رواية عشقت ظابط الصعيد الفصل الأول 1 بقلم رنا أحمد

رواية عشقت ظابط الصعيد الحلقة الأولى 1 بقلم رنا أحمد
رواية عشقت ظابط الصعيد الجزء الأول 1 بقلم رنا أحمد
رواية عشقت ظابط الصعيد البارت الأول 1 بقلم رنا أحمد
رواية عشقت ظابط الصعيد الفصل الأول 1 بقلم رنا أحمد

رواية عشقت ظابط الصعيد الفصل الأول 1 بقلم رنا أحمد

في فيلا زين بدران ..
في جناحه .
كان قاعد يوسف بغيظ شديد من ضحكه زين المستفزه .
/ارتحت انت كده صح عملت الي في دماغك ي ابن بدران اشوف فيك يوم ي بعيد .
زين بابتسامه /اه طبعا ارتحت جدا اخيرا روحت القضيه الي نفسي امسكها من زمان سفاح الصعيد ده هيتمسك علي ايديا أنا .
يوسف بغيظ شديد/طب انت وعملي فيها رافت الهجان أنا مالي امي بالموضوع ده اتنقل معاك الصعيد ليه أنا واسيب المزز بتوعي بس .
زين بغيظ شديد/هو ده كل الي همك بقولك ناس بتموت بسبب مجرم لازم أوصله ل حبل المشنقه بايديا دول وانت تقولي مزز.
يوسف بغيظ وحسره /كان يوم اسود شوف كان يوم اسود يوم ماابوك اتجوز خالتي وبقيت ابن خالتي .
فاتن بحزن /خلاص ي قلب امك هتسافر ي زين .
زين وهو بيبوس أيدها بحنان/معلش ي ست الكل مهمه زي اي مهمه وهرجعلك علطول باذن الله.
يوسف بابتسامه /خالتي فين الاكل أنا جعان .
فاتن بابتسامه /عنيا ي ابن الغاليه .
زين بابتسامه /يلا ي اخويا علشان هنتاخر .
يوسف بغيظ شديد/هروح اشوف ابويا وامي واجيب شنطي واجي حسبي الله ونعم الوكيل.
زين بابتسامه /هههههههه.
*******************.
في غرفه امير اخو زين .
كان قاعد بيلبس علشان ينزل الجامعه قرب منه يوسف وهو ماسك طبقه وبياكل .
/دكتور العائله عامل ايه.
امير بابتسامه /ازيك ي يوسف خلاص مسافرين .
يوسف بغيظ شديد/ايوه كله من اخوك منه لله المهم قولي طمني ايه اخبار العمليات .
امير باستغراب /عمليات عاديه ي عني مش فاهمك قصدك ايه.
يوسف بغيظ/وحياه امك انت بتسمي عمليات الولاده والعسل ده زي اي عمليات ده كلام .
امير بابتسامه/ههههه الله يخربيت سفالتك .
زين بغيظ شديد/عنده حق ي اخويا كان نفسي تتطلع جراح كده تساعدنا لو حد اتصاب أو تتطوع تتخدم بلدك والظباط الي ممكن يتصابوا مش دكتور نساء وتوليد ومسخره وقله ادب .
امير بحده /مسخره قصدك ايه ي زين .
زين بحده /قصدي بصراحه أن الرجاله الي تختار تتخصص في التخصص ده في الطب رجاله زباله لأنها شغله ستات لأن مينفعش ستر زي ده يكشف قدام راجل غريب حتي الستات الي بيرحوا لدكاتره عايزين الحرق .
امير بغيظ شديد/لا ده انت زودها اووي أنا غايرفي داهيه بس أنا بحب تخصصي ي زين ومش هغيره .
يوسف بقلق /جرا ايه ي زين هو مفيش فايده فيك كل يوم الموال ده اخوك مشاء الله عليه دكتور مشهور ومعروف ايه الي في دماغك ده .
زين بغيظ شديد/طبعا مانتوا نفس العينه يلا ي اخويا هنتاخر  .
****************.
في الصعيد ...
في بيت بسيط .
كانت قاعده شربات بتحضر الفطار جات والدتها امينه بخوف وقلق .
/بت ي شربات أنا بقت خايفه من العقده هنه من ساعه حكايه السفاح دي .
شربات بضحك /هههههه ايه ي أما مالك سفاح ايه بس أنا معاكي اهاه ب 100 راجل.
امينه بقلق /وانتي هتعملي ايه بس ي ضنايه احنا اتنين ولايا وانتي عارفه أن الكل طمعان فينا ومتنسيش أن احنا مش من هنه  وبصراحه الناس ي ضنايا نظرتهم ليكي بتقتلني .
شربات بسخريه وحزن /اه قصدك ي أما علشان بشتغل رقاصه وانا كنت لقيت حاجه عدله وقولت لا سيبك من الناس ي أما الناس مش هينفعونا لما نجوع أنا هنزل اشتري شويه حاجات .
امينه بخوف عليها /ربنا يكرمك ي ضنايا يارب .
****************.
في قصر العمده عارف .
في جناح ابنه الكبير خلف .
كان قاعد وهو ينفخ سيجارته بغيظ شديد فهو يريدها وبأي تمن لكن هي لا تراه بالمراه يشعر بنار بداخله لرفضها له كيف ترفضه وهو سيكون كبير الصعيد بعد والده ليرمي سيجارته أرضا بغيظ شديد.
/ماشي ي شربات هتروحي مني فين مسيرك هتكوني ليا في الاخر مبقاش خلف ابن عارف لو مجبتكيش تحت رجلي .
*******************.
في جناح أخيه الصغير اسر .
كان يقف وهو يرتدي ملابسه لتسير منه بنت عمه وهي تتضع الطعام أرضا ليغلق الباب سريعا لتقف هي بحده.
/اسر افتح الباب .
ليقترب منها وهو يحتضنها بخبث.
/هو العسل لسه زعلان مني ولا ايه أنا مقدرش علي كده ابدا .
منه وهي بتجاهد ضعفها /بقولك ايه مش هتقرب مني تاني قبل ماتعلن جوزنا والموضوع انتهاء .
اسر بنظره خبيثه/توتو ي موني كده برضه اهون عليكي اسر حبيبك مانتي عارفه اخلص بس اخر سنه في الجامعه ونتجوز علطول ده انا بحبك ي روحي.
منه بضعف وطيبه وعشق /بجد ي اسر ي عني خلاص كلها كام شهر وهكون مراتك قادم الناس كلها .
اسر بنظره خبيثه/طبعا ي روحي تعالي بقا في حضني ده انتي وحشااني اووي .
لتسقط في احضانه بمنتهي السذاجه .
******************.
في منزل يوسف .
دخل علشان يجيب يجيب شنطته اتفاجا بولده يجلس وراء الكنبه بخوف .
/ايه ي سمير عاملت ايه تاني .
نفيسه والدته بصراخ /أنا مش هسيبك النهارده ده انت زودتها أوووي .
يوسف بغيظ شديد/عملت ايه ي سمير مالك ومال نفيسه اكيد قربت من المطبخ .
نفيسه بغيظ شديد/ياريت .
يوسف بصدمه /نهار اسود قربت من فساتنيها الي حطاها في الدولاب فساتين حتشبسوت دي .
سمير بارتباك /لا والله.
نفيسه بغيظ شديد/البيه الي مش عارفه جاتلوا الجراه دي منين قاعده بسمع برنامج الطبخ المفضل بالنسبه الي قلب وجاب الماتش وفاكرني هعديها الا وصفاتتي .
يوسف بغيظ شديد/وصفات ايه ي نفيسه ده احنا اتهرينا اكل من بره بقولكم ايه اهدوا كده انا مش فاضي للعب الكبار ده وانت ي سمير ابعد عن وصفاتها ده انا ربنا وكده عالم من الي أنا فيه انتي وابن اختك وجوزك عليكم ربنا .
********************.
في الصعيد ...
وصلوا زين ويوسف النقطه دخلوا قعدوا بتعب من الطريق .
يوسف بتعب /اه ضهري اتكسري ده احنا راكبين توكتك مش عربيه .
زين بجديه /انتي الي فرفور ملكش في الشغل .
فجاه دخلت بنت رقيقه هي ملك بنت عارف .
/السلام عليكم العمده عارف بعتلكم الغداء نورتوا وشرفتوا .
يوسف بتوهان /ي نهار اسود الي الحلويات الشرقيه ده انا امي دعيالي والله .
زين بغيظ شديد وهمس/اتلم ي غبي هنا مينفعش الكلام ده دول يدبحوك دبح .
يوسف بقلق/احممم ليه السيره دي متشكرين ي انسه .
سمر بابتسامه /صحه وهنا عن اذنكم .
يوسف بإعجاب شديد/يلهوووي ي أما علي المانجا دي أنا خلاص حبيت الصعيد .
زين بغيظ شديد/عوض عليا يارب قوم يلا خلينا نشوف موضوع السفاح ده .
يوسف باشمزاز وغيظ /موضوع السفاح ي سلام بذمتك ده وقته في اللحظه الي كنا فيها دي فصلتني .
زين بغيظ /قوم ي اخويا الحريم دول مبيجيش من وراهم الا المر .
يوسف بغيظ /ربنا يوفقك ي زين ي ابن امينه فالي تشقلب حالك ي بعيد يلا .
******************.
في الشارع.
كانت واقفه شربات بتشتري الخضار فجاه قرب منها خلف بنظره خبيثه .
/ايه ي قمر انتي برضه تشيلي عنك ي جميل.
شربات بغيظ شديد/بقولك ايه ي سي خلف ابعد عني السعادي وشوف حالك.
خلف بابتسامه /ي بت ده انا هدلعك اخر دلع هعيشك ملكه .
شربات بغيظ شديد/لا معلش تشكر مش عايزه عن اذنك .
خلف مسك أيدها بغضب جحيمي/طب اعملي حسابك بقا انك لو مجتيش بالزوق هيبقي بالعافيه محدش هنه يقدر يقولي بتعمل ايه في وسط الشارع ي حلوه وهخليكي تندبي حظك فاهمه .
شربات بدموع وغضب /ي عني ايه طب فكر كده تقرب مني وشوف هعمل فيك ليه ي عره الرجاله.
خلف وهو يرفع يده ليصفعها بغضب جحيمي/أنا عره الرجاله ي بنت الكلب .
ليمسك يده بغضب جحيمي ليتحدث بحده وعصبيه.
/هو محدش قالك قبل كده أن الي يمد أيده علي واحده ست ميبقاش راجل.
ليصفعه بحده ليقع أرضا وهو ينظر له بغضب جامح......
يتبع...
لقراءة الفصل الثاني اضغط على : ( رواية عشقت ظابط الصعيد الفصل الثاني )
لقراءة باقي الفصول اضغط على : ( رواية عشقت ظابط الصعيد )
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-