رواية مليكة الفصل الخامس 5 بقلم بحر المساء

رواية مليكة الحلقة الخامسة 5 بقلم بحر المساء
رواية مليكة الجزء الخامس 5 بقلم بحر المساء
رواية مليكة البارت الخامس 5 بقلم بحر المساء
رواية مليكة الفصل الخامس 5 بقلم بحر المساء

رواية مليكة الفصل الخامس 5 بقلم بحر المساء

اخذ عمر مليكه بعدما فاقت وتوجه بها للداخل بعدما أمر رجاله بالاحتفاظ بالبنت           بحر المساء ♥️
الأم بخضه  : مليكه يلهوي مالك انت ساندها كدا ليه ي عمر اي اللي حصل 
وضع عمر مليكه على الأريكة وحكى لخالته كل شيئ 
الأم : ماريهان يطلع دا كله منها ثم نظرت بلوم لمليكه أنا قلتلك أنك ف الآخر هتطلعي غلطانه وان يوسف عمره مايعمل حاجه زي دي 
مليكه ببكاء : مفكرتش وقتها محستش بس غير بخيانته واني عاوزه اردله كسرتي 
الأم: وطلعتي غلطانه وبتكسري الإنسان الغلط شوفي بقا هترجعي يوسف تاني ازاي وهتخليه يسامحك ازاي 
عمر : خالتي مش وقته خليها ترتاح الاول 
الأم : انت تسكت انت كمان انت مذنب زيك زيها ويمكن اكتر طب هي كانت مصدومه ساعتها ومفكرتش إنما اللي أنت عملته اي شوف بقا هو ازاي هيغفرلك غلطتك دي 
تركتهم مليكه يتحدثو وتوجهت لغرفتها تفكر في كل اللي حصل وازاي صاحبتها تعمل معاها كدا وشكها ف يوسف واي رده فعله 
عند يوسف  ف الفون
كنت عاوز اتأكد بس واديني اتأكدت اهو 
صديقه: يوسف لازم تفكر كويس قبل ماتعمل اي حاجه 
يوسف : كدا انت مهمتك خلصت سلام 
ماريهان: يوسف عملتلك قهوه       بحر المساء ♥️
يوسف بابتسامه : تسلميلي 
ماريهان : شكل مزاجك رايق على غير العاده 
يوسف : ماريهان تتجوزيني  
ماريهان بفرحه وصدمه : بتقول اي 
يوسف : انا عارف أنه طلب غريب وعارف أن مليكه مفاتش على موتها كتير وهي كانت بالنسبه ليكي اي بس خلاص هي ماتت وانا عايش لوحدي وانتي لوحدك واحنا الاتنين محتاجين لبعض كمان احنا الاتنين عايشين مع بعض عشان محدش يتكلم ولا يقول حاجه 
ماريهان بزعل : يعني انت هتتجوزني عشان محدش يتكلم  
يوسف : مش قصدي بس دا عشانك وعشاني أنا كمان 
ماريهان باستغراب: عشانك
يوسف: مش هنكر اني اعجبت بشخصيتك واني قربت منك الفتره اللي فاتت وحسيتك جزء من حياتي ودلوقتي ليكي حريه الاختيار 
فكرت ماريهان هاهي تحصل على مرادها مخططها يسير كما تريد نعم ليس كان في مخططها موت مليكه أو ماحدث هذا 
ولكن بالنهايه حصلت على ما تريد (يوسف)
ماريهان : كلامك صح ممكن احنا الاتنين نكون محتاجين لبعض وكمان عشان محدش من الناس يتكلم  أنا موافقه 
يوسف : تمام يبقى هتصل دلوقتي على حد من صحابي يجيب المأذون 
ماريهان بسعاده مخفيه : بالسرعه دي 
يوسف : وليه التأخير  ثم أكمل وهو ينظر للأرض بتردد : طبعا انتي عارفه اني مش هينفع نعمل فرح وكدا لكن هعوضك عنه ب 
قاطعته ماريهان وهي تقترب منه وتمسك يده : مش عاوزه عوض ولا اي حاجه كفايه اني هكون معاك انت. 
يوسف باستغراب لما فعلته ولكنه حاول يقنع نفسه بأنها ستصبح زوجته وما فعلته دافع منها فقط         بحر المساء ♥️
حمحم يوسف وسحب يده ثم قال : هروح اكلم صاحبي يجيب المأذون 
توجهت ماريهان الغرفه وأخرجت فستان  البس دا ولا دا  اي اللي أنا مطلعاه دا المفروض أكون هاديه شوي واتصرف بعقل اكتر من كدا المفروض اني موافقه بس عشان خاطر منظري وكدا مش عاوزاه يشك في حاجه بس وعد ي يوسف انسيك مليكه واخليك تعيش اسعد ايام حياتك ثم توجهت وجلبت فستان اسود طويل ورفعت شعرها ووضعت ميكب قليل 
عند عمر 
الأم : رايحه فين 
مليكه : رايحه ل يوسف ي ماما 
عمر: ناويه على اي 
مليكه : هاخد البنت معايا واروح ل يوسف وهعرفه كل حاجه وبعدين اتعامل مع ماريهان 
عمر: ماريهان قاعده مع يوسف ف الشقه 
مليكه بصدمه: قاعده معاه ازاي وليه 
الأم: طبعا ما دا اللي هي كانت عاوزاه وانتي حققتيه ليها بكل سذاجه 
مليكه : ماما لو سمحتي كفايه أنا فيا اللي مكفيني أنا عارفه اني غلطت بس اعمل اي 
عمر : اللي حصل حصل احنا غلطنا ودلوقتي عاوزين نصلح 
تركتهم الأم وقالت وهي ماشيه : أنا داخله اوضتي استريح 
مليكه اتنهدت وعمر قلها : معلشي انتي عارفه هي بتحب يوسف اد أي 
مليكه : ماريهان قاعده معاه من امتى وازاي 
عمر : من ساعه ما راحت واغمى عليها قاعده بحجه أنها لوحدها وبالمره تخلي بالها منه    بقلم بحر ♥️
مليكه : تمام هناخد البنت معانا والتسجيلات اللي بتقول عليها وتتأكد أنها هتقول الحقيقه ادام يوسف بس لو سمحت براحه ي عمر دي بنت غلبانه وانت بتتعامل معاها بوحشيه 
ضحك عمر : وحشيه انتي متعرفيش الاشكال دي مش عاوزه غير كدا 
مليكه : من امتى وانت كدا 
عمر : من ساعت ماعرفت الدنيا على حقيقتها 
وبعدين الوحشيه دي هلاقيها على ايد جوزك لما يعرف اللي حصل 
ابتسمت مليكه بحزن : تفتكر هيسامحني 
عمر بضحك : لا 😂 
مليكه زقلته بتفاحه : انت غلس على فكره 
عمر وهو يلتقط التفاحه وياكلها: طعمها حلو اوي 
مليكه أنا هروح اراضي الست اللي جوا دي على ماتخلص 
عمر : ماشي    وتوجه كلا منهما لمراده 
عند يوسف  
بارك الله لكما وبارك عليكما 
عند هذه الجمله وامتلأ قلب ماريهان بالسعاده  توجه لها يوسف وقال لها : مبروك 
نظرت له ماريهان وقالت الله يبارك فيكي وقالت ف سرها كنت متوقعه اي يعني هيجي يحضني ماهو اكيد لسه بيفكر ف الست مليكه بس المهم أنه بقى ليا وانا هنسيها له 
يوسف : ماريهاااان      بقلم بحر ♥️
ماريهان : ها كنت بتقول حاجه 
يوسف: أناعارف كويس انتي بتفكري ف اي 
صدمت ماريهان من كلامه ثم صدمها يوسف اكثر  : مش عاوزك تقلقي الوضع هيخليه زي ماهو انتي ف اوضتك وانا ف اوضتي وهنتعامل زي ماكنا بالضبط لحد ماناخد على بعض اكتر ونتخطى الفتره اللي احنا فيها دي ثم تركها يوسف ف صدمتها وتوجه ل فتح الباب عندما رن الجرس
يوسف بصدمه كبيره : م مليكه 
ماريهان من الداخل ويظهر ف صوتها الغضب : يوسف خلاص هي ماتت معدتش موجوده 
دخلت مليكه وورائها أمها وعمر 
ماريهان بصدمه : مليكه انتي انتي ازاي عايشه انتي مش متي 
مليكه بضحكه سخريه : مت ازاي وانا واقفه ادامك هو في ميت بيصحى تاني ي ماريهان 
اتجهت لها ماريهان وقالت : مش معقول طب كنتي فين دا كله وبتتكلمي معايا ليه بالاسلوب دا 
مليكه : انتي لسه هتعملي فيها البريئه انتي اوسخ انسانه أنا شفتها ف حياتي 
يوسف : أنا عاوز اعرف اي اللي بيحصل انتي ازاي عايشه وازاي انتي مع عمر وخالتي هو في اي بالضبط 
مليكه : يوسف وحش وحشتني اوي 
واتجهت له لتحضنه كان سيبتعد يوسف ولكن لم يستطيع فحضنها ثم سكت كثيرا ف حضنه وقال وهو مازال تحت الصدمه : انتي عايشه انتي ممتيش.          بقلم بحر ♥️
 مليكه : أنا هقلك كل حاجه ثم بدأت تحكي له كل ماحدث وتبرر له فعلتها 
ماريهان : انتي كدابه أنا معملتش اي حاجه انتي ازاي كدا ازاي تبعدي عننا لمجرد انك شفتي حاجه حتى من غير دليل طب بلاش أنا ازاي تبعدي عن حب عمرك زي ما بتقولي دا لو فعلا بتحبيه وكمان راجعه بتألفي حكايات من عندك 
مليكه بصدمه : انتي بجد أقذر انسانه شفتها ف حياتي ثم وجهت كلامها ل يوسف الذي يقف بصمت مصدوم مما سمعه ومما فعلته معشوقته وهل هي لعبت به وهل عمر اشترك معها فيما حدث هو كان يرى عمر يوميا وكان يواسيه كان يرى عمر ليس في حالته ولكن ظن أنه فقط من الظروف التي يمرون بها هل اصبح لعبه بيديهم 
مليكه : يوسف أنا هثبتلك أن كل اللي بقوله صح ثم نادت على البنت وحكت كل ماحدث وأظهرت التسجيلات التي بينها وبين ماريهان 
ماريهان والدموع ف عينيها : ايوه انا عملت كدا عملت كدا لأني مقدرتش اشوف يوسف معاكي وانتي السبب أنا حبيت يوسف بسببك كنتي بتيجي كل يوم تحكيلي عنه واد اي هو هو لطيف معاكي وانتي رافضاه لمجرد انك انسانه معقده كنت بشوف حنيته عليكي كنت بشوف أنه نفسه يحققلك كل اللي بتتمنيه وانتي ف الآخر مش راضيه عنه حبيته غصب عني واتجهت ل يوسف وقالت بدموع حقيقيه : حبيتك وحبيت كل حاجه فيك حبيت حنيتك وكلامك ثم بعلو صوتها وهي تنظر ل مليكه : قررت اني اعمل خطه واخليكي تبعدي عنه بس مش أنا لوحدي اللي غلطانه انتي كمان انتي كنتي بتحكيلي وكأنك بتقليلي أنا معايا وانتي لأ وكمان انتي متستحقيش يوسف تقدري تقليلي عملتي له اي مع اول حاجه شكيتي فيه وقررتي تعاقبيه من غير ماتسمعيه ونسيتي كل اللي عمله معاكي 
كانت تتحدث تحت صدمه مليكه وعمر ويوسف والأم 
مليكه بعياط  : يوسف أنا 
قاطعها يوسف بقلم على وشها من قوته وقعت على الأرض ونظرت له بصدمه  جريت عليها امها وعمر 
ولكن قبل وصول عمر ليها مسكه يوسف من هدومه وضربه بالبوكس 
عمر وأيديه مكان الضربه بوجع : يوسف أنا 
يوسف شده من هدومه وقفه وضربه تاني ثم وجه له العديد من الضربات وكأنه يخلص كل غضبه فيه وينتقم من كل ماحدث 
جريت ام مليكه عليه : يوسف عشان خاطري كفايه يابني هيموت ف ايديك كفايه وحياتي عندك 
نظر يوسف لعمر الملقي على الأرض ووجهه ملئ بالكدمات والدم 
مليكه وهي تبكي بشده : يو يوسف 
يوسف بصوت عالي : مش عاوز اسمع صوتك انتي اكتر انسانه انانيه شفتها ف حياتي بس الغلط مش منك الغلط مني أنا عشان كان المفروض ابعد عنك من الاول       بقلم بحر ♥️
ماريهان خططت عشان عاوزاني أذنبت بس أذنبت عشان حبها أما انتي عملتي اي خططتي عشان تجرحيني خططتي عشان تهديني وتحسسيني بذنب موتك بس خلاص كل حاجه خلصت وانتي من دلوقتي متعنيش ليا ف حاجه 
كل هذا تحت صدمه مليكه وماريهان من ردة فعله  وصدمت مليكه الأكبر عندما كمل كلامه وقال ببرود : اصل نسيت اقلك أو انتي مسبتيش ليا فرصه اقلك  النهارده كان جوازي أنا وماريهان 
مليكه بصدمه وبكاء حاد : انت بتقول اي لا انت اكيد بتكذب ثم قامت بصعوبه ومسكت يده  يوسف أنا عارفه اني غلطت بس عشان خاطري بلاش كلامك دا انا مش هستحمل كدا انت بتكذب عليا صح 
نفض يوسف يدها : تؤ بتكلم جد ولسه مخلصتش كلامي انتي مراتي ثم أكمل بسخريه  ع الورق وهيفضل ع الورق هتخليكي هنا ف بيتي تحت عيني وتنسي ف يوم من الايام اني حبيتك وماريهان هتخليها هنا مراتي زيها زيك بالضبط فاهمه      بقلم بحر ♥️
ثم نظر إلى عمر الذي مازال ملقي على الأرض لا يستطيع أن يتحرك  : أما أنت بقا ف مش عاوز اشوف وشك قدامي وإلا قسما بربي لاندمك واخليك تشوف وش عمرك ما كنت تظن أن تشوفه ابدا  ثم صعد ل فوق وتركهم ف صدمتهم جميعا
يتبع....
لقراءة الفصل السادس اضغط على : ( رواية مليكة الفصل السادس )
لقراءة باقي الفصول اضغط على : ( رواية مليكة )
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-