اي حاجه كلميني ادخلي له
يتبع...
لقراءة الفصل الثامن اضغط على : ( رواية نياط القلب الفصل الثامن )
لقراءة باقي الفصول اضغط على : ( رواية نياط القلب )