رواية حرم اليزيد الحلقة التاسعة 9 بقلم حياة
رواية حرم اليزيد الجزء التاسع 9 بقلم حياة
رواية حرم اليزيد البارت التاسع 9 بقلم حياة
رواية حرم اليزيد الفصل التاسع 9 بقلم حياة |
رواية حرم اليزيد الفصل التاسع 9 بقلم حياة
قمر : بابا هوا اللي كان بيهددنا فعلاً وهو السبب في كل ده
ابو قمر بصدمه : ايييه؟؟!......متخافيش منو يا قمر مش هيعملنا حاجه قولي الحقيقه يا بنتي
يزيد بيبص لابو قمر بشماته وابتسامه خبث
خديجة بصدمه : ايه ده يا قمر ده ماكانش كلامك بتغيري في كلامك !!!
يزيد بانتباه : خديجه!!!...... انتي بتعملي هنا في المستشفى ايه انتي كويسه فيكي ايه ؟؟!
خديجة بغضب : قولتلك قبل كده ملكش دعوه بيا!!!
يزيد : خديجه بالله عليكي طمنيني عليكي
خديجه : لاخر مره يا يزيد بقولك ملكش دعوه بيا!!!
يزيد بحسره وزعل : انا يا خديجه مليش دعوه بيكي هانت عليكي عشرة السنين
قمر بتستغل انشغال يزيد مع خديجه وبتبرق للشرطي وبتشاور على يزيد انه المذنب وبتبرقله على الراجل اللي ورا الزرع وماسك سلـ ـاح الشرطي بياخد باله وبيغمز لها أنه فهم
خديجه : عشره السنين دي اللي انت نسيتها واساسا مكنش فيها ذكرى حلوه لما افتكرها
يزيد : يااااه يا خديجه للدرجه دي بتكرهيني ومصدقتيش تتخلصي مني؟!!
خديجه بجمود : واكتر من كده كمان!!!
الشرطي : بس انت وهي حلوا مشاكلكم في البيت مش هنا..... يلا خد ابو المدام على السياره
ابو قمر : يعني ده اخر كلام عندك يا قمر؟؟!..... انا ماربيتكيش ضعيفه وانا عارف انه هددك لآخر مره يا قمر هسالك ده اخر كلام عندك؟؟؟
قمر : ايوه يا بابا ده اخر كلام
الشرطي : يلا خدوه بسرعه
ومره ورا الشرطي بيمسك اللي الراجل اللي ورا الزرع
الشرطي : امسكوه ده التاني!!!
وبيمسكوا يزيد ومعاه الراجل وبياخدوهم للسجن
قمر ليزيد : انا ما بتهددش يا يزيد قولتلك قبل كده انا مش زي نسوانك!!!
يزيد بابتسامه : وده اللي مخليني ماسك فيكي اكتر من الاول
قمر : يزيد انا بقولك احسن طلقني دلوقتي لأن إذا رفعت عليك دعوه هتتسجن مده زياده لانك ضر.. بتيني فأحسن لك طلقني بدون مرمطه ومشاكل وهخليهم يطلعوك دلوقتي
يزيد باستفزاز : انا بقى عايز المرمطه والمشاكل ملكيش دعوه و هطلع بطريقتي
قمر بقرف : انت انسان مستفز على فكره !!!.....وبتسيبوا وبتمشي
خديجة بابتسامة : شكرا ليك يا عمي انا همشي دلوقتي بما اني اطمئنيت على قمر
ابو قمر : لا يا بنتي انتي تروحي معانا
ام قمر : ايوه يا بنتي
خديجة باحراج : لاا والـ
قمر بمقاطعة : الكلام خلصان يا خديجه انتي تروحي معانا ومش عايزه كلمه زياده ولو رفضتي هعتبر انك مش عايزانا
خديجة بابتسامه : خلاص رايحه معاكم.... وبتروح معاهم البيت
الشرطي بييقف باحترام : ايه ده سياده اللواء محمود!!
محمود بجمود : يزيد احمد سعد يطلع فوراً
الشرطي : مقدرش اعترض على كلامك يا سياده اللواء بس ده..
محمود بمقاطعة وجمود : مبسش كلامي يتنفذ!!!
الشرطي : مفيش اعتراض يا فندم بس ده عنده اكتر من قضيه
محمود بتهديد و حده : اسمك ليث عبد العزيز متجوز وعندك أطفال طب ايه رايك اني ممكن اقطـ ع رزقك لو منفذتش
الشرطي بضيق : خلاص يا باشا اعتبره خرج!!!
بيرجع يزيد القصر وأول ما بيدخل بيلاقي مروه مكتفه ايديها وخالفه رجليها فوق بعض ومكشره له بيتجاهلها وبينام على السرير
مروه بحده : اخر مره يا يزيد اخلي بابا يطلعك من الحبس فاهم؟؟!
يزيد بيطنشها وما بيردش عليها
مروه : وربنا لو مش الاولاد لكنت خليتك بالحبس مرمي زمانك انت عارف انت داخل الحبس بانهى تهمه؟؟!
يزيد : خلاص يا مروه ايه معندكيش حاجه غير الزن؟؟!
مروه بعصبيه : ده مش زن ده عشان تفتح دماغك وتبص لحياتك مع أولادك انت عارف انك تعتبر مجرم مستأجر بلـط جي ده انت تفرق ايه عن القتـ لى؟؟!
يزيد : انا مش قا.. تل عشان كده استأجرت وكنت فاكر انها هتخاف و تتهدد وتيجي معايا بالذوق
مروه بسخريه : هااا وبالنهايه غفلتك زي الاهبل وبسببها اترزعت في السجن وكنت هتبقى مرزوع بس ابويا طلعك لولا ابويا كنت زمانك مرزوع ومش من دلوقتي من زمان اوي
يزيد : خلاص انتي معندكيش حاجه غير لولا أبويا زمانك
مروه : ايوه وده فعلا لولا ابويا مكنتش بس مرزوع في السجن كنت هتكون مرزوع في الشارع لو مش فاكر ومع ده معاك كلام واخر زمن بقيت قتـ ـال كمان
يزيد وقد استفزه كلامها بيقوم وبيمسكها من رقبتها : انا مش قتـ ـال بس شكلي هبقي وفيكي انتي
مروه وبتحاول تزقه : يز.. يد ابعد عنـ.. ي انت اتجـ...ننـ..ت
ابعد يا حيو... ان
يزيد وبيدفعها للأرض : حيوان احترمي نفسك يا مروه متخلينيش انسى انك حامل
مروه بصدمه وهي بتبص للأرض جنبها بعد ما دفعها ووقعت اللي بقيت د... م : يز... يد ابـ... ابـ... ابني الحق ابنييييي
يتبع....
لقراءة الفصل العاشر اضغط على : ( رواية حرم اليزيد الفصل العاشر )
لقراءة باقي الفصول اضغط على : ( رواية حرم اليزيد )