رواية سلطانة الرعد الفصل السادس 6 بقلم نورا فريد

رواية سلطانة الرعد الحلقة السادسة 6 بقلم نورا فريد
رواية سلطانة الرعد الجزء السادس 6 بقلم نورا فريد
رواية سلطانة الرعد البارت السادس 6 بقلم نورا فريد
رواية سلطانة الرعد الفصل السادس 6 بقلم نورا فريد

رواية سلطانة الرعد الفصل السادس 6 بقلم نورا فريد

رعد واقف في شرفة الغرفة
سلطانة من الخالف: سرحان في ايه اللى واخد عقالك
رعد التفت ليها: انتي لسه منامتيش يا سلطانة
سلطانة ربعت اديها: ممم مانا مش ها نام غير لم اعرف انت سرحان في ايه ايه اللي مخوفك 
رعد : واضح ان بتحبي الرغي و انا عايز انام تصبحي على خير
سلطانة مسكت ايدو: مش بحب الرغي انا بطمن عليك و اظن ان منحقي اعرف ايه اللي قلقك ك أصحاب على الاقل و بعدين خلاص قفلنا الموضوع ده تمام بس انت خايف من ايه ايه اللي مغيرك بالشكل ده و تخاف ليه اصلا انت رعد القناوى و ظابط اد الدنيا 
رعد قعد على الكرسي و سلطانة جابنه : صدقيني ده فى حد زاتو يخوف مش بفرح زى ما بتقولي ابن عمدة و ظابط الظابط لانى بخاف اظلم و انا دوري انى احقك العدالة فى الحالتين
سلطانة نظرت ليه: بس انت مش بتظلم انت اصلا متعرفش تظلم يا رعد وراء غضبك و قسوتك مخبي الامان و الحنية يبقا ظالم ازاي
رعد : هو انتى ليه بتحبي الطب
سلطانة: مش عارفه بس من زمان و ده كان حلمي و لحد دلوقتي نفسي اساعد الاطفال نفسي اصرخ و اقول لقد فعلتها
رعد : ان شاء الله ها تحققي احلامك باذن الله بس اتمسكي بى حلمك اوعى تستسلمي اتمسكي بى حلمك علشان يتمسك بيكي احلمي طول ما انتي عايشة احلمى 
سلطانة: احلم و اقع تو هو كفاية اكمل تعليمي مش اكتر اكمل تعليمي و يبقا الحمدلله على كده 
رعد : ها تحققي حلمك صدقيني ها تحققيه انا واثقه في ربنا و فيكى سلطانة مش بتتهزم حطي دى فى بالك 
و في الجنينه يحيى بيتكلم فى الموبايل و التفت ليقا زينب وراه
زينب: ممممم مش ها تتغير ابدا و تفكك من الارف اللى بتهببو ده يا يحيى انت مش بتقرف من اللي بتعملو ما تتعلم من اخوك شوية روح اقف مع ابوك ااايه مش بتزهق
يحيى ببرود: بقولك ايه يا زينب ما تتجوزي احسن و اوفر بدل ما انتى مش لقيا حاجة تعمليها وجودك يعتبر زى عدمه يعني مش لوحدي انتى مالك اشتغل ابقا عواطلي انا حرا هو انتى امى و انا مش عارف  حشرة نفسك في حياتي ليه خليكي في حالك 
زينب باندفاع: انت حالي يا يحيي انت حالي بعمل كده علشانك خايفه عليك من طريقك و دماغك 
يحيى: حالك 
زينب: مش اخويا و لازم اخاف عليك واجب الاخت انها تخاف على اخوها و تحميه من نفسو
يحيى: وحيات امك اللى مش بتهدة غير لم تقلب القصر على بعضه ده منظر اخوات احنا مش اخوات يا زينب فوقي و اعقلي الكلام انتى مقتنعة بى الكلام ده اننا اخوات 
زينب بغضب و توتر: ايوة مقتنعة و مقتنعة اوووى كمان احنا ولاد عم و اخوات بسسس
يحيى: غوري على اوضك و اتخمدى الا اخوات الا خوت في نفوخك
زينب بغيظ : مستفزز اااااخ
و جريت زينب على غرفتها قفلت الباب وقفت وراه و حطت ايديها على قلبها و قعدت تبكي بى انهيار 
زينب: مينفعش يا يحيى مينفعش اتجوزك حاا اتجوز ازاي واحد كل يوم يخوني بتحبني بس انا لو اتجوزتك ها بقا بدمر نفسي انا مش طمن مستقبلي و حياتى معاك مش طمنهم يارب شيلو من قلبي يارب يارب 
و في اليوم التالي في غرفة رعد و سلطانة
سلطانة بغيظ: بس انا مش بحب المفاجات يعني ايه نسافر الصبح و بعدين انت و شغلك انا مالي 
رعد: الست مكانها مع جوزها
سلطانة حطت ايديها على خصرها: هيهي بى امارة بتتعمل معايا على اساس بنت اختك سلطانة غلط مينفعش واطي صوتك شوية شوية ها تقولي لو عملتي الواجب ها جبلك مصاصة 
فجأة لقت اللى بينظر ليها و بيتقدم ليها سلطانة بترجع لى وراء لحد ما التزقت في الحيط
سلطانة : رعد انا كنت بهزر بص عيلة صغيرة و استاهل ضرب الجزمة انا طول عمرهم بيقوليلي لسانك متبري منك مصدقتهمش بس معاهم حق انا عايزة ضرب الجزمة 
رعد مسح الروچ اللى على بوقها: اول و اخر مرة تحطى الزفت ده انتى مش متجوز كيس جوافة و اتهببي امسحي القرف ده
سلطانة : اهدى بس يا جوافة اقصد يا رعد مش كده اعصبك يا خويا
رعد بعد عنها  : خوت في نفوخك خدى حطي ده في الشنطة و اتاكدي ان كله تمام سامعة
سلطانة: حنجرتك يا بابا اهدى شوية ل تتشل مننا احنا يدوب في أول الرواية
رعد نظر ليها
سلطانة: هو الجو حر ولا انا اللى جعانة ااااااع
رعد : خمس دقائق و تكوني تحت يلا 
رعد نزل تحت يقعد معاهم شوية و نزلت سلطانة و الشغالين وراها بى الشنط 
سلطانة: انا جاهزة يا استاذ رعد
زينب في سره: اه ياما على المحن بت بياع القماش مش ها تجبها لى بره البت غياظهه اااخ منك اخ 
يحيى بصوت واطع: بتطلي تتعصبي كتير لى تجيلك جلطة  تموتي 
زينب: ييييه بقااا على القرف ده اوووه
العمدة : زينب و بعدين معاكييي
يحيى: لمؤاخذة يا حاج
و سلم رعد على اهلو و مشي هو و سلطانة خرجو بره القصر ركبوا السيارة و بعد مرور وقت في قصر في غاية الجمال
رعد : طالعوا الشنط نورتي بيتك يا سمسم
سلطانة: بنور بى أصحابو يا رعد باشا
بنت صغيرة بتجري على رعد و بتقول بفرح : باباااا
رعد شال البنت و قاب..ل خده 
سلطانة بعدم فهم: مين دى يا رعد هو انت متجوز
رعد 
يتبع....
لقراءة الفصل السابع اضغط على : ( رواية سلطانة الرعد الفصل السابع )
لقراءة باقي الفصول اضغط على : ( رواية سلطانة الرعد )
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-