رواية مغرور ولكن وقع في حبي الفصل الثاني عشر 12 بقلم ميرنا فوزي

رواية مغرور ولكن وقع في حبي الحلقة الثانية عشر 12 بقلم ميرنا فوزي
رواية مغرور ولكن وقع في حبي الجزء الثاني عشر 12 بقلم ميرنا فوزي
رواية مغرور ولكن وقع في حبي البارت الثاني عشر 12 بقلم ميرنا فوزي
رواية مغرور ولكن وقع في حبي الفصل الثاني عشر 12 بقلم ميرنا فوزي

رواية مغرور ولكن وقع في حبي الفصل الثاني عشر 12 بقلم ميرنا فوزي


 وفجاه مراد جيه مره واحده واتصدم وبرق عنيه علي البنت وشافها بتنز.ف وشاف عز عاري واتصدم اكتر وقال بصدمه تاااني!!!! هو احنا نطلع من النقره نقع في الدحديره عز بضيق : تاني اى يا يعم انت كمان انت فاهم غلط اصلا البت دي جت عندي عشان تلعب عليا وعامله دور الضحيه عشان أصدقها وبتقولي حامل مني ؟! رانيا بصويت انا بمو*ت حرام عليك انت معندكش رحمه ابنك بيمو*ت مننا.. مراد استغرب ومش عارف يصدق عز ولا رانيا اللي اول مره يشوفها وبعدين قال بسرعه طب مش وقته كلام دلوقتي يا عز عايزين نلحقها البت بتنز.ف عز رد عليه ببرود طب وانا اعملها اى حد قالها تيجي عندي اهو ده تمن غبائها مليش في تستحمل غلطتها أنا مالي مراد رد عليه بتعصب عزز البت بتم.وت انت مش دكتور خدها اعملها العمليه 
عز رفع حواجبه باستغراب: أنا دكتور جراحه عامه مش نسا وتوليد وبعدين رانيا فضلت تعيط بصريخ ونبي يا عز الحقني مش قادره ارجوك .. مراد بص علي عز بالترجي وقال معلش اعملها العمليه مش واحده رخيصه تضيع مستقبلك لو حصلها حاجه
عز بنرفزه : مين دي اللي تضيع مستقبل عز الجارحي ولا هي وغيرها يقدروا يعملوا حاجه من ورا ضهري حتي لو مش قدامي 
عشان عارفين نهايتهم اى في الاخر مراد قطع كلامه بسرعه طب معلش أنقذها وبعدين نشوف الحوار ده 
عز بقرف أنا مستحيل اوس.خ ايدي في البت دي هنوديها المستشفي ومشوفش وشها تاني قدامي وبعدين بص عليها بغضب وزعيق فااااهمه يا بت،!!!! رانيا هزت راسها بارتجاف وقالت بعياط فاهمه بس الحقني ارجوك عز بص عليها بقرف من فوق تحت ودخل يلبس وبعدين وداها المستشفي بتاعته الجديد وبعدين استني شويه هو ومراد والدكتور طلع وقال بخيبه الامل للاسف فقدنا الجنين هي تقربلك حاجه يا دكتور عز..عز رد عليه بكذب لا شوفتها ف الشارع قولت اساعدها المهم عايز اشوفها حالا هي كويسه اكيد
الدكتور: اها هي كويسه اتفضل يا دكتور  ..عز بص علي مراد وقاله استني هنا يا مراد .. مراد هز رأسه بالموافقه وبعدين عز دخل علي رانيا باشمئزاز وقالها ببرود أنا كان ممكن اسيبك تمو.تي عادي بس محبتش اعمل كدا عشان مش عايز اشيل ذنوب واحده مش تمام اسمعي يا بت انتي أنا هعديها المرادي وهسقط الفيلم اللي انتي عملتيه ده بس لو جيتي تخترعي حجه جديده أنا مش هسيب روحك وهموتها ماااشي اها صح وابقي سلمي علي ابو اللي ما.ت وقوليلوا ابنك في ذمه الله رانيا بصت عليه بسخرية وبقله الحيله اللي هو ابنك يعني قول الكلام ده لنفسك 
عز بنفاذ الصبر: متقوليش ابني وتكملي في باقي القصه انا عمري ما هصدقك حتي لو ابني في احسن مش عايز عيال من اشكال اللي زيك ويشيلو اسمي و لقب عيلت الجارحي وأمهم ست عايره و وس.خه المهم انا لو شوفتك تاني قدامي مش هرحمك وهخليكي تندمي علي اليوم اللي انتي جيتي في كلامي هيتنفذ و لو شوفتك في الفرح همحيكي من علي وش الارض وبعدين كمل بسخرية يوم لما تلعبي اللعبه الخسرانه دي العبيها مع حد اهبل يصدق ع طول مش عز الجارحي مااااشي سلام يااا.. ولا هقولك متستاهليش السلام في ستين داهيه.. عز خرج ومراد قاله انت عملت اى يا عز واى الحكايه بظبط ومين البت دي وحامل منك ازاي وامتي حصل بدل ما أنا عامل زي الاطرش في الزفه 
عز: حيلك حيلك هو تحريات مباحث هقولك ..... 
عدي يوم كامل و ابتدأ علي فرح عز و نور 
نور وهي في الكوافير هي و ميرا 
ميرا بفرحه : يلهههوي علي الجمال يبخت عز فعلا 
نور ضحكت وقالت أنا خساره في عارفه 
ميرا ضحكت وقالت لا مش خساره في بردو عز جامد ومز  والف واحده تاخده بس نصيبك وقع في وضحكت نور اضايقت وقالت بس يا بت انتي اتلمي 
ميرا فهمت أنها غيرانه وقالت ممم ماشي يعم الغيران عز ساعتها رن عليها و نور اتخضيت وفتحت عليه بقلق ايوه يا عز 
عز بجمود : أنا برا أنا و مراد هاجي ولا لا 
نور بكسوف : ايوه خلصت تع...ومن هنا عز دخل عليها وهو ماسك التليفون وبيكلمها و قطع الكلام لما نظره جه عليها واتفاجي بجمالها في الفستان اللي أبرز رشاقتها و ملامحها كأنه من الورد المقطوف فضل باصص عليها كتير ومتعجب فيها و نور اتوترت من نظراته وقالت عز مش يلا بقا نمشي اتاخرنا عز فاق من صوتها وقال اها يلا وبعدين انكجها من ايديها وميرا زغرطت جامد و مراد سمع صوتها من الشارع وقال بفرحه ايوه صوتك عرفتك يخرااابي همو*ت عليها عز طلع هو ونور اللي كانت مكسوفه منه جدا و مش متخيله أنها هتتجوز عز حبيبها كانت مستنيه اليوم ده اوي عشان يبقوا ف بيت واحد مع بعض عز قطع شرودها وقرب من ودنها وقال بصوت واطي انتي حلوه انهارده مكنتش أتخيل أن وش حموكشه يتقلب ويبقا قمر انهارده نور بغيظ أنا حموكشه!! أنا طول عمري حلوه وناس بتشكر في جمالي انت بس متغاظ مني عشان مش لاقي زيي في جمالي عز ضحك يعيني يا بنتي هما فهموكي كدا كان لازم يقولو كدا مش عايزين يجرحوكي ويقلله من نفسيتك نور اضايقت زي الاطفال وعز ضحك عليها وبعدين عز و نور وميرا قربه علي مراد وعز فتح الباب لنور ودخلت وبعدين هو دخل مراد كان ساند علي عربيه عز وكان باصص علي ميرا بحب واعجاب من جمالها ومش قادر يقول اى علي حلاوتها وقال بصوت عالي انهارده المحل اتملي حلويات غموا علي عيني وخلاني ابص علي قطعه واحده وهي البسبوسه بالقشطه ميرا اتخجلت جامد وبصت في الأرض و عز خرج رأسه من الشباك وقاله أنجز يعم المداح ورانا فرح مراد مسمعش صوته وعز اضايق وقاله مراااااد يلااا ولا هسوق أنا مراد فاق من صوته وقاله مبراااحه وبعدين بص علي ميرا وفتح الباب بابتسامه لطيفه وقالها بصوت خافت خشي برجلك اليمين ي جميل ميرا اتكسفت وركبت العربيه هي ومراد وعز و نور ... مراد شغل اغنيه تامر عاشور (خليني ف حضنك يا حبيبي .. ده ف حضنك بهدى وبرتاح 
أنا كل مشاعري معاك راحو .. وكمان قلبي لقلبك راح 
ولا بضحك وأفرح من قلبي .. غير لو جمبي انا كانو عينيك 
لو تبعد عني ولو ثانيه وبعدين مراد بص علي ميرا وكمل بقيت الجمله بتجنننن يا حبيبيي عليييك نور ضحكت جامد وعز ضحك بسخريه وقال خلاااص احساسك وصلها وخرم قلبها مش لازم تعلي صوتك يا تامررر خرمت طبله ودني كلهم ضحكه جامد ومراد قال بهزار ده انا صوتي احسن من تامر صح يا دكتوره ميرا .. ميرا قالت بكسوف مقدرش اقول لا
عز رفع حواجبه باستنكار اااه ماشيه بمثال طبلي وانا ازمرلك صح كدا ده صوته جابلي جلطه في وداني وبعدين ضحك و مراد كان باصص علي ميرا وهو بيسوق و عز لاحظ عليها وقاله بصوت عالي عيينك في الطريق مراد مسمعش صوته وفجاه وهو مراد مش واخد باله من الطريق عربيه كبيره كانت قدامهم كانت بتعدي في نص الطريق عز لاحظ العربيه اللي قدامهم واتصدم وقال بصريخ حاااااسب العربييييه نور صوتت واستخبت في عز ووو
يتبع.....
لقراءة الفصل الثالث عشر اضغط على : ( رواية مغرور ولكن وقع في حبي الفصل الثالث عشر )
لقراءة باقي الفصول اضغط على : ( رواية مغرور ولكن وقع في حبي )
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-