رواية ألم الفراق الحلقة الحادي عشر 11 بقلم قدر مصطفى
رواية ألم الفراق الجزء الحادي عشر 11 بقلم قدر مصطفى
رواية ألم الفراق البارت الحادي عشر 11 بقلم قدر مصطفى
رواية ألم الفراق الفصل الحادي عشر 11 بقلم قدر مصطفى |
رواية ألم الفراق الفصل الحادي عشر 11 بقلم قدر مصطفى
كلكم عايزين نهايه لي الروايه تكون حلوة مش حزينه تمام البرت دا هيكون سعيد زي ما انتم عايزين
رن تليفون ناديه
ناديه:الووو
صباح الووو
ناديه:ازيك يا صباح عامله ايه
صباح الحمدالله انتي عامله ايه
ناديه الحمدالله
صباح:والله ياناديه مش عارفة اقوم من رجلي أنا رجلي ورما اوي
ناديه:ربنا يشفيكي ياقلبي خدي لين عايزة تسلم عليكي
لين:سلام عليكم ورحمه الله وبركاته
صباح: وعليكم السلام ورحمه الله وبركاته ازيك يا لين عامله ايه
لين بحزن :الحمدالله ياتيتا انتي عامله ايه
صباح:الحمدالله والله يالين لو كنت قدرة اتحرك كنت جتلك
لين بحزن: ربنا يشفيكي ياتيتا أنا أن شاء الله يبقا اجيلك أن شاء الله اخلص بس السنه دي
صباح :هستناكي
لين:باذن الله
صباح:ماشي ياحبيبتي اديني ناديه
لين :حاضر اتفضلي ياتيتا
ناديه:الووو
صباح:اي ياناديه
ناديه:ايه ياصباح
صباح:أنا اتصلت اطمن عليكي
ناديه:أنا كويسه الحمدالله
صباح:ماشي عايزة حاجة
ناديه :لاء سلمتك
صباح:مع السلامه
ناديه:مع السلامه
(روحت لين من عند ستها قعدة عند مامتها و عبير سالت لين عملت ايه عند ستها لين قالت إنها كانت قعدا وكلمت تيتا صباح و قالتها انها هاتروح بعد السنه دي وكدا وعبير مرضتش لين بدأت تهتم بدرستها جدا عشان دي سنة تحديد المصير ذكرت جامد جدا وعدت الشهور و الايام ولين خلصت امتحانات و روحت بعد ما امتحاناتها خلصت عرفت انها يوم الجمعه مسافرة عند ستها صباح يقعدوا معاها شوية لين كانت مبسوطه انها ريحه عند ستها صباح تشوفها وفي نفس الوقت تشوف ياسين حتي لو صدفه بس المهم تشوفه وفعلا جيه اليوم ولين لبست احسن لبس عندها وخمار نفس لون الدرس و لين مش بتحط اي ميكب ولا كريم لأن بشرتها لو اتحطت عليها أي حاجة بتعرق جامد ولين بتحب تكون علي طبعتها وصلت لين عند سنها بس تلفونها رن أهلها دخلوا وهي فضلت برا بترد علي التلفون)
لين:الوو
مروة:الووو اذيك ياقلبي عامله ايه
لين:الحمدالله انتي عامله ايه وحشاني اوي
مروة:وانتي اكتر بتصل بيكي عشان اشوفك فاضيه نخرج انهاردة
لين:اسفه والله يامروة أنا في مصر بزور تيتا
مروة:ستك دي ست ياسين
لين بحزن:هي
(في عز ما كانت لين بتكلم مروة جيه. ياسين ورها)
ياسين:ممكن تعدي لو سمحتي
(لين بتلف عشان تعدي الشخص الي وراها لقتوا ياسين )
لين بزعل:اتفضل
ياسين:لين
لين:معلش يامروة لزمن اقفل عايزة حاجة
مروة:هو
لين:يبقا اكلمك بعدين سلام
مروة:سلام
(جت لين تدخل لقت الي مسك ايديها)
ياسين:لين استني
لين :بعد اذنك سيب ايدي
ياسين:دقيق بس نتكلم
لين:أنا اسفه مافيش كلام بينا
ياسين:أنا أما اقول اقفي يبقا اقفي
لين:سيب ايدي ياسين أيدي بتوجعني
ياسين:زي ما انتي زعلانه أنا زعلان زي ما انتي متعصبه أنا متعصب
لين:متعصب من ايه ها قول قول متعصب من ايه كدبت عليا و فضلت تمثل عليا الحب وتعمل وانا صدقتك وحبيتك وديما كنت بدعي لي ربنا أنه يسعد قلبك ويبعد اي شر عنك وأنه يفضل يخليك جمبي أنا وعدتك اني هفضل احبك و وفيت بوعدي شوف انت وعدت انك هتفضل جمبي وسبتني و وعدتني انك هتاجي لي بابا و بردو سبتني كسرت قلبي دا انا كنت مبسوطه أن ربنا عوضني بيك شخص حنين وطيب وبيحبني اتاري أنا غلطانه عمرك ما حبتني هتفضل كداب كدا ديما
ياسين بغضب: انتي بتقولي لي نفسك ايه ها انتي الي سبتي الاول وبعدتي و مكلمتنيش خالص لمدة
لين:مش بايدي أنا بنت مش ولد عشان تخالف أوامر أهلها قول لي نفسك انت انت شب الفروض لو بتحب فعلا تعمل المستحيل لي الشخص الي بتحبه مش كل ما تتكلم معايا تقولي يالين اتكلمي مع اهلك انت لو كنت بتعافر عشاني أنا كنت هكون جمبك وقف معاك بس للاسف انت اخترت انك تبعد أنا عشان محسش انك مشيت كنت بكلم نفسي علي التلفون كانك انت وكنت بعاتبك فين انت قول فين انت أما البنات كانت بتقولي خطيبي وحبيبي عملوا المستحيل عشان نكون مع بعض قول كونت فين كونت فين أما كنت كل يوم بموت وقلبي وجعني بسبب انك بعيد عني كونت فين أما بسببك دخلت المستشفي اكتر من ١٠ مرات كنت فين أما خلتني بقيت مش بثق في البشر عشان خلاص عرفت انهم كلهم ممثلين ذيك الحب نصيب الما تكون مع الشخص الي بتحبه دا اختيار وانا عرفت انك عمرك مع حبتني أنا غلطانه اني حبيتك اصلا
ياسين:خلصتي انتي كنتي فين طول الست شهور الي سبتيني فيهم مش عارفه هو أنا خاطب ولا لاء مش بكلمك ولا بشوفك ولا اي حاجة كاني مش خاطب
لين:قولت مش بايدي لو اختك كانت مكاني كانت هتعمل كدا بردو كانت هتسمع كلام أهلها أنا كنت بسمع كلام بيجرحني هو دا الي انتي حبتيه وقولتي مش هيسيبك من اول مشكله سابك دا الي بتقولي بيحبك وعمرو ما يسيبك سابك يلا اي هيفرق معاك الكلام دا ولا هيفرق سنتي حتي سلام
(وقبل ما تدخل مسحت لين عيونها و دخلت بضحكة مزيفه )
لين:سلام عليكم
صباح:وعليكم السلام الدنيا نورت
لين:نورت بيكي ياتيتا عامله ايه
صباح:الحمدالله انتي عامله ايه وعينك حمرة ليه
(لين بصت علي الباب لقت ياسين واقف)
لين:مافيش ياتيتا المستر مصطفي بتاع العربي بتاعي اتوفي زعلت بس
صباح:ربنا يرحمه ياقلبي ويغفر ليه
(ياسين كان عامل نفسه طالع علي السلم)
صباح :يا سين
ياسين:نعم ياتيتا
صباح'تعالي اقولك
ياسين:حاضر
(ياسين دخل سلم علي كل الي بعدين وبص علي لين لقتها بصة في تلفونها )
ياسين:نعم يا ستي
صباح:خد لين و خرجوا
عبير:يخرجوا فين
صباح:يخرجها شويه
عبير:مش هينفع هما خلاص مش مخطوبين
(لين اتكسرت اكتر أما سمعت كلام ما متها كانت نفسها تاجي البيت دا. هي خطبته وخلاص هتبقا مراته بس للاسف محصلش)
صباح:لاء مين الي قال كدا هما رجعوا
عبير: أمتي دا وفين
صباح:اتصلي علي كريم
عبير:لي ياخالتي
مصباح :اتصلي علي كريم
عبير:حاضر
(وفعلا عبير اتصلت على كريم وعطت التلفون لي خالتها صباح)
صباح:ازيك ياكريم
كريم:ازيك يابوحه عامله ايه
صباح: الحمدالله انت عامل ايه
كريم:الحمدالله و الي عندك عاملين ايه
صباح:كلهم كويسين الحمدالله وبيسلموا عليك
كريم:الله يسلمهم
صباح:فاضي عايزة اكلمك
كريم:لو مش فاضي افضيلك ياجميل
صباح:تسلم ياحبيبي
(صباح وكريم قعدوا يتكلموا كتير عشان يرجعوا لين لي ياسين وكريم كان رافض تمام ومش راضي يخليهم يرجعوا لي بعض بس صباح فضلت تحاول معاه لغايت أما وافق )
صباح:خلاص خد مراتك و قولها
عبير:اي ياكريم
كريم:خلاص لين هترجع لي ياسين
عبير:بس
كريم:مافيش بس
عبير:تمام بس خالتي عايزهم يخرجوا مع بعض
كريم:مافيش مشكله بس ياخدوا معاهم حد
عبير:تمام
(وفعلا خرجوا مع بعض)
لين بضحك:حتي دي معرفتش تقول رايك ولا تتكلم ولا تاخد التلفون وتقول عايزهاأو مش عايزها
ياسين:بصي يالين أنا بحبك والله انتي متعرفيش أنا مريت بي ايه من بعد ما سبنا بعض
لين:انت الي متعرفش أنا سمعت انك في المستشفي حصلي ايه كنت ذي المجنونه كنت بعيط اوي وصليت وكنت بدعي ربنا أنه يقومك بسلامه وكنت بدعي أنه يرجعك ليا انت متعرفش أنت متعرفش اي حاجة خالص كنت ديما اول ما أصحا من النوم ابص علي التلفون علي أمل انك باعت رساله او مكالمه وحدة كاني طفل مستني الحاجة الحلوة الي مامته بتحبها ليه عشان يكون مبسوط منها الطفل مش عايز يأكلها عشان متخلص وعايزها ديما معاه ومنها أنه عايز يأكلها بس ليها وقت وهتخلص أنا كنت كدا كنت عندي رعب كل يوم انك ممكن تكون خطبت وبقيت مع غيري وكنت بتقولها نفس الي كنت بتقوله ليا وبقيت تهزر مع وحدة زي ما كنت بتهزر معايا
ياسين:أنا عمري ما حبيت ولا احب زيك يالين أنا بحبك انتي وبس وهتفضلي انتي الأولي والأخيرة ليا
(ياسين حط ايدو علي وش لين ومسح دموعها ولا إراديا بسها بكل شغف وحب وهي كانت مستسلمه ليه حست أن روحها رجعت بس وقت ياسين بعيد عنها)
لين:اي الي انت عملته دا حرام
ياسين:أنا اسف والله بس معرفتش اشوفك كدا مقدرتش
لين: اياك تعمل كدا تاني
ياسين:حاضر يلا تحبي تروحي فين.
لين:أنا عايزة اتمشي في بحر هنا
ياسين:طبعا
(وفعلا لين وياسين راحوا عند البحر وكانوا بيتمشوا قدامه)
لين:بحب جدا انتي اقعد أو اتمشي و تفرج علي البحر بحس أن البحر بيضرب في قلبي وبيهدي قلبي من الوجع
ياسين:أنا جمبك ومش هخلي حد ابدا يزعلك أنا اسف اني جرحتك و زعلتك
لين:عادي ياسين المهم انك بقيت معايا خلاص سيبك من الي راح و نفكر في المستقبل
ياسين:انتي صح
(وفعل قعدوا شويا علي البحر و روحوا)
صباح:جيتوا
لين:ايوا ياتيتا
صباح:الخروجة كانت حلوة
لين:لاء كانت وحشه من غيرك
صباح:قلبي المهم انك اتصلحتوا
لين:الحمدالله
صباح:طيب كويس خلاص الاسبوع الجي احنا جين عندكم عشان الخطوبه وباباكي حجز الطيارة ونازل عشان يحضرها
لين:أن شاء الله
(لين قعدة مع ستها وكانت مروحة بس ستها مسكت فيها هي وماماها أنهم يناموا هنا ويمشوا الصبح وفضلت تكلم معاهم لغايت أما وفقوا بعد ما كل واحد دخل شفتوا لين غيرت وليست تيشرت و فردت شعرها وقعدة جمب ستها)
صباح بصوت واطي:فراحنه يالين
لين:اوي ياتيتا فعلا ممكن يكون اختيارك صعب بس هياجي اليوم الي هتفرح فيه بطريقه مكنتش متوقعه ممكن اختبار الناس الي بيخلص بدري انت ممكن اختبارك لسه طويل بس الفرج جاي وممكن يكون احسن من الي اختبارو خلص بدري أنا بحبك اوي ياتيتا
صباح:وانا كمان بحبك ياقلب تيتا
(عدة الاسبوع هواء محدش حس بيه انهاردة هو اليوم الي كانت لين تنظرو خطوبتها من الشخص الي حبيته)
البنت بتاعت الميكب:عايزة الميكب يكون ايه
لين:عايزة الميكب يكون هادي خالص مش عايزة تقيل
البنت:تمام حاضر من عيني
(نص ساعه)
البنت:اي رايك
لين:حلو اوي بجد
البنت:اي ريك ياطنط
عبير:جميله اوي بجد تسلم ايدك
البنت:تسلمي
(لبست لين فستان هادي بعد ما خلصت لقت ياسين مستني طلعت وسلمت عليه)
ياسين:القمر دا كله ليا أنا
لين:بس بقا ياسين بكسف
ياسين:لا انهاردة مافيش كسوف انهاردة مفاجأة وبس محضرلك حاجة عمرك ما تتخيلي أنها تحصل
لين:اي هي
ياسين:هتكون مفاجأة اذاي
لين:احاول اني اصبر
(لين وياسين راحوا القاعه ولبسوا الدهب )
ياسين:دور المفاجأة اقعدي هنا وسمعي وشوفي من الشاشه دي
لين:ماشي
ياسين:اتفضل يا شيخ
كريم:اي دا
ياسين:أنا قولت ياعمي بدل ما نعملها خطوبه بس نعملها كتب كتاب في نفس الوقت وانا بصراحه مش قادر اصبر لحظه كمان أنا عايزها تكون مراتي علي سنة الله و رسوله
كريم:بس مش لسه بدري
ياسين:لاء مش بدري ولا حاجة عشان خاطري ياعني وافق
كريم:ماشي يابني
ياسين:اتفضل ياشيخ
الشيخ:امسك ايد ابو العروسه يابني
ياسين:حاضر
لين:هما بيعملوا ايه
عبير:مش عارفه
(بداء الشيخ يكتب الكتاب وياسين يقول وراه وبعد أنا ياسين خلص وبدأ كريم يقول ورا الشيخ و خلص الشيخ ما قولته الشهيرات بارك الله لكما و بارك عليكما وجمع بينكما في خير حضن ياسين عمه وشكروا أنه وافق وراح لي لين الي كانت مصدومه من المفاجأة)
ياسين:اي رايك يا خطبتي ولا خطبتي ايه يا مراتي
لين:انت بتهزر ياسين
ياسين:لاء ياقلب ياسين مش بهزر خلاص بقيتي مراتي علي سنة الله و رسوله
لين بفرحه:أنا مش مصدقه خالص بجد
(ياسين حضن لين من كتر ما هما فرحنين مش شايفين الناس كأنهم في عالم موازي هو دا الحب الحقيقي أما تلاقي تأخير ربنا يبقا ربنا شايل خير كتير بس انتي عليكي تصبري عشان تخدي الفرج وانتي مش عارفه هو دا فعلا بيحص ولا انتي بتتخيلي )
*******************************************
طلاما انت ا مش عايزين الروايه تكون حزينه خالتها سعيدا يارب تكون عجبتكم وخلاص دا اخر فصل
لقراءة باقي الفصول اضغط على : ( رواية ألم الفراق )