رواية محبوبة الفارس الفصل الرابع عشر 14 بقلم أميمة شوقي عوض

رواية محبوبة الفارس الحلقة الرابعة عشر 14 بقلم أميمة شوقي عوض
رواية محبوبة الفارس الجزء الرابع عشر 14 بقلم أميمة شوقي عوض
رواية محبوبة الفارس البارت الرابع عشر 14 بقلم أميمة شوقي عوض
رواية محبوبة الفارس الفصل الرابع عشر 14 بقلم أميمة شوقي عوض

رواية محبوبة الفارس الفصل الرابع عشر 14 بقلم أميمة شوقي عوض

منى بصدمه.: ايه مراتك طب ازاى 
فارس بهدوء : هقولك 
##فلاش باااك 
بعد انتهاء سليم من التحدث الى فارس وعند مغادرته وجده ينادى عليه فيلتفت إليه وهو ينظر إلية باستفهام 
سليم بتساؤل ؛فيه ايه ....محتاج حاجه
فارس بهدوء :هاتلى مأذون
سليم بتعجب : مأذون .....مأذةن ليه يا فارس 
فارس وهو مازال على نفس نبرته الهادئه: هتجوز منى 
يحاول سليم استيعاب ما يقول فيساله بعدم تصديق:
انت بتقول ايه .... دلوقتي..طب ازاى وكمان المفروض تسألها الاول وكمان مامتك اللى عايزه تفرح بيك 
فارس بخوف عليها : انا بحبها يا سليم ودا انسب وقت اتجوزها مينفعش تتأجل فاروق وحامد بيلعبوا لعبه قذره وشاكك أنهم متفقين مع بعض
انا عارف انها تستاهل احلى حفله كتب كتاب بس انا خايف عليها ،عايز حاجه تربطها بيا وتكون جنبى دائما 
سليم بتفهم :تمام اللى تشوفه يا فارس 
ذهب سليم لإحضار المأذون وفى هذا الوقت قام فارس بالاتصال على والدته 
فارس بحب :الوو يا ست الكل ،عامله ايه 
نرمين بقلق : الحمدلله يا حبيبى ،على منى ،انا قلقانه عليها اوى 
اوعى تكون زعلتها يا فارس علشان كده مشت 
واكملت بحزن ؛ قولها انى زعلانه منها ، ازاى تسيب القصر وتمشى كده 
فارس محاولا تهدئتها : هى كويسه يا حبيبتى ،المهم خلى بالك من نفسك ومن صحتك لأننا مش هنيجى القصر النهارده
وكنت عايز اقولك على حاجه 
نرمين بقلق :قول يا حبيبى فيه ايه .
فارس  بهدوء  : انا هكتب كتابى دلوقتي على منى 
نرمين بحزن شديد: ليه يا فارس هو انا مش أمك 
هتكتب كتابك وانت بعيد عنى وعن القصر 
انا عايزه افرح بيك يا فارس واشوفك عريس وأشوف اولادك 
كدا يا فارس تحرمنى من انى اشوفك عريس 
ليرد عليها فارس بسرعه خوفا أن تتعب ويقول بحنان : هو انا اقدر استغنى عن وجودك بردو يا ماما  هعمل فرح والله وهتفرحى بيا بس لازم اكتب عليها دلوقتي لأنها فى خطر و........
نرمين  بتفهم وخوف عليهم : 
ماشى يا فارس ،بس خلى بالك من نفسك زمنها وطمنى علطول عليكم 
بعد مرور بعض الوقت يصل سليم وهو معه المأذون واحد من رجالهم ليكونوا شهودا على عقد القران 
تم عقد الزواج لم يتبقى سوى توقيعها
ليسأل المأذون عنها
المأذون : فين العروسه 
ياخد فارس منه الدفتر بصمت ويدخل إليها 
يجلس فارس بجانبها على السرير ويحاول ايقاظها
فارس بصوت هامس بجانب أذنيها: منى ...منى حبيبى 
منى بعدم استيعاب لما يحدث فهى تشعر أنها فى حلم فتجلس وهى تبتسم بعدم تصديق: فارس انت جيت 
انا كنت عارفه انك مش هتسبنى
فارس بحنان وهو مازال على نفس نبرته الهامسه : انا هنا يا حبيبتى
مش انت عايزه اكون معاكٍ علطول
تؤمى بصمت وعلى وجهها ابتسامه بلهاء. ونظر حب 
فيستغل فارس عدم استيعابها وأنها بحاجته 
ويقول لها :  طب أمضى هنا يا حبيبي علشان اكون معاكٍ دائما  
منى بسعاده :حاضر 
وتمضي  على عقد الزواج وتصبح زوجه الفارس 
####باااااك
منى وما زالت الصدمه مسيطره عليها : يعنى انا دلوقتى مراتك 
واكملت بحزن شديد:
ومن غير موافقتى ولا أهل تطلبنى منهم 
يعنى مش هكون زى البنات ولا انت اصلا متجوزنى شفقه 
فارس بعصبية يحاول إخفاءها حتى لا تخاف منه : تانى يا منى ...تانى ..شفقه 
انتٍ هبله ولا انتٍ ايه بالضبط ،فيه حد هيتجوز واحده شفقه 
ويكمل بهدوء عندما لاحظ تجمع الدموع فى عينيها : هعملك احلى فرح يا حبيبى بس نخلص من المشاكل دى الاول 
وكمان ماما نرمين فين لما بتقولى ملكيش اهل 
عايزه الفرح بعد ما تخلصى كليه مفيش مشكله
المهم تكونى مبسوطه وسعيدة
انا بعمل دا كله علشان اشوفك مبسوطه مش علشان اشوف دموعها  
لتهدا وهى تشعر بالاطمئنان من حديثه فهى تشعر بحبه
فتنظر إليه بمشاغبه وتقول بخبث :
طب افتراضا انا مش موافقه عليك ومش عايزاك ،مش المفروض انت زى اخويا 
يلاحظ فارس أنها تشاغبه فيرد عليها : اه طبعا مش موافقه 
ويكمل وهو يقلد صوتها : متسبنيش يا فارس 
انا بحبك ...انت جيت يا فارس 
تخجل منى بشده وترد عليها وهى تحاول إخفاء ذلك وتقول بعبث : مين دا .. .انا
لا طبعا ،انا مش بحبك اصلا 
فتجد فارس يقف بالسيارة ثم ينظر إليها نظرة خبث ويقول بصوت هامس وهو يقترب منها بشده : اكيد طبعا يا حبيبي مش انتٍ علشان كده هثبتلك دلوقتي
تتوتر منى بشده وتحاول اخراج صوتها وتقول منخفض جدا يكاد يسمع : فارس ...انت هتعمل ايه
يبتعد عنها فارس مره واحده ويقول بابتسامه مرحة ؛ كان فيه واحده لمضه هنا كانت بتتكلم من شوية متعرفيش هى فين دلوقتي 
تخفض نظرها بعيدا عنه بتوتر وهى تبتسم فى داخلها
وينطلق فارس بالسيارة مره اخرى
#روايات_أميمة_شوقى_عوض
بعد مرور بعض الوقت 
عندما وجدته يقف بالسيارة امام الجامعه 
فبدأ الخوف يتسلل إلى قلبها 
منى  بتساؤل :احنا هنا ليه ،انا مش عايزه احضر
فارس بجديه :لازم الكل يعرف انك مرات فارس الملك وان مفيش حد يقدر يقولك اى كلمه
منى بخوف:بس يا فارس 
فارس بصرامة : مش عايز نظره الخوف دى فى عينيكى أبدا 
لازم تواجه اى حاجه وانتٍ عارفه ومتأكده انى فى ظهرك دائما
يلا انزلى 
يدخل فارس الجامعه بهيبة وهو يمسك يديها بتملك واضح 
العميد بتوتر  عندما دخل إليه: اهلا اهلا فارس باشا 
فارس بصوت حاد : اهلا بالعميد اللى هيكون اسمه عميد سابق حالا 
العميد بخوف :ليه كده بس يا فارس باشا
يجلس فارس وهو يحيط بمنى وينظر إليه ببرود ثم قال بصوت حاد 
 : لما تحاولوا تأذوا حاجه تخص فارس الملك يبقى التصرف ايه 
لما اكون بوصل مراتى وصورها تنتشر فى الجامعه بالشكل دا 
انا لحد دلوقتي هادى بس اقسم بالله اللى يقرب من مراتى افرمه واكيد انت عارف مين فارس الملك 
العميد بخوف : مكنتش اعرف يا فارس باشا أنها مراتك والصور قولت طلاب مع بعضهم 
فارس بسخرية :لا والله طلاب مع بعضهم ،افرض واحده تانيه غير مراتى ودا اخوها أو اى حاجه
ثم أكمل بصوت بارد مخيف وهو يقف ويقترب منه: دا انت بجح كمان 
يعنى عارف بالصور وبدل ما تحل المشكله 
سايب الجامعه تضرب تقلب فى بعضها 
ول
العميد بخوف :  يا فارس باشا اللى تؤمر بيه  انا هنفذه وبعتذر ل المدام 
انا اسف يا مدام منى والصور كلها هتتمسح
وهشوف اللى عمل كده وهفصله من الجامعه 
فارس بسخرية/لا راجل اوى 
وبصوت مرعب /تعتذر قدام كل العيله لمرات فارس الملك حالا 
انما اللى عمل كده ف دا حسابه معايا انا
#أميمة_شوقى
************************************
فى خلال ثوانى كان العميد يتحدث أمام الجميع 
ويقدم اعتذاره 
العميد باعتذار : انا حابب اعتذر لمدام فارس الملك 
اسف يا مدام منى انى شوفت الصور دى ومأخدتش إجراءات 
احنا هنا فى كليه محترمه ومينفعش حد يبنشر صور كده ويقول عليها اى كلام 
كان ممكن يكون قريبها اى حد ،انتم  ناس كبيره خلاص ومينفعش الشغل دا 
فارس بمقاطعة بصوت عالى مخيف: منى مراتى 
  يعنى اللى يقول كلمه عليها بس اخلص عليه
ثم يمسك يديها بتملك واضح أمامهم ويقول بتوعد لهم :قسما بالله لو حد اتعرض لها بكلمه  هقفل الكليه على دماغكوا 
انما بقى اللى عمل كده فجيبه وهيكون عبره لاى حد يحاول يعمل كده 
**********************************
يأخد فارس منى ويطلع من الجامعه ومنهم من ينظر لهم بحب على الحب الظاهر من هذا الرجل لزوجته ومنهم من ينظر بحقد وخبث 
ومنهم من قلبه يرتجف خوفا أن يعرف أنه مشترك فى هذا 
************************************
عند حامد يظهر صوت رساله ويجد  فيديو العميد وفارس 
حامد بجنون وشر /مراته  ،مش هسمحلك تعرف الحقيقه يا فارس والليله هتكون نهايتك يا ابن شاهين .....
يتبع....
لقراءة الفصل الخامس عشر اضغط على : ( رواية محبوبة الفارس الفصل الخامس عشر )
لقراءة باقي الفصول اضغط على : ( رواية محبوبة الفارس )
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-