رواية انتقام حياة الحلقة السادسة عشر 16 بقلم رودينا محمد
رواية انتقام حياة الجزء السادس عشر 16 بقلم رودينا محمد
رواية انتقام حياة البارت السادس عشر 16 بقلم رودينا محمد
رواية انتقام حياة الفصل السادس عشر 16 بقلم رودينا محمد |
رواية انتقام حياة الفصل السادس عشر 16 بقلم رودينا محمد
قبل ما نبدا صل على محمد وال محمد ❤️
اذكروا الله ❤️
استغفرالله ❤️
اللهم اغفر لي ولوالدي وللمؤمنين والمؤمنات الاحياء منهم والاموات ❤️
بسم الله
عدي : طب بقولك ايه قعدتها معاها غلط احنا نروح نجيبها من هناك عشان ما تتفضحش
قصي : طب بسرعة ازاي دي تاهت من دماغي
وذهب قصي مع عدي في سيارته
وصل عدي وقصي
قصي طرق على الباب
دق دق دق
أميرة : الاه مين بيخبط دلوقتي
وكانت حياة في غرفتها لا تسمع شيئا
خرجت حياة وهي تقول : أميرة يا اميرة هي سارة في الحمام ولا في الأوضة😳😳😳عااااااا
وجرت ولكن كانت تتعرج بسبب رجلها عندما رأت قصي
قصي بانبهار وصدمة : 😳😳😳ه ه هي دي حياة ولا انا ا اا
أميرة بصدمة : انت شوفتها
قصي : 😳😳😳شوفتها !!! يا ريتني ما شفتها انا عايز المأذون حالاً
أميرة : لاااا أهدى على نفسك كدة انت تستنى سنة كدة عشان وفاة مامتها
قصي و هو مزال منبهر بجمال حياة الغير عادي : هااا هو انا لسة هستنى سنة دا كدة كتير
أميرة : وممكن اكتر عشان لما اخوها يفوق
قصي وهو موال على حالته : هااا ليه كدة
فقال عدي بعد أن صعد الدرج وهو ينهج
عدي : مششش وقته يلا يا اميرة لمي شنطتك عشان هتمشي دلوقتي
أميرة بانفعال : ولاااااااا انت ملكش دعوة بيا وبعدين انا هقعد مع حياة على الأقل تساعدها في العملة السودة الي عملها الأفندي دا
قصي بحرج: احم احم ثم قال بهمس بت يا اميرة هي جابت سرتي
أميرة : أولا بت ما تبتك دك لحسة في بقك دك حمار يزقك عند بيت ستك
ثانيا لا ولا حتى جابت ربع سيرة
قصي بحزن : هيح ماشي
أميرة : بص يا قصي حاول كدة تعمل زي الي في الأفلام تجذب انتباه حياة تعرف هي بتحب ايه واعمله
قصي : تصدقي فكرة بس ازاي اعرف هي بتحب ايه
أميرة : بااااس استوب لحد كدة انت نسيتني ولا ايه هو مش انا موجوده
قصي بنظرة خبيثة : تصدقي آه
ام عند سارة : حياة يا حيااااااة انت فيييييين
فخرجت سارة وذهبت للغرفة التي بجانبها ولم يرها أحد قط
فدخلت سارة وجدت حياة تبكي بشدة
سارة بخضة وصوت عالي : حيااااة انت بتعيطي ليه مييين الي زعلك😡
حياة ببكاء وشهقاتها تعلو : ش ش شا شافني ي ي يا س س سارة ش ش شافني بببب ب بشعري و و وان وأنا ب ب المنظر د دا
سارة وهي تحاول تجميع الكلام التي قالته حياة فأدركت ماذا تقول حياة فقالت : شافك!!! مين الي شافك يا حياة
حياة ببكاء : ق قصي
سارة بصدمة : هااا ازاااااي يا حياة😳😳
حياة ببكاء : ه هو بيكلم أميرة برة
سارة خرجت وارتدت إسدال موجود في غرفة حياة وخرجت وقالت لأميرة : أميرة حياة بتعيط وحالتها مش كويسة خالص
أميرة باستغراب: هااا ليه
بينما كان قصي يستغرب لما هي تبكي وكان يريد أن يدخل لها ولكنه ظل واقف أمام الباب لأنه لم يأخذ إذن أن يدخل هو و عدي.
عدي بصدمة : آه لو قولت لأميرة اني بحب سارة نهار مش فايت كان زمنها فضحتني معاك
قصي : هيييح بقولك ايه ايه رأيك في فكرة أميرة تقرب من حياة وبالمرة كمان تقرب من سارة وتعرف هي بتحب ايه
عدي : منا بفكر في كدة برضو
ام عند حياة
أميرة دخلت ففوجئت بمنظر حياة التي كانت تبكب بشدة فقالت أميرة : هيييء حياة ماااالك مين خلاكي تعطي كدة
كانت حياة تبكي وكادت أن تجيب على سؤال أميرة ولكن سبقتها سارة وقالت: عشان قصي شافها بشعرها
أميرة بصدمة : ايييه هو عشان شافك بشعرك يبقى تعملي كدة في نفسك😳😳
حياة ببكاء : م م مهو ك كدة حرام
أميرة وهي تطبطب عليها بحنان : اهدي يا حياة هو مكنش قصدك هو انت كنت عارفة أنه موجود
حياة ببكاء: لاء
أميرة بحنان : طب خلاص بتعيطي ليه بقىىى ها
حياة ببكاء فكانت تشبه الطفلة: مهو عشان شافني بشعري وأنا متضايقة
أميرة بحنان: خلاص يا ستي ربنا هيسامحك اهدي بقى وأنا خارجة اشوفه
خرجت أميرة وقالت لقصي : كان لازم تيجي دلوقتي دي مفطورة من العياط
قصي بخضة : ليه 😳
أميرة : عشان انت شفتها بشعرها
قصي : اييه تقوم تعيط
ثم ابتسم على حياء حياة الجميل وقال في سره : ياااه هي تعيط عشان حاجة زي دي كدة يخرابي انا كل يوم حبي بيزيد لها عن الأول كل يوم ايه دا كل ساعة حبي بيزيد لها انت ملكي وبس يا حياة انت ملك قصي السيوفي
قصي كان سرحان وبيبتسم
فقالت أميرة : مش وقت سرحان انا هقعد معاها وأنا عارفة انت جاي ليه ما تقلقش سرك في بير مش هقولها هو انا غبية
قصي وعدي ابتسموا بخوف
فقال قصي : يا هوفي كله من ثقتك بنفسك دي
أميرة : لا لا لا ما تخفش سرك في بير يا عم انت كمان
عدي : ربنا يستر ربنا يستر يلا يا قصي حاتم
قصي : يلا انا هنزل اهو
وغادر قصي و عدي
أميرة أغلقت الباب وقالت : هوووووف دول عيال غتتة هو انا كان لازم ابقى اختهم في الرضاعة
(ماما عدي رضعت أميرة هي كمان🙂🤓)
__________________________
ام عند هاني
🪩وصف هاني🪩
رجل ليده عيون عسلية وبشرة بيضاء وشعر اسود اللون جسمه متوسط ليس رفيع أو سمين طوله متوسط
__________________________
هاني : زينب يا زينب انت يا بت رحتي فين
زينب : هاني ازيك يا حبيبي عامل ايه مع مراتك
هاني بحنان: كويس يا حبيبتي والله انت عاملة ايه
زينب بحزن : الحمد لله كويسة
هاني : انا عارف انك زعلانة عليه بس ما تقلقيش حالته اتحسنت عن الأول بكتير
زينب : بجد يا هاني
هاني : بجد يا قلب هاني انت عارفة انا لما لقيتك معجبة بيه كدة انا الي اصريت أتابع الحالة بنفسي
زينب : انت عارف يا هاني انت السند الوحيد ليا في الدنيا دي كلها
هاني : قريب هيبقى فيه واحد تاني .
زينب : مين؟
هاني : مش ممكن مثلا مثلا يعني أمير يتجوزك
زينب بحزن : بس انا مش عارفة هو بيحبني ولا لا
هاني : ادعي ربنا لو هو هيبقى زوج صالح ليكي ربنا يرزقك بيه
زينب : يارب
هاني : زينب انا كنت عايز اكلمك في حاجة
زينب : قول
هاني : انا لما كنت بتكلم مع أمير طبعا انا عارف شغلي ودا بقى جزء من تحسنه لما ذكرت اسمك وكلمته عنك بدأ يحرك أيده بسرعة كبيرة و ظهرت ابتسامة على وجهه
زينب بصدمة : ايييه 😳😳😳😳هو ممكن يكون يبادلني ال الشعور !!
هاني بضحك : ممكن يا جميل☺️
زينب أحست بشعور يحتل جسدها فرحة شديدة
لاحظ هاني فرحة زينب ثم ابتسم
___________________________
ام عند يزن
يزن : بابا هي أميرة ق قصدي الآنسة أميرة كانت بتعمل ايه هنا
محمود: دي يا ابني ظابطة مخابرات
يزن بصدمة : ايييه😳
محمود : آه مالك استغربت كدة ليه
يزن بتوهان : واحدة بجمالها تبقى ظابط مخابرات
محمود بضحك : آه يا ابني
لاحظ محمود توهان ابنه ولاحظ انه بدت علامات الإعجاب عليه فاردف بخبث : ايه يا ابني مش ناوي تفرحني بيك ولا ايه
يزن بتوتر : هاا لا م مش دلوقتي يا بابا
محمود : يزن ما تكدبش عليا هي فيه واحدة شاغلة دماغك
يزن : لا لا يا بابا م مين الي تشغل د دماغي بص يا بابا هو الصراحة آه فيه واحدة كدة وهي أميرة
محمود وهو يمثل الصدمة :اييييه 😳ما لقيتش غير أميرة يا يزن أميرة !!!دي تعمل منك جلاشة بيتي
يزن بتوهان : تعمل يا بابا على قلبي زي العسل
محمود : الله الله دانت واقع بقى
يزن : واقع من سابع سما ومحدش سمى عليا
محمود : يا واد يا جامد
يزن : بس يا بابا مش عارف هي ممكن تبصلي أو تعجب بيا
محمود : انا بقولها إن انت معجب بيها وانت ناوي تخطبها
يزن بصدمة :😳😳بابا انت بتقول ايه لا طبعا بالله عليك ما تقول حاجة انا هروح في ستين داهية !! ستين داهية لا دا داهيات الستينات
محمود وهو يضحك : يا ابني بهزر معاك مالك كدة
يزن : هااا مفيش
محمود ظل يضحك بشدة
يزن : بابا هو انا .............
يتبع...
لقراءة الفصل السابع عشر اضغط على : ( رواية انتقام حياة الفصل السابع عشر )
لقراءة باقي الفصول اضغط على : ( رواية انتقام حياة )