رواية قسوة الحياة الجزء الثاني الحلقة السادسة والعشرون 26 بقلم ريتاج محمد
رواية قسوة الحياة الجزء الثاني الجزء السادس والعشرون 26 بقلم ريتاج محمد
رواية قسوة الحياة الجزء الثاني البارت السادس والعشرون 26 بقلم ريتاج محمد
رواية قسوة الحياة الجزء الثاني الفصل السادس والعشرون 26 بقلم ريتاج محمد |
رواية قسوة الحياة الجزء الثاني الفصل السادس والعشرون 26 بقلم ريتاج محمد
نور بقلق :مالك يادكتور بتلف جوالين نفسك كدة لية زي الافاعي
اياد وهو بيلعب بدقنة :زي الافاعي اممممم ...
قرب منها اوي وهو بيقول بهدوء مريب جنب ودنها :بقى مفكرة لما تنزلي راسك ومتظهريش في الكاميرا
انا كدة بقى معرفتكيش صح ..؟؟؟!!!
نور من الصدمة كانت هتقع بس هو مسكها بسرعة من وسطها ووقفها وقال :لا لا اهدي كدة هو انا لسة عاقبتك
نور بصدمة وهي بتبلع ريقها بصعوبة:ه ..هو انت ...انت عرفت..؟!!!
اياد بدهشة مصتنعة: اااااووو تخيلي ..
نور وهي هتعيط:والله ..والله يا اياد منا الي عملت كدة من نفسي
دي دي سجدة هي الي قالتلي اعمل كدة
اياد بحدة :دكتور اياد لو سمحت.....او اياد بية
أيهما اقرب يعني ...احم المهم
دا بقى تفكير سجدة ها
نور بسرعة:اه والله يا ايا....
اياد بتحذير:هااا...
نور:يادكتور اياد
اياد: ايوا كدا
المهم (قالها وهو بيروح عالمكتب وقعد عالكرسي ورفع رجلية الاتنين عالمكتب بشموخ وسند درعاتة الاتنين على بطنة وركزهم عند اول دقنة كدة🙏)
اياد :ها بقى برأيك انا كدوكتور وليا سُمعتي ومركزي
وفانزي ....قوليلي بقى اعاقبك ازاي ..؟؟!!
هاا ..دا طبعا بعيدا عن ان العميد كان حالف ليرفد الي عمل كدة اول مايعرف هو مين ..بس انا بس حبيت ألم الدور لأنك بنت خالي وكدة يعني
ف ها بقى تحبي نعاقبك انهي عقاب ذائد طبعا ان دا غير عقاب سجدة لانها هي الي حرضتك على كدا
..
نور بخوف :والله العظيم انا آسفة وسوري ومش هعمل
كدة تاني..
اياد ابتسم ف سرة عليها عشان هي عاملة زي الاطفال
هو اصلا مش هيعاقبها بس عايز يخوفها ويتسلى ويسلي وقتة فقال بحدة مصتنعة:اي آسفة وسوري ومش هعمل كدا تاني دي هو احنا ف حضانة ولا اي
نور بأسف :والله العظيم يا اياد
اياد بحدة مصتنعة:تاني اياد....يبنتي انتي متخلفة مش اتزفت قولتلك اسمي دكتور اياد او اياد بية اجنا مش فالبيت
نور عنيها بدأت تدمع لانها مبتحبش حد يشتمها او يهزأها حتى لو لوحدهم
اياد بسخرية:ايوة بقى بدأنا فقرة دموع التماسيح
نور فسرها :امم يعني الدموع كش نافعة طيب نبدأ بقى العقاب العياطي وبدأت تعيط جامد
اياد لما شاف كدة قام بسرعة بلهفة عليها وقال بقلق:مالك..انتي بتعيطي لية هو انا لسة عاقبتك
نور فسرها بفرحة :هإهأهأهأااااو شربتها ياكروديا
اياد بقلق وحنية :مال...سكت لما لقى قلم نزل على وشة من نور .....
______________________
عند بدر ويزن
يزن كان خلص الاكل وبدأ يحُطة على عالسفرة
بدر بشهية مفتوحة:الله ..اي الريحة الجامدة ..هو مُت ودخلت الجنة وامي بتعملي الاكل ولا اي يجدعان
يزن بضحك:بس ياهبلة
بدر بكسفة هرشت فقفاها لان هي مش متعودة ان حد معاها فالشقة فكانت ناسية ان يزن معاها
فقالت:ايدا انت هنا ..بتعمل اي
يزن بمرح:بعمل خط وبمشي علية
بدر بسماجة :نيا نيا نيا لا دمك خفيف يلا
وقالت وهي بتقعد عالسفرة :اوعي كدة خليني اشوف الاكل دا بيقول اي ...وبعدين لحظة لحظة انت من امتي وبتعمل أكل كدة؟؟!!
يزن بحرج:لا دا يعني كعتذار عشان معرفتيش تنامي بسببي امبارح وكدة
بدر بتلقائية:لا دحنا لو على كدة بقى كل يوم منامش عشان الحمال دة
يزن ببسمة:بالهنا والشفا
بدر سمت بالله وبدأت تاكل
ويزن كمان كان بياكل
بدر وهي بتاكل :تعرف ....انا بحسدك عالضحكة دي والله
يزن باستغراب:اشمعنى يعني
بدر :عشان يعني أنك امبارح يعني ...احمم ...ابوك طردك غير معاملتة معاك ...غير بقى الي انت فية
ولسة بتضحك .. سعات بحسك طفل برئ وكيوت
ملوش انة يدخل فعالم الكأبة والحزن
بس الظروف بقى
يزن :خلصتي
بدر:اة
يزن:طب كملي أكل ونتي ساكتة قال طفل قال
اسكتي يماما
اااأاه
بدر بخوف:مالك
يزن:مفيش ...اااااااُممم ..
بدر :مالك
يزن:راسي وجعاني جامد اوييييي
بدر :يلهوي هو عيني لحقت ترشق فيك
يزن بوجع:مش وقتة هزار هو بقولك راسي وجعاني جامد اويييي ...هاتي اي برشامه صداع
بدر :طيب طيب استني وراحت جابت برشامه ودتله كوباية مية وشرب
وكان لسة الصداع ماسكة
بدر بمواساه:معلش معلش هيخف والله
يزن:اهو كله من عين ابوكي
بدر:ما خلاص ياعم
______________
عند تاليا وجودي
قاموا لبسوا
وجودي كانت لابسة تيشرت نص كم وعاملة شعرها ديل حصان ولابسة بنطلون ديق وحاطة ميكب
ولابسة حلقان والكوتشي (اة متتصدموش كدة ..هي جودي بعينها وكليتعا وكبدها ..ما اصل نقول اي بقى تربية بلاد برة وهي ماشاء الله بقى عشان رفيعة ومعندهاش تجاعيد فالبس مناسب عليها)
اما تاليا فلبست شورت جينز واصل لنص فخدها بيبي بلو وتيشرت كت ابيض ف اسود وسابت شعرها وحطت ميكب اوفر اخر حاجة وحلق كبير مدور وهيلز سودا
(ايون دي بقى تاليا ...متستغربوش من لبسها ...لما امها تلبس كدة مستنينها هي تلبس اي
هي الهبلة هتجيب اي دكتور 😂😂)
وخرجوا ركبوا تاكسي وراحوا على بيت العيلة القديم
واستغربت لما سألت البواب ان الي كانو ف البيت دا سابوة
(معلش يجماعة أصل هي فاضية تتقس في حياة الناس وتعرف أخبارهم وبيكيبوا كام ف اليوم ومش فاضية تعرف اذا كانوا مشيوا ولا لا..🙂)
ف المهم يعني روحوا تاني وبكرة بإذن الله هيعرفوا قرارهم لو تحت الارض ويروحلهم
_________________
عند اياد ونور ف المكتب
اياد بقلق وحنية :مال......سكت ومكملش لما لقى قلم من نور نازل على وشة
نور بغل :دي مطرح الي انت ضربتهولي قدام كب العيلة
اياد بعصبية وعينة بدأت تحمر وعروق دراعة ورقبتة بدأت تبرز: ....
يتبع.....
لقراءة الفصل السابع والعشرون اضغط على : ( رواية قسوة الحياة الجزء الثاني الفصل السابع والعشرون )
لقراءة باقي الفصول اضغط على : ( رواية قسوة الحياة الجزء الثاني )