رواية سلطانة الرعد الفصل الثالث 3 بقلم نورا فريد

رواية سلطانة الرعد الحلقة الثالثة 3 بقلم نورا فريد
رواية سلطانة الرعد الجزء الثالث 3 بقلم نورا فريد
رواية سلطانة الرعد البارت الثالث 3 بقلم نورا فريد
رواية سلطانة الرعد الفصل الثالث 3 بقلم نورا فريد

رواية سلطانة الرعد الفصل الثالث 3 بقلم نورا فريد

كريمة بصدمة
رع رعد 
رعد اتجه ليها ببرود 
و ايه كمان يا مرات ابوي عايزة تعملي ايه تاني في مراتي و انتى يا مرات عمي
فايزة بخوف
ا انت فاهم غلط يا ولدى والله
رعد و هو بينظر ليهم ببرود و احت..قار 
اول الكلام محدش يحلف كدب لان سمعت كل حاجة صحيح يا كريمة ابنك بيقديها في البارات كتير اوى فى مصر ايه رايك لو تلفون مني تلقي ابنك في السجن لان الموضوع مش كيف و بس تو الموضوع كبير اوى و انتى يا فايزة هانم ايه رايك لو بكلمة مني تطلعي بره البيت ده و مدتخلوش تانى حتى بنتك 
الاتنين نظروا ليه بخوف لان رعد افعال بس 
كريمة
و بعدين
رعد 
مراتي خط احمر سلطانة دى تحطوها فوق راسكم و تحترموها بالذوق و الا انتوا عارفين كويس اقدر اعمل ايه 
خرج رعد من المطبخ و دخل مكتب العمدة 
رعد قعد على الكرسي
خير يا حاج عايزني في ايه
العمدة
بعدهلك يا رعد و بعدين معاك يا ولدى 
رعد 
هو انا عملت ايه دلوقتي بس يا حاج
العمدة
مش عايز تفرحني ليه 
رعد نظر ليه بهدوء
و لم اظلم طفله معايا يبقا ده حلو و افرد عملت زى ما انت عايز و 
العمدة قطع كلامه
انا عمري ما نسيت امك يا رعد لحد دلوقتي صوتها لسه في بالي صحيح غلطت غلطة عمري لم سمعت كلام جدك و اتجوزت كريمة بس عمري ما نسيت امك دى حب عمري يا رعد يا ولدى نفسي اشوف عيالك قبل ما اموت 
رعد قابل يد ابوه
ربنا يخليك لينا يا ابوي احنا عايشين بحسك انا عمري ما رفض ليك حاجة بس مش ها قدر ادمر سلطانة 
و خرج رعد من المكتب
العمدة بهدوء و ابتسامه
ها تحبها يا رعد ده لو محبتهش اصلا 
و في غرفة رعد سلطانة بتجفف شعرها و نظرت ليه الباب لم اتفتح 
رعد 
قولتى عندك كام سنة
سلطانة بغيظ
والله يعني انت مش عارف عندى قد ايه على العموم يا سيدى عندى ١٨و مش صغيرة على فكرة أنا كبيرة و عاقلة و اعرف الصح من الغلط انا مش طفله يا رعد بيه مش طفله
رعد 
بس محدش قال انكى طفلة خالص حتى انا مقولتش كده
سلطانة
بس طريقتك معايا بتقول انك بتعملني على اكني طفلة
رعد اخدها قدام المرايا و قعدها على الكرسي و مسك المشط و ابدات يسرح شعرها
رعد 
هو فى واحدة تكرها ان تبقا طفلة
سلطانة
والله العظيم شعري لو جراله حاجة مش ها سامحك كله إلا شعري
رعد 
والله العظيم طفلة 
رعد ضمها
بس اجمل طفله شافتها عيني انا خلصت خلاص شعرك مفيش حاجه حصلت ليه 
سلطانة قامت من على الكرسي
اه بس اتقصف بسببك صح ولا لا
رعد نزل صابعة
اوب و أخر مرة الصابع الحلو ده يترفع في وشي ماشى يا كتكوته 
رعد و هو بيرجع شعرها لى وراء 
صحيح انا قدمت ليكى في الجامعة و من الاسبوع الجاي ها تبقي في طريق حلمك 
سلطانة
هههه بتهزر صح جامعة ايه يا بني و ابوي مناعني على التعليم 
رعد 
مش بهزر لان مش بحب اهزر في حاجة زى كده ثانيا انا روحت لى ابوكي النهاردة خد منه اوراقك و قدمتلك في الكلية اللى انتى عايزاها كانت طب مش كده 
سلطانة نظرت ليه
ممكن تحلف 
رعد بنفز صبر
والله العظيم
سلطانة نظرت ليه و حض..نته بفرح رعد اندهش في الاول و بعدين بدلها الحض..ن 
شكرا اوى يا رعد ا انت احلى حاجة حصلتني في حياتي كلها انا بحبك اوى انت احسن راجل في الدنيا كلها 
سلطانة بعدت عن رعد بخجل و نظرت ليه
اسفة جدا بس الخبار ده فرحني اوى انا مش مصدقه انى ها كمل تعليمي بجد حاسه اني بحلم 
رعد 
ده وجبي انى اقف معاكي و ادعمك بصي يا بنت الناس ها تركزى في دراستك و بس ها شيلك فوق راسي ها تشتغلي في الهبل و ده صاحبي ها تخدى على دماغك 
سلطانة
لا مفيش الكلام ده الواحد ملهاش غير دراستها و مسلسله
سلطانة قابل..ت خده و قالت برقا 
شكرا
رعد 
احم
هو انتى متأكدة انكى ١٨ولا اصغر لان العقل بيقول انكى اصغر 
و في اليوم التالي المساء في غرفة رعد 
سلطانة وافقة قدام المرايا و بتنظر لي نفسها بغرور و اعجاب و ثقة 
انا مش طفله يا رعد و لازم تفهم ده و ها تفهموا غصب عنك 
و هنا جاه رعد 
س 
لكن انصدم من اللي واقفة قدام المرايا شعرها الحرير و فستانها 
رعد 
ايه اللي عمله في نفسك ده يا سلطانة 
سلطانة نظرت ليه من المرايا 
ايه رايك حلوة مش كده 
رعد 
شكلك وحش اوي روحي غير هدومك و امسحى اللى فى وشك يلا يا ماما 
سلطانة و هى لسه قدام المرايا 
انت معجب بشكلي كده بس بتنكر و بتكابر
رعد اتجه ليها و جذابها ليه سلطانة ح.ط..ت ايديها على رق..ب..ته 
يتبع....
لقراءة الفصل الرابع اضغط على : ( رواية سلطانة الرعد الفصل الرابع )
لقراءة باقي الفصول اضغط على : ( رواية سلطانة الرعد )
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-