رواية عشق السيف الحلقة السادسة عشر 16 بقلم نورا فريد
رواية عشق السيف الجزء السادس عشر 16 بقلم نورا فريد
رواية عشق السيف البارت السادس عشر 16 بقلم نورا فريد
رواية عشق السيف الفصل السادس عشر 16 بقلم نورا فريد |
رواية عشق السيف الفصل السادس عشر 16 بقلم نورا فريد
بسملة بى انهيار: سيف الحقني ابوس ايدك اسر اتق.تل ( بسملة في سيارة الإسعاف)
سيف بصدمة: بتقولي ايه حصل ازاي و مين اللي عمل كده و انتي عرفتي ازاي
بسملة بى انهيار: مش وقته الكلام ده احنا دلوقتي في طريق المستشفى مستشفى***ارجوك تعالى بسرعة انا خايفه اوي
بسملة مسكة ايده و تقول بدموع و رجاء: اسر متموتش عشان خاطري بلاش تسبني... انا اسفة اسفة انا السبب حصلك كده بسببي اسر قوم عشان خاطري
اهدي من فضلك ياما تنزلي مش عارفين نشتغل والله هو كويس
بسملة بدموع: كويس ازاي و هو مغمض عينيه و مش بيرد عليا انا مش مسامحة نفسي على اللى حصلوا بسببي ارجوكم اعملوا حاجة بتضحكي على ايه الواد بيموت
مش صغيرين على انكم تكونوا متجوزين ربنا يخليكم لبعض ليقين على بعض جدا
بسملة نظرت ليها بغضب و سكتت و بعد وقت اخيرا وصلوا المستشفى و راح غرفة العمليات
لو سمحتي خليكي هنا انا مقدرة خوفك عليه بس مش ها ينفع تدخلي معانا
بسملة: اوكيه
راحوا على غرفة العمليات بسملة سندت راسها على الباب و وقعت على الأرض ببطء بعد شوية جاه سيف
بسملة جريت عليه و حكتلو كل اللى حصل سيف نظر ليها بغضب و شفقة في نفس الوقت
بسملة بدموع: لو حصلوا حاجة بسببي انا مش مسامحة نفسي والله قولتو امشي مكنتش اعرف انو بترقبني مكنتش اعرف ان عمار حقير لدرجة دى اسر لم لقه اتخطي حدوده معايا ادخل و لم عمار لق ان اسر مصمم انو يسبني عمار ضربو بى السك..ينة و جري
سيف : طب اهدي و انا ها تصرف ان شاء الله مش ها يحصل حاجة... الو يا ليلة
ليلة بغضب: انت فين و مش بترد ليه بسملة خرجت من البيت و مرجعتش اتصلت بيها و مش بترد من الصبح الدنيا قايمة و انت ولا على بالك ولا حتي بتطمن عليا مش المفروض انى ام ابنك ولا هو فيه ايه ساكت ليه ما ترد عليا بسملة عندك ولا فين انطق
سيف غمض عيونه و فتح بتعب: بسملة جانبي ليلة عايزة تطمن عليكى
بسملة: الو
ليلة بلهفة: بسملة انتي فين و مش بترد على تلفونك ليه قلقتني عليكى ازاي تنزلي من البيت و انتي بى الحالة دى افرد حصلك حاجة
بسملة: انا اسفة يا ليلة والله ما كان قصدي ان اسر يتاذي بسببي سامحوني عشان خاطري ليلة ارجوكي تعالي انا محتاجلك اوى
ليلة: اسر مين و ايه اللي حصل ادني سيف
سيف: ايوة يا ليلة
ليلة: هى بسملة بتقول ايه و مين اللي اضرب اسر اسر اخو ليلي انتوا فين دلوقتي
سيف: مش ها ينفع تجي انتي تعبانة
ليلة: انتوا فين يا سيف ما ترد عليا يا ابني
سيف عطا العنوان لى ليلة و بعد وقت جت ليلة و حياة طبعا ليلة قالت لي سها عشان تعرف ها تقول لي اختو ازاي
حياة نظرت لى بسملة بصدمة من منظر هدومها: بسملة انتي كويسة ايه اللي على هدومك ده ايه اللي حصل
ليلة اتجهت لى بسملة قعدتها على الكرسي و حضنتها بسملة بتبكي و بس
فلاش
فى فرح سيف و ليلة اسر خبط بسملة من غير قصد
اسر: انا اسف جدا مكنش قصدي
بسملة: مش تحسب يا حيوان ولا دى عادتك تخبط البنات بس شكلك متعرفنيش ايه اللي عملتو في فستاني ده انت اعمي حمار مش شايف قدامك ولا هو اي عبط و خلاص
اسر بابتسامة: والله فعلا طب ماحنا فيها نتعرف وليه لا ( اسر مسك كاس العصير و دلقو على وشها و فستانها و نظر ليها بانتصار و سخرية) اسر السويفي تشرفنا يا تيته
بسملة نظرت ليه بعصبية و مشيت متعصبة
مشهد تانى بسملة لم راحت مع ليلة عند اصحابها طالعت على السطح و شافت اسر كان قعد بيذكر
بسملة: ليك مستقبل بس مش خايف ل تقع
اسر مذكر مع الكتاب: و مالو ما يقع الا الشاطر و اهو بحاول بصي عشان توصلي لي حلمك مع ان اشك ان ليكي حلم اصلا بس عشان توصلي لي حلمك لازم تحاولي مرة و اتنين و عشرة لحد ما يتحقق و لو متحقق اتاكدي ان مش خير ليكي مش معني انكي اتهزمتي مرة يبقا ها تتهزمي على طول
بسملة نظرت ليه بذهول و قعدت جانبه: مممم شكلك عاقل و ليك مستقبل بس بصراحه انت مكانك مش هنا مش شايفك في الحارة خالص يعني شايفك في زايد المعادي اكتوبر التجمع حاجة من الامكان دى مش حارة
اسر قفل الكتاب و نظر ليها: عارفه يا انسة بسملة لو كان في
بسملة بغرور: متقولش طبعا لو كان في مني
اسر: مش بحب حد يقطعني و انا بتكلم لو كان في منك عشرة كانت الدنيا خربت من طولت لسانهم ليه عشان انتي لسانك عايز يتقص و ها يكون على ايدي باذن الله
بسملة قامت بغيظ: طب يارب تسقط يا اسر يارب تسقط اعععع
اسر: هههه اللى بيجي عليا مبيكسبش تعيشي و تخدي غيرها
باك
و اخيرا أتت ليلي و زين اللى نظروا لى بسملة بصدمة
زين : هو اسر فين
ليلى: اسر فين بقولككك فين اخويا حصلوو ايه اتكلمي يا بسملة اخويا حصلو ايه
رحاب: ادي مجايب ست ليلة من ساعة ما عرفنكي و احنا المشكلة ورانا ذات انتي و اسر كنتو فين و بتعملوا ايه و مين اللي ض..ربو اسر من ساعة ما شافك و نحس ورا ورا ما تسبيه في حالو بقا عايزة منو ايه تمثيل بنات صحيح على اساس لم نشوفك بتعيطى ها نتعاطف معاكي و نخدك بى الحضن
سيف كل ده بينظر لى رحاب بغضب و استغراب و توعد فجأة كف كان نزل على وش رحاب و كانت راندا
راندا مسكت رحاب من دراعها: اول و اخر مرة اشوفك بتتكلمى مع اختي بالطريقة دى أو حتى مع ليلة انا مموتش عشان تتكلمي بالطريقة الزبالة دى هاا همك اوى اسر ادعيلو بس مش ترمي تهم على الناس ما تلم مراتك يا استاذ زين بدل ما انت سيبها كده تقرف في خلق الله
سها في سرها: ( مراتو هههههههه اموت و اعرف زين ها يتجوزها ازاي بتقل دم اهلها ده يعني يا ساتر عليها) خلاص يا جماعه مش وقت خناق اقعدي يا رحاب اقعدي يا راندا
راندا اتجهت لى بسملة و مسكت ايديها: انتي كويسة ايه اللي حصل
بسملة نظرت راندا : عمار
راندا حطت ايديها على بؤها بصدمة: اه يا حيوان
سيف مسك راندا من ايديها و راحوا بعيد و قال بغضب: انتي خرجتي ازاي و مين اللي خرج و عرفتي ان بسملة هنا ازاي
راندا: ايدي بتوجعني سيب ايدي بقولك
سيف سابها: سمعك
راندا: بعد ما انت سبتني فى واحد كبير مش عارفه دخل ازاي المهم دخل المكان اللي سبتني فيه و خرجني حتي و قالي روحي الحقي اختك في المستشفى بس ده مش صاحب بابي ولا حد من رجلتك ..... ممكن يكون زعيم م
سيف مسكها من شعرها بغيظ: اخرسي بقا فلقتي دماغي كفاية ايه مش بتزهقي اعمل في اهلك ايه تاني
راندا: ما هما اهلك انت كمان ذات اللى عملتو فيا دى مش جدعنت ابن العم
سيف: لو اطول اقتلك مش ها تاخر و اعملها تغوري دلوقتي تغيري هدومك و تجيبي هدوم لى اختك تمام يا زفتة هببي حاجة في حياتك بدل المصايب اللى بتجلي بسببك
راندا: هو انا عملت ايه دلوقتي
سيف: كلللل ده و مش بتعملي اومال لو كنتي بتهببي حاجة كنتي هببتي اااااايه ارحمنييي بقا
سيف ساب راندا و بالفعل راندا خرجت من المستشفى بعد ساعات في القصر طبعا مكنش فيه حد
سماء بغضب: انت مش بتشبع مش بتحس يا اخي مش معايا زفت فلوس
احمدي ربنا اني سيبك عايشة و بتربي بنتي مع زوج امها تو
سماء بغضب اكتر: تعرف انك عملي الاسود اخفي من وشي و الا ها قتلك زى ما قتل..ت بسملة و بشري والله لو ما طالعت بره حياتي ها قتلك يا حاتم و مش ها يهمني حتى بنتك اللى ساكته عليك بس عشان خاطرها
حاتم : ها روح اقول لى راندا اني ابوها الحقيقي و انكي ضحكتي على فواد و العيلة و قتلتي اتنين و حماتك يعالم مات.ظت لوحدها ولا مات..ت بسببك
سماء: مفيش فلوس و اللى عندك اعملوا
سماء التفتت وراها: ر . ر . راندا
يا تري راندا ها تعمل ايه ولا ها تتصرف ازاي
بعتذر جدا لو فيه اي لخبطة
يتبع...
لقراءة الفصل السابع عشر اضغط على : ( رواية عشق السيف الفصل السابع عشر )
لقراءة باقي الفصول اضغط على : ( رواية عشق السيف )