رواية جليلة والعقرب الفصل السابع 7 بقلم شروق خالد

رواية جليلة والعقرب الحلقة السابعة 7 بقلم شروق خالد
رواية جليلة والعقرب الجزء السابع 7 بقلم شروق خالد
رواية جليلة والعقرب البارت السابع 7 بقلم شروق خالد
رواية جليلة والعقرب الفصل السابع 7 بقلم شروق خالد

رواية جليلة والعقرب الفصل السابع 7 بقلم شروق خالد

فتحيه تدخل جوه الدار عند فتحي وهي تصرخ فيه بقول لك يا  فتحي ابعت بنتك عنوه والله العظيم ما هيحصل لها خير ابدا وانت عارفني لما احط حاجه في دماغي بنفذها يعني انفذها والله افضحها البلد كلها قول البنت ماشيه على حل شعرها مع الولد وما في حد يرضى يبص في خلقتها وخلي الناس البلد كلها تقولها عليكم هي انت سامع ولا مش سامع وتترك لها المكان وتخرج وهي متعصبه جدا وتذهب الارض الزراعيه عند احمد وجليله وهي لا تنوي لهم بالخير ابد
شروق خالد 
تاتي فتحيه من الخلف وتساقط بيدها برافو عليك يا ست جليله كل حاجه طلعت في ايدك عملتيها خربتي البيت وهتطفش الواد مننا حرام عليك مش كفايه كل حاجه بيشتغل النهار كله في الارض وكل قرش يجمعوا يجي يرميه  بيرميها في حجرك هتعمل ايه تاني اكتر من كده حرام عليك الولد بيسمع كلامي مش بيسمع  كلامي انا ولا اخوه
شروق خالد 
جليله  تذهب اليها وكلها غضب انت بتقولي ايه يا وليه خرفانه انت ايه اللي انت بتقوليه ده احمد ده اخويا قبل ما يبقى اي حد واحنا متربيين مع بعض واحنا اطفال صغيره  انت جننتي يا ست انت ولا ايه
فتحيه وهي تشوح بيدها وتلم الناس حواليها لا يا حبيبتي ما اتجننتش بس كل حاجه الواد بيعملها وشغله وتعب ومجهوده ومستقبله اللي عايز يعمله يرمي لك انت كنت ما حساش بيه الواد بيحبك يا حبيبتي وبعمل دي كله عشان خاطر ترضي عليه وتتجوزيه لكن انت البعيده مش حاسه وما عندكيش دم كل حاجه هما تاخدي الفلوس منه وتاخدي شقه وتعبوا
احمد وهو يجري عليها ويمسكها بيدها ويصرف فيها ايه اللي انت بتقوليه ده فتحيه كل حاجه حرام عليك سيبيني في حالي بقى
احمد.  ابعدي عني يا فتحيه قلت لك 100 مره تبعدي عني وما لكيش صالح بجليله وجليله دي اختي اختي افهمي وانا هسيب لك كل حاجه وماشي اشبعي  بي البلد وبالبيت وبالارض وكل حاجه عايزه ايه مني ثاني
فتحيه وهي تصرخ  منك شايفين يا بلد شايفين الولد اللي مربياه على ايدي بيقول لي ايه شايفين ست جليله عملت ايه فيه هتضيع الواد مني هتضيع الواد مني
ياتي مراد من بعيد في بوكس وينزل منه ويصرخ فيهم وفي التجمع اللي الناس ملمومه فيه ايه في ايه فيها يا جدع منك له وايه التجمع ده وايه اللي بيحصل هنا
احمد وهو يمسح دموعه لا يا باشا ما فيش حاجه
فتحيه لا فيها احمد ما تنكرش يا احمد قول ان السته دي حراميه وسرقه فلوسك وتعبك السنين دي كلها ومش عايزه ترجعها ايوه يا سعاده الباشا انا بشتكيها بتعب اخويا والسنين دي كلها سرقتهم منه دلوقتي بنطالب بيه ان هي ترجحه مش عايزه ترجع حاجه عايز تاكل حق الواد الغلبان ده ولا ايه يا اهل البلد انتوا بتشوفوا الولد النهار كله بيشتغل في الغيط وبيجي يرمي على الفلوس في حجرها ودلوقتي هي مش عايز تدي له حاجه من تعب السنين دي كلها قال ايه قال معهاش ولما معكيش يا حبيبتي كنت بتاخدي ليه منه
شروق خالد 
احمد وهو يصرخ  انت  جنتي  اللي كنت بديه لها ده كل حاجه كانت على ايدك انت وكل حاجه انت اللي كنت بتاخديها مني انا عمري اي حاجه وانا عمري ما اديت لها قرش وحد ربنا انا كل كنت بعمله معاها اني كنت بقف معاها اخ وقف مع اخته اكثر من كده عمري ما عملت حاجه
شروق خالد 
جليله تبكي وتمسح دموعها وتقول بقوه بقول لك ايه يا فتحيه انت عايز تبعدي احمد عنه وعاد تبعدي تبعديني عن احمد تمام وديت اللي هيحصل يا فتحيه عايزه ايه ثاني مني واسبيني في حالي يا بنت الناس مش قدك ولا قد مشاكلك ابعدي عني يا بنت الناس الله لا يسواك
شروق خالد 
 احمد. وهو ينظر الى جليله بحزن شديد على اللي قالته ان هم يبعد عن بعض ان هي هتنساه وينظر الى فتحيه بكره هو حقك ان هي هتبعد عن جميع تصرفاتها السوداء اللي بتعملها معاه
مراد وهو يامر العساكر بتعوعه ان هم يفرقوا الناس من المجمع ديتي ويقول لفتحيه اي كلمه تانيه ست ابعدها على الحوار ده انا هضطر اخذ اجراء واحبسك فيه يلا غوري من هنا وانت يلا يلا تعالي معايا
شروق خالد 
جليله وهي تنظر الى احمد بخوف اجي  معاك فين يا باشا ده موضوع وتحل والحمد لله ما فيش حاجه اجي اروح معاك فين
احمد وهو يمسك في يد جليله وفي ايه يا باشا ما قلنا لك ما فيش حاجه انت عايز تاخدها تروح بيها فين يا باشا
مراد وهو ينظر الى احمد وهو ماسكها بغضب ويدوس  علي يده قلت لك تعالي معايا ومش عايز رض  كثير ايه انت ما بتفهميش
شروق خالد 
ويمسك جليله من يدها ويرميها في عربيه البوكس ويشغل عربيه البوكس ويذهب بها الى بيت اهلها وهي في الطريق وتمسح دموعها ابوس على يدك يا باشا لو دخلت بي بالبوكس ده ابويا ولا امي شافوني راكبها ممكن يروحوا فيها حرام عليك انا ابويا مريض قلبي ممكن يروح فيها حرام عليك نزلني
شروق خالد 
احمد وهو يرجع الى فتحيه ويصرخ فيها ارتحت دلوقتي يا فتحيه عملت اللي في دماغك عايزه ترجعيني البيت عشان ابقى خدامك  تحت طوعك لا يا فتحيه انا عارف كل حاجه انت بتخطط ليها عارف ان انت كل دي اللي عملتيه عشان خاطر ارجع البيت ثاني لكن لغايه هنا كفايه يا فتحيه زي ما بعثتينا عن جليله انا هبعد عنك ومن يوم جيت تنسيني وانسى انك تعرفي واحد اسمه احمد ويمشي بسرعه من جوارها فجاه يجري بسرعه رهيبه وهو يبكي ويمسح دموعه ويقع على الارض ويبكي بصوت عالي ويصرح  ويذهب الى القسم  ويسال على جليله
شروق خالد 
 احد العساكر وهو ينظر اليه والى ملابسه متسخه ويقول له ما فيش حد بالاسم  ده
 احمد بسرعه  ظابط الجديد اللي جه البلد من كام يوم وجيه هنا ولا لسه البنت دي كانت معاه وهو ليه شويه واخدها من البلد
شروق خالد 
العسكري لا هو حضره الظابط مراد لسه ما جاش اتفضل حضرتك لو عايز استنى استنى بره حضرتك
 احمد وهو يخرج من(  نقطه البلد) 
ويجلس  بجوار الباب على الارض وهو يبكي ويستنى جليله ان تاتي
شروق خالد 
 مرات وهو يصرخ فيها قلت لك مش عايز اسمع صوتك انت ليه ما بتفهميش
 فجاه يقق  البوكس بجوار منزل جليله وينزل منه مراد وهو يمسك يدها ويدخل بها البيت عند ابوها وامها 
الاب ويلاقي الظابط داخل بجليله وهو يمسك يدها
انا عارف ان البارت قصير والكل بيشتكي منه اسفه بس دي روايه حبيت اشارك بيها في الاحتفالية  
وان شاء الله  هعوضكم بروايه جديده 
عايزه رايكم فيها  
يتبع...
لقراءة الفصل الثامن اضغط على : ( رواية جليلة والعقرب الفصل الثامن )
لقراءة باقي الفصول اضغط على : ( رواية جليلة والعقرب )
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-