رواية اسيرة القاسي الحلقة السابعة 7 بقلم زهرة الربيع
رواية اسيرة القاسي الجزء السابع 7 بقلم زهرة الربيع
رواية اسيرة القاسي البارت السابع 7 بقلم زهرة الربيع
رواية اسيرة القاسي الفصل السابع 7 بقلم زهرة الربيع |
رواية اسيرة القاسي الفصل السابع 7 بقلم زهرة الربيع
صخر مقدرش يمسك نفسو اكتر وشدها بقوه وبا،سها بعمق وجنون وهو بيمشي اديه على جسمها
ابراراتفاجأت جدا واتسعت عنيها بزهول حاولت تزقو مقدرتش كان متمكن منها جدا بس استجمعت قوتها ودفعتو بقوه وقامت من على السرير بتوتر وقالت بغضب.انت...انت ايه الي هببتو ده
صخر قرب منها تاني وقال...عملت ايه..واحد بيبو،س مرتو...فيها حاجه دي..بس عارفه انتي مش طبيعيه..بجد تسحري..شكلك وعيونك..بذات عيونك..وقرب اكتر وقال بهمس قدام شفايفها..وشفايفك..وحط ايده على وسطها وقال...وجسمك..انا في حياتي ما قدرت اي واحده تشدني كده ولا تتعبني كده
ابرار رغم انها كانت مضايقه منو الا انها حست بمشاعر غريبه من قربو منها وكلامو كان له تأثير خاص كانت عايزه تزعق وتتخانق معاه بس قالت بضعف...لو سمحت..ابعد
صخر ابتسم على تأثيره عليها وقال...بجد عيزاني ابعد
ابرار فضلت مركذه في عيونه وتايهه فيهم بس اخدت نفس عميق وقالت بقوه مصتنعه..ايوه..وياريت تخليك بعيد عني ..ومتحاولش كتير الي في بالك مش هيحصل
ابرار قعدت على السرير بتوتر وصخر اتنهد وقال..وليه ميحصلش..فكري فيها..احنا كده كده اتجوزنا..انتي لو فضلتي معاي حياتك هتتغير...كمان لو خلفتي وريث لعيلتي هتبقى الكل في الكل قولتي ايه
عند رافع فضل ساعتين مستني في الشارع وبعد كده رجع على الدوار وراح ناحيه الباب الوراني ..لان مفيش عليه حراسه
اول ما وصل عند الباب خبط عليه ببطأ وخوف وبسرعه فتح الباب راجل كبير في السن قال..ادخل بسرعه
رافع قال... .نامو يا عم دسوقي
دسوقي قال بيأس...نامو يا ولدي ربنا يتوب عليك من البهدله دي
رافع قال...ادعيلي يا راجل يا طيب
دسوقي قال...ربنا يهدي قلوب الناس عليكم يا ولدي
رافع طلع بسرعه وحزر وراح على اوضه اميره وفتح ودخل بسرعه
بقلمي...زهرة الربيع
اول ما دخل وقفل الباب ابتسم بسعاده على اميرتو النايمه كانت نايمه بكل برأه وحاضنه دبدوب صغير والتلفزيزن مفتوح كانت مستنياه ونامت
رافع قرب منها وقعد جمبها وقال بصوت هادي...اميره..اميرتي..انا جيت يا عمري
اميره فتحت عنيها ببطا وقالت بنوم...اتأخرت قوي وحضنتو جامد وقالت...استنينك كتيييييير
رافع بقى يحضنها بقوه ووكأنو ملك الكون كلو كان مخبيها في حضنو ومش عايزها تبعد ابدا قال...حقك عليا..طولت قوي انا
اميره بعدت وبصتلو وقالت بابتسامه..امممم
رافع باسها من خدها وقال..سامحيني خوفت يكون اخوكي لسه صاحي
اميره قالت بابتسامه...ماشي...
رافع بقى يتأمل ملامحها البريئه وعيونها وقال بهمس..وحشتيني..وحشتيني قوي..كل حاجه فيكي وحشتني
اميره ضحكت بكسوف وقالت...انت كمان..وحشتني...و..و..بس اتفاجأ بشده لما قربت وباستو من شفايفو براحه
اميره لسه هتبعد شدها عليه بقوه وباسها بعمق وشغف واشتياق وفك اديها من السلسله ونيمها على السرير وووووو
عند ابرار بصتلو بزهول لما قلها انو عايزها تجبلو طفل وضحكت جامد وقالت....اااااااااه...طب مش تقول كده من الاول...بقولك ايه...انا مش معترفه انك جوزي اصلا علشان اخلف منك ممتتعبش نفسك انا اصلا سني تحت ال١٨ يعني انا مش مراتك قانونا واقدر ابلغ عنك وامشي من هنا بحمايه القانون
صخر ضحك بقوه وقال..شوفي يا شاطره...انتي معشتيش هنا كفايه علشان تعرفيني...بس يا حلوه انا هنا القانون..وقانوني بيمشي على الكل...وكمان انا اتجوزتك يوم ما كنتي هتتجوزي ابن عمك يعني زي ما كان هيكتب عليكي بالسنه انا كمان كتبت سنه بشهاده البلد كلها...يعني مفيش ولا قانون ولا حاجه هتنفعك ولو افترضت معاكي ومشيت ان البوليس قدر يخرجك من هنا وقدرتي تثبتي اني مش جوزك ... ساعتها لا انتي ولا ابوكي هتعرفو تعيشو بعد كده
ابرار قالت باستغراب... وده ليه بقى هتقتلنا
صخر ابتسم بسخريه وقال...لا...مش هقتلكم..كلام الناس هو الي هيقتلكم..لما يعرفو ان عصفوره حلوه زيك باتت عندي ٣ليالي من غير جواز...ستعتها ابوكي المسكين هيمشي زي النعامه..راسه في الرمل ..وانتي الله واعلم ايه الي هيتقال عليكي..اعقلي كده يا حلوه واعقليها...لاني مش هطلقك الا لما ادخل عليكي... مش علشان نفسي فيكي والكلام ده انا اقدر استغني عن اي حاجه مهما كان نفسي فيها..وقرب منها جامد وقال...بس هدخل عليكي علشان لو اتجوزتي واحد بعدي ميلاقيش طليقه العمده لسه بنت بنوت ..عيبه في حقي
ابرار اتسعت عنيها بزهول من كلامو وتفكيرو وبقت تبصلو جامد
صخر ارتبك جدا من نظراتها عيونها بتضيع كل ثقتو فضل مركذ فيهم وقال بتوتر..احم..انا هنام دلوقتي وانتي...انتي فكري...تصبحي على خير
ابرار استغربت جدا من توتره المفاجأ ده وراحت تنام وهيه مش عارفه هتخلص منو ازاي
صخر نام على الكنبه وهو مش عارف ليه بيتلخلط كده قدامها قال في نفسوه..ايه جرالك يا صخر...ايه حكايتك..اهي واحده زي اي واحده اكيد زي اي واحده وفضل وسط افكارو لحد ما نام
عند حنان كانت رايحه جايه بغضب ومستنيه مكالمه تليفون واول ما رن جريت عليه بسرعه وقالت الو..ايوه يا مالك
مالك قال ...ايه الاخبار فيه جديد
حنان قالت بغضب...زي الزفت انت وعدتني المره الي فاتت ان محدش هيعرف ان ليا دخل انك عرفت مكان المخازن...وموفتش بوعدك وانا كنت هطلق وياريتك بعد دا كلو عملت حاجه..لا انت كمان قرطسوك وكنت هتتسجن ...انا رنيت اقولك اني عايزه افضل مع جوزي وبعيد عن مشاكلكم يا ريت تخرجني من العبه دي
مالك ضحك وقال...هو دخول الحمام زي خروجه با حلوه...اسمعي يا نونه...امنتي هتفضلي عندك عيني الي اشوف بيها ووداني الي اسمع بيها...لحد ما اعرف صخر ورافع حاطين البضاعه الجديده فين احنا بنا اتفاق والا بقى انتي حره انتي عارفه انا اقدر اعمل ايه
حنان بلعت ريقها برعب وقالت بغضب...انت حيوان..ربنا يخلصني منك... وقفلت وهيه متعصبه وخايفه ومرعوبه ومفيش دقايق وجاتها رساله فتحتها واتسعت عنيها برعب لما شافت مقطع فديو ليها مع مالك في شقتو وفي سريرو كمان
بقلمي...زهرة الربيع
حنان وقفت وبقت تبص للفديو برعب وجاتها رساله بعدو بتقول ... اظن سياده العمده مش هيبقى مبسوط لما يشوف الفديو ده والحجات الحلوه الي كنا بنعملها سوا وانتي عارفه صخر اسرع وارحم حاجه عندو القتل
حنان بلعت ريقها برعب وكتبت اانا مستعده اعمل اي حاجه بس تمسح الفديوهات دي
مالك بعت لها رساله مكتوب فيها..استني مني الاوامر وخليكي عاقله وشاطره
حنان قرت الرساله ورمت التليفون بعصبيه وقعدت تفكر ازاي هتخلص نفسها
عند رافع كان بيشرب سيجاره على السرير واميره في حضنو لافه عليها الملايه ونايمه هلى صدرو العاري وقالت...رافع
رافع قال بابتسامه...عيونه
اميره قالت ...رافع..انا...عايزه ..عايزه اروح معاك..خدني من هنا
رافع بصلها بانتباه وطفا السيجاره وقال...ليه يا عمري...انا..انا مش بجيلك وجبتلك التلفزيون و
بس اميره قاطعتو ببكا وقالت..انا..انا مش عاييزه الحجات دي..انا عيزاك انت...انا..انا بخاف وانت مش معايا..خدني معام..مكان ما تروح انا..عيزاك انت
رافع اتملت عيونه دموع وباس جبينها وقال..انا كمان..عايزك في حضني على طول بس...بس انا انا اكيد هاخدك وهنعيش سوا وهعملك بيت وازرعلك حواليه ورد وشجر زي مانتي عايزه...وهنعيش مبسوطين انا ونتي وبس... بس استني عليا شويه
اميره قالت بيأس...على طول بتقول كده...انت بتكذب عليا..علشان انا عبيطه
رافع قال باستغراب ..عبيطه..مين قال كده
اميره قالت بدموع..ككلو بيقوا كده..حتى الخدامين..بيقولو انا عببطه ..يعني ايه عبيطه يا رافع
رافع قال ..احم..عبيطه...يعني...يعني قلبك طيب...بس..كده
اميره قالت بابتسامه..امممم مش وحشه يعني ..افتكرتها حاجه وحشه
رافع اتنهد وقال..انتي مفكيش اي حاجه وحشه واي حاجه تسمعيها على نفسك اعرفي انها حاجه كويسه
عند ابرار كانت قاعده بتفكر في كل كلام صخر ومش جايلها نوم وشاغلها جدا موضوع محمد وبقت تحاول تفتكر اي حاجه غريبه او تصرف غريب من محمد مش فاكره حاجه كان دايما هادي ومؤدب مش قادره تصدق انو يعمل الي صخر بيقول عليه ابدا
اتنهدت بضيق وهيه بتبص لصخرر وهو نايم وقالت..لو تفضل نايم على طول كده كل حاجه تبقى تمام ..طيب يا ربي انا ازاي اعرف اذا بيكدب عليا ولا لا...ازاي اعرف مين الي عمل كده في البنت الغلبانه..وليه رابطها كده ..
بس قطعت كلامها لما جات عنيها على سلسله المفاتيح بتاعت الاوض الي مع صخر
قامت ببطأ واتسحبت لبست العبايه والنقاب واخدت المفاتيح وطلعت على اوضه اميره وقالت..محدش هيجاوبني غيرك
عند اميره كانت بتلعب كوتشينه مع رافع وقالت..يوووه بقى ...مش كل شويه اخسر انت بتغش
رافع ضحك وقال..انا بغش..ولا انتي الي مش عايزه تتعاقبي
اميره وقفت وهيه ماسكه الملايه علشان متقعش وقالت بضحك ..لا..لا..تنت بتغش.. اوعى تقرب
رافع وقف وكان لابس بنطلون وبس وقال بابتسامه..يلاا يلاا دورك ..هاخد بوستي يعني هاخدها
اميره قالت بضحك وهيه بتجري منو..مش عايزه ابوسك انا ...لا
رافع جري وراها وشدها وقعها على السرير وهو فوقها وقال..بس دي جايزتي انا كسبت وهاخدهايعني هاخدها....وقرب منها لسه بيبوسها واتفتح الباب ووقف بصدمه وزهول
عند صخر فتح عنيه بنوم وبيبص حواليه ملقاش ابرار وقف وخبط على الحمام وقال..ابرار انتي يا بت..انتي هنا
بس محدش رد فتح الحمام ومكانش فيه حد صخر استغرب ولسه هيطلع يدور عليها ملقاش المفاتيح مكانهم دور عليهم واتسعت عنيه بشده وقال بغضب...هربت بنت الو،اطي
فتح الخزنه وطلع سلاحو ولبس جلبيتو وطلع وشكلو ميبشرش بالخير اا
اما ابرار المفاتيح وقعت من ايدها بزهول من المنظر الي شافتو وكانت هتقع من طولهاووووووو
يتبع....
لقراءة الفصل الثامن اضغط على : ( رواية اسيرة القاسي الفصل الثامن )
لقراءة باقي الفصول اضغط على : ( رواية اسيرة القاسي )