رواية الجميلة والشعر الأبيض (موضوع عائلي 2) الفصل الأول 1 بقلم رحاب القاضي

رواية الجميلة والشعر الأبيض (موضوع عائلي 2) الحلقة الأولى 1 بقلم رحاب القاضي
رواية الجميلة والشعر الأبيض (موضوع عائلي 2) الجزء الأول 1 بقلم رحاب القاضي
رواية الجميلة والشعر الأبيض (موضوع عائلي 2) البارت الأول 1 بقلم رحاب القاضي
رواية الجميلة والشعر الأبيض (موضوع عائلي 2) الفصل الأول 1 بقلم رحاب القاضي

رواية الجميلة والشعر الأبيض (موضوع عائلي 2) الفصل الأول 1 بقلم رحاب القاضي

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــ 
_سلمت فريده وجميله علي العريس ومامته وقعدو معاهم، وبصت فريده للعريس وقالت.. 
فريده 
وازيك يا استاذ حسام.. 
بص حسام لمامته وقال وهو مكسوف 
ماما قالتلي اقول اني كويس الحمد لله.. 
جميله بغيظ 
يا عيين امك، وقالتلك ما تحطش صباعك في بوقك صح.. 
حسام 
ايوه قالتلي كده بس زمان انا كبرت دلوقتي.. 
فريده 
يا زين ما ربيتي يا مدام صفااء، بس مش خجول شويه.. 
بصت صفااء لجميله وقالت
يبقي خجول احسن ما يبقي بجح.. 
جميله بغيظ
يبقي بجح احسن ما يبقي ابن امه.. 
فريده باحراج 
ههههههه جميله بتحب تهزر ديماً، واحسن حاجه ان اسمي النبي حارسه بيسمع كلامك.. 
صفاء 
انا معودااه ديما يسمع كلامي اجيبله كل اللي هو عايزه.. 
حسام شاور علي جميله وقال
انا عايزه دي يا ماما عجبتني دي.. 
جميله
لا يا نوغا ماما قصدها علي المصاصه والشيبسي مش علي البني ادمين.. 
صفاء 
يعني دي عجبتك يا حسام ما لقتش غير دي؟.. 
فريده 
هي كمان وصلت لـ ما لقيتش غير دي.. 
جميله 
استني والنبي يا ماما لحد ما نشوف اخرة المحن اللي قدامنا ده.. 
حسام 
ما هي حلوه يا ماما انا عجبااني ولو مش وافقتي مش هروح الشغل تاني ومش هشرب اللبن قبل ما انام.. 
جميله ضيقت عينيها وقالت
سؤال بس يا مدام صفاء. هي النوعيه دي بتشيل البامبرز علي كام سنه؟.. 
ضحكت فريده غصب عنها وردت صفاء
انا شيلتله البامبرز علي خمس سنين.. 
جميله 
شوفتي والله اشك انها بتحطله مشمع بالليل علي السرير وهو نايم.. 
صفاء
المهم نتفق علي معاد الخطوبه. انا بقول الخميس الجاي معاد منااسب.. 
حسام 
لا يا ماما بلييز خليها يوم تاني، انا يوم الخميس مستني فيلم رعب لازم اسمعه.. 
جميله 
احلف انك بتتفرج علي افلام رعب، لا لا اكيد قصدك افلام كارتون.. 
فريده 
بس يا جميله، والله يا مدام صفاء انا اسفه بس الجواز قسمه ونصيب.. 
صفاء 
ما انا عارفه ان الجواز قسمه ونصيب، هاا الخميس اللي بعد اللي جاي حلو عشان يبقي معاد الخطوبه مناسب ليكم؟.. 
جميله 
هي الوليه دي هربانه منها ولا ايه، بصي يا خاله.. 
صفاء
ايه خاااله دي قوليلي يا طنط او ماما زي حسحس.. 
جميله بعصبيه
حسحس ياكلك يا شيخه انتي وابنك، بصي انا مش بتاعت جواز، فا دوري لابنك علي عروسه باربي وسيبو البني ادمين في حالهم دول الاسعاد مطلعه عينهم وفيهم اللي مكفيهم.. 
حسام ببكاء
لا يا ماما انا عايز دي، انتي جيبتي ليا باربي كتير وانا صغير مش عايز دلوقتي تاني.. 
جميله 
شوفتي ما انتي لو كنتي بتجيبيله عربياات مش عرايس ما كانش بقي ده حاله.. 
صفاء 
بقولك ايه انا ما فيش حد في الدنيا دي احلي ولا اجمل ولا احسن من ابني، وانتي هتتجوزيه يعني هتتجوزيه... 
_بصت جميله لعمار اللي كان قاعد علي ترابيزه جنبيهم وقالت.. 
جميله
بس انا مخطوووبه.، والله انا وجايه بقول يا بت يا جميله في حاجه نسياها افتكري افتكري اتاريني ناسيه ان انا مخطوبه.. 
حسام 
لا انتي ما حدش هياخدك مني يا جوجو.. 
جميله 
يا ولا عيب تقول الكلام ده واحنا فينا انوثه من بعض هنتفهم غلط.. 
حسام 
لا انا هتجوزك انا بحبك وهتجوزك ونلعب عريس وعروسه.. 
فريده
جرا ايه يا ست صفااء ما تشوفي البيبي بتاعك ده بيقول ايه.. 
صفاء 
وفيها ايه بقي مش هتبقي مراته.. 
جميله 
لا بقي ده انا هجيبلكم خطيبي هو اللي يتصرف معاكم.. 
فريده بقلق
رايحه فين يا بت انتي، هو هتكدبي وتصدقي ولا ايه؟ 
_سابتها جميله وقربت من عمار اللي كان قاعد مع عميل مهم اووي عنده ومسكته من ايده وقالت.. 
جميله 
قوم معايا عايزاك لو سمحت... 
عمار باستغراب
جميله ايه ده في ايه؟... 
جميله سحبته جامد وقالت
تعالي معايا يا عموري بقي عايزاك في مصلحه.. 
_تفتكرو هيحصل ايه؟ 
يتبع....
لقراءة باقي الفصول اضغط على : ( رواية الجميلة والشعر الأبيض (موضوع عائلي 2) )
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-