رواية ذكرى الفصل الرابع عشر 14 بقلم سلمى إبراهيم

رواية ذكرى الحلقة الرابعة عشر 14 بقلم سلمى إبراهيم
رواية ذكرى الجزء الرابع عشر 14 بقلم سلمى إبراهيم
رواية ذكرى البارت الرابع عشر 14 بقلم سلمى إبراهيم
رواية ذكرى الفصل الرابع عشر 14 بقلم سلمى إبراهيم

رواية ذكرى الفصل الرابع عشر 14 بقلم سلمى إبراهيم

حسن زق"ها اوي مخادش بالو...
شروق بتعب شديد..الحقنيي ي حسن...بصلها حسن بسرعه وجري عليها
حسن برعب عليها..مالك ي شروق ..مالك....
شروق بتشهق بتعب شديد..انا منزل"توش...الحقو ...الحقو يحسن
بصلها هو بصدمه لكن مفكرش وشالها بسرعه ونزل للعربيه....كان هتجنن من القلق عليها ....
حسن بعصبيه للسواق..بسرعه ع المستشفي بسرعه.....
ساق السواق وكان حسن ف الكنبه اللي ورا وفحضنه شروق ...
حسن بحنيه وقلق..متخافيش يحبيبتي....متخافيش...انتي فحضني ...اوعي تخافي....
مسكت ايدو شروق وغمضت عنيها براحه ..متطمنه انها في حضن راجل بيحبها ويخاف عليها......
وصلو لحد المستشفى..شالها ونزل بيها بسرعه..
حسن بخوف شديد وعصبيه..حد يلحقني بسرعه......
جهم بسرعه الممرضات والدكاتره اخدوها منو وجايين يدخلو..
حسن بحده..مراتي وابني يرجعو فاهمين.....
دخلو الدكاتره كلهم اللي كانو خايفين جدا من حسن لان المستشفي دي بتاعتو اصلا ....
فضل هو واقف أدام الاوضه بتاعتها مش قادر يستحمل...شروق هتروح مني ...لا مستحيل..لا شروق بتاعتي انا وبس....
ولع سجاير كتير وعمال يشرب واعصابو بايظه مش قادر يستحمل....بعد وقت خرجت الدكتوره جري عليها
حسن بلهفه ورعب.اي طمنيني
الدكتوره..متقلقش يحسن باشا...الجنين كويس
حسن بخضه اوي..شروق....شروق مالها...
الدكتوره..يحسن باشا كويسه والله متقلقش هي بس اتخ"بطت خب"طه جامده شويه..احنا والله لحقنا الجنين بالعافيه..الحمدلله ربنا حفظو.....
ارتاح اوي حسن..الحمدلله...يعني هي كويسه.....
الدكتوره..اه الحمدلله..بس لازم راحه تامه..متتحركش غير للضرورة...ياريت متطلعش سلالم خالص تمام ي باشا 
حسن..تمام يدكتوره ..تسلمي....
الدكتوره كانت مستغربه اوي اول مره فحياتها تشوفو قلقان كده وكمان يعاملها باحترام كده...
الدكتوره..احم..بس ذوق حضرتك حلو اوي...الانسه زي القمر
حسن..انسه؟!!!!..نتي هبله ولا اي
الدكتوره بسرعه..احم..والله غلطت..الوقفه أدام سيادتك تلغبط والله..اقصد المدام..بس هو حضرتك اتجوزتها امتي دي
حسن رجع لشخصيته..انتي هتاخدي عليا ولا اي...يلا ي دكتوره علي شغلك
الدكتورة بسرعه..تحت امرك يا باشا...عاوز تشوفها هي جوه...اتفضل...بس ياريت براحه عليها ها...عن اذنك
حسن لنفسه..براحه عليها؟!!!.....دنا مش هعتقها وحشتني اوي......ودخلها الاوضه...كانت راقضه مفتحه عيونها لكن التعب باين عليها اوي ...
شروق بصتلو واتكلمت بتعب..حسن....
حسن راح وقف ادامها وكان بيبصلها بدون رياكشن..بس من جواه هيموت وياخدها ف حضنه
شروق بتعب..مالك يحسن..بتبصلي كده لي...اوعي تكون بتفكر تحبسني تاني بالله عليك ها...
ابتسم حسن كده ومردش
شروق اتطمنت لما شافت ابتسامته..بتفكر في اي طيب....
حسن..اقولك بفكر في اي...وغمزلها 
شروق بكسوف شديد وخوف منه..نت قليل الادب والله بجد
ضحك حسن..انتي لسه مشوفتيش حاجه من قلة أدبي ع فكره......
شروق..هو نا كويسه يحسن..ولا الدكتوره قالتلك اي....
حسن بصلها بسرحان فيها..وهو نتي لو مش كويسه..انا كنت هبقي واقف عادي كده..كان زماني في سرير جنبك
شروق فرحت اوي بكلامو..نت بتحبني اوي كده يحسن؟
حسن..انا بعشقك...مش بحبك....انا الموضوع واصل معايا لدرجه صعبه أوي...بحبك اوي....
وقرب عليها با"س شفايفها بحنيه ورقه ..بقت تحبو يبو"سها كده لانو حنين ورقيق معاها أوي....بعد عنها مسافه صغيره...يلا بقي عشان نروح البيت......
شروق..هخرج ازاي طيب......
حسن..كدهو.....وشالها براحه اوي ...وهي حاوطت رقبتو بايديها..وبصو لبعض شويه...واخدها وخرجو..ركب العربيه ووصلوا لحد البيت وطلعها لحد الاوضه....حطها عالسرير....
حسن..متتحركيش بقي من مكانك خالص فاهمه
شروق..خالص؟!
حسن بحده..اه ....خالص...عاوزه حاجه 
شروق بخوف..حاضر يحسن...وبصت للأرض.....
حسن اتنهد وقرب عليها..نتي زعلتي مني ......
شروق..انت ديما بتكلمني كانك بتؤمرني وبتزعق كتير وبتتعصب...ونا بخاف منك
حسن..بتخافي مني يشروق....
شروق بدموع..ايوه بخاف منك اوي...ومن زمان ع فكره ايام ما كنا ف الورشه 
حسن بصلها..ازاي بقي..دنا كنت اهبل خالص وقتها
شروق..فاكر لما اتخانقت مع الراجل بتاع العربيه وضربتو....
حسن..كان بسببك ع فكره
شروق..انا؟؟!!
حسن..ايوه انتي....انتي الوحيده اللي بتقدري تأثري علي مزاجي...
شروق ..متخوفنيش تاني يحسن عشان خاطري...
بصلها بتوهان وقرب با"س خدها بعمق اوي..حاضر يروح قلب حسن...عمري ما هزعلك ولا هخوفك ولا هؤمورك تاني..بحبك...
شروق بابتسامه جميله..ماشي......
حسن..يلا ننام بقي...
شروق بكسوف..عاوزه انام هنا...وحطت ايديها علي صدرو.....
حسن مكانش مصدق نفسو..حلمو بيتحقق؟!!
حسن متكلمش وسحبها بحنيه فحضنه وهي مسكت فيه اوي..اتطمنت لحد ما نامت فحضنه.....
هو طبعا معرفش ينام...شروق فحضني..وبارادتها...بارادتها مش مصدق.......نام بصعوبه...
عدي اليوم...صحيت شروق ملقتوش جنبها كان ماسك الفون وبيعمل حاجه.....
شروق..حسن
حسن بصلها..اي يحبيبتي.....
شروق..بتعمل اي عالتليفون 
حسن ..بكلم عليا
شروق بصدمه وخوف..عليا مين 
حسن..صاحبتي....
شروق..يعني اي صاحبتك...انت بتخوني 
حسن..اه
شروق بزعل شديد..اه...انت بتقول اي
حسن قام وقف..عاوزه اي يشروق 
شروق قامت وقفت وقربت عليه..عاوزه انا وبس اللي تكون فحياتك...متتعاملش مع بنات غيري انا...متقربش من حد غيري انا وبس.....هو انا مش مكفياك يحسن...مش ماليه عينك
حسن سكت ومردش.....
شروق بدموع..حسن...رد عليا ....لي بتعمل كده مع بنات تانيه..مش انت بتحبني 
حسن..بحبك....
شروق..يبقي انا وبس يحسن انا وبس...والا مش هسمحلك تقربلي تاني 
حسن بصلها بحده.. انا لما بعوز أقرب بقرب وغصب عنك كمان ونتي عارفه 
شروق..مش هتقدر تاني..عشان نت واعدني امبارح مش هتخوفني ولا هتؤمرني..صح...مش دا وعد الرجاله....صح ولا هتسحب كلامك.....
حسن فضل باصصلها..انتي عاوزه اي دلوقتي....
شروق..متكلمش ولا بنت غيري..حتي الكلام بس فاهم.
حسن ..لا مش فاهم..انا براحتي
شروق..يبقي مش هتقرب مني خالص..
حسن..عادي ع فكره مش هقرب منك
شروق..احلف انك مش هتقرب مني ..عشان انا متأكده انك مش هتقدر
حسن باندفاع..حددي المده اللي انتي عاوزاها 
شروق..امممم....مش هكون قاسيه عليك اوي..لمدة أسبوع 
حسن منغير تفكير.. تمام موافق....
شروق..ولو مقدرتش..يبقي مش هتكلم ولا بنت تاني خالص ...احلف بقي
حسن باندفاع..والله العظيم ما هقرب منك لمدة أسبوع.. ولو مقدرتش ع نفسي مش هكلم ولا بنت تانيه......
شروق..اتفقنا.......
يتبع....
لقراءة الفصل الخامس عشر اضغط على : ( رواية ذكرى الفصل الخامس عشر )
لقراءة باقي الفصول اضغط على : ( رواية ذكرى )
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-