رواية محل ثقة الفصل الثامن 8 بقلم نشوة عادل

رواية محل ثقة الحلقة الثامنة 8 بقلم نشوة عادل
رواية محل ثقة الجزء الثامن 8 بقلم نشوة عادل
رواية محل ثقة البارت الثامن 8 بقلم نشوة عادل
رواية محل ثقة الفصل الثامن 8 بقلم نشوة عادل

رواية محل ثقة الفصل الثامن 8 بقلم نشوة عادل

-فعلا تم كتب الكتاب والنهاردة فرحهم كانت نيرمين فى الكوافير مع امها وملك واصحابها اللى مش مصدقين ان نيرمين خلاص هتخطى لعش الزوجية
نيرمين: ايه يا بنات شكلى حلو ؟!
ملك: زى القمر اللهم بارك يا حبيبتى 
نيرمين: تسلميلى يا قلبى
زينب بدموع: عروسة جميلة يا قلب امك وأخيراً هفرح بيكى وبولادك كمان
نيرمين: طب ليه بس الدموع يا مامتى يرضيكى اعيط دلوقتى والميكب اب يبوظ
زينب: لا ميرضنيش يا قلبى
ملك: يلا يا قمر العريس وصل عايزين نبهره بالفريست لوك ويكون رومانسى 
دخل مراد وشاف نيرمين وكأنه اول مرة يشوفها حضنها بحب وطول بالحضن لحد ما دخل مصطفى: احم الزفة يا باشا والناس فى القاعة مستنياكم
مراد: هو مينفعش اخدها ونروح وانتم تحضروا الفرح مكانا
مصطفى بضحك: لا مينفعش واتلم بقا انا اخوها عيب كده
مراد:مراتى يا عم انت عبيط ولا ايه
عملوا السيشن وراحوا ع القاعة كانت ملك قلبها مقبوض ومتعرفش ايه السبب عيونها رايحة جاية بين الموجودين وفى نفس الوقت فرحة اخوها بتخطفها فجأة النور قطع 
واحد من العمال بالقاعة: اهدوا يا جماعة والتزموا اماكنكم كله مكانه وهنشغل الماكينة دلوقتى 
بالفعل النور رجع وفجأة كانت نيرة واقفة ع المسرح قصاد نيرمين ومراد 
مراد: انتى ايه اللى جابك هنا مظنش انى بعت لحضرتك دعوة عشان تنورينى 
نيرة بضحك خبيث: وهو انا لازم يجيلى دعوة عشان احضر فرحك يا حبيبى واشوفك وانت عريس
مراد: وشوفتينى خلاص اتفضلى يلا من غير مطرود
نيرة: مش قبل ما اعطى لعروستك الهدية اللى جبتها ليها 
وبسرعة اخرجت زجاجة صغيرة ورمتها ع وش نيرمين اللى صرخت بخوف لكن مراد كان واقف ثابت وكله جرى ع نيرمين عشان يطمن عليها 
نيرمين: انا ..انا بخير
شالت ايدها من ع وشها وكان طبيعى ... نيرة بصدمة: ازاى مش ممكن دى .. دى مياة نار ازاى مشوهتكيش
مراد: عشان دى مكنتش مياة نار زى ما انتى مفكرة يا نيرة هانم مشكلتك انك غبية ومش قادرة تفهمى انى دايما سابقك بخطوة 
فلاش باك ... اليوم اللى مراد كان رايح يوصل نيرمين وشاف نيرة فيه مع شاب قبلها جاله اتصال 
مراد: ايه يا وليد ؟
وليد: بقولك يا صاحبى انا شوفت نيرة دلوقتى مع شاب فى عربية وماشين ع طريق ....... اعتقد انهم طالعين ع ديسكو دى فرصتك عشان تخلص منها وتنهى العلاقة المقرفة دى
مراد: تمام يا ليدو سلام 
وقتها لمح مراد العربية ومشى وراهم 
..................................................................
مراد بعد ما ضربه بالبوكس: متفقناش ع كده يا وليد قولتلك اعملها استدعاء وبس
وليد: يا مراد افهمنى ده كان لازم يحصل لسببين الاول ان الزفتة نيرة كنت عاوز اخلص منها بسبب مقنع والتانى تاخد بوينت فى قلب الغندورة بتاعتك 
مراد: مش لدرجة انك تحط بايدها كلبشات وتمشيها كده وسط الناس
وليد: نيرة كانت بتراقبنى ولو مش مصدقنى شوف بنفسك 
اخرج وليد هاتفه واعطاه لمراد ولقى نيرة ماشية بعربيتها ورا البوكس فعلا 
وليد: صدقتنى بقا
مراد: ولو برضه مش هسامحك بسهولة 
وليد: قلبك اسود
مراد: طول عمرى
......................................................................
فى يوم الفرح .... وليد اتصل ع نيرة : خير بترن عليا تانى ليه؟
وليد: النهاردة فرح مراد يا نيرة وعارفة ع مين ع نفس المدرسة اللى انتى كنتى شاكة انه بيحبها
نيرة بصدمة: ايييييه مش ممكن فين الفرح ده فين!
وليد: فى قاعة........... هتعملى ايه دلوقتى؟!
نيرة: مش هسيبه يتهنى بيها هشوهاله
وليد: ازاى يعنى؟!
نيرة: هجيب مياة نار وارشها بوشها
وليد: وهتجبيها منين ؟!
نيرة: مش عارفة هتصرف
وليد: انا هجيبهالك لحد عندك
نيرة باستغراب: وده ليه ومن امتى وانت يهمك امرى
وليد: لازم انتقم منه ع ضربه واهانته ليا وتهديدى انه مش هيعدى الموضوع بسهولة لازم ابرد نارى وانا بشوفه بيتحرق قلبه ع حبيبته
نيرة: حيث كده انا هلبس وقابلنى عند باب القاعة
وليد: تمام متتأخريش
بااااااك .....مراد: عرفتى بقا انك غبية 
دخل وليد وحضن مراد: مبارك يا صاحبى 
مراد: اتفضلى اطلعى برة وياريت مشوفكيش تانى حتى لو صدفة عشان صدقينى مش هعديها ع خير برة 
خرجت نيرة باحراج وهى بتجر وراها خيبات الامل ركبت عربيتها ومشيت لكن المرة دى دون رجوع 
اما مراد اخد نيرمين بحضنه وقالها: انتى بخير؟!
نيرمين: اكيد بخير طالما انت معايا 
تم الزفاف ع خير وسط فرحة كل الموجودين من قلبهم وبعدها روحوا ع بيتهم وبدأت حياتهم الجديدة 🤍
وبكده توتة توتة خلصت الحدوتة يا حلوين بكرة ان شاء الله حدوتة جديدة 
لقراءة باقي الفصول اضغط على : ( رواية محل ثقة )
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-