رواية نوح ورؤى الفصل الخامس عشر 15 بقلم ريتاج محمد

رواية نوح ورؤى الحلقة الخامسة عشر 15 بقلم ريتاج محمد
رواية نوح ورؤى الجزء الخامس عشر 15 بقلم ريتاج محمد
رواية نوح ورؤى البارت الخامس عشر 15 بقلم ريتاج محمد
رواية نوح ورؤى الفصل الخامس عشر 15 بقلم ريتاج محمد

رواية نوح ورؤى الفصل الخامس عشر 15 بقلم ريتاج محمد

دخل بيها المستشفى وهو شايلها برعب وخوف وقال بصوت جهوري حاد:هاااتولي ترولي بسرعة 
الدكاترة لما شافوة نزلوا بسرعة فمن لا يعرف ريان سُليمان العامري ؟؟.
خدوها على ترولي بسرعة وودوها على اوضة العمليات 
وريان قعد عالكرسي وهدومة كلها مليانة بدم غزل 
مطرح ما كان شايلها
_______________________________
عند ماسة صحيت الصبح بدري 
وخرجت من الاوضة من الاوضة عشان تصحي عبد الرحمن دخلت اوضتة كان هو نايم...
ماسة وهي بتهز برفق:عبدة عبدة ..اصحى يلاا 
 ...يا عبدو بقى اصحى عشان توديني الشغل 
عبد الرحمن بانزعاج:اي في اي ..
ماسة:مش هتقوم توديني الشغل ?..
عبد الرحمن:مش قادر 
ماسة:ولا هتروح شغلك
عبد الرحمن:لا ...انهاردة اجازة 
ماسة:يعني مش هتقوم توديني 
عبد الرحمن:يوو ياماسة ..مقولنا لا بقى سيبيني عايز انام 
ماسة بخيبة امل:طيب 
ولسة جاية تمشي 
عبد الرحمن وهو رافع وشة عن المخدة:استني 
ماسة وقفت:اية 
عبد الرحمن:انتي شغلك الساعة كام 
ماسة:يدوب البس واتحرك 
عبد الرحمن وهو بيقوم من عالسرير :طيب بسرعة بقى روحي البسي 
ماسة :ايدا انت جلي معايا
عبد الرحمن:اه وانجزي بقى عشان مغيرش رأي 
ماسة بفرحة:طيب 
ودخلت بسرعة عشان تلبس ...خلصت لبس وكانت لابسة كالآتي ...بنطلون قماش اسود على بيزك توب اسود وبليزر بيج وطرحة سودة 
وكوتشي ابيض وشنطة صغيرة كروس سودة 
وحطت فوشها بلاش وجلوس شفاف 
خرجت من الاوضة لقت عبد الرحمن مستنيها وكان لابس بنطلون جينز اسود على سويت شيرت اسود وشبشب. الحمام 
ماسة بتساؤل:انت هتخرج بشبشب الحمام ؟؟!
عبد الرحمن:اة منا مش هنزل من العربية 
يلا ...وقام وقف وخدها ونزلوا على العربية 
وركبوا وانطلقوا عالشركة..
________________________________________
عند مُهرة. 
صحيت بدري على مكالمة جاتلها 
واتوترت جامد وقامت لبست وقالت لفهد انها خارجة تقابل صاحبتها وهو وافق بس شرط عليها متتأخرش 
نزلت وخدت تاكسي وراحت مكان اشبة بالحارة الشعبية نزلت وفضلت تتلفت كتير أوي 
حواليها وراحت عند بيت وطلعت وطَلعت مفتاح من معاها وفتحت الباب ودخلت 
دخلت على اوضة وكان في شاب قاعد عالسرير بيشرب سيجارة ببرود
مهرة:انت طلبتني لية يامعتز 
معتز ببرود وهو بيطفي السجارة ف الطفاية :طلبتك عشان زهقت ..وعايز افض اليلة 
مهرة بانتباة:يعني اي 
معتز:يعني مش عايزك فحياتي تاني 
مهرة :بس انا مراتك
معتز:بالسر......مراتي بالسر 
مهرة:يعني اي 
معتز:يعني هطلقك .؟!!
مهرة حطت ايدها على بطنها بارتجاف:بس انا حامل 
معتز بحدة:نعم ..!!
هو احنا مش اتفقنا اننا مش هنخلف 
مهرة بدموع:اة بس ربنا أراد كدة ...اعمل اي ياعني
معتز:نزلية !!!
مهرة:ولو قولت لأ
معتز:خلاص يبقى روحي شوفي مين ابوة
مهرة بصدمة:يعني اي 
معتز:يعني انتي طالق ...
مهرة حطت ايدها على بقها بصدمة وقالت:ا إنت بتقول اي..طب وابننا 
معتز بلا مبالاة:مليش دعوة ..عايزة تخلية خلية ..بس انتي حرة ف العواقب ...ولو عايزة تنزلية 
بردو انتي حرة
مهرة بصراخ وعياط:انت اي ياخي معندكش دمم..مبتحسش 
دا ابنك 
معتز ببرود:خلصتي؟؟
اتفضلي برة ..انتي عارفة من الاول اني قولتلك خلفة لا
ومع ذلك خالفتي اوامري ..يبقى اتحملي انتي بقى
مهرة وهي بتمسح دموعها:معاك حق انا الي غلطانة ..
انا ماشية ..بس صدقني هتندم ...والله لاتندم
نزلت بسرعة وهي بتجري وبتعيط ..لسة مكتشفة حالا 
انها خانت ثقة فهد وارطستة عشان هو عاجز 
فضلت تجري وهي بتعيط ومش شايفة حاجة قدامها 
وفجاءة محستش بحاجة والدنيا اسودت حواليها 
لما عربية خبطتها
________________________
عند نوح 
صحي ودخل الحمام ولبس بدلة جملي 
على جزمة سودة ورجع شعرة لورا 
ولبس ساعة سودا 
وسلم على رؤى ونزل خد عربيتة وراح عالشركة 
ودخل ..كان في حد ركب اسانسيرة ابتسم لانة عرف مين الي ركب اسانسيرة والاسانسير كان هيقفل 
بس حط ايدة ودخل على اخر لحظة 
ودخل الاسانسير وهو حاطط ايدة ف جيبة بهيبة 
وكل الموظفين باصين عليهم بس من غير دوشة عشان هما شبة اتعودوا
داس على الزُرار والاسانسير انطلق 
ماسة بخجل:شكراً على الي عملتة امبارح 
نوح بهدوء:انا معملتش حاجة ..دا واجبي عشان انتي مغلطيش ..
ماسة :شكرا....
....عدا تلت دقايق وماسة حاسة ان الاسانسير مش بيطلع ..
ماسة بخوف:هو ..هو في أي؟؟
نوح:شكل الاسانسير عطل 
ماسة اول لما قال كدة حطت ايدها على قلبها تهدي ضرباتة وهي خايفة ...
نوح باستغراب:مالك 
ماسة وهي بتغمض عنيها جامد:م مفيش 
نوح طلع موبايلة وجة يتصل على الموظفين يبعتولة اي حد يصلح الاسانسير لقى مفيش شبكة فقال بزهق:اوووف بقى 
ماسة بخوف:في أي 
نوح:مفيش زفت شبكة 
ماسة ضغطت على ايديها جامد وهي بتعد في سرها الأرقام وهي بتعرق من التوتر والخوف 
نوح باستغراب:في أي مالك ..
ماسة :م مفيش ..
نوح:امال بتعملي كدة لية 
ماسة:ع عندي ..فوبيا من الأماكن المغلقة 
نوح قال بسرعة لما لقاها بتعرق جامد وبتضغط على ايديها جامد:طب اهدي طيب مفيش حاجة
ماسة مكنتش مركزة معاة كل تركيزها فإن الاسانسير يتحرك لانها حاسة ان هيغم عليها 
نوح مسك موبايلة بسرعة وحاول يتصل على اي يحد بس مكنش فية شبكة ...جرب مرة واتنين وتلاتة 
لحد ما الشبكة جمعت حاجة بسيطة 
ف بسرعة اتصل وقالهم ان الاسانسير عطل بيهم وهم قالولة هيصلحوا العطل 
نوح قفل وبث لماسة وقال وهو بيحاول يطمنها:اهدي خلاص هيصلحوا الاس....سكت واتخض لما لقاها وقعت 
لقطها بسرعة قبل ما تقع على الأرض.و...
_____________________________
عند فهد 
جالة تليفون رد فهد بأستغراب:الو 
..:الو فهد معايا 
فهد باستغراب وهو بيبص عالرقم تاني لان دا رقم مهرة :ايوة مين حضرتك ..؟!
..:صاحبة الرقم دا عاملة حادثة 
فهد بصدمة:مهرة ...ط طيب ماشي انا جاي
فين المستشفى طب 
..: مستشفى ال(****) في ****
فهد استغرب ..عشان اي الي يودي انتوا مكان زي دا 
بس قالة:طيب سلام 
فهد بسرعة راح وقال لفريدة 
وهي ساعدتوا ونزلوا خدوا تاكسي 
وراحوا المستشفى
وطلع بسرعة على اوضة العمليات الي فيها مهرة 
بعد ما سأل موظفة الاستقبال وهي قالتلة 
فضلوا قاعدين قدام اوضة العمليات تلت ساعات وفريدة كانت بتعيط جامد
لحد ما الدكتور خرج 
فهد بخوف وقلق:خير يادكتور اختي مالها 
الدكتور باسف:هي الحمد لله بخير شوية كسور وخدوش وخدت تلت غرو فراسها 
بس الجنين تعيش انت 
فهد بصدمة:.
يتبع.....
لقراءة الفصل السادس عشر اضغط على : ( رواية نوح ورؤى الفصل السادس عشر )
لقراءة باقي الفصول اضغط على : ( رواية نوح ورؤى )
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-