رواية ودق قلب الحجر الحلقة الخامسة والأربعون 45 بقلم ميفو السلطان
رواية ودق قلب الحجر الجزء الخامس والأربعون 45 بقلم ميفو السلطان
رواية ودق قلب الحجر البارت الخامس والأربعون 45 بقلم ميفو السلطان
رواية ودق قلب الحجر الفصل الخامس والأربعون 45 بقلم ميفو السلطان |
رواية ودق قلب الحجر الفصل الخامس والأربعون 45 بقلم ميفو السلطان
كانت صبا تقف وحيده فقد وجدت بدار وكرم يشاكسان زوجتيهما وبدر يقف بعيدا عنها ليوجعها قلبها فهيا بعد ان سمعت كلامه مع شكران احست بدقات قلبها تزداد وداخلها يشعر باحتياج شديد له . دخلت كلماته وغزت قلبها واذابت جزء من الجليد لتحس ببدر يحاوطها استكانت ولم تتحرك خفق قلبه واحتضنها وضع شفتيه يقبل راسها وهتف طلعتي ليه حد جال حاجه ضايجتك..
تنهدت.. لا هيضايقوني ليه،
هتف... امال طلعتي ليه الناس فرحانه بيكي.
هتفت.....ربنا يخليهم ويفرحهم.
هتف ....بدار هيسافر شرم واميمه وكرم.
تنهدت له.... ربنا يبسطهم.
هتف.. وانت ماعايزاش تنبسطي.
هتفت... انبسط.. لا احنا مش زيهم هما رايحين يعني يعني.
ضحك.... يجضو سبوع عسل صوح لتطرق ولا تتكلم....ليديرها ويهتف ...ليه مش زيهم يا صبا.
تنهدتوهمست... اناوانت يعني.. هما متصالحين وحابين بعض ومافيش بينهم اللي بينا.
تنهد ....ايه اللي بينا يا صبا.. لو علي الحب فيه بالكفه لو عالمصالحه رايد ابقي تحت رجلك.. رفع وجهها ....اديني فرصه يا صبا والله هتلاجيني زي مابتريدي.. لتتنهد وتهتف بدر اسكت بقه انا...
هتف... انت بتحبيني ورايداني وانا عاشجك ورايدك بالله عليكي تعالي علي نفسك والله هسعدك.
نظرت اليه بحب لتنزل دمعه من عينها.... خايفه يا بدر خايفه قوي خايفه اسيب نفسي ليك واخش دنيتك اخرج منها ميته انا لو وقعت تاني هموت.
هتف بلهفه.... واني ماهوجعكش والله هشيلك بعيوني بصي لو رايداني ابقي جنبك بس ومالمسكيش اني موافج والله موافج.
نظرت اليه تشعر صدق كلامه هتفت.. يعني يعني هتعيش معايا من غير ماتقرب ليا هتقدر.
مسك يدها وهتف ...يمين بالله اعيش جنبك بس ده منايا.. لتلين وجهها وتطرق ليهتف.. جلبي فرحي جلبي وجوليلي هبقي جنبك يا بدر.
تنهدت وتصمت ليبتسم ويقول طب احنا نروح معاهم وننبسط طيب زيهم.
هتفت.. بلاش يا بدر خليهم ينبسطو.
هتف... واحنا انكتب علينا الجهر يعني طب نبقي معاهم ننبسط زيهم بالله عليكي لتوافجي.
لتتنهد وتبتسم حملها ودار بها لتهتف بطل ايه ده نزلني.
انزلها وهتف.. داني فرحتي نفسي اصرخ واجول حبيبي ابتسم واداني فرصه..
لتتنهد وتهتف.. انا ماقلتش كده انت بتنصب.
ضحك.... ايوه بنصب وهعتبر ان جلبي اداني فرصه رفع وجهها.. بدعي ربنا اننا نروح هناك ونسيب كل الهم االي شفناه ونعاود بدر اللي اتولد من اول وجديد وحبيبته اللي اتراضت وخدت من حبيبها عهد يشيلها علي راسه العمر كله.
هتف ...عارفه نفسي في ايه نفسي اخدك في حضني وافضل اكده حاسس بيكي وبس..
لتتنهد وتبتعد... طب يلا ننزل تحت انت هيقولو ايه.
ضحك. لاه ماهيجولوش عارفين انك منشفاها عليا مفيش جله ادب واصل.
لتخبطه.. ايه قله ادب بطل. لتذهب مسرغه الي الباب ليحاوطها.. اني صحيح هموت عليها واطولها بس كابت جواتي لاجل حبيبي يتراضي هتتراضي امتي يا واخد جلبي.
لتدفعه... بطل بطل انا ماوافقتش اصلا علي اي حاجه اوعي لتتر كه وتنزل وقف سعيدا فهو احس بلينها ليهمس هتوافجي يا جلبي حاسس باكده يا رب اهديها ليا.. نزل وراءها وظلا جالسون في جو اسري جميل والكل يخطط ماذا سيفعلون في تلك السفريه.
كانت صبا تتحدث مع شكران يتكلمون معا ويضحكان وبدر جالسه في احد الاركان تنهد وركن علي المسند وسهم فيها كانت ضحكاتها لاول مره تعلو ووجهه يشع ابتسم بحالميه فسهم وتاه تمنت ان يحتضنها وتقربه..... فشكران يحتضنها بدار واميمه كرم بجوارها زادت ابتسامته مع ضحكاتها هنا اقتربت اميمه من كرم ،، اخوي في دنيا تانيه ..نظر كرم الي بدر وجده ساهما وابتسامته تنير وجهه ،،هتفت.... لاه المنظر ده مايتفوتش واصل وفتحت تليفونها وصورته وظلت لفتره تصوره ..مر وقت طويل ليقوم بدار وينادي عليه ،،ذهبت اميمه مسرعه الي صبا ،،الواد هيموت عليكي يا مخبله ،
قطبت صبا ،،مين ده بطلي .
ضحكت اميمه ،،،لا والله طب شوفي اكده واعطتها التليفون خفق قلبها فنظراته وعيونه تلتهمها كانت ترتجف من هول المشاعر التي تظهر علي وجهه دمعت عيناها ولمست الفون تلتمس بعض المشاعر ،،همست ،هو بيعمل ايه ..
هتفت اميمه ،،غرجان لشوشته فيكي اجول ايه بس ليني الواد هيفطس وما هتلاجيهوش ،وتركتها وظلت هيا ترتجف من ما رات لتقوم وجدته يقف مع بدار يتحدثان ويضحكا معا ابتعدت وذهبت الي احد الاركان ،،وسهمت فيه كما فعل وظلت تنظر اليه وعندما يضحك تبتسم وتزداد ابتسامتها احتضنت نفسها كانت تريد حضنه خرجت للشرفه وركنت تراقبه كما فعل ..ومشاعرها تصرخ من عيونها كان هو يشاكس بدار رفع عيونه مره واحده خفق قلبه بعنف فحبيبته ساهمه فيه تنظر اليه فاشاح بوجهه مسرعا حتي لا يجعلها تخجل همس لاخيه واد يا زفت بسرعه الله يخليك روح خلي شكريه تصورلي صبا البت سرحانه فيا هموت عليها ،
ضحك بدار ،،انت واجع لشوشتك وضحك .
هتف بدر اني مهري والله بسرعه هموو وابصلها بس خايف تبطل تبصلي ،،ذهب بدار مسرعا وصورها وعاد اليه مسك الفون وسهم جلبي يا ناس طب ايه حبيبي بيحبني اهه وعيونه غرجانه اني هشوف فرح ميته ،،،لم يعد يحتمل رفع عيونه اليها لتتلقف عيونها في نظرات عشق اقترب منها وعيونهم نست كل ما حولهم اقترب ومسك يدها وقبلها وهمس ..لو تعرفي اد ايه عاشجك ،،تنهدت واحنت راسها ،فرفعهم مره اخري..... بالله ماتحرميني من نظره عيونك دي ،،ظل محاوطها فهمس جواكي عشج بيصرخ سيبهولي يا جلبي نفسي في حبيبي ،
همست ..بطل يا بدر انت عارف اخرتها ،،
رفع وجهها ،،اخرتها فرح انت مفكره اللي تبصلي بعيونها اكده تجدر تسيب ،،اني متوكد انك ماهتسيبنيش عشان اتخلجنا لبعض نظره عيونك عشجها طافح مانعه خوف وليكي حج بس العشج اللي شايفه ماهيخلكيش تهمليني واني خابر ،
اشاحت بوجهها ،،ماتبقاش متاكد كده بطل غرور ،
ضحك ورفع وجهها ،،ده مش غرور ده عين شايفه وجلب حاسس هتجدري تسيبي روحك انت روحي واني روحك هتجدري هتعمليها ازاي النفس بيروح والجته بتكلبش في الجلب تخنجه ،،اذا كت اني الراجل الجامد لما عملتها بعجلي العفش كت بموت ،،صبا انا عمري مابكيت ،،انا بكيت بحرجه لما مشيتي ،،رجف قلبها فاميمه قالت ولكن اعترافه هزها ،،هتف ،بدر العابد مانزلتش دموعه علي روحه مخلوج من حياته حتي ابوي كان الوجع جوايا بس دموعي ناشفه لما روحتي جلبي انهري وعيوني حست بجلبي سالت منها دموع تكوي كنت ابكي واملس علي جلبي وادعي ربي يردك ليا كنت ابكي واجول نصيبي المجسوم ليا ضيعته بعفاشتي ،،شايف في عيونك فرحي اللي بتمناه نظراتك ليا عذاب يمين الله هموت واخدك في حضني نفسي برضاكي ،،لا جبر ولا عافيه ،،سالت دموعها فاحتضنها بقوه وهمس ،،دانت الجلب والنني دانت روح بدر ،،نفسي في حبيبي ةيوم ماتجوليلي رايده حضنك يوميها احس اني ملكت الدنيا ،داني بطلب حضنك من ربنا وعارف هياجي وجت تطلبيه لان شايف نظرات عيونك بالعشج بتصرخ وكتمت العشج وجيعه ..همس ممكن تبصيلي شويه ،،،تنهدت ونظرت اليه اقترب وقبل خدها تنهدت واغمضت عيونها كانت كلماته انسابت بداخلها فقبلها مره اخري بحنان وهيا لا تتحرك ساكنه تستمتع بلمساته ليقترب من جانب شفتيها ويقبلها ولا يتحرك يحسسها به وفقط اما هيا فتاهت في لمساته شدها يحتضنها بهدوء وشفتيه علي جنب خدها تحرك لتستقر علي خاصتها لفتره شعر بالجنون من تلك الاستكانه لتنتفض عندما هتف بدار ،،بدر بدر تعالي جبت عروض طيران كويسه ،،،انتفضت وابتعدت بخجل وهربت مسرعه ليقف هو محصورا يركن عالحائط يريد ان يقتل اخيه ،،،لاه كتير والله كتير ،،اقترر بدار ،،مالك يا زفت حزنان ،،
هنا زغده بدر بغضب ،،هو اللي يشوفك يشوف فرح اوعي عبوشكلك اني عيل فجر وايتدار يبحث عنها وقد كان في حال ياخذ العقل فذهر وجلس بجوارها ةشدها الي احضانه وام ينطق من غليانه ،
مر اليوم وحان وقت السفر وصلا الي احد الفنادق صعدا الي حجراتهم دخلت شكران الي حجرتها هتفت ......اني تعبانه موت وعايزه انام.
اقترب بدار .....لاه تاكلي الاول وتنامي.
هتفت ..لاه ماجدراش.
.... مسك قطعه من الفراوله وغمسها بالشيكولاته يلا طب كلي حاجه حلوه مسكتها وتنهدت
هتفت مش قادره يا حبيبي والله.
ابتسم وانحني فوقها..... صوح يا شكران اني حبيبك.
خجلت ليهتف طب ايه بصيلي طيب وجولي اي حاجه ريحي جلبي.
تنهدت.....يعني جلبك مارتاحش.
هتف..... لاه والله لسه.
هتفت .....ليه مش حاسس.
اقترب والتصق بها.. حاسس.. بايه يا جلب بدار.
هتفت.. اني يعني يعني..
قبل وجهها ......ايه جولي.
تنهدت..... انك حبيبي.
هتف..... يا دين النبي دانا جلبي شجج يا بت الناس.. وانت مش بس حبيبتي دانت نور عيني من جوا.
هتفت..... بجد يا بدار بتحبني جوي وجلبك دج.
هتف.. دج.. دا جلب طبله وشوخليله دا الحب حلو وياخد العجل.
هتفت..... حتي واني مبهدلاك اكده ونازل مجايب حاجات.
ضحك ....والله لو لفيت علي فدادين الفاكهه فدان فدان ماهزهج اني اجيب لحبيبي من السما حته.. اقتربت منه وهمست..... بدار .
ابتسم...... ياجلب بدار
هتفت....... غمض عيونك.. اغمض عيونه لتشب وتقبل عيونه وتهمس ربنا يخليك ليا.
فتح عيونه وقلبه يخفق شعرت بالخجل من نظراته لتستدير تهرب من امامه .
اندفع وشدها ليظل ينظر اليها بحب ومشاعره تصاعدت.. لتهمس ابعد ايه
هتف بوله.. اكنه ايه يعني حبيبي يبوس عيوني ويقلي ايه. ايه انتي احتضنها وهمس لها في اذنها.. بدار عاشج واتجاب من جلبه وطالب من حبيبه يحن عليه ويقله سماح.. سامحي حبيبك يا شكران عشان جلب حبيبك تعب..
لتتنهد وتركن علي صدره لتهمس .....مانا خلاص اهوه.
هتف .......خلاص ايه جلبي والله ماعت متحمل.
همست بخجل ،،يعني فاضل فتفوته صغيره ..واكلت الفراوله
اقترب ومسك يدها واكل بقيتها ،،فتفوته كد ايه يمين الله هفطس اكده
همست ومدت يدها تزيل باقي الشيكولاته من علي شفتيه ..شويه عشان تحرم تزعلني تاني وتحبني موت
تنهد ،،
تنهد .،شكران يمين الله هنشل وماعت هنفع ،
همست بدلال ،ليه يا جلبي ،
هتف ......عايز حبيبي.
اقتربت منه ،......عايزني صوح .
هتف مسرعا ،،هموت والله ،
داعبت وجهه وقبلت شفتيه ،،،وانا كمان والله ،
هتفت هائما طب ايه هفضل ساكت زي خيبتها اكده .
اقتربت واحتضنته ،،يلا ننام وبكره حبني موت عشان نتصالح .
هتف محصورا ،،،بكره طب ماتاجي اهريك حب واهرسك مصالحه.
همست ،،بطل عايزه انام تعبانه هحبك بكره موت واصالحك ثم نامت علي صدره من تعبها ،،تنهد وقبل راسها نامي يا واخده عجلي لتندس في احضانه وتنام وهو سعادته طالت عنان السماء.
*******
اخذ كرم اميمه الي البحر وظلا يتمشيان الي وقت متاخر ولم يعودا ابدا ليجدا احد الكبائن الخاصه التي تطل علي البحر جلسا فيها هتف كرم.... مبسوطه يا جلب كرم.
لتتنهد.. اوي يا كرومه مبسوطه جوي الجو اهنه تحفه.
داعبها..... الجو بس مفيش حاجه تاني.
لتنام في احضانه لتهمس .....لاه فيه.
رفع وجهها ..... فيه ايه وحياه النبي لتجولي
لتتنهد يعني جلبي بيدج من جربي منك بالجوي
رفع وجهها .....بيدج محبه مش اكده .... هزت راسها همس كرم ....اني بقه جلبه بيصرخ من عشجه ليكي من يوم ماعيتلك عالزراعيه وختك لحضني جلبي دج من غير ماحس ولما وعيتلك مرتي كت هنهبل انك بتاعتي.
همست...... كت وحش جوي.
هتف.. ايوه كت حمار ماوعيتش للي بيطحن جوايا انت خدتي عجلي وخدتي جلبي وشعوطتي جتتي.
همست.... يعني مفيش اي حاجه تزعلك علي جوازنا.
ضمها يعتصرها.. جوازنا ده الهنا والفرح دخل عليه. جوازنا ده اللي عرفني اني جواتي جلب كبير عاشج والله عاشج.
همست..... كرم انت حنين جوي انا بحبك جوي.
هتف..... يا صلاه النبي احسن حبيبي جال انه بيحبني وقف وصرخ.. يا ناس حبيبي بيحبني
شهقت وتشده بطل ايه ده هتفضح
هتف.... هو الحب فضيحه الحب جنه يدخلك فيها تتوه وجلبك يصرخ من فرحه وهناه.. شدها وهام بها ويتوها عن العالم ليبتعد ويهتف اميمه جلبي
لتحتضنه.. جلب اميمه
هتف.... حبيبك شاط ماتيجي نطلع فوج.
هتفت ليه.
هتف..... هنلعب عريس وعروسه عايز اخش دنيا.
هتفت.... بطل جله ادب خلينا حلوين.
هتف.... ماحنا هنبقي حلوين برضك اتوحشتك جوي لتتنهد وتصمت هتف اميمه كرم تاه وداب وهيفطس ورايد حبيبه
لتهتف بخجل طب واني حوشتك..
هب .....احياه النبي صوح يا جلبك يا كرم شدها يجري بها لتهتف بطل بطل بالليل اتهبلت اياك
هتف.... يمين بالله مايحصل يلا بس خليكي بقه كمؤدبه اكده وتجولي حاضر وطيب.
هتفت... يا سلام ولو ماجولتش.
دفعها داخل الحجره وهتف وعيونه تشع رغبه.. هخليكي تجولي وتجولي
لتبتعد وتهتف بطل انت ما صدجت...
بدا يخلع ملابسه وهتف .ايوه ماصدجت وكرم لما يجول هتسكتي واصل ،
واندفع اليها فاندفعت الي الحمام تختبيء ،،تنهد افتحي يا اميمه عشان اني خلاص هلعب عريس وعروسه
هتفت تشاكسه ..لاه ماهتلعبش عشان تحرم تجول لما كرم يجول كلمه اني بقه اميمه ولازمن اوافج ،
تنهد ،...يا بتي افتحي هكسر الباب ،
هتفت ،،لاه برضك انت ماهتجولش اكده اني بمزاجي فاهم .
تنهد ،،طب اني عيل افتحي بقه وماهجولش ،
ضحكت ،،واني مابنامش مع عيال ،،
اغتاظ ....افتحي يا بت والله انت حره ،
ضحكت ،،هتعمل ايه يعني
هتف مغتاظا ،،طب اني زعلان وهخصامك يلا واستدار وجلس في الفرنده ..
ضحكت وخرجت ..وجدته جالسا قاطبا ..اقربت بدلال وجلست علي قدمه ،،هتف جومي ماهكلمكيش .
قبلت خده ،،،لاه ماهجومش وهجعد علي جلبك اكده ،،تنهد بغلب فهمست ايه زعلت ....قبلت خده اكثر من مره وظلت تضغط عليه وظلت تلعب في وجهه ونكشت شعره حتي ضحك والله متجوز مخبوله ،
نظرت اليه بعشق ..مخبوله اني وداعبت صدره.
هتف ..يا بت حد جالك اني حلوف نازل هرس وما راضياش نتهبب تسيبيني الا انا بجيب دخان ،
اقتربت من وجهه ،،ليه سخنان اجبلك حاجه ،
همس بهيام ،داه هاتيلي جلبي في حضني ،
تنهدت وقبلت جانب شفتيه واحتضنته ..كرومه ،،بتحبني ..
تنهد وصمت فهتفت ايه مابتحبنيش ..
تنهد ،،كرومه محصور ماجادرش ينطج هفطس جايد نار .بدا يداعب جسدها فدفعته ،،ايه ده مالكش في المشاعر مابتفكر الا في جله الادب .
تنهد ،،طب حبه صغيرين هاتي بوسه طيب .
هتفت ،،لاه انت شبعني حنيه الاول ...ماني اهه بغرجك وانت رامحه هاتي بقه ،
تنهدت وهتفت ،،طب هديك وتفضل مؤدب وتبطل جله ادب ،
تنهد هاتي بس واني هحاول انجهر ،،
اقتربت وهمست غمض عنيك طيب ،تنهد دا غلب ايه ده داني بتربي صوح اغمض عيونه اقتربت منه فمسك وسطها بشده ...هتفت ،كرم .....مكلبش ليه اكده شيل يدك ،
هتف ،لاه ماهشيلش
هتفت ،، كرم ما مرتحالك انت هتجل ادبك ،،
كان ينوي ان يحملها ولا يتركها الا وهيا له فصمت ،فابعدته لاه انت هتخم فمسكها وهتف خلاص خلاص ،
هتفت ،،لاه انت اهه هتعمل جله ادب حاساك .
تنهد بغلب ،،طب خلاص والله هتهبب انحصر ،اغمض عينه بغلب اقتربت وقبلت شفتيه ..ظل مغمضا عينيه فاندفع وحملها فصرخت ،،بطل انت حلفت ماهتجل ادبك
هتف ،،داني هاخدك في حضني وهكلبش امك واحتضنها وكلبش فيها لتحتضنه وهو يتنهد وهيا تداعبه فهتف ،،نامي نامي يا جلبي ،،همست عيوني يا واخد عجلي ونامت سعيده في احضانه تريح من عناء السفر ليمسد عليها ،،اني واخد عجلك امال انت واخده ايه يا جلبي بحبه يا ناس وهو جمر اكده.
********
كانت صبا تجلس بجوار بدار والليل قد حل لتهتف.. هو احنا مش هنقابلهم.
ضحك هو ..... لاه هوتجريبا مش هنجابلهم السبوع كله.
قطبت صبا...... ليه.هما زعلو من حاجه.
ضحك .......لاه زعل ايه دول غرجانين في الهيصه عجبالنا.
نظرت اليه.. هيصه هيصه ايه.
اقترب ونظر اليها بحب... هيصه العشج والهوي كل واحد واخد حبيبه وحطه في جلبه ومحاجي عليه.. لتتنهد وتبتعد وتقف في الشرفه تنهد ووقف بجوارها واحنضنها.. لسه جلبك واجف بيناتنا.
تنهدت.... مش قلبي يا بدر.. لو علي قلبي لو سيبته ماهقدرش عليه انا جوايا رعب مش عارفه اداويه..
اقترب وشدها اليه وجلس وجلسها كانت كطفله وحيده تريد ان يطمئنها لتركن علي صدره قبل راسها.. انا عارف اني عملت كل حاجه تخوفك عملت الوحش كله بس يمين بالله العشج جواتي ليكي بالكفه وهيخلص عليا يا جلب بدر.
لتلمس صدره بحنان كانت تريد ان تغوص في احضانه ولا تشعر الا به هتفت.. طب ممكن ننزل نجعد تحت شويه ،،
تنهد وهمس يعني انت تعبانه ماهتناميش ،
تنهدت ،،،لا مش عايزه قبل يدها وهمس عيوني بس اكده واخذها ونزل ،،،وجلسا في احد الاماكن القريبه من البحر كان الجو ليلا والجو رائع ..جلست اقترب ومسك يدها وهتف ،،،صبا بصيلي ..
تنهدت ونظرت اليه ولكن عيونها لم تنظر بعيونه
هتف ،،،من يوم ماجيتي مابصتيش بعيوني ليه ،
تنهدت واحنت راسها وهمست بدر ماتضغطش عليا انا تعبانه ،،
تنهد .،،،،همس طب جوليلي اعمل ايه جولي اني عايز اعمل اي حاجه ،
دمعت عيونها ...نفسي انسي يا بدر نفسي انسي انسي يوم ماسمر كلمتني نفسي انسي اليوم ده قوي ويوم ما قلتلي امشي نفسي قلبي حاساه عليه حجاره حسيت بيك لما قلبك كان ناشف انا قلبي ناشف يا بدر عليه كوم حجاره بحبك وبعشقك ومش عايزه اعيده تاني مش قادره .
مسك يدها وقبلها ،،،طب اعمل ايه انسيكي ازاي طيب نفسي ارجع بيكي يوم ماكتي بتشيلي الجصب اخدك في حضني نفسي اشوف لمعه عينك لما جت بعيني ساعتها هدعي ربنا ان حياتنا كت تبتدي من اهناك وان اني ماعملش كل الحزن ده ،،انا ملليش عين صوح اطلب حاجه ،،،بس عشجت وميت عشج حسيت يا روح بدر والله حسيت وجلبي دج ودوجت حلاوه الحب دوجته علي يدك وهفضل شايلهالك عمري انك خليتي البدر يحس ،،،
سالت دموعها فشدها واحتضنها وظلا هكذا كل يتنهد وهو يملس علي يدها ويتمتم ادعيه لاراحه قلبها ..
بعد فتره ....هجوم اجبلك حاجه تشربيها ،،،وقام وتركها وظلت هيا ساهمه ،،،بتحبيه يا صبا مالك ماتفرحي مالك هو اتغير وبيتمنالك الرضا ،،،تنهدت ،،،اعمل ايه خايفه قوي ،،،لا تعالي علي نفسك ولفرحي عيونه كلها حب اعقلي بقه ..تنهدت هو اتاخر ليه ..قامت ذاهبه الي مكان المشروبات لتجد احد الفتيات تكلمه وتضحك وهو يكلمها بهدوء فاشتعلت وذهبت مسرعه ،،،واقتربت والتصقت به ايه يا حبيبي اتاخرت ،،،
هتف ،،،معلهش يا جلبي كت جاي اهوه ،،،
نظرت الفتاه كانت تعرف بدر وتعاملت معه في اعمال كثيره فهتفت ،،صاحبتك يا بدر اكيد .
نظرت اليها صبا غاضبه وهتفت ،،لا مراته يا حبيبتي .
شهقت الفتاه ،،مراته ،بدر العابد اتجوز لا ماصدقش .
هتفت صبا .....لا صدقي والا نجبلك مصحف ،كانت محترقه.
هتفت الفتاه ...يعني المعروف بدر قلبه حجر طول عمره هيتجوز ازاي ،
التصقت ببدر وهتفت ،،دعشان قلبه دق وبيحب ماهو اللي بيعشق ويشوف حبيبه مابيسيبهوش ونظرت لبدر بهيام مش كده يا قلب صبا ،
هتف بحب ،،اكظه يا جلبي ،
هتفت الفتاه ...من امتي يا بدر التغير ده باين عليكي حبتيه والا ايه عملتيله ايه انت .
هتفت صبا بغضب مكتوم ،،،خدت قلبه يا حبيبتي واديتله قلبي وهو هيموت عليه نظرت لبدر وهمست مش هتموت عليا حبيبي ،
ابتسم وصمت فهو في موقف صعب ..فهتفت بغضب ،،بدر انا طالعه فوق وتركته وذهبت تنهد هو وشعر بالغلب واستأذن مسرعا وذهب اليها ومسكها وهتف راحه فين مش كتي عايزه تجعدي .
هتفت غاضبه ..مش عايزه هنام خلاص واستدارت ذاهبه وصعدت بالاعلي ،،،ليستدير ويلعن حظه وصعد وراءها كانت دخلت وغيرت ملابسها واتجهت للفراش وغطت نفسها ونامت ،،،اقترب منها ..جلبي انت هتنامي خلاص تعالي طيب نقعد شويه .
ظلت ناءمه تغلي وتفكر هل اعجبته تلك الفتاه ايه مين دي وماقلش هيموت عليا قدمها ايه عجباه يعرفها اه اكيد كان ضارب معاها هموت عليه الجزمه حبيبي انا وبتاعي انا وبس ولماذا تاخر ووقف معها ،،تنهد ،،،قام وقبل خدها وسمعته يفتح باب الحجره فهبت غاضبه ومشتعله و.
يتبع...
لقراءة الفصل السادس والأربعون اضغط على : ( رواية ودق قلب الحجر الفصل السادس والأربعون )
لقراءة باقي الفصول اضغط على : ( رواية ودق قلب الحجر )