رواية قسوة الحياة الجزء الثاني الحلقة السابعة والعشرون 27 بقلم ريتاج محمد
رواية قسوة الحياة الجزء الثاني الجزء السابع والعشرون 27 بقلم ريتاج محمد
رواية قسوة الحياة الجزء الثاني البارت السابع والعشرون 27 بقلم ريتاج محمد
رواية قسوة الحياة الجزء الثاني الفصل السابع والعشرون 27 بقلم ريتاج محمد |
رواية قسوة الحياة الجزء الثاني الفصل السابع والعشرون 27 بقلم ريتاج محمد
اياد بقلق وحنية لنور :مالِ....سكت ومكملش لما لقى قلم من نور نازل على وشة
نور بغل:دي مطرح الي انت ضربتهولي قدام كُل العيلة
اياد بعصبية وعينة بدأت تحمر وعروق دراعاتة ورقبتة بدأت تبرز وصدرة بدأيطلع وينزل من العصبيه :انتِ متخلفةةةة .....انتِ ازاي تعملي كدة
انتِ قد الي عملتية دا
نور بخوف لكت اتكلمت بقوة:اة قدة عش....
اياد بمقاطعة وعصبية:اخرسي مش عايز اسمع صوتك
نور :لا مش هخرس عش...
اياد بمقاطعا بحدة وصوت جهوري : اخرسسسسسي بقولك.!!!!!
نور بغضبة:وناااااااااا قولتلك مش متزفتة خارصة
اياد بصلها بعصبية ورفع ايدة وكان هيضربها فلقاها حطت ايدها الاتنين على وشها بخوف منة
فنزل ايدة وكورها جامد لدرجة انها ابيضت
وقال بحدة وحاول يهدي صوتة :إطلعي برة....وروحي عالبيت يلا مفيش جامعة النهاردة
نور بعناد:انتَ مالك انت ...انت ملكش حُكم عل...
سكتت لما بصلها بصة لو كانت النظرات بتموت كان زمانها مفروشة عالارض دلوقتي
اياد بهدوء مخيف وصدرة بيعلى ويهبط:متكتريش
ف الكلام ..الي انا قولتة هيحصل ...تخرجي دلوقتي وتاخدي تاكسي وتروحي على **** البيت
كلامي واضححح
نور بقوة:ب...
اياد بحدة وصوت جهوري وهو بيشاور على بقة بصباعة 👉:كلامي واضح ولا اي النظام
نور بخوف :ح حاضر
اياد:حضرلك الخير يا أميرة يابنت الاُمرا
نور طلعت جري وهي بتدور على سجدة
واياد راح قعد عالكرسي وهو فاتح بقه فتحة بسيطة وبيمرر لسانة على شفايفة السفلية بغضب
• • • •
عند سجدة
وهي قاعدة في الكافتيريا بغضب:راحت تبات هي ف ام مكتبة ...اتأخرت لية دي
استغفر الله العظيم يارب
اما اقوم اجيب حاجة اشربها
....
معلش ياعم محمد واحد نسكافية بلاك
عم محمد :يبنتي ارحمي نفسك دي تالت كوباية تشربيها في نفس الساعة
سجدة وهي مش طايقة نفسها وبتتكلم بهدوء وهي بتتك على ضروسها الخلفية :معلش ياعم محمد ونبي
بسرعة بس
ووقفت خمس دقايق وخدت النسكافيه وحاسبت وجت تمشي وسبحان الله من الاشئ يطلعلها واحد ويخبط فيها والنسكافية كلو يتدلق عليها
الشاب بأسف:انا اسف والله مكنتش اقصد
لحظة ..وراح جاب مناديل بسرعة ولسة جاي يمسح
الدريس بسرعة
سيدرا بهدوء:ابعد
الشاب :🤨...؟؟؟!
سيدرا:من فضلك ابعد
الشاب بعد وقال:طب انا اسف والله
سيدرا:طيب ...اتفضل بقى ..شكرا اوي
ومشيت وهي حاسة بتلزيق على الفستان بس الكويس
انة اسود وكمان الخمار الي هي لبساه مداري حتى لو كان فاتح
سجدة قعدت تستنى نور
وبعد مدة لقتها جاية عليها وهي بتسرع بخطواتها
سجدة:لا والله لسة بدري تصدقي
نور: اسكتي ياسجدة استكي...
سجدة:طب اقعدي طيب
نور:لا انا ماشية
سجدة وهي فاتحة بقها :نعم .!!!!
نور:ماشية ..انتي متعرفيش حاجة دا اياد لو شافني انهاردة ف الجامعة مش بعيد يبعتني عالمريخ
سجدة:لا انتي تحكيلي بسرعة اي الي حصل
نور:بصي ..................وبعدين انا ضربتة بالقلم جامد كدة بغِل و...........وبس كدة هو دا الي حصل هل انا كدة غلطانة ....؟؟!
سجدة:لا يبت هو الي بغل انتي كدة تمام بتاخدي حقك
فيها أي
وبعدين اقولك حاجة طظ ف اياد على كلامة منتيش متحركة من كلامك واقولك الكبيرة هنروح المحاضرة بتاعتة كمان
نور بخوف:لا يسجدة انا خايفة
سجدة:متخافيش يبت ...فضهرك اسووووك تاكل الأخضر واليابس
نزر:يختي اسكتي بقى
بقولك اي انا ماشية
سجدة : وربي وما اعبد منتي ماشية
اقعدي
نور بخوف:على ضمانتك
سجدة:على ضمانتي
• • • • •
عند بدر ويزن
يزن وهو ماسك راسة جامد :ااااه يانييييي
بدر بحزن:لسة الصداع ماسكك
يزن:امم
بدر:طب تعالى ننزل نكشف
يزن:انتي لية بتحسسيني اني هموت
يستي مش محتاجة
بدر:طب بقولك اي
يزن:هاا
بدر:انا هنزل اجيب حجات للبيت عشان انضفة
اكيد مش هنقعد فية متوسخ يعني
يزن:طيب
بدر كانت نازلة
يزن بسرعة:استني
بدر:اي
يزن:هو انتي معاكي فلوس.
بدر:الحمد لله
يزن:طيب خليهم معاكي وادخلي جوا ...ف المحفظة
شوفي انتي عايزة كام وخدية
بدر:يبني معايا والله
يزن بحدة:اسمعي الكلام ...انا مش متجوزة عشان انتي الي تصرفي عليا
بدر:وهو انا كدة بصرف عليك دنا يادوب هشتري منظفات و شوية حجات
يزن:بردو... ادخلي بقى عشان دماغي وجعاني اوي
بدر بزهق وهي بتدب برجها ف الارض زي الاطفال:اوووف طيب حاضر داخلة
ودخلت خدت فلوس من المحفظة وخرجت لقيتة قاعد عالكنبة بيلبس الكوتشي
بدر باستغراب:ايدة انت رايح فين....
يزن:جاي معاكي
بدر:كدة ..!!!؟
يزن وهو بيبص على شكلة:مالي ما حلو اهو (كان لابس شورت جينز ابيض وتيشرت كحلي مرسوم علية بالابيض وكوتشي ابيض )
بدر :امم طيب ..بس انت راسك وجعاك.
يزن:يستي انتي مالك ..قدامي بقى
وزقها براحة
وهي نزلت وهو قفل باب الشقة براحة
ونزلوا وهي كانت ماشية لقتها بيركب عربية مرسيدس زرقة
يزن وهو بينزل شباك العربية:اركبي
بدر ركبت بهدوء وسألت باستغراب:إيدة انت ابوك وافق يديك العربية بتاعتك
يزن وهو ماطط شفايفة قدام :تؤ دي عربيتي من تعبي
مش عيب بردو يبقى عندي شركة كبيرة وميبقاش عندي عربية ...
بدر بتفكير:تصدق صح بس لا لا لونها حلو
يزن بضحكة:في الاحلى علفكرة
بدر بدهشة:ايدا انت عندك عربيات تاني
يزن:امم ..اتنين
بدر:ماشاء الله ربنا يباركلك فيها ...طب اية مش هنتحرك بقى
يزن:طيب اصبري ...بقولك اي افتحي كدة البتاعة الي قدامك دي
بدر :لية
يزن:انجزي بقى
بدر فتحتو ولقت فية علة لدتهالوا وهو فتحها وطلع منها برفان رجالي غالي ورش منه
وعشان يغلس عليها رش عليها رشات متتالية وهو بيضحك
بدر:بس ياغلس بقى ...
عات دي كدا هات
يزن بضحك:خلاص خلاص وراح حطها ف العلبة بتاعتها ورجعها مكانها وبدأ يسوق
وبعدين وصلوا مول كبير
ودخلوا وهي اشترت الي هي عايزاة
ووقفوا عالكاشير عشان يحاسبوا
بدر كانت هتطلع الفلوس الي ف جيبها عشان تدفع
لقت يزن بيحُط ايدة على ايدها ودخل الفلوس تاني ف جيبها ..
الكاشير كان ولد ..
وكان بيبص لبدر اووي
وبدر اتضايقت بس متكلمتش
ويزن لاحظ فقال بحدة: ....
_____________
عند نور وسجدة
جة معاد محاضرة اياد
نور بخوف:سجدة انا مش عايزة ادخل
سجدة:جبانة ..شجعي قلبك كدة
يلا
نور:اوف طيب يلا
ودخلوا ومكنش. لسة اياد دخل نور حمدت ربها
وبعد تلت ساعة دخل اياد وكان بيبص بين وجوة الطلبة
كإنة بيدور عليها ولما لقاها عيونة حمرت و.....
يتبع.....
لقراءة الفصل الثامن والعشرون اضغط على : ( رواية قسوة الحياة الجزء الثاني الفصل الثامن والعشرون )
لقراءة باقي الفصول اضغط على : ( رواية قسوة الحياة الجزء الثاني )