رواية روابط منكسرة الحلقة الثالثة 3 بقلم أيات الرحمن
رواية روابط منكسرة الجزء الثالث 3 بقلم أيات الرحمن
رواية روابط منكسرة البارت الثالث 3 بقلم أيات الرحمن
رواية روابط منكسرة الفصل الثالث 3 بقلم أيات الرحمن |
رواية روابط منكسرة الفصل الثالث 3 بقلم أيات الرحمن
العرق بدء يتصبب من جبيني وبدءت بالرعشه خلاص بيقرب بدءت امشي بكل هدوء وحذر لحد ما بعدت عن الصالون خالص دخلت غرفه اضافيه في الشقه
دخلتها وقفلت علي نفسي وطلعت وقفت علي السرير وببكي علي حالي رؤوف مشي وسابني ما فكرش اي اللي هيحصل ليا او الثعبان دا ممكن يعمل فيا اي
ساعه من الررررعب مريت عليا وانا لوحدي مش عارفه اتصرف ولا اصرررخ خااايفه حتي اطلع صوتي ييجي عندي بعد ساعه لقيت الباب بيتفتح بحذر كدا
انا مش عارفه انزل خايفه يكون دخل من تحت الباب سمعت حد بيردد كلمات كتير وبعدها بكام دقيقه سمعت صوت رؤوف وهو بيقول اهو
الشخص اللي كان بيردد الكلام دا صوته علي خالص وبعد شويه هدي وقال ان شاء الله البيت ما بقاش فيه حاجه
رؤوف: يعني متأكد
ايوه متأكد
والد رؤوف: خلاص خد حسابك اهو وبجد متشكرين علي تعبك معانا
ولا تعب ولا حاجة ومشي
رؤوف بإرتياح : اوووف الحمد لله ان هو اخده بس اللي هيجنني ازاي دخل هنا واحنا في الدور العاشر يعني ساب كل العماره وجه عندي
دا اكيد في حد حطه ليا
بس مين بقي دا لازم اعرفه
ان شاء الله هنعرف مين عمل كدا المهم فين زوجتك راحت عند اهلها ولا اي
مش عارف يابابا انا سيبتها وجريت
سيبتهل واي يا اخويا
جريت يا بابا يعني كنت اسيبه يقت...لني يعني
لا سيبه يقت...ل زوجتك عشان الكل يقول ان مفيش عندك رجوله عادي ماانت اتسلبت منها لما فبركت الصور وظلمت البنت دي للمره الثانيه
لما جريت وسيبتها والظلمه الاكبر ان للاسف مضطره تعيش مع واحد مش قادر يحميها هو شهر واحد اللي هتعيشه معاك بس للاسف ربنا يسترها عليها وتقدر تكمله مع واحد مهمل زيك
وبدء يخبط علي الابواب اللي في الشقه ويفتح الغرف لحد ما جه للغرفه اللي انا كنت فيها
افتحي ياسيرين وماتخافيش الثعبان مش موجود اخرجي
نزلت من علي السرير بسرعه وفتحت الباب
والد رؤوف: انتي كويسه في حاجه فيكي
بصيت ليه بدموع ولرؤوف بخزلان وقولت :
انا عايزه اروح لاهلي مش هقدر افضل هنا معاه ارجوك ولو مااتقبلونيش قبل الشهر هعيش الشهر دا في الشارع ولا اعيشه مع واحد غدر بيا مع اول موقف صعب قابلنا
في بداية حياتنا
لا يا سيرين انتي مش هتمشي انتي عندك حق في كل كلمه قولتيها انا لما عرفت بموضوع الثعبان اللي في شقتكم جيت وانا مفكر اخدكم معايا لان دا مش صدفه
دا بفعل فاعل واللي عمل كدا قادر يعمل اكتر واكبر واخطر من كدا
يلا بدلي لبسك وجهزوا شنطكم ويلا عشان ترجعوا معايا
لا انا مش هروح معاكم انا لازم امشي
ياسيرين دا شهر واحد بس هتعيشيه مع رؤوف لو رجعتي لاهلك دلوقتي
هتكون كاررررثه واهلك مش هيقدروا يرفعوا عيونهم في الناس هو شهر وبعدها اوعدك انا اللي هاخدك لبيت اهلك
وبعد محاولات كتيره من والد رؤوف دخلت وجهزت شنطتي وانا متجاهله رؤوف خالص ونزلنا واتوجهنا لبيت اهله بالعربيه
والدته اول ماشافتنا جريت علي رؤوف تتفحصه اذا كان فيه حاجه ولا لا اكيد يارؤوف دي مش صدفه دا وشها الفققققر من وقت ما عرفناها ما هي الناس مقامات ووشوش
في واحده تلاقيها مقامها عالي ووشها خير وفي واحده تلاقي مقامها رخيييص ووشها فقررر ودي اللي مقامها رخيييص ووشها فقر
مش وقت الكلام دا يا ذكري وبعدين دي بقيت واحده من العيله ومن البيت يعني لازم الكل يحترمها كونها زوجة ابننا
ههههههههههه لشهر واحد يا محسن
يووووه ما خلاص عرفنا ان هو شهر واحد بس في خلال الشهر دا عايز الكل يحترمها وممنوع اي حد يوجه ليها اي مضايقات مفهوووم وانت يا رؤوف خد زوجتك واطلع علي غرفتك يلاااااا
حاضر يا بابا
ذكري : يحضرلك الخير يا قلب امك وبصيت بشششر لسيرين وقالت : ماشي مضطره اعاملك بإحترام قدام محسن لكن لما يمشي لازم اقل منك قدام بلاط الارض واخليه اسووود شهر عيشتيه في حياتك ياسيرين
ومن بكره الصبح يبدء العد التنازلي ووعد مني اهررربك من البيت دا في خلال يومين مش شهر واحد
يتبع....
لقراءة الفصل الرابع اضغط على : ( رواية روابط منكسرة الفصل الرابع )
لقراءة باقي الفصول اضغط على : ( رواية روابط منكسرة )