رواية جليلة والعقرب الفصل الحادي عشر 11 بقلم شروق خالد

رواية جليلة والعقرب الحلقة الحادي عشر 11 بقلم شروق خالد
رواية جليلة والعقرب الجزء الحادي عشر 11 بقلم شروق خالد
رواية جليلة والعقرب البارت الحادي عشر 11 بقلم شروق خالد
رواية جليلة والعقرب الفصل الحادي عشر 11 بقلم شروق خالد

رواية جليلة والعقرب الفصل الحادي عشر 11 بقلم شروق خالد

مراد وهو ينظر اليها بابتسامه ما تخافيش انا كل حاجه هجهزها والفيلا بتاعتنا وكل حاجه هتكون جاهزه قبل ميعاد الفرح بتاعنا
وصاحبي مش هسيبه في يوم زي ده كنت حابب اليوم ده كلنا متجمعين مع بعض على فكره اجواء الصعيد حلوه قوي وهتحبوها قوي انت تعالوا نقعد يومين مع بعض وان شاء الله هنرجع سوا وكل حاجه ان شاء الله هتمشي زي ما انت عايزين بالظبط
وفاء وهي تطلع الى الاعلى وتجلس بجوار الباب وتسمعه وتجري عليه بحبه وسعاده وتقول له بفرحه انا بقى هاجي معاك انا ما عنديش اعتراض لاي مكان اروح فيه انا بحب الاجواء دي قوي انا اتفرج عليها في التلفزيون بس ونفسي قوي احضرها
شروق خالد 
مراد...لا انتي معاكي  الكليه  ومش فاضيه  للجو ده حليكي في المذكرة بتاعتك 
وفاء...تبعد عنه وعنيها تدمع يعني هتاخد ماما وجهان  وانا لا ليه
مراد ...يضحك عليها ويمسك يدها ويشدها اليه ويمسح دموعها  
مراد وهو يضمها الى حضنه طبعا يا حبيبتي هتحضريها هتعيشيها وكل حاجه انت عايزاها هتلاقيها هناك يلا بقى جهزوا نفسكم عشان خاطري على اول الصبح ان شاء الله هنمشي
شروق خالد 
مراد ينظر الي جهان  ..لو كنت حابه تيجي معانا اهلا وسهلا بك مش حابه خليك هنا وجهزي كل حاجه انت عايزاها وبراحتك يا حبيبتي
شروق خالد 
نيفين هي تنظر الى جيهان وتقول لا طبعا هتيجي معانا
جهان...تبتسم بغضب تمام يا ماما نيفين
حسام وهو يجهز فرح في الاراضي الزراعيه ويجهز كل حاجه بالكوشه والاناره والذبائح والكراسي وكل شيء بيكون على اجمل وجه هو وجميع اصدقائه اللي معاه في الجسم
العقرب وهو يمر من على الطريق ويلاقي المكان معجوق بالناس وزحمه كثير قوي يسال احد الناس في الشارع ويقول له هو ايه اللي بيحصل هنا مش الارض دي بتاعه وبعدها وعيال عمه ولا متعركين عليه
ايوه يا جلال بيه هي نفسها الارض دي بس عليها فرح الباشا  دي في مركز الشرطه دي
عقربه وهو ينظر اليه بغضب وان شاء الله الباشا تيته هيتجوز مين ومين ومن اساس اللي اداله الاذن اللي هو ينصب الكوشه بتاعته هناك هو ما عرفش ان الاراضي دي عليها خلافات ولا ايه ومن العروسه ان شاء الله
شروق خالد 
والله يا جلال باشا ما حد يعرف مين العروس لحد دلوقتي البلد كلها مستنيه يشوف العروسه محدش عارف
العقرب ولا يمشي  وغاضب  على بيت جليله ويقول بغضب جحيمي والله يا جليله لو كانت جوازك ليكون موتك علي يدي ولا  جوازتك من مراد دي هتحصل ابدا عمرك يا جليله  ما تتجوزي حد غيري مهما يكون اموتك بيدي افضل من اشوفك في الكوشي مع حد غيرك
شروق خالد 
فتحي وجليله وهم يتهزان علشان خاطر الفرح
فتح وهو يضم جليله الى صدره انا خايف قوي يا بنتي من العقرب مش ناويها خير ابدا وانت عارفه ممكن يعمل ايه مشاكل معاني لو عرف ان الفرح دي فرحك انت
شروق خالد 
جليله وهي ...تطبطب على ظهر ابوها وتقول له بحب ما تخافش نحن هتبقى معانا الحكومه كلها واول من تخاف هنخاف من العقرب انا قلت لك 100 مره لا انا لا بخاف من عقرب ولا من تعبان ولو 100 زي العقرب يا ابوي وقفوا لي انا مش هخاف منهم مش عشان خاطر مراد لا
ام جليله .....تاتي وهي تحمل في يدها منديل وتجلس بجوار الاب وتنظر الى بنتها وتملس على وشها وتقول بحب كان نفسي يا  بنت اجيب لي جهاز تحاكي به البلد كلها بس انت عارفه يا بنت اليد  قصيره والعين بصيره وتفتح المنديل بتاعها وتطلع اسوره ذهب وتدمع عينها دي اخر حاجه من ذكر امي الله يرحمها كنت مخبياها ليكي عشان خاطر البسها لك سامحيني يا بنتي كان نفسي البسك اغلى ذهب في الدنيا دي انت الوحيد اللي معايا في الدنيا دي
جليله وهي تنظر الى... الاسواره وتلبسها في يدها بفرحه وتقول لامها ...دي  لاحلى هديه  جتني في حياتي كلها ولا فيش زيها ولا حاجه زيها يا امي كفايه انها تكون ذكرى لي منك ومن جدتك الله يرحمه
شروق خالد 
فجاه يسمع ضرب على الباب بشده وكان الباب ان ينكسر من شده الخط اللي عليه
جلال وهو يصرخ.... اطلعي لي يا جليله عرفيني يلا بيحصل ليه طيب هو انا عملت معاكي حاجه يا بنت الناس ضايقه مني
ولا قلت لك كلمه زعلتك في يوم من الايام ده انا كنت طالب رضاك ليه هتعملي فايق كده ليه هتعملي فيها كده
شروق خالد
جليله  تخرج... اليه وماسكه في يدها العصاه وتقول له ابعد عني  يا جلال طريق وطريقك مش واحد وقلت لك 100 مره احنا الاثنين عمرها ما نتفقوا مع بعض
شروق خالد 
العقرب وهو... هيضحك عليها ومين قال لك ان احنا عمرها ما تبقوا مع بعض انت بس بتضحكي على نفسك انت بس اللي خايفه مني بس انتي يا جليله مش هتكون لحد غير ليا انا ولو كان على موتك يا جليله اطمني انا هموتك ولا انك تكون لحد غيري
فجاه يأتي إليه أحد ويقول بصوت كله غضب
واذا كان على موتك يا حبيبي اللي انت مستعجل عليا انا اموتك ليه تستني لما انت تموتها ولا هي تموتك تعال عندي انا يا حبيبي وانا اموتك
ويخرج المسدس ويجيب البنطلون ويدعو على راسه ويقول له عارف المره لو شفتك جنب بيت جليله ولا قريب منها ولا بتفكر بس تفكير في دماغك انك انت تقرب منها ومن البيت ولا من عم فتحي ولا من امها 
ومراد مش موجود ده هيكون على موته انت فاهم ولا لا مش عشان خاطري انت ابن كبير البلد ولا انك بتتحكم في البل
ولا انك بتتحكم في البلد ان احنا هنخاف منك بالعكس انا ممكن اقتلك وما اخش فيك ثواني حبس خليها في علمك يا جلال ولا تحب اقولك يا عمري ذي اهل البلد
جلال وهو يصرخ فيه ...بعلو صوته وانت مين عشان خاطر تتكلم معايا بالطريقه دي ولا تقف معايا اساسا انت ناسي نفسك ولا ايه انت حته الظابط معفن لا رحت ولا جيت عشان خاطر تقف جبال العقرب بالطريقه دي انت سامع ولا لا واذا كنت انت ولا مراد بتاعك ده فاكرين نفسكم انكم انتم هتقدروا عليا لا ولا  الف من عيناك هتخوفوني 
  وجليله دي بتاعتي انا وهاجيها وهقرب منها وهتجوزها وريني انت ولا مراد بتاعك ده هتعملوا ايه  واذا  الفرح اللي في اول البلد ده فرحهم  هما انا هطربق الفرح دي على اللي فيه فوق راسهم
شروق خالد 
جليله وهي تضحك ....ضحكه عاليه جدا جدا جدا جدا وتنظر اليها وتقول له وهي مستمره في الضحك وانت ازاي بقى هتقدر تمنع مراد انه ما يعملش الفرح ولو منحت مراد انه يعمل فرح عادي مش هتفرق معايا عارف ليه يا جلال ولا احب اقول لك يا عقرب
جلال وهو.... ينظر اليها ليه ان شاء الله ليه مش هقدر امنع الفرح ده
جليله.... عشان خاطر نحن يا عقرب باشا او يا جلال باشا متجوزين اساسا يعني الفرح دي شكليات قدام الناس مش اكثر عشان خاطر بس اهل البلد
وانا ما كنتش عايزه فرح ولا عايزه اي حاجه منه كفايه ان انا بس ابقى مراته على سنه الله ورسوله وهو اللي صمم انه يعملوا الفرح ده يعني بالفرح او من غير الفرح هو جوزي
جلال وهو يصرخ بعلو صوته ويطلع المسدس من الجلابيه
 بتاعته ويضرب نار في الهواء ويوجهه على راسها ويقول لها هموتك يا جليله هموتك يا  جليله  عشان خاطر انت ترتاحي وانا ارتاح وبعد ما اموتك هموت نفسي
الاب بغضب.   يعني ايه اللي بتقوله يا وأكل ناسك ده
الغفير....ذي ما بقولك يا عمده جلال بيه بيتعرك عند بيت جليله  هو  والحكومة 
العمده.....يمسك بسرعه العبايه من علي الكنبه ويخرج بسرعه 
ورايا يا ولد  المركوب بسرعه وهات جميع الناس   وتعالي ورايا خلينا نفوت الليله اللي زي الطين ده هو الزفت  دي مش هيجيبها لبره ابدا انا عارفه٠
الغفير وهو يجري ويلم جميع الناس  اللي في الدار ويصرخ بها بصوته يلا يا واد منك ليه بسرعه عندي بيت جليله جلال بيه هيعمل مصيبه والعمده راح يلا بسرعه
شروق خالد 
احد الغفر وهو يقول بغضب.... هو جلال بيه مش هيسيب البنت دي في حالها حرام عليا عايز ايه منها كل يوم مشاكل معاها ليك دي خليه  الحكومه تطخ ونرتاح منه
الغفير وهو يصرخ عليه... انت بتقول كده على جلال بيه ده لو سمحت ممكن يقتلك يا ولد المركوب 
وانت عارف نفسك بتقول ايه اخلص  يلا
العمده...يركب السياره وينطلق بيها بسرعه 
الغفير....يخرج جميع الحيل  اللي في الاسطاب ويامر الجميع ان يطلعوا بسرعه على الخيل وياتي وراه 
شروق خالد 
ويقول ...بغضب.وانت يا حامد  ما ناويش تركب ولا ايه اخلص خلينا نفضه
حامد... لا انا مش هطلع على الخيل انا بخاف منه انا هاجي على الحماره السوده 
وياكش لما اجي الاقيه لسه بيتعارك عشان خاطر اطخه عيارين واخلص منه وما حدش يعرف مين اللي ضرب وسط الزحمه دي واخلص منه 
جميع الناس وهم يركبون الخيل وهم يضحكون عليا 
عوض... فاكر الحمار السوداء هتوصلك النهارده ده هتوصل لك بعد شهر ده رجلها مكسوره يا واكل ناسك
حامد.... ما انا عارف ان هي رجلها مكسوره وانا بقول ياكش توصلني وتكون العركه عليت وحميت عشان خاطر اطخ وسط الناس وما حدش يعرف منه طخه واخلاص منه وما اخدش فيه دقيقه حبس وكده هبه  عملت جميل في الناس وفي اهل البلد كلها واريح جليله منه ومن عمايل السوداء دي وقبل ما اريح جليله هريح نفسي عشان خاطر قارفني في عيشتي
شروق خالد 
الكل  ينطلق بسرعه الي بيت جليله 
جلال وهو يضع المسدس على راس جليله ويقول بصوت عالي موتك النهارده يا جليله وفي الحالتين هتلبسي ابيض 
 العمده ياتي.... ويلاقي جلال حاطط المسدس على راس جليله والظابط حاطط المسدس علي رأس  جلال 
يجري بسرعه العمده بالسياره بسرعه رهيبه جدا وينزل منها ويصرخ بصوت عالي على جلال ويقول له جلال ايه اللي انت بتعمله ديت يا ولد اللي انت بتعمله دي غلط هيوديك في داهيه بلاش اللي انت بتعمله دي ارجع يا ولدي
الظابط وهو ينظر الى جلال.... وهو شمتان في ويقول له اللي انت بتعمله ديتي هيوديك في داهيه ما تفكرش نفسي عشان خاطر ابن العمده ان انا هسكت لك على اللي انت عملته لا عمري ما هسكت لك ولا عمري مراد باشا هيسكت لك على اللي انت عملته وتتكه على كلمه مراد باشا ومراته
شروق خالد 
جلال وهو يصرخ بعلو صوته ويرفع المسدس الى الاعلى ويضرب نار في الهواء
جلال وهو ينظر...  وانا عمري ما هسيبه مراد باشا بتاعك ده وخليك فاكر اللي انا بقوله لك هخليه يندم ندم عمره كله
فجاه تتلم جميع الغفر بالاحصنه  وبجوار جلال 
جلال وهو ينظر اليهم ...ويشد الحصان من واحد ويرميه من عليه يقع في الارض ويركب الحصان بتاعه وينطلق بسرعه رهيبه جدا
الظابط حسن ينظر الى... جليله ويقول لها انت كويسه يا هانم
جليله ....الحمد لله انا كويسه ما فيش حاجه حصلت ويا ريت الموضوع دي ما تجيبيش بيه سيره لمراد عشان خاطري مش عايزين مشاكل وعايزين الموضوع ديت يعدي على خير
شروق خالد 
حسن.... ازاي يعني ما اجيب السيره لمراد باشا ده مراد باشا لو عرف من بره ممكن يموتني فيها انت ما تعرفيش طبعه واي حد بيقرب من حاجه تخصه بيولع الدنيا
شروق خالد 
جليله... عشان خاطرك كده انا مش عايزاك تجيب سيره لمراد خلي  الموضوع دي يعدي على خير وهو عارف غلط ده هو  مشى وعمره ما هيفكر يتعرض ثاني ليا او لمراد وتنظر الى
 العمده وتقول له ولا انت شايف كلام ثاني غير اللي انا بقوله ده يا عمده
العمده وهو ينظر اليها بغضب ......لا يا جليله  انا مش شايفش حاجه يا بنتي ولا حد شاف حاجه ولا ابن جلال كان عندك اصلا يلا يا بنتي الف مبروك ليك
شروق خالد 
مراد وامه واخته وجيهان 
يتجمعوا الكل في السياره وينزلوا الى الصعيد
 جيهان وهي.. تغلي نار انا كمال ومال النزله دي انا كنت عايز اقعد واشوف حاجتي واجهز لفرحي
  انا كان ومال الصعيد انا كنت ناقصه قرف يا ربي 
وفاء وهي متحمسه جدا لنزول الصعيد وان هي هتشوف الشخصيات اللي بتقرا عليها في الروايات وان هي ممكن تقابل بطل احلامها في الصعيد
 نيفين وهي تنظر الى مراد.. وتقول له بعد ما نرجع من السفر ان شاء الله يا مراد يا ابني عايزاك تجهز لفرحك وانا حجزت ليك في اكبر اوتيل في امريكا لشهر العسل بتاعك وجهزت لك كل حاجه يعني الاسبوع الجاي بالكثير هتكون هناك انت وعروستك
 مراد وهو يسوق السياره ويبتسم ابتسامه خفيفه ...ويقول لها حاضر يا امي هعمل ليكي احلى فرح في حياتك كل ما شفت زيه 
جيهان وهي تضحك ..وتقول بفرحه انا عايزه الفرح بتاعي يكون في اكبر قاعه فيك يا مصر وهعزم كل اصحابي والشله بتاعتي عايزه الفرح بتاعي ما يكونش حد عمل زيي ولا هيعمل زيه
 مراد ينظر اليها بابتسامه ويقول لها اكيد طبعا يا عمري انا هخلي الفرح بتاعنا اكبر فرح فيك يا عالم ويضحك على الصدمه اللي هم هياخدوها منه
جميع الناس في البلد تجهز لفرح جليله ومراد بمحبه وفرحه من القلب ليهم
شروق خالد 
جلال وهو يجلس في مكان صحراء جدا وهو غاضب جدا من جليله واللي عملته فيه وان هي عمره ما حبته وان هو الوحيد اللي حبها وهو ناوي انه النهارده هتكون نهايتها على ايده وعمره ما حد غيره هياخدها
احمد وهو يجهز الفرح مع اهل جليله ويرقص لها بالحصان وهو حزين جدا من قلبه على فراقها وعلى حب اللي عمره ما احترم بيه ليها بسبب مرات اخوه ان هي بعدتهم عن بعض فجاه تنزل دموعه ويمسحها من غير ما حد ياخد باله منه
جليله وهي ترقص مع الجميع النسوان اللي في البلد متجمعين بجوار المنزل وبيغنوا ليها
مراد وامه واخته وجيهان يوصلوا البلد وينزل بيهم في شقته ويقول لهم يلا جهزوا بسرعه كده عشان خاطر ميعاد الفرح قرب هي كلها ساعات
جيهان وهي تقول بقرف يعني ايه ساعات انا عايزه وقت  عشان خاطر اجهز نفسي مش معقوله هنزل من غير ما اكون مجهزه نفسي
نيفينو وهي تضحك عليها مش هتفرق كثير هنا يا حبيبتي هنا اقل حاجه انت فيها هم هيشوفوك ملكه انت ما تعرفيش الصعيد واهلها اكيد ناس بيها قوي ما يعرفوش حاجه عن الجمال
وفاه تنظر اليها بقرف لا اصلك انت تعرفي حاجه عن الجمال ده انت كلك مكياج وشفط ونفخ ده اقل واحده هنا في الصعيد ملك الجمال عنك يا شيخه مش عارفه اخويا مراد ساكت ليه على اللي ماما بتقوله ده انا لو منه ما فكيش عندي خدامه
مراد ينظر اليها ويضحك ويقول لها جهزي نفسك زي ما انت عايزه انا رايح كمان اجهز نفسي عشان خاطر الفرح ديت الواحد صعب وغالي عليا قوي وعايزه اكون اول واحد احضر سلام بقى اسيبكم انا وجهزوا انتم براحتكم وانا ابعت لكم حد يحكم ويوصلكم لمكان الفرح سلام يا قلبي 
وفاء وهي تدري عليه وتضم الى حضنها وتقول له انا عايزاك تكون احلى واحد في الفرح انت من بعدك انت انا طبعا
 مرات تضحك عليها بالشقه ويقول لها اكيد انا اكون احلى واحد في الفرح انت تعرفي عن اخوك حاجه غير كده لازم المكان اللي اكون فيه انا لازم الكل ينظر الي بس سلام يا عمري
تجري وفاء وتفتح الشنطه وتخرج منها فستان جميل جدا وتاتي الى احد الغرف وتكفلها على نفسها وتجهز نفسها بسرعه عشان خاطر تنزل وتشوف اهل البلد دي
في المنزل عند جليله الكل جهز نفسه وجايله لبسه في فستان ابيض جميل جدا ملكه سبحان من ابدع الام والاب وهم ينظروا اليها والدموع في عينهم مش مصدقين ان هم شافوا اللحظه دي ان بنتهم عروسه
احمد وهو ينظر اليها من بعيد ويخب دموع ويذهب اليها
 ويقول لها الف مبروك ليكي يا جليله عقبال لما افرح باولادك واشيلهم على ايدي 
جليله تمسك.. يده وتقول له طول ما انت معايا يا احمد انا بحس ان انت سندي واخويا اللي امي ما جابتهوش عايزك على طول معايا عمرك ما تسيبني لاي ظرف من الظروف 
احمد يمسك.. يدها بيده ..ويقول لها انا معاكي يا جليله عمري ما هسيبك 
شروق خالد 
مراد.. هو ياتي من بعيد ويلاقي احمد وهو ماسك يد جليله يغضب جدا ويذهب اليه ويشدها من يدها ويقول له ممكن اعرف انت كنت ماسك ايدها ليه
 احمد ينظر اليه بخوف. وتهته في الكلام 
جليله تنظر الى مراد بغضب وتقول له... ايه اللي انت بتقوله ديت يا مراد اديتي احمد اخويا ازاي تكلمه بالطريقه دي انا ما اسمح لكش تكلم اخويا بالطريقه دي
 مراد ..وهو يقول لها بغضب بس ده مش اخوك يا جليله ده مش اخوك 
جليله تغضب جدا منه... ده اخويا هعيش واموت اخويا هو اللي وعيت عليه من الدنيا هو اللي وعيت عليهم وانا صغيره فتحت عيني لقيته جنبي مش لازم يعني اخويا يكون من لحمه ومن دمي في حب وموده وعشره عمر
 احمد ينظر اليهم... ويقول لهم كفايه بقى يا جماعه سيبكم منه انا وعيشوا الفرحه والف مبروك لكم جميعا وربنا يا رب يتمم لكم على خير 
ويترك الجميع ويذهب 
جليله تجري اليه وتمسكه من يده وتقول له خليك معايا يا احمد ما تسيبنيش واذا كان مراد عاجبه اهلا وسهلا مش عاجبه مع السلامه انا عمري ما افرط فيك لاي سبب كان 
مراد وهو يذهب خلفها ويقول له انا اسف يا احمد حقك عليا ما كنتش اعرف انك انك غالي قوي كده على جليله فانا يا اخي ابتديت اغير منك يلا بقى خلينا نعيش الفرحه دي
 ويضع يده  وفي يدي جليله  الاخرى يمسك بها احمد ويذهبوا هم الثلاثه الى مكان الفرح
مرات يضع جليله على الكوشه ويذهب الى الحرس الذين يحرصون الفرح خوفا من العقرب لا يعمل حاجه في اليوم ده احمد عايزك تقعد جنب جليله الساعه دي على بال ما اجي لك خلي بالك منها
 احمد يقول له بخوف خير ان شاء الله ايه اللي هيحصل يا مرات انت كده بتخوفني قوي عليها
مرات ما تخافش انا بس الساعه بالكتير واكون عندها اكون جهزت الحراسه في الفرح وامن كل حاجه واجي لك
شروق خالد 
مرات وهو يلاقي امه واخته وجيهان وهم داخلين عليه وهم مبسوطين جدا يذهب اليها ويامر احد الرجاله بان يدخل بهم الفرح وياخذ باله منهم
وفاء تنظر الى اخوها وهي تبتسم وتلف بالفستان اللي هي لفه وتقول له ايه رايك في الفستان ده يا مراد انا عملت مخصوص ليوم فرحك بس انا اسفه يا حبيبي انا هحضر بيه الفرح ده عشان خاطر الاقي فارس احلامي
مراد.... تضحك عليها ويقول لها عايزه تلاقي فارس احلامك هنا في الصعيد لا ده انت عايشه القصص بجد 
يضحك عليها ويقول لها ادخلي ادخلي ربنا يديك عقلي يا بنتي ولا عقلك نستيه هناك في مصر
وفاء..تضحك وأكد لسانها ليه خليك انت في العروسه الحلاوة بتاعتك ههههه
شروق خالد 
مراد... دي احلى عروسه حلاوه في حياتي ده انت هتتبهري من جمال عروستي قولي عليك بس مع انك جاهل لسه ما عارفاش حاجه ادخلي ادخلي ده انا محضر لك احلى مفاجاه اليوم
العقرب وهي يراقب المكان من بعيد ويرى عائله احمد وهي تدخل يضحك ضحكه خبيثه ويامر احد رجالته بان يخطف له البنت اللي لابسه فستان ازرق
احد الاشخاص يقول له انت متاكد يا جلال بيه اللي عايزني اخطف البنت ام فستان ازرق
 جلال.. ايوه متاكد وعايزك تجيبها ليا في المكان اللي قلت لك عليه  وانا دلوقتي هروح الفرح ولو لقيت اي غلطه منك ولا من حد هيكون موتك على يدي انت سامع ولا لا يلا نفذ كل حاجه زي ما قلت لك بالظبط 
ويتركه ويذهب الى مراد ويبارك له ويقول له الف مبروك يا مراد باشا مبروك عليك جليله تتهنوا ببعض ان شاء الله
بعد مرور نصف ساعه  الكل تصرخ بصوت عالي بتي وفاءءءءء 
مراد....يترك المكان ويذهب بسرعه إليها 
العقرب...يضحك عليه واحده واحده هههههه
لقراءة باقي الفصول اضغط على : ( رواية جليلة والعقرب )
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-