رواية انت قدري الفصل السادس عشر 16 بقلم رحاب القاضي

رواية انت قدري الحلقة السادسة عشر 16 بقلم رحاب القاضي
رواية انت قدري الجزء السادس عشر 16 بقلم رحاب القاضي
رواية انت قدري البارت السادس عشر 16 بقلم رحاب القاضي
رواية انت قدري الفصل السادس عشر 16 بقلم رحاب القاضي

رواية انت قدري الفصل السادس عشر 16 بقلم رحاب القاضي

ــــــــــــــ 
رباب
يا نصيبتي دكتور طارق... 
طارق قلع النصاره النظر بتاعته وقالها
انتي متخلفه والله مجنونه رسمي مش تبصي قدامك الاول.. 
رباب بقلق
الله وانا يعني هشم علي قفا ايدي واعرف ان حضرتك جاااي... 
طارق بضيق
طيب اجهزي ولو سمحتي تعالي معايا... 
رباب بحده 
نعمممم هو انت فاكرني ايه عشان تقولي كده لاا انا بنت ناس ومن عيله محترمه.. 
_واول ما خلصت كلامها طلع صوت واحده من جوه بيتهم وهي بتضحك بمرقعه وبتقول... 
البنت
ههههههه عيب يا راجل مش وقته.. 
طارق بسخريه
كنتي بتقولي ايه بقي؟.. 
رباب بأحراج
انا كدااابه انا من عيله واطيه وما تعرفش يعني ايه احترام، عايزني اروح معاك فين وبرضو انا مصفيه النيه.. 
ابتسم غصب عنه وقالها
المستشفي في شغل مهم وانا.. احم انا عايزك معايا... 
رباب بثقه 
قصدك محتاجلي وانكم من غيري ضايعين وغرقانين قي شبر مايه.. 
طارق بنفاد صبر
ما انتي ماسكه الشغل كله والمفروض مدام هتمشي يبقي تسيبي العهده اللي معاكي.. 
رباب
هه اومال كنت اربيك ازاي.. 
طارق
نعممم؟!.. 
رباب
اا قصدي يعني مدام جيت لحد البيت واستسمحتني واترجيتني انا مش هردك مكسور الخاطر... 
طارق بجمود
خلصتي اتفضلي غيري الشكاره اللي لابساها دي عشان نروح المستشفي وبسرعه.. 
رباب
طيب تعالي ادخل وقفتك علي السلم دي في شبهه ليا.. 
_ دخل طارق معاها وكان بيتهم بسيط جداً واول ما دخل شاف واحد لابس فنله كاستور وبيشرب شيشه وجنبيه علي الارض مراته قاعده وبتهويله علي الحجر وولد صغير تقريباً عنده 7 سنين ماسك قلم وبيشخبط علي الحيطه وفجأه رباب زعقت فيه وقالت.. 
رباب
انت با ابن العفريت الواجب بيتعمل في الكراسه مش علي الحيطه.. 
قالها فوزي خالها بحده
الله ما تسيبي الواد ياخد حريته ويعمل الواجب في الحته اللي تريحه.. 
رباب بحده 
ليه هو حمام هيعمله في الحته اللي تريحه.. 
صباح مرات خالها
استني بس يا اخويا الا مين الافندي اللي داخل في ايدك ده يا بت اوعي يكون حكومه.. 
رباب بغيظ
ياريت كنت خلصت منكم، ده دكتور طارق مديري في الشغل.. 
فوزي 
ااااه الدكتور اللي بيديكي فلوس زياده عشان علاج امك، اتفضل يا دوك نورتنا.. 
قعد طارق علي كرسي قصادهم وقال
منور بصحابه، بسرعه يا رباب عشان متأخرين.. 
_ سابته رباب ودخلت الحمام، وقالت صباح لفوزي بصوت واطي.. 
صباح 
احلق شعر راسي ان ما كاان الواد ده بنت اختك مصحبااه وماشيه معاه.. 
فوزي 
لا بس مدام جه علي البيت يبقي الواد غرضه شريف.. 
صباح 
حقه يا فوزي لو بجد غرضه شريف وهيتجوزها البت هتقب علي وش الدنيا واحنا معاها.. 
فوزي 
طيب استني كده اتأكد.. 
فوزي 
منورنا يا دوك البت رباب بتشكر فيك اوووي، انا ابقي الاسطي فوزي خالها... 
طارق
اهلا وسهلا اتشرفت بحضرتك.. 
ضحكت صباح وقالت
هههههههه والله وبقي يتقالك حضرتك يا فوزي.. 
فوزي غمزلها وقال
لايقه عليا مش كده يا بت.. 
صباح 
يوه يا راجل اختشي الافندي قااعد... 
_بصلهم طارق بقره وطلعت رباب من الحمام بعد ما غسلت وشها وهي بتنشفه بالفوطه وقالت... 
رباب
اتلم منك ليها الله يكسفكم.. 
طارق وقف وقال
انا بقول استناكي في العربيه تحت افضل.. 
رباب
وربنا ما يحصل تعالي معايا جوه اوضتي اغير هدومي وننزل سوا.. 
طارق بصدمه 
نعممم يا اختي؟!... 
فوزي 
خش خش ما تتكسفش هي كل ما حد يجي بتاخده جوه عادي... 
طارق 
الله واكبر قرونك هتنور في الضلمه يا خالها.. 
مسكت رباب ايده وقالت
يلا عشان ما نتأخرش.. 
_واخدته ودخلت جوه اوضتها وحصل؟... 
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 
_ في شقه تانيه راقيه كان مالك قاعد في المطبخ بيتغدي وموبيله رن برقم مامته رد عليها وقال.. 
مالك
ايوه يا ماما خير.. 
علياء
هتيجي معانا.. 
مالك 
انا شوفت الدعوه بتاعت الحفله بس ليه الغردقه يعني اللي هتكون فيها الحفله.. 
علياء
احمد ابن اخت عزيز هو اللي صمم وبعدين هنقعد اسبوع هناك ونغير جو.. 
مالك
احمد ده اللي مراته قابلتها قبل كده؟.. 
علياء 
ايوه مالك قولي انك هتيجي وتتعرف علي عزيز والله هو راجل محترم جدا.. 
اتنهد مالك بضيق وقالها
هشوف مواعيد محاضراتي وارد علي حضرتك.. 
_ قال كلامه وقفل في وش مامته وبعدين فتح الانستجرام ودور علي حساب احمد وقال لنفسه بسخريه.. 
مالك 
دي مش عنده في المتابعين وكمان ما فيش اي صوره تدل انه متجوز قريب.. 
قفل الفون وقال
وانا مالي بالموضوع اصلا... 
_ وكمل غدااه وبعدين اخد الشنطه بتاعته اللي فيها حاجات الكليه بتاعته ونزل راح الكورس بتاعه.. 
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 
_ وفي بيت عزيز الشناوي، بعد ما قفلت علياء مع ابنها كانت مدايقه جداً ودخل عندها عزيز وقال.. 
عزيز
جيتلك بدري اهو عشان نلحق نحضر الشنط.. 
علياء
ايوه ليه هي مش الحفله كانت هنا في القاهره ليه نسافر الغردقه.. 
عزيز
احمد طلب مني كده وانا جاي في الطريق وانتي عارفه ما اقدرش اقول لاحمد لا.. 
علياء
غريب انت وبتحب احمد. بطريقه غريبه.. 
عزيز 
لاني بشوفه ابني مش ابن اختي يا علياء من صغره وانا بعامله كده، المهم كلمتي مالك... 
علياء
ايوه قالي هيشوف، لسه زعلان مني.. 
عزيز 
اهو معاه خطوه خطوه لحد ما يتعود علي الموضوع.. 
علياء
ان. شاء الله خير يا حبيبي، بس ابقي اقنع ساره تيجي معانا لانها رافضه جدا وكمان جات من المستشفي ومش عجباني خالص اليومين دول.. 
عزيز
حاضر هشوفها... 
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 
_ وفي بيت رباب اول ما دخل طارق الاوضه بتاعت رباب لقي في ست كبيره نايمه علي السرير وما بتتحركش، وقالها طارق.. 
طارق
ايه ده هو ايه اللي بيحصل.. 
رباب
ولا حاجه دي امي تعباانه ونايمه علي طول اقعد علي الكرسي ده جنبيها وانا هغير هدومي في الحمام ده واطلع علي طول.. 
طارق 
ااااه طيب مش تقولي كده من الاول.. 
رباب ابتسمت وقالت
صفي النيه يا دكتور واقعد لحد ما اجيلك.. 
_ وفعلا طلعت هدوم من الدولاب ودخلت الحمام وطارق كان مستغرب جدا من تصرفاتها المندفعه، ورااح قعد جنب مامتها اللي بصتله وقالت... 
سميه
رباااب فين؟.. 
طارق بتوتر
اا جوه بتغير هدومها.. 
سميه
انت مين؟.. 
طارق
انا طارق زميلها في الشغل.. 
سميه
انت اللي زعقت فيها وخليتها تيجي عندي وتعيط.. 
طارق بأحراج
اا انا اسف ما كنتش اقصد بس بصراحه بنت حضرتك مستفزه جدا.. 
سميه
طيبه مش مستفزه خالص، الدكتور احمد كان زيك كده في الاول بس بقي بيحبها وبيعاملها زي اخته.. 
طارق
ربنا يخليهالك.. 
وقام وقال
انا هنزل استناها في العربيه افضل.. 
مسكت سميه ايده بسرعه وقالت
رباب مالهاش حد خلي بالك منها وما تزعلهاش تاني اتفقنا؟.. 
خاف طارق من نبرتها وقال
حح حاضر... 
_ في الوقت ده سابت ايده وطلعت رباب وقالتله بقلق.. 
رباب
انت واقف كده ليه؟.. 
طارق
ابداً كنت بتكلم مع مامتك طيبه اووي زيك.. 
رباب بسخريه
سلامتك يا دكتور انا امي ما بتتركش وما بتنطقش.. 
طارق بسخريه
طيب ما تهزريش طيب ويلا بينا من هنا.. 
رباب
يا عم والله العظبم امي بقالها سنه علي الحال ده نفس طالع ونفس داخل وتاكل وتنام او تروح الحمام بس، واللي عندها ده مرض نفسي مش عارفينله علاج.. 
طارق بص لسميه وقال
مش عايشه معاكي ومع خالك طبيعي تكون كده..بس والله كلمتني... 
رباب
امم طيب يلا ننزل احسن.. 
_ نزلت رباب هي وطارق وكانو طالعين من العماره وبص الراجل اللي سأله طارق علي بيت رباب وبصلها بطريقه مش كويسه، ورباب قالت لطارق.. 
رباب
اطلع بقي عربيتك واستناني.. 
طارق
رايحه فين تاني اليوم هيخلص.. 
رباب
يعم دقيقتين... 
_ وقربت رباب من الراجل اللي قاعد علي الكرسي وقدامه قفاص خضاار وقالتله بحده... 
رباب
عيسوي لو في حاجه وصلت للمعلم بتاعك والله العظيم ما هخلي الدكتور يعرف يخيط فيك غورزه امين يا حج.. 
عيسوي
عيب بقي احترمي نفسك انا قد جدك مش ابوكي.. 
رباب
بس راجل رغاي رغي ما شوفتوش في اي ست يا خباص وانا قولت وقد اعذر من انزر... 
_ قالو كلامها وراحت ىكبت جنب طارق اللي كان مستغرب من تصرفاتها بس ما اهتمش وراحو المستشفي.. 
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 
_ وبعد شويه في بيت احمد.. 
كانت ريم بتجهز الشنط واحمد دخل وقالها.. 
احمد
ما خلتيش ليه ميرا تساعدك... 
ريم بحده
كده... 
احمد
ايه البوز ده بقي ده انا فضيت نفسي مخصوص عشان نسافر كلنا.. 
ريم 
مين قالك اني عايزه اسافر، انا عايزه اشوف ابويا ايه الصعب في كده.. 
احمد بخبث
حبيني الاول واخليكي تشوفي ابوكي.. 
ريم بغيظ
انت با ابني متخلف هي الحاجات دي بالعافيه.. 
احمد 
لا طبعا انتي بس حاولي تشوفيني كويس وتفكري فيا كويس هتحبيني.. 
ريم 
ده ليه يعني ايه اللي لو فكرت وشوفتك كويس هيخليني احبك.. 
احمد بثقه 
انا اتحب اصلا.. 
ريم بسخريه 
امم بمناخيرك اللي شبه رغيف العيش البلدي دي.. 
اتغاظ احمد وقالها
طيب كملي تجهيز الشنط وقلي ادبك كده كتير عشان بعون الله مش هخليكي تشوفي ابوكي ابداً... 
قربت منه ريم بسرعه وقالت
ياااه ده انا لهزر هو انت في فجمال مناخير امك.. 
احمد 
لا لا مش هتصالح كده.. 
ريم بهدوء
اومال اعملك ايه يا حبيبي.. 
احمد 
حبيبك حته واحده؟!... 
ريم
مش انت عايز كده عشان تخليني اشوف بابا... 
اجمد بجديه
وانتي عايزه ايه؟.. 
ريم بسخريه
هيفرق معاك المهم اللي انت عايزه يحصل وبس صح؟... 
احمد
صح وانا عايزك تحبيني.. 
ريم بابتسامه صفرا 
ما انا بحبك اهو عايز ايه تاني.. 
احمد سكت شويه وقالها
كداابه وجبااانه قولي انك مش بتحبيني من غير ما تخافي فكري فيا من فير ما تخافي مني.. 
ريم بعدت عنه وقالت
هو الجو في الغردقه برد ولا حلو عشان اعمل حسابي.. 
احمد بغيظ 
ما اعرفش واهربي براحتك يا ريم وخليكي كده خايفه وخلينا زي ما احنا.. 
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
_ وتاني يوم سافرو كلهم الغردقه وراح عزيز وعلياء وساره الشاليه بتاعهم،واحمد اخد مامته وممدوح وريم وريم قالت.. 
ريم 
ياد انجز بقي بتعب من العربيات والله.. 
ممدوح ضحك وقال
هههه بتقولي لجوزك يااد.. 
احمد وهو سايق العربيه
عشان تعرف بقي انا متحمل ايه مع اختك... 
ريم بسخريه
امم معلش يا ملاك يا برئ...وبعدبن انا جعااانه.. 
احمد
بس يا ريم مش واخدين عيله صغيره معانا.. 
ريم بخبث
ما انت لو مهتم مش هتقول كده.. 
ضحك ممدوح وقاله 
البس بقي النكد... 
احمد
طيب اهو قدامك اعملها ايه واحنا في طريق شبيه بالصحرا اديها دراعي تاكله عشان جعانه يعني.. 
ضحك ممدوح وقاله
لا بس بعد كده لما تاخدها معاك سفر ما تخليهاش بالعربيه عشان فعلا بتتعب وتجيبلها اكل معاك وشوكلاته واهم حاجه تشغلها شعبي عشان ما تملش.. 
قربت ريم من ممدوح وباسته في خده وقالت
وربنا انت احلي واجدع اخ في الدنيا.. 
الهام 
واحمد حنين برضو علي فكره ولا هتنكري.. 
ريم بسخريه
هو انا اخدت حاجه عشان انكرها اصلا.. 
احمد بجمود
ده هزار مش كده؟... 
ممدوح
انت. مالك قفشت كده ليه احنا بنهزر يا عم... 
_سكت احمد وهو مدايق وريم خافت يقول حاجه من اللي بينهم قدام ممدوح فسكتت هي كمان...
وبعد شويه وصلو قدام فيلا شكلها قدبم شويه ونزلو كلهم والهام قالت بدموع.. 
الهام
ياااه انا ما جيتش هنا من اخر مره جيت فيها مع ابوك الله يرحمه.. 
احمد 
لا احنا جايين هنا نفرفش مش نعيط، وبعدين بابا الله يرحمه انا معاكي اهو.. 
ريم 
الفيلا دي جواها عفريت صح زي اللي في الافلام الرعب.. 
احمد
لا فيها حاجه تانيه تعالو بس ندخل يلاا.. 
_ دخلوو جوه واول ما دخلو لقيو رشاد واقف مستنيهم وهو مبتسم ودموعه ماليه عينيه، بصت ريم وممدوح لبعض بدموع وممدوح راح بسرعه وقرب من رشاد وحضنه وقاله.. 
ممدوح 
انا مش مصدق انك موجود والله، انا تعبت اووي من غيرك يا بابا... 
رشاد ببكاء
حقك عليا يا ابني انا شيلتك حمل تقيل اووي انت مالكش اي ذنب فيه، بس كنت علي اد. ما اقدر بحميك انت واختك منهم... 
ممدوح بدموع
مش مهم بجد. الكلام ده دلوقاي الحمد. لله اننا خلصنا منهم ورجعنا اتلمينا تاني... 
بص رشاد لريم اللي واقفه جنب الهام وقالها
مش هتيجي تسلمي عليا يا بت يا ريم ولا ايه.. 
_ابتسمت ريم وقربت منه وهو حضنها اووي وهي كمان وبعد عنها شويه وقالها.. 
رشاد 
معقوله بنتي انا كبرت وبقيت بالحلاوه دي.. 
ريم بدموع
انت عايش بجد يعني انت بجد مش ميت.. 
ضحكو كلهم وممدوح قالها
يعني هو لو مش عايش لقدر الله كان هيكلمك ويحضنك كده ازاي.. 
ريم
يمكن عفريته مثلا.. 
ضحك رشاد وقاله
هههههه لا اطمني انا فعلا عايش يا حبيبتي ومش هسيبك تاني.. 
وبص لاحمد وقالها
وبجد برافو عليكي انك اختارتي تتجوزي راجل زي احمد كده، من غيره والله ما كنتش هقدر اشوفكم تاني... 
بص ريم لاحمد واحمد قرب منه وقاله
ده واجبي يا عمي وانت كمان زي ابويا والله.. 
رشاد طبطب علي كتفه وقاله
ربنا يكرم اصلك يا ابني.. 
ريم 
اعرفك يا بابا طنط العام مامت احمد... 
الهام
ازيك يا حج رشاد حمدلله علي سلامتك الا هو جوزي عامل ايه كويس.. 
رشاد 
انا كويس بس للاسف انا ما اعرفش جوز حضرتك.. 
الهام 
هو انت مش كنت ميت وىجعت ازاي ما شوفتوش ليكون دخل النار.. 
ضحك ممدوح وريم واحمد قال
ماما شكلك تعبتي من المشوار يا حبيبتي ممكن تطلعي تنامي.. 
الهام 
انا بقول كده. برضو بعد. اذنكم... 
طلعت فوق واحمد قال
انا هروح مشوار بسرعه وجاي عشان نروح كلنا الحفله بتاعت خالي.. 
رشاد 
ان شاء الله يا ابني.. 
مشي احمد وممدوح قال لريم
بت احمد. شكله مدايق اووي ما تروحي تشوفيه قبل ما يمشي ماله.. 
ريم. 
هو عيل بومه وانا قاعده مع بابا.. 
رشاد ضحك وقالها
ايوه سيب بنتي معايا شويه وتعالي انت كمان واحكولي عملتو ايه في حياتكم الفتره اللي عدت دي.. 
ممدوح 
لا معلش الاول انا عايز اعرف حضرتك ناوي علي ايه احنا لازم بقي نفضل مع بعض.. 
رشاد 
ايوه طبعا اول حاجه اسمكم هيتغير علي اسم ابوكم، وبعدين انا قررت ابيع نصيبي في الارض لولاد فتحي ايوه هخسر بس مش مهم مش عايز اي حاجه ترجعني البلد تاني وهفتح مشروع هنا ليك يا ممدوح واقعد. معاك.. 
ريم 
واشمعنا ممدوح بقي؟.. 
رشاد 
عشان انتي ليكي بيتك وجوزك وطبعا في اي وقت انتي تيجي وتقعدي معايا.. 
ريم بقلق
هه هو يعني انا ممكن ااا.. 
ممدوح
ريم مش وقته.. 
رشاد 
في ايه ما تسيبها تتكلم.. 
ريم. 
لا خلاص ما فيش حاجه.. 
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 
_ وبالليل قي بيت طارق.. 
كان قاعد في اوضته وبيتفىج علي صوره مع ساره قبل ما يظهر ممدوح واد ايه كانت كويسه معاه وباين انها معجبه بيه ومتقبله مشاعره.. 
ودخلت عنده مامته فمسح. دموعه بسرعه وسهير قالت..
سهير
امسح الصور دي لو سمحت.. 
طارق فعلا ميح الصور وقال
كنت همسحهم علي فكره.. 
قعدت سهير قدامه وقالت
والله لو تعرف حكمة ربنا لكنت فرحت باللي بيحصلك ده، ما تبصش للوقت الحالي وتزعل اصبر واتعشم في ربنا ان اللي جاي يبقي احسن.. 
ابتسم طارق وقالها
معاكي حق يا ماما، علي العموم انا مش زعلان عليها اد. ما انا زعلان علي نفسي وو.. 
_موبيله رن برقم احمد، وسهير سالته وقالتله.. 
سهير
خير مين بيكلمك.؟.. 
طارق
ده دكتور احمد... بعد. اذنك يا ماما هرد عليه... 
قامت سهير وقالتله
حاضر يا حبيبي انا هروح اخد الدوا بتاعي وانام تصبح علي خير.. 
طارق
وانتي من اهله يا ماما... 
طلعت سهير وطارق رد علي احمد وقال
ايوه يا دكتور احمد معام اهوو.. 
احمد
طارق دلوقتي حالا تروح لرباب وتاخدها هي ومامتها عندك فاهم.. 
طارق 
نعمم ليه يعني ده؟.. 
احمد
اعمل بس اللي قولتلك عليه بسرعه وانا بكره هكون عندك في القاهره.. 
طارق بضيق
حاضر يا دكتور احمد علي طول اهو هروح... 
_ قام طارق وغير هدومه واخد. مفتاح عربيته وراح لبيت رباب... 
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 
_ وفي الغردقه كانت ريم لابسه فتسان اوف وايت رقيق ولابسه خمار من نفس اللون وكانت حلوه جداً، وطلعت بره الحفله وسندت علي عربيه وقلعت الجزمه اللي بكعب عالي وقالت... 
ريم
يارب مش لو كنت طويله تلاته اربعه سنتي كمان ما كنتش هحتاج الكعب ده.. 
_وفجأه نزل مالك من العربيه اللي هي سانده عليها وبصلها بهدوء وقالها... 
مالك
انتي تاني.. 
ريم 
انت بتعمل ايه هنا.. 
مالك
جيت عشان اشوفك تصدقي حاجه زي كده.. 
_ قبل ما ترد ريم جه احمد ومسكه جامد من هدومه وقال بعصبيه.. 
احمد
جاي عشان تشوف مين يا روح امك؟... 
_ تفتكرو هيحصل ايه؟.. 
ــــــــــــــ
_وجوه الحفله كان ممدوح قاعد جنب باباه وهو ماسك موبيله وبيحاول يكلم كامليا بس مش بترد عليه خالص.. 
جات الهام وقالت
جرا ايه يا حج رشاد قاعد. كده كأنك ضيف ليه.. 
رشاد بهدوء
اعمل ايه يعني ما انا نا اعرفش حد.. 
الهام
تعالي طيب انا هعرفك علي عزيز اخويا ومراته، ممدوح فين احمد... 
ما ردش عليها ممدوح والهام قالت
انت يااا ولد.. 
ممدوح
بتكلميني يا طنط؟... 
رشاد
اختك وجوزها فين؟.. 
ممدوح
مش عارف بس احمد قالي انه عامل مفجأه لريم وتقريبا هما مع بعض دلوقتي.. 
الهام
طيب كويس انا واخده باباك بقي هشقلبهولك في الحفله.. 
ضحك ممدوح وقالها
براحتك. اوووي يا طنط... 
رشاد بخوف
بقولك ايه انا خايف من الوليه دي.. 
مسكت الهام ايده وقالت
يلا انت لسه قاااعد... 
_ مشيو وممدوح فضل يضحك عليهم وبعدين بعت رساله صوتيه لكامليا وقالها.. 
ممدوح
كامليا ممكن تردي عليا ضروري... 
قربت منه ساره وقالت
ممدوح انا ممكن والله اعتذر لطارق واعمل اللي انت عايزه بس بلاش تسيبني.. 
اتنهد ممدوح بضيق وقالها؟؟.. 
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 
_ وفي المنطقه اللي ساكنه فيها رباب، واول ما نزل من عربيته قام الراجل الكبير اللي قاعد. تحت بيت رباب وقال.. 
عيسوي
يا معلم عباااس اهو الواد اللي ماشيه معاه رباب جه تاني اهوو.. 
_طلع من العماره اللي ساكنه فيها رباب راجل ضخم جدا ولابس جلابيه وماسك في ايده سكينه وقال... 
عبااس
بقي انا اابت تسيبني وتمشي مع العيل ده.. 
طارق بقلق
بت مين انا ما اعرفهاش اصلا والله حضرتك يا عمو في سوء تفاهم.. 
زقه عباس علي العربيه وقال
مين ده اللي عمو يا واد يا توتو، والله لتتقطع النهارده.. 
صرخ طارق بصوته كله وقال
الحقووووووونيييييي يا ربااااااااب الله يخربيت معرفتك انتي فيييين... 
_ تفتكرو بقي هيحصل ايه؟.. 
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 
يتبع....
لقراءة الفصل السابع عشر اضغط على : ( رواية انت قدري الفصل السابع عشر )
لقراءة باقي الفصول اضغط على : ( رواية انت قدري )
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-