رواية ليليان المالك الحلقة السادسة 6 بقلم نورا فريد
رواية ليليان المالك الجزء السادس 6 بقلم نورا فريد
رواية ليليان المالك البارت السادس 6 بقلم نورا فريد
رواية ليليان المالك الفصل السادس 6 بقلم نورا فريد |
رواية ليليان المالك الفصل السادس 6 بقلم نورا فريد
لين بتوتر.. لا طبعا مستحيل اعمل كده انا كده ابقا بقت...لها
حمزة.. لا والله لئن انتي يعتبر سبب اللى بيحصل في صاحبتك لو كنتي قولتي ليها من زمان مكنش ده يبقا حالها دلوقتي ازاي شايفة كل ده بيحصل فيها و ساكته
لين.. لاني خايفه عليها وفاة باباها و بعدين مامتها عايزني كنت اقولها ازاي هاا
حمزة.. روحي يا لين شكلك تعبانة و الكلام معاكي بقا صعب جدا روحي و نتكلم بعدين انا موجود في اي وقت
و بالفعل راحت لين على منزلها و قعدت تبكي طول اليوم على اللى حصل بي سبب سكوته
و بعد اليوم بكل حزن و في اليوم التالي
ليليان.. ها يا ستي كنتي عايزة تتكلمي معايا في موضوع مهم جدا ايه هو بقا الموضوع
لين بدموع.. لازم تعرفي ان انا بحبك زى اختي و ربنا يعلم بخاف عليكي اد ايه ف ياريت تفهمي قصدي و بلاش تحكمي عليا اني خاينة
ليليان بقلق.. في ايه يا بنتي و خيانية ايه اللي بتقوليها اهدي و بلاش عياط علشان افهم
لين ابداتت تفرك في ايديها.. هو انا انا
ليليان.. مالك يا لين مش على بعضك ليه
لين.. انا اسفة يا ليليان اسفة جدا على سكوتي بس انا خوفت عليكى خصوصا في الشهرين دول انتي كنتي في حالة ما يعلم بيها الا ربنا مكنش ينفع اقولك انى عارفه بى خيانة مالك و مليكة ليكى
و ابداتت لين تحكي لى ليليان كل اللى حصل من اول شاكها في الموضوع لحد اليوم ده
ليليان قامت بصدمة
لين .. اضربني اسرخي بس متفضليش كده علشان خاطري ابوس ايدك يا ليليان سامحيني والله ما كنت اقصد اخبي عليكى حاجة مهمة زى ده
ليليان بعصبية.. انتي يا لين انتي.. طب ليه تخبي عليا يعني عارفه و ساكته و انا زى الغبية مصدقة اخلاصك ليا هههه هى يعني جت عليكى جوزى متجوز صاحبتي عليا شهرين و التانيه عارفه و ساكتها الا ايه خايفه على لكن الحقيقة بقا انكي جبانة يا لين جبانة اوى كمان انا مش عايزة اشوف وشك ولا اعرفك تانى كفاية لحد كده حياتي ادمرت بسبب سكوتك على المصيبة دى
لين .. انا غلطانة و اوى كمان بس انا حاولت اقولك حتي لمحت ليكى و حذرتك بس مقدرتش اقولك الحقيقة لاني خوفت عليكى والله العظيم ده اللي حصل
ليليان.. لم تشوفي حاجة زى دى و تسيبى صاحبتك على عماها تبقي شريكة في الكدابة دى
لين بدموع و رجاءا.. ارجوكي سامحيني والله عملت كده علشان خايفة عليكى خوفت ان اخسرك
ليليان بابتسامة سخرية.. ودلوقتي كسبتني ههههه روحي نامي يا لين انا بكرهك و مش عايزة اعرفك ولا اسمع صوتك تاني
لين مسكت ايد ليليان.. رايحة فين
ليليان سحبت ايديها منها بغضب.. ملكيش دعوة بيا اغور ما طرح ما اغور خايفه عليا اوى كان فين خوفك ده لم كنت بتعذب و اجي اقولك على اهملو و تجاهلو ليا تعملي فيها طارشة دلوقتي خايفه عليا
لين .. طب خليكي لحد ما ت
ليليان.. والله الكلاب اوفاء عنكم انتوا التلاتة ازبل من الزبالة و انا مش عايزة اعرف حد منكم عن اذنك
ليليان راحت على غرفتها تلم حاجاتها لين قفلت الباب عليها و بعدين شالت المفتاح من باب الغرفة و رمته في الشارع و بعدين بعتت لى حمزة ليليان بتفح الباب بس مش عايز يتفتح
ليليان بعصبية.. افتحي يا لين و كفاية لحد كده سبنيييي فى حاااالي
لين.. والله ما انا فاتحة اعملي اللى تعمليه
ليليان.. مانتي جبانة و انا مش عايزة اشوف وشك ولا اعرفك حتي
لين.. برضو مش فاتحة اعمل اللي تعمليه هاا
بعد شوية اخيرا جاه حمزة و الحقيقة اتصدم من تصرف لين
حمزة.. ايه اللي بيحصل ده انتي عملتي ايه في البت
لين .. الحقني ليليان عايزة تمشي و بصراحه حالتها الصحية متسمحش بكدة ذات ان معندهش مكان ولا تعرف حد غيري انا و الزفت التانى
حمزة.. تقومي تحبسيها يا لين يعني كدبتي عليها و حبسها يا جبروتك
لين .. انا جايبك علشان تلحقني مش تقطم فيا
حمزة.. هاتي المفتاح
لين .. احم من انا رميت المفتاح في الشارع
ليليان عمل تزعق من جوه و تشتم في لين و بعد شوية اخيرا لين طالعت النسخة الثانية من المفتاح و فتحت الباب ليها
ليليان جره شنطة هدومها.. بتحبسيني يا لين بتحبسيني يعني مكفكيشش اللى عملتيه معايا كمان تحبسني
لين .. افتكرتك بنادمة الحق عليا
ليليان و لين مسكو في بعض
لين .. انتي اللي ساذجة اعملك ايه و بعدين انتي سايبة اللى دمرت حياتك و جاية تتكلمي معايا انا
ليليان بصرخ.. لانكي خاينة زيهم يا حيوانية
حمزة.. بسسسس اخرسي يا لين احم مدام ليليان ممكن نتكلم بهدوء زى الناس المتحضرين
ليليان.. ب
حمزة.. نقعد نتكلم و نتفهم بهدوء و بعدين تقرري اذا ها تمشي ولا تقعدي هنا
و اتكلم حمزة مع لين و ليليان بهدوء و كل واحدة منهما فهموا وجهت نظر التانية لين فهمت اللى عملتوا و اد ايه هى غلطانة كان قصدها خير بس مكنتش تعرف انها بسكوتها ده بتاذي صاحبتها و ليليان كمان فهمت ان لين مكنش قصدها انها تخبي و اتصالحو الاختين و حمزة سابهم و مشي و عد اليوم من غير اي احداث و في اليوم التالي في المساء
لين بتنظر لي الموبايل بعصبية و غضب.. اه يا ولاد ال
ليليان بابتسامة وجع.. هوم اصلا يستهلو بعض ربنا يهمني سعيد بى سعيدة
لين بغضب.. انتي ها تسكوتي المفروض تخدي حقك منهم دول دمرو حياتك يا حمارة
ليليان.. انا لا ها دمر ولا اعمل انا دلوقتي ها عيش علشان ابني و بس غير كده محدش يستاهل انا ها روح انام شوية
لين .. طب نتعشاء و بعدين نامي براحتك
ليليان.. مش جعانة والله اسيبك انا تتفرجي على المسلسل بس ابقي احكلي اللى ها يحصل فيه تمامخ
لين .. اوكيه
ليليان راحت غرفتها و قعدت تبكي في صمت
ليليان بدموع.. ليه كده يا مالك ليه انا عملت ايه علشان تكسرني بالشكل ده انا انا حبيتك بقلبي ليه توجعني بكرهك يا مالك بكرهك و عمري ما ها سامحك
و بعد مرور أسبوع كان عقد قران مالك و مليكة
مالك ببرود .. انتي طالق يا مليكة طالق بالتلاتة
مليكة ابتسامتها اختفت.. ب مالك انت بتهزر صح لا قول انك بتهزر مالك قول اي حاجة الا الكلمة دى
مالك .. انا مش بهزر في حاجة زى كده انا بكرهك بكرهك اوى انا ميشرفنيش تكوني ام لى عيال انا ميشرفنيش انكي تكوني في حياتي
الاخ بعصبية.. انت بتقول ايه يا حيوان انت
مالك بقوة.. عندكككك يا باشا اختك خانت..كم و مش بس كده لا دى كمان ضحكت عليا و قالت إنها حام..ل و هي لا حامل ولا زفت امبارح اكتشفت ده تعرفي انى بكره نفسي و بكره اليوم اللى عرفتك فيه انا مش عايزك ولا عايز اشوف وشك تاااانى حتي لو بالصدفة
فلاش
طبعا مالك شك في مليكة و قرر يعرف اذا بتقول الحقيقة أو بتكدب عليه ف راح لى معمل تحاليل اللى مليكة متفقة معاه و اكتشف انها زورت التحاليل
باك
مالك .. بتكدبي عليا احب اقولك انكي مش فارقه معايا اصلا لا زمان ولا دلوقتي صحيح الف مبروك يا عروسة
و مشي مالك تحت صدمة مليكة و استغراب اللى قعدين مليكة قعدت تنظر لى اللى قعدين في صمت و بعدين اغمو عليها من الصدمة
أما عند ليليان ليليان نزلت تتمشى و هي فى منتهي الوجع و بعدين قعدت
ليليان.. و بعدين يا ليليان و بعدين حياتك ادمرت لا مكان ولا بيت ها تعملي ايه لازم تقومي علشان نفسك لازم تقومي و تعفري علشان ابنك على الاقل لين مش دايملك و اكيد عمها ها يرجع بس اللي وجعني هو مالك الإنسان اللى ضحيت و استحملت علشانه هههههههه في الاخر يخ..وني مع صاحبتي لا توتو ده متجوزها عليا و كمان النهاردة بيحتفلو بجوازهم ههههههه هههههه
و بعدين قعدت ليليان تبكي بشهقة
و بعد شوية ليليان نظرت جانبها لقت كتاب
ليليان نظرت لى الاسم .. اسمو غريب جداً أما اقعد اقرا شوية يمكن استفيد حاجة
و بعد مرور ساعتين ليليان
ليليان.. ده انا اتاخرت اوووى اروح قبل ما لين تقلق و تنزل من البيت تدور عليا دى مجنونة و تعملها
ليليان قامت و لسه بتلتفت وراها.. ااانت
مالك .. وحشتني اوى عارف ان مش طيقة تشوفي وشي بس والله العظيم انا حبيتك انا سبت مليكة سبتها قدام الكل سبتها علشانك مقدرتش اكون مع غيرك ا
فجأة كف قوى نزل على وشه الكف ده كان من ليليان اللى نظرت ليه بغضب و كراه
مالك
يا تري مالك ها يعمل ايه مع ليليان بعد الكف ده و مليكة اللى حصل فيها ده كتير و ظلم ولا تستاهل
رايكم بصراحة في البارت ده
توضيح صغير بس مليكة مش حام..ل و مش متجوزة هى و مالك هي كانت بتقول كده علشان تقهر ليليان حاجة كمان مفيش سماح الاسم طالع معايا بالغلط
يتبع....
لقراءة الفصل السابع اضغط على : ( رواية ليليان المالك الفصل السابع )
لقراءة باقي الفصول اضغط على : ( رواية ليليان المالك )