رواية عشقت بودي جارد الفصل السابع والعشرون 27 بقلم صفاء حسني

رواية عشقت بودي جارد الحلقة السابعة والعشرون 27 بقلم صفاء حسني
رواية عشقت بودي جارد الجزء السابع والعشرون 27 بقلم صفاء حسني
رواية عشقت بودي جارد البارت السابع والعشرون 27 بقلم صفاء حسني
رواية عشقت بودي جارد الفصل السابع والعشرون 27 بقلم صفاء حسني

رواية عشقت بودي جارد الفصل السابع والعشرون 27 بقلم صفاء حسني

انتى هتخرجي كدة قالها طاهر بصوت مرتفع جعل رحمة استغربت وسالته.
كدة الا هو ازى
رد طاهر وهو بيزعق
وانتى حط ميكب
ضحكت رحمة ميكب انا عمرى ما حطيت ميكب
ردت رحمة ببراة
زبدة كوكو بس لونها أحمر لكن مش ظاهر علي فكره
كان عيونه
وحط برفان كمان وايه الا على وشك ده
اكملت رحمة
ده كريم بشړة وقي من الشمس على فكرة ومش بحط برافون عشان حرام مجرد زيوت طبيعي ربنا محلاها زيت مسك على نعناع على قرنفل على جنزبيل بجمعهم مع بعض فى زجاجة فاضي وريحتهم خفيفة وبعد كده انتبهت انها فى استجواب
هو انت مالك بتستجوبينى ليه على الصبح وفاتح تحقيق
نفخ طاهر
من غير رغي كتير ادخلي اغسلي وشك
نفخت رحمة من تحكمه
ليه انشاء الله شايفنى لبسه لبس لسمح الله وليه عايش دور الشيخ هو انت ناسي انى كنت فى فرح العائلة
نظر لها بحب
لكن انا عايز واحده بس الا كانت مختلفة في وسطهم كانت حالة استثنائية بطبيعتها الحجاب البسيط لكن محتشمه لم يظهر خسلة من شعرها والوجه الهادي الا كان ظاهر عليه التعب والارهاق لكن كان طبيعي والعيون الا سحرتنى
كانت هتصدق رحمه للحظة وبعد كدة فاقت
حليك حليك انت متأكد الكلام ده لي انا
وضح طاهر وقال طبعا مش مراتى
سالته رحمة
بجد يعني من
ابتسم طاهر
طبعا انا كلى ملك
اكملت رحمة ومن حقي ارقص معاكى زى ما كل فى الفرح
أكد طاهر
اكيد عندكى شك في ده
ولم اكون مخنوقه من حقي اجري عليك وتكون
تنهد طاهر
اكيد وهضلال عليكى واحميك حتى من نفسي
ولفت بيه كانها بترقص فى فرح وبعد كده سابت ايده
مراتك اه صح عيشنا قصه حب جميله وجيت طلبتنى بعد ما حبيبتي صح اه وكمان اتخطبنى والاهل اتعرفوا على بعض وكانوا سعداء بي
ايه كمان اه ولبست فستان ولبستنى الشبكة وبعد كده فضلت خطوة الجواز وكتبنا كتبنا يها فعلا قصه فظيعة وبعدت عنه
وفطست على روحها من الضحك
على راي نانسي عجرم تعرفها قالت ايه وبدت تغنى وهى
قول تاني كده
مين تقصدني أنا
ايه قول تاني كده
مين تقصدني أنا حبنا عشقنا
هو انت بتتكلم عننا
يا ناسي هواك وواخد معاك
ليالي وسنين عمرنا
دا انا اللي اشتريت ودوبت وهويت
وضاع من ايديك حبنا
يا ناسي هواك وواخد معاك
ليالي وسنين عمرنا
دا انا اللي اشتريت ودوبت وهويت
وضاع من ايديك حبنا ايه ده ايه
ايه ايه قول تاني كده
مين مين تقصدني أنا
انت مين ف الهوي وفي الشوق
هو انت حبك دا ايه ما تفوق
ولا انت فكرك بكلمه منك
خلاص هسامحك وهنسي قوام
انت مين ف الهوي وفي الشوق
هو انت حبك دا ايه ما تفوق
ولا انت فكرك بكلمه منك
خلاص وهنسي قوام
يا ناسي هواك وواخد معاك
ليالي وسنين عمرنا
دا انا اللي اشتريت ودوبت وهويت
وضاع من ايديك حبنا
يا ناسي هواك وواخد معاك
ليالي وسنين عمرنا
دا انا اللي اشتريت ودوبت وهويت
وضاع من ايديك حبنا ايه ده ايه
ايه ايه
قول تاني كده
مين مين تقصدني أنا
في الغرام لسه بدري عليك
ولا عمري تاني هفكر فيك
دا انا كنت جنبك وسابني قلبك
اتاري حبك كلام في كلام
في الغرام لسه بدري عليك
ولا عمري تاني حفكر فيك
دا انا كنت جنبك وسابني قلبك
اتاري حبك كلام في كلام
يا ناسي هواك وواخد معاك
ليالي وسنين عمرنا
دا انا اللي اشتريت ودوبت وهويت
وضاع من ايديك حبنا
يا ناسي هواك وواخد معاك
ليالي وسنين عمرنا
دا انا اللي اشتريت ودوبت وهويت
وضاع من ايديك حبنا ايه ده ايه
ايه ايه قول تاني كده
مين مين تقصدني أنا حبنا عشقنا
هو انت بتتكلم عننا ايه دا ايه
ایه ایه لا خلاص
ضحك طاهر
خلصتى التريقي بتاعتك
امسحيهم ل امسحها بطريقتى
عندت رحمة
مش مسحة ورينا بقي هتمسحه ازى وفجأة
ازحت نفسها رحمة وكانت هتقع وسالته
انت هتعمل ايه
براحتى مش انتى مراتى
ضحكت رحمة وبعدت عنه الكلمة ده
مش لي يا طاهر انا مجرد زى ما قولت بودى جارد ليك عشان احمى قلبك ان يفكر فى يمنى رغم ان شايفة دوري انتهي وهى عرفت انك البطل بتاعها السوبر مان الا كان كل كلامه صح واكتشفت مين الحلو ومين الۏحش وفترة بسيطه وهتطلق وترجعوا لبعض وتعيشوا عائلة جميله وتوت توت خلصت الحدوتة على راي هيفاء وهبي
لا ناقصه طرف هو مين يا ترى اخ نسيت نفسي شفوت ازى دور رحمة ايه هتتبرع بالعينة النخاع عشان الظابط يقوم بالسلامه في المقابل امى ترجع تشوف ووقتها البيت يكون اترمم لكن طبعا صعب نرجع الحارة فهنبع البيت ونشترى شقه في مكان تاني بعيد عن الناس واكمل تعليمى واشتغل
ايه كمان يارحمة هتعيش على الاطلال على اللحظة ده افتكرك بينهم لكن هفوق ما بين نفسي وهشفوك من بعيد عشان طبعا هكون بشتغل فى شركتك ووقتها هتكون رايح جاي اقدمى وانت سعيد مع حب عمرك مين انا الا ظهرت فى يوم تانى يوم انكتب كتابها ٣ يوم منتظرة نتيحة التحليل لو طلعت عندى السكر طبعا احتمال ترفض نقل النخاع ففي اللحظة دي امضي على ورقة طلقي صح يا رحمة
يلا يا استاذ طاهر متمثلش قصة الحب الا من اول نظرة محدش موجود معانا
كان يستمع حديثها وهو يشعر بحب تملك قلبه او رغبة ظهرت عنده ممكن كلامها صح وقصتهم كلها ٣ ايام لكن ليه لا ليه مكنتش تكون اسم قصتي ٣ ايام حب اخرج منديل
عندك حق في كل كلمة وحرف واقسم بالله مش عارف هتصدقينى والا لكن انا فعلا
وقبل ما يعترف بحبه قطعت حديثهم حنين بعد ما صحيتها كيان وضمت رحمة وقالت
حمدالله على السلامة يا اختى الحمدلله انك بخير رجعت امتى والدكتور قال ايه
ابتسمت رحمة وقالت
قال ان بعد ساعتين فى مدرس الرياضيات جي فتجهز نفسها حنين
شهقت حنين مدرس ايه فعلا كدة رحمة رجعت زى الفل
ضحكت رحمة وسالت طاهر
فكرنى كدة يا استاذ
طاهر
مدرس الفيزياء يكون الساعه كام
تنهد طاهر.
جدول المدرسين مع حازم يا حنين هو كمان فى ثانوي لكن هو اخر سنه نفس المجموعة الا بياخد معهم هتاخد معهم
ووجه حديثه ل رحمة
يلا بينا نلحق تعملي التحليل
خرجت رحمة معه وكل واحد فى حالة من الصمت
وهى هناك كشفت الممرضة زرعها لكى تسحب العينة وجدت كذا شكت حقنة وسالتها
انتى عملت تحليل قبل كدة
ردت رحمة
مش عارفة إمبارح اغمى عليا اتحجزت فى المستشفى وعلقوا لي محليل
نظرت على اليدين وسحبت عينة اختبار السكر صيام وعينة تتأكد ان لم يتم حقنها بمدة أخرى وانسحبت
عملت التحليل وانتظرت فى الخارج النتيجة
فى نفس الوقت
كانت توجد عاملة واقفة بتتكلم مع مجهول
ايه النتيجة طلعت ايه
فى نفس الوقت دكتورة التحليل اقتربت
النتيجة كويسة الحمد لله
سالها طاهر
يعني مش مريضة سكر
هزت راسها الدكتوره
هو المفروض لا
استغرب طاهر مش فاهم هى كويسة والا لا
وضحت الدكتورة ومدت ايديها وفردت كوم رحمة وبعد كدة شرحت
رحمة اغمى عليها بعد ما انخفض الضغط بتاعها لكن مش بسبب السكر بسبب انها عندها انيميا لكن فى حد استغال اغماها وحقنها بمادة تلخبط هرمونات السكر في الډم
ومعنى كدة فى حد جاهل او حاقد كان بسبب الحركة دي كانت ممكن ټموت رحمة
اڼصدم طاهر وشعر بالخۏف وضمھا ما بين زرعه وقال
الحمد الله انها بخير نشكر ربنا على كل حال لكن ايه الغرض من ده
كانت العاملة الا بتتجسس بتقول
لا حضرتك العينة سليمة ومعندهش حاجة
اټجنن الشخص الا كان على التليفون
لكن انتى قولتى ان الحقنة ده هتخلي يظهر في التحليل انها عندها سكر
ردت العاملة
اكيد في حد حقنها بمدة ضد الحقنة عشان كده المفعول اختفي
كانت هتجنن المتصلة اغلقت الهاتف ازى بس كدة هتسافر و من طاهر
دخل اياد يصفق ويقولها
دلوقتي صح يا يمنى
يتبع....
لقراءة الفصل الثامن والعشرون اضغط على : ( رواية عشقت بودي جارد الفصل الثامن والعشرون )
لقراءة باقي الفصول اضغط على : ( رواية عشقت بودي جارد )
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-