رواية يوسف وبسنت الحلقة الرابعة 4 بقلم الكاتبة الصغيرة
رواية يوسف وبسنت الجزء الرابع 4 بقلم الكاتبة الصغيرة
رواية يوسف وبسنت البارت الرابع 4 بقلم الكاتبة الصغيرة
رواية يوسف وبسنت الفصل الرابع 4 بقلم الكاتبة الصغيرة |
رواية يوسف وبسنت الفصل الرابع 4 بقلم الكاتبة الصغيرة
يوسف غمض عينه بألم : لاااا دي بنت الراجل الي اذاني طول السنين الي فاتت دي دا الراجل الي قتل ابويا رزع ايده في الازاز اتكسر على الأرض وأيده اتعورت
بسنت كانت في الممر سمعت صوت الكسر وجريت دخلت بسرعه لقت يوسف قاعد على ركبه وماسك ايده والازاز حاوليه
دخلت بسرعه ونزلت عنده
بسنت بقلق: يوسف ايدك! ليه كدا بس
ويوسف باصص على ايده والدم وبس وكأنه في عالم تاني
بسنت بخوف ايدك بتنزف جامد منديل جابت منديل بسرعه وهيا بتترعش ومش قادره تمسك ايده
بسنت: يوسف يوسف وبدات تعيط يايوسف ساعدني انا خايفه مش قادره المس ايدك بالمنظر دا
ويوسف:...
بسنت عيطت جامد
وطلعت من الاوضه وبصوت عالي: جينااا علي ياعلي وجريت على اوضته قعدت تخبط بخوف
علي كان نام قام مفزوع من صوتها لبس التيشيرت وفتح
علي بقلق: ايه يابسنت فيه ايه
بسنت وهيا بتترعش وبخوف: يوسف ايده اتعورت جامد وهو وسط الازاز مش عارفه اعمل ايه
علي :خلاص اهدي بس وراح بسرعه
يوسف قام وقف وهو بيبص في مكان بتفكير وماسك ايده
علي بص حواليه: يوسف انت كويس؟!
جاب الاسعافات الاوليه وجاي يعمل ايده
يوسف بعده : انا كويس ومشي
علي جري وراه: استنى بس مينفعش تمشي وانت في الحاله دي
يوسف ركب عربيته ومشي مهتمش لعلي
~~~~
علي دخل بضيق:طوله عمره متسرع وعصبي
بسنت قعدت على الكنبه وحطت وشها بين ايدها وهيا بتعيط
وعلي راح جبها وحاول يهديها ( خافت من منظر الدم وحاله يوسف )
بسنت:ايده مجروحه هيسوق ازاي ...وكملت بدموع اكتر ...دمه هيتصفى كدا
علي : بالله عليكي اهدي بس ومتعيطش هو هيبقى كويس متاخفيش ياما بيحصل
بسنت: معرفتش اساعده
علي : ولا انا برضو بسيطه ...كمل بضحك عشان يغير الموضوع ومتزعلش : ايه يابنتي كل الدموع دي دا ولاكأنه حد من أهلك مش الي خاطفك
بسنت: انا عمري ما تحطيت في موقف زي دا ابدا
♡~~~♡~~~♡
خالد بعصبيه في شركته : يعني ايهه مش لاقينها
محمد : ياباشا ممكن حد من أعدائك مش خطف من مجرمين
خالد بعصبيه: مين بس انا مش قادر افكر
محمد: متاخفش ياباشا ان شاء الله الرجاله هتدور عليها حتى لو تحت الارض ...بش حضرتك لاذم تساعدنا في حد شاكك فيه واحنا نراقبه
\~~~~\
بعد ساعات
رجع يوسف بليل
يوسف دخل لقى بسنت قاعده على الكنبه وباين عليها انها معيطه وعلي بيتكلم في الموبايل مديه ضهره
يوسف دخل بهدوء: بسنت
بسنت رفعت عينها وقربت عليه ونهارت في البكاء ضمت ايدها لقلبها كانها بتحضن نفسها
يوسف بضيق: مالك بس بتعيطي ليه
بسنت : حرام عليك قلقتنا عليك
علي خلص المكالمه وشاف يوسف
علي : انت يابني كنت فين كل دا
يوسف وهو طالع : انا تعبان هغير هدومي وانزل
بسنت: اجبلك تاكل انت ماكلتش من الصبح
يوسف حرك رأسه بمعني : اه
~~~
واحد بعضلات واقف قدام عربيته عند بيت يوسف
جون وبيتكلم في الفون: سيدي لقد عاد إلى منزله
محمد : راقبه جيدا
جون : حسنا
`~~~~`~~~`
يوسف طلع بتعب قفل الباب وسند دماغه عليه
يوسف وعينه بتلمع بالدموع : مش عارف اخد حقك ياغالي ...ولاحقك ياأمي ...بس هيا ملهاش زنب ومبقاش رجل زي ماربتني لو خدت حقي من وحده ...اهههه انا موجوع ...لاكن ولله لاهنتقم
رمى نفسه على السرير واول ما نام شاف ضوء من بعيد في أحلامه
~~~~~~
بسنت جابت الاكل مع جينا
بسنت : يلا ياعلي نادي على يوسف
علي : هو انتي ازاي كدا
بسنت ابتسمت: ازاي ايه
علي يعني المفروض تبقى بتكرهيه وعايزه يموت مش تاخد بالك عليه ...ولا بتبحبيه عشان تعملي كدا انتي متعرفيهوش
بسنت : عارف ياعلي ..انا حسيت انو اخوك انسان كويس ومش عارفه ليه جابني هنا بس من اول ماشفته وانا حسيت براحه غريبه ليه ونا قابي مطمن وانا هنا مع اني مش عارفه انا هنا ليه لاكن انا واثقه ...انو ربنا هيقف جبي ♡
علي ابتسم: انتي جميله اوي يابسنت
♡~~~~♡~~~♡
يوسف : مين ؟!
حوريه : انا امك يايوسف ..متنقمش من البنت الغلبانه ..وحقنا عند ربك عنده العوض ...وهو الي بيحكم بين الناس
يوسف : بس انا عايز اجبلك حقك واريحك في تربتك هو الي قلت ابويا وسبب موتك لاذم يندم
حوريه بهدوء : وهو انت هتريحيني دا ربنا ممكن يعذبني انا وابوك بسببك ربنا سبحانه وتعالى قال ...((ومن عفى وأصلح في أجره على الله))
في ما معنى الآيات
الخلاصه يابني احنا هنتحاسب على تربيتنا ليك قربت عليه بهدوء
انا عايزه اطمن عليك يايوسف ...شوف الي منك واعفو عن حقك وانت تكسب لان ...
دق دق دق
يوسف فتح عينه وتدور عليها في الاوضه وبتعب : لا متروحيش بقى
علي دخل قعد جبه
علي بهدوء : مالك يايوسف
يوسف مسح على وشه بتعب : تعبان ياعلي
علي : عشان موضع بابا
يوسف حرك رأسه وهو بيقوم وبياخد لبسه
علي : الله يرحمه يايوسف بس انا مش عارف انت خاطف بسنت دلوتي ليه
يوسف : معرفش واخد لبسه ودخل ياخد شارو
علي بصوت عالي : طب انزل عشان تاكل الاكل جاهز
سمع صوت الميا
يوسف : طيب
~~~
علي نزل ملقاش بسنت تحت ولا جينا
علي وهو بيدور بعنيه: بسنت يابسنت
يمكن في اوضتها
...
يوسف خلص وطلع بينشف شعره دق دق
يوسف ادخل
علي مشفتش بسنت مش لاقيها ولا في اوضتها
يوسف بصدمه: ايهه
يتبع...
لقراءة الفصل الخامس اضغط على : ( رواية يوسف وبسنت الفصل الخامس )
لقراءة باقي الفصول اضغط على : ( رواية يوسف وبسنت )