رواية اسيرة القاسي الفصل الأول 1 بقلم زهرة الربيع

رواية اسيرة القاسي الحلقة الأولى 1 بقلم زهرة الربيع
رواية اسيرة القاسي الجزء الأول 1 بقلم زهرة الربيع
رواية اسيرة القاسي البارت الأول 1 بقلم زهرة الربيع
رواية اسيرة القاسي الفصل الأول 1 بقلم زهرة الربيع

رواية اسيرة القاسي الفصل الأول 1 بقلم زهرة الربيع

ليله الد،خله وانا بقميص النوم يدخل عليا واحد غريب يقولي انا جوزك وعيزني اهدى
قعد بغرور وقال..ده لاني فعلا جوزك صدقتي اولا براحتك
اتقدم راجل في الخمسين وقال بدموع ..يا ابرار يا بنتي صخر....قصدي سياده العمده صخر بيه..هو جوزك...وده الي حصل...وامر ربنا يا بنتي
ابرار كانت مصدومه جدا وقالت بزهول...انت بتقول ايه يا بابا ...ده ازاي جوزي ازاي...انا اتجوزت محمد ابن عمي ...جوزي فين...محمد فين.. وبصت لصخر بغضب رهيب وقالت....وديت جوزي فين انطق
صخر ابتسم بسخريه وبص لابوها وقال...جيب بنتك على الدوار يا عم طلبه...مش صخر العربي الي يعمل دخلتو في بيت زي ده 
قال كده ومشي بغرور وابرار بقت تقول بصراخ..دخلت مين..ده لما تشوف قفاك يا و،اطي ...وبصت لابوها وقالت بدموع...قولي يا بابا..فين جوزي..ابن عمي فين..يا بابا اتكلم حرام عليك ابوس ايدك قولي فين محمد..انا كنت مستنياه في اااوضه لما دخل الحيوان ده و
طلبه قال بدموع...انتي متجوزتيش محمد...لان ..لان.محمد اتقتل..قبل كتب الكتاب والعمده هو الي قتلو...وكتب عليكي ...انسيه يا بنتي
ابرار اتسعت عنيها بزهول وصدمه وقالت بدموع..ات..اتقتل..اتقتل يعني ايه..مات..مات..جوزي مات..محمد مات وصرخت بقوه وفجأه اغمى عليها
صخر سمع صراخه ورجع بعصبيه وهو بيقول بغضب.... سكتها الرجاله بره بدال ما اسكتهالك العمر كلو و ....بس اتفاجأ بيها واقعه على الارض مغمي عليها
بقلمي..زهرة الربيع
صخر راحلها وشالها وقال بجمود ..انا هاخدها الدوار وتفوق براحتها
طلبه قال بخوف..مش الاحسن لو تفوق هنا واطمن عليها
صخر قال ببرود..لا اطمن ..عليها الصبح..او الاحسن متطمنش..لانها اكيد مش هتكون بخير..والي عملو ابن اخوك هتدفع تمنو..انت  وبتك..لانك معرفتش تربي
واخدها ودلع بيها على الدوار من الباب الي ورا وكان ضرب النار شغال والذغاريد احتفالا بجواز العمده 
صخر دخل اوضتو وحطها على السرير وبصلها بكره كانت بالنقاب وافتكر الي حصل اول ما دخل عليها اوضتها في بيت ابوها
كانت مكسوفه جدا ومديالو ضهرها ولابسه قميص قصير ومكشوف
صخر دخل وقفل الباب وابرار ارتبكت وقالت بكسوف...محمد
صخر مردش وقرب عليها وقف وراها وبجمود..ولسه هيتكلم ..قالت بكسوف
محمد...انت  لسه زعلان مني  ...انا اسفه يا محمد مكانش قصدي اضربك متزعلش وانبي 
صخر كان بيسمعها بزهول وقال في نفسو...ضربتو..ضربتو ازاي
ابرار قالت......امممم ..مبتردش يعني لسه زعلان..ما انت كمان الحق عليك..قولتلك ..مينفعش تشيل النقاب قبل ما نكتب كتابنا مسمعتش الكلام.....طلب خلاص متزعلش يلاغمض عنيك ولما الفلك هقولك فتح تمام  
صخر قال بصوت رجولي...بس انا مش محمد..انا صخر..جوزك..مبروك يا مرات العمده
ابرار اتفزعت واتجمدت مكانها  وشهقت بخضه ومن غير ما تلتفتلو شدت عبايتها من على السرير ولبستها  بسرعه هيه والنقاب  وبصتلو بزهول وعنيها هيطلعو من مكانهم وقالت...بسم الله...انت مين..انت ازاي تدخل هنا دخلت ازاي
صخر بصلها ببرود وقال..انا جوزك وبيتك بيتي وبص للمكان بقرف وقال..ولو اني متمناش يعني
ابرار قالت باستغراب..جوزي...دانت شارب ومتقل  بس ازاي دخلت ..يا ...بابا... يا بابا...وجريت بره الاوضه عند ابوها
صخر فاق من شروده وبصلها وكانت غايبه عن الوعي ومش ظاهر غير عنيها  اتنهد وابتسم بسخريه ومد ايده على النقاب عايز يشيله... بس بعد وراح ياخد حمام
ابرار فاقت وبتبص حواليها اتفاجأت بالمكان الغريب الي هيه فيه وقفت بارتباك وتعب وافتكرت الي حصل..حست برعب شديد..بس اتحول الرعب لغضب ونزلت دموعها بمرار لما افتكرت جمله ابوها لما قال ..محمد اتقتل..مات العمده قتلو
بصت للمكان بغضب وجات عينها على سكين في طبق الفاكهه شدتو وبقت تبصلو بكره وسمعت صوت باب الحمام خبت السكين بسرعه ورا ضهرها
صخر طلع من الحمام وهو بينشف شعره وكان لابس بنطلون وبس .. وبصلها بضيق وقال بجمود...ليه لسه بهدومك..الكل تحت مستني دخلتنا...انا لو عليا مش عايز اشوف وشك حتى...بس ده لازم ..ومضطرين نعمل كده
ابرار قالت بغضب...قتلت محمد ليه
صخر اتنهد بغضب رهيب وبصلها وقال..محبش مرتي تجيب سيره راجل تاني على لسانها..انتي دلوقتي مرات عمده البلد وكبيرها يعني ابن عمك الحيو،ان ده سيرتو متجيش على لسانك لو بالغلط بدال ما اقطعهولك 
ابرار قالت باندفاع ودموع...عمل ايه علشان تقتلو...موتو علشان نتجوز..ده سبب يعني
بقلمي ...زهرة الربيع
صخر ضحك جامد وقال..مكنتش مضطر اقتلو علشان اتجوزك انا الي بعوزه باخده انا صخر العربي  العمده ابن العمده... والشرقيه كلها تحت يدي...مش هتغلي عليا يا بت السماك
ابرار بصتلو بكره وقربت منو وقالت بتحدي ...بنت السماك دي هيه الي هتوريك نجوم الضهر وهخلص حقي وحق جوزي وحق كل الي اذيتهم في البلد 
صخر مسك ايدها بقوه وقال....انا جوزك..سمعتي و
بس قاطعتو ابرار لما  زقت ايده بقوه وقالت...فشر..ده انا اموت ولا اقبل بواحد مجرم تاجر سلاح زيك..انا عارفه عندك كل حاجه يا سياده العمده من اول شغلك الو،سخ لحد ايدك الي غرقانه بد،م الغلابه...واديك الو،سخه دي مستحيل تلمسني ..ولا هخليك تقربلي لو هيكون اخر يوم في عمري
صخر اتفاجأ بكلامها وطريقتها وقرب منها مسكها من وسطها جامد  وبقى يبصلها بجرأه ورغبه وقال..انتي فاكره انك كده بتبعديني عنك...بس انا بقى بموت في المخاطره ...وحليتي في عيني اكتر وهطولك مهما عملتي ...هطولك وغصب عنك كمان علشان اكسر مناخيرك دي واجيبها الارض 
ابرار قالت بغضب ونظره تخوف...احسنلك..تبعد  .
لو باقي على حياتك ...هقتلك
صخر ضحك بسخريه ودفعها بقوه على السرير وهجم عليها ولسه بيمد ايده هيرفع لها النقاب  فاجأتو ابرار وضربتو بالسكين وووووو
يتبع....
لقراءة الفصل الثاني اضغط على : ( رواية اسيرة القاسي الفصل الثاني )
لقراءة باقي الفصول اضغط على : ( رواية اسيرة القاسي )
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-